Kirjoittaja Aihe: Mangusti (Axial AX10)  (Luettu 57894 kertaa)

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Mangusti (Axial AX10)
« Vastaus #100 : 14 Maaliskuu, 2009, 13:54:24 »
Tänään tein viimeiset ja totiset akkutestit lifeakulla mangustin suhteen. Akkuna siis 9,9V 2300mAh 30/60C Life A123 Graupnerin
laatuakku. Ajotapa oli kaasu pohjassa ja hieman tampatussa rinteessä lumifoffia. Ajoaikaa kertyi kaikki tauot miinustaen aika
lailla 12 minuuttia, josta 70% kaasu pohjassa kokeilua.

Iskin ajojen jälkeen bantamin laturiin ja 12V 12000mAh lyijyakusta lataukseen. 106W teholla ja 10A latausvirralla akku sai
tarkasti 6min 11sek = 1000mAh ja 14min 52sek akku oli kokonaisuudessaan täynnä 2236/2300mAh saaneena.

Yhteenveto ja omia mietintöjä asioiden suhteen...

9,9V 2300mAh 30/60C Graupner A123 Lifeakku on erinomainen valinta Mangustiin kaudelle 2009. Akusta irtoaa perusteho
ja sen lisäksi tarvittavaa hevosvoimaa, jolla lähdetään kahlitsemaan kauden 2009 mestaruuspystiä. Ajoaikaa (kisassa) akusta
irtoaa 100% tietämyksellä vähintään 3 jakson verran, varmasti enemmänkin, mutta varauksella mennään. Kisatauolla, joka
useimmiten on 1h mittainen, lataan akun 15minuutissa täyteen lyijyakun ja bantamin 10A latausvirralla. Akku on painotettu
keulaan toimimaan ns. vastineena muiden kääpiökeijukaisten keskidiffille, Pikku NF sen jo pääsi toteamaan, hurjapäinen painotus
on kohdassa, jossa pikkuruiset vajaamittaiset kääpiötkään eivät horjuta sen painoa, onhan kyseessä vihreä paholainen  ;D

Hyvät kokeilut ja paketti kasassa. Siitä huolimatta pakissa oleva sampanjapullo odottaa vielä mangusti tekstillä kaiverrettua
korkkaria, valttikortteja on vielä piilossa, mutta niiden käyttö ei tässä vaiheessa ole tarpeellista, kun muut kilpailijat tuntuvat
olevan kaukana ulapan takana, ilman minkäänlaista suorituskykyä.

"Ylivoima on käsite, joka tulee tutuksi kaudella 2009, Mangustin toimesta..."  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Mangusti (Axial AX10)
« Vastaus #101 : 14 Maaliskuu, 2009, 14:06:18 »
Hyvät kokeilut ja paketti kasassa. Siitä huolimatta pakissa oleva sampanjapullo odottaa vielä mangusti tekstillä kaiverrettua
korkkaria, valttikortteja on vielä piilossa, mutta niiden käyttö ei tässä vaiheessa ole tarpeellista, kun muut kilpailijat tuntuvat
olevan kaukana ulapan takana, ilman minkäänlaista suorituskykyä.

"Ylivoima on käsite, joka tulee tutuksi kaudella 2009, Mangustin toimesta..."  ;)

Kova on uho Mangustin kaikenkarvaisen pörröturkin syvyyksissä.
Kova oli todentotta Mangustin esitys Kangasalla, josta se puhkuu nyt itseluottamusta.

Taisteleeko Mangusti viimeiseen asti modifiedin kuninkuus valtikasta,
vai lahoaako se polvistuen paikalleen ja katsoo,
kuinka erillisjoustetut keskidiffilliset taiturit maalailevat historiaa ;).

Innolla odottaen tulevan kauden koitoksia!
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: Mangusti (Axial AX10)
« Vastaus #102 : 14 Maaliskuu, 2009, 14:21:35 »
Hyvät kokeilut ja paketti kasassa. Siitä huolimatta pakissa oleva sampanjapullo odottaa vielä mangusti tekstillä kaiverrettua
korkkaria, valttikortteja on vielä piilossa, mutta niiden käyttö ei tässä vaiheessa ole tarpeellista, kun muut kilpailijat tuntuvat
olevan kaukana ulapan takana, ilman minkäänlaista suorituskykyä.

"Ylivoima on käsite, joka tulee tutuksi kaudella 2009, Mangustin toimesta..."  ;)

Kova on uho Mangustin kaikenkarvaisen pörröturkin syvyyksissä.
Kova oli todentotta Mangustin esitys Kangasalla, josta se puhkuu nyt itseluottamusta.

Taisteleeko Mangusti viimeiseen asti modifiedin kuninkuus valtikasta,
vai lahoaako se polvistuen paikalleen ja katsoo,
kuinka erillisjoustetut keskidiffilliset taiturit maalailevat historiaa ;).

Innolla odottaen tulevan kauden koitoksia!

Kultaista pokaalia ei hevillä täältä päästä luovuteta. Monta autoa taistelee palkinnosta päästä kyntämään kultaisia peltoja. Toxollakaan ei ole mitään hävittävää, kun kaikki on jo voitettu  ;)
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Mangusti (Axial AX10)
« Vastaus #103 : 14 Maaliskuu, 2009, 14:35:16 »
Toxollakaan ei ole mitään hävittävää, kun kaikki on jo voitettu  ;)

Tässä tapauksessahan nimenomaan on ainoastaan hävittävää.
Huipulta on vaa yks tie ja se tie johtaa alas ;).

Tähän asti huipulla on käynyt tuuli. Tulevalla kaudella siellä käy myrsky.
Saas nähdä miten hallitseva FC ja MM modi pystyy vastustamaan näitä voimia.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: Mangusti (Axial AX10)
« Vastaus #104 : 14 Maaliskuu, 2009, 14:38:36 »
Toxollakaan ei ole mitään hävittävää, kun kaikki on jo voitettu  ;)

Tässä tapauksessahan nimenomaan on ainoastaan hävittävää.
Huipulta on vaa yks tie ja se tie johtaa alas ;).

Tähän asti huipulla on käynyt tuuli. Tulevalla kaudella siellä käy myrsky.
Saas nähdä miten hallitseva FC ja MM modi pystyy vastustamaan näitä voimia.

Se on totta. Mutta lähden asenteella: Ei mitään hävittävää. Kaikki peliin heti ekassa kisassa. Tulee kyllä pirun mielenkiintoinen kausi.
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Mangusti (Axial AX10)
« Vastaus #105 : 14 Maaliskuu, 2009, 16:44:05 »
Nälkä kasvaa syödessä, koskaan ei voi kyllästyä poimimaan mansikoista piilotetuista koloista  ;D

Kyllä se ainakin omalla kohdalla on näin, eli hyvän ja arvokkaan säätämisen, työn ja tuskien jälkeen
saavutettu voitto maistuu makealta ja siihen ei kyllästy koskaan, sitä janoaa ja tavoittelee sitä enemmän,
mitä enemmän sitä saa syötyä. Ei siihen kyllästy koskaan, se jatkuu ja sitä janoaa jatkuvaa tahtia!

Mangusti rientää voimalla, uskollisuudella ja faktoilla, se ei pelkää lyhytmittaisia, vedottomia kääpiöitä,
se tietää nousevansa korkeimmalle korokkeelle, sinä arvoikkaimpana hetkenä. Se ei tyydy ajattelemaan
yksittäisiä hetkiä, vaan näkee kaukana horisontissaan kokonaiskuvan, kuvan jossa korkkaa sen kaikesta
arvokkaimman, arvostetuimman ja kauneimman!  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Mangusti (Axial AX10)
« Vastaus #106 : 15 Maaliskuu, 2009, 11:18:45 »
Tuli eilen verrattua 9,9V 2300mAh Lifeakun latausta ja 14,8V 2350mAh Lipoakun latausta.
Ero on melkoinen, sillä lasketusti lataan Painkiller Janen akkusetin 15min, kun lipovesselit
lataavat 60-70min tienoille, valttikortti on siis hyödyllinen.

Lifeakun lataus maksimilla 10A = 15min
Lipoakun lataus maksimilla 2,3A = 63min

Mangustiin tulee kokeiluun pari 11,1V 1050mAh 30C lipoakkua, joita tarkoitus kokeilla koko
auton balansoivana voimana. Rinnankytkettynä saadaan 11,1V 2100mAh 30C akku, joka
antaa 62A jatkuvaa ja piikki reilun sadan tienoilla. Ajoaikaa ei toki ole paljoa, mutta aivan
riittävästi tarkoitusta varten. Idea on balansoida autonpainopiste myös takaa kuosiinsa.
Lähinnä kokeiluun, koska lifeakulla auto tulee kauden 2009 ajamaan.

Tänään pientä bashing testiä ja kääntösäteen parannusta. Balanssi on muuten kohdallaan
ja tehoja löytyy. Vielä päätettävissä pidetäänkö nykyinen moottori vai koitetaanko rankempaa
moottoria...
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Mangusti (Axial AX10)
« Vastaus #107 : 15 Maaliskuu, 2009, 13:38:59 »
Taloudelliset syyt jättää lipot pois..  :(

No, muutoksia tulossa runkoon ja koriin, eipä niistä sen enempää,
katotaan koska päästään ajamaan seuraavan kerran.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Mangusti (Axial AX10)
« Vastaus #108 : 20 Maaliskuu, 2009, 22:30:33 »
Metsän siimeksestä on saavuttu leirielämän tyyssijoilta...  ;D

Mangusti saanut muutamia muutoksia setuppiin (balanssin suhteen) sekä korin suhteen.
Muutoksista luvassa kuvia ja tekstiä huomisen pikku skabailun jälkeen, josta voi samalla
tehdä yhteenvedon toimivuudesta. Luvassa annos kiellettyä hedelmää, radikaalisesti!  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Mangusti (Axial AX10)
« Vastaus #109 : 20 Maaliskuu, 2009, 22:52:04 »
Luvassa annos kiellettyä hedelmää, radikaalisesti!  ;)

Mielenkiinnolla odotan millasen palasen PikkuNF haukkasee sun kielletystä hedelmästä.
Saas nähdä mahtuuko edes suuhun 8). Anyway Mangustia veikkaan modin voittajaks.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Mangusti (Axial AX10)
« Vastaus #110 : 21 Maaliskuu, 2009, 19:53:12 »
Noniin, arvokas testipäivä jälleen Mangustin osalta takana. Ihan kisana ajettiin omaa FatPipe Cup 2009.
Sijoitukseksi tuli kolmas sija, johon olen täysin tyytyväinen, kun ottaa huomioon asiat, jotka oli kokeilussa.
Veriviholliselle Toxoplasma Condiillekin tuli häviötä vain 36 pistettä, joten ihan pohjamudassa ei olla.
BJ4 säkenöi kuin entinen Predatorini, siinä oli ripaus sitä, mutta toivivammassa muodossa, uskon vakaasti
BJ4:n ottavan kaudella ainakin yhden voiton, ellei toisenkin.

Setuppihan oli joksenkin erilainen, koska:


Mangusti uudella setupilla, lifelle uusi kotelointi - matalammalla ja autolle uusi kori!
(MadeModeBy: Zarizi Tech)

Auto oli käytännössä todella radikaaleilla ja eroavilla asetuksilla kokeilussa. Akku on siirtynyt 5cm taaemmas ja
pudottautunut 2-3cm alemmas. Taka-akselin päälle on asennettu 6v vastarinakku ruokkimaan servoa ja tuomaan
painoa taka-akselille, jottei kippaa "liian kevyenä". Auto on saanut upouuden korin, joka tuo oman vivahteensa
uudesta ajasta. Lisäksi renkaina on uudelleen nimetyt Sand Paw II (kakkoset), joista puolet leikelty pois. Siinä
ne radikaalimmat muutokset ja niiden kokeilu sujui hyvin.


Päivä alkoi kasaamalla Mangustin kamppeet, kenttälaturit ja muu oleellinen pilttuulle.


Sitten valmistauduttiin kilpailemaan täysin uudenlaisilla asetuksilla, jännitys housuissa..  ;D


Kuljettajana kukas muukaan kuin itse Mangusti, joka on palannut talvilomaltaan ja päättänyt
jatkaa tehtävissään kuljettajan ja opastajan roolissa.


Kilpailun räpellyksessä auto sai hiekkaa naamalleen, keli muuttui Street Classin ja Unlimited EP:n
aikana hyvin paljon, toiset ajoivat nopeuden jäällä, toiset lammessa  :D


Kilpailun jälkeen iskin akun lataukseen (se ei ollut kisapituudellaan loppunut) ja halusin selvittää
paljonko auto oli ihan kisapituudellisen ajojen aikana kuluttanut tehojaan. 12V 12000mAh lyijyakku,
laturina Bantamin hirmu ja latausvirtana tuttu ja turvallinen 10A...  ;D


Tästähän sen voi jokainen itse todeta. Ajoin Mangustilla koko kilpailun (ei turhia välibashauksia) ja
akkua kului huimasti vain 1540/2300mAh!! Latausaikakin on juuri sitä mitä pitää, valttia..  ;)

Lopuksi putsasin Mangustin moskasta ja laitoin kuivamaan ja harjalla vielä irtohiekan harjaus, kun hiekka oli kuivunut.
Sen jälkeen Mangusti poseerasi vielä uuden korinsa kanssa hyvissä kuvissa, intoa puhkuen.










Mangusti katsoo luottavaisesti yläviistoon tietäen jotain, mitä meistä kukaan ei osaa arvatakkaan..


Yhteenveto vailla vertaa...
Testit sujuivat erittäin hyvin. Alussa pientä häikkää käännön toimivuuden suhteen, mutta se ei päässyt kuitenkaan pilaamaan kisassa
ajosuorituksiani. Nyt nähtiin ensimmäistä kertaa Lifeakun ja Lipoakun C-arvojen erot, jerkkua jerkkua, sitä on lifessä enteellisesti enemmän
mitä lipossa, sen huomasi, jos avasi silmänsä todellisuudelle... Eikä vain mangustissa, vaan Street Classin voittaneessa Reaperissäkin.
Varokaa vain, mitä sitten onkaan luvassa, kun Painkiller Jane astuu karkeloihin Konki Gorillan kanssa..  ;)

Sand Paw II renkaat ovat toimineet moitteetta, olen saanut kuulla että ne toimisivat yleisön mukaan paremmin kuin normaalit Sand Pawit,
mutta edelleen jatkan testaamista. Vastarinakun tuoma 200g lisägrammat - vaikka tehostaakin kääntöä, ei ollut positiivisesti mitenkään
suurenmoista, joten akku lähteekin pois, jolloin autokin kevenee merkittävästi. Uusi kori on siro silmälle ja toimii hienosti. Balanssi on
edelleen paikallaan, ei lähimaillakaan kaatumista, eikä edes keikkumista. Kerrassaan hyvät testit, mutta lisää on tehtävä!


Tulevia tuulia ulapan myrskyisessä keskipisteessä...
Nykyinen moottori menee vaihtoon, sen kv-arvosta ei ole harmainta hajuakaan, koska moottori rakennettu kahdesta epäkuntoisesta
harjattomasta moottorista. Tilalle on erilaisia mietintöjä ja ostoilmoituksiakin laitettu pikaisella varauksella. Suunnitelmissa BJ4:n kanssa
samainen moottori, Castlen 5700kv harjaton moottori ja akkuna 9,9V life, tällöin kierrokset reilussa 50K:ssa, kun nykyään ovat varmaan
alle 30K... Tarkoitus saada viikon päästä ajettavaan kisaan jo erilainen moottori ja mahdollisesti kokeilen myös normaaleja Sand Paweja,
kun kisapaikka sama, voi testin suorittaa suoraanverrannollisesti. Muuten setuppi aikalailla samanlainen.

Tästä on hyvä jatkaa, balanssi alkaa löytymään, hiottavaa on, mutta tahtoa ja tarmoa on sitäkin enemmän!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Mangusti (Axial AX10)
« Vastaus #111 : 22 Maaliskuu, 2009, 09:21:36 »
Ensiviikonloppuna alkaa Foff Cup 2009 ja sinne Mangustilla lähden kokeilemaan hieman erilaisella asetuksilla.
Pongasin mamba max combon ja nykyisen x-kv arvoisen 2x rikkimoottorista rakennetun harjattoman moottorin,
oletus 2000-3000kv moottorin tilalle tulee Castle Creationin 5700kv moottori ja sitä ruokitaan 9,9V lifellä,
joten kierrokset nousee nykysestä "oletetusta" about 30K, tuleva reilu 50K, ero on mittaava!  ;)

Samalla saa varamaxin, jos sattuu hajoamaan Mangustista tai Painkiller Janesta omansa. Samaisessa kilpailussa
saatan kokeilla normaaleja Sand Paweja (vielä harkinnan alla). Vastarinakun otan pois ja koitan muutenkin saada
laihdutettua maksimiinsa, jotta saadaan kevyeksi paketiksi. Tämmösiä tähän väliin, katotaan mitä muuta tulee
vielä keksittyä.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Mangusti (Axial AX10)
« Vastaus #112 : 26 Maaliskuu, 2009, 20:31:44 »
Noniin, lomille taas päästy ja sopivasti paketti odottamassa...
Saapui mamba max setti 5700kv moottorilla, samainen moottori muun muassa toxoplasma condiissa ja BJ4:ssa.
Nyt kv-arvot nousee ainakin 2K verran ja odotettavissa on railakkaampaa menoa. Foff Cupin ensimmäisessä
kilpailussa todetaan sitten faktoja uuden moottorin puolesta. Hyvissä mielin lähdetään hakemaan sijoitusta
kolmen joukosta, eli pallilta  ;D
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Mangusti (Axial AX10)
« Vastaus #113 : 29 Maaliskuu, 2009, 08:47:36 »
Ei mennyt ihan nappiin Mangustin osalla, jossitella voi turhuuksiakin, mutta kääntövaiva on pahin vaiva.
Pinjoni-spurri väli on myös liian jäykkä, joten pitää availla autoa enemmän ja säätää väli paremmaksi.
Kääntöön kuulemma zarizi tech kattelee toxosta modausta, ellei onnistu niin kokeillaan 4,8V vastarinakkua.
Muuten balanssi hypyissä ja ajossa tosi hyvä, mutta kääntö kuntoon, niin voidaan päästä vielä korkeammalle.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Mangusti (Axial AX10)
« Vastaus #114 : 02 Huhtikuu, 2009, 18:46:06 »
Tällä lähdetään Rc Foff Finland Cupin autoesittelyyn ihan ajamaan ja tekemään todella tärkeitä testejä
käännön suhteen. Suuria puutteita on kääntymisen suhteen ja mikäs sen parempi paikka testata toimivuutta,
kuin samainen monttu, missä vuosi aloitettu. Samalla kokeilein vakio Sand Paw renkailla, että miten ne
eroavat leikellystä versiostani. Tärkeitä testejä siis.

Muuten balanssi kohdallaan ja tehoa löytyy. Enää kääntö kuntoon ja kuskin paineensietokyvyt haltuun,
niin sitten voidaan taas taistella hyvistä sijoituksista. Kausi ei ehkä ole lähtenyt yhtä dominoivasti tai
oletetun kirkkaasti käyntiin, mutta ei tässä vielä mestaruuksia olla hävitty  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Mangusti (Axial AX10)
« Vastaus #115 : 03 Huhtikuu, 2009, 22:07:51 »
Zarizi Tech Production laittoi mangustin käännön kuntoon, eli hubeja uuteen asentoon.
Huomenna pääsen kokeilemaan kääntyykö paremmin, mutta hyvältä näytti jo pöydällä säde!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Mangusti (Axial AX10)
« Vastaus #116 : 04 Huhtikuu, 2009, 20:21:28 »
Noniin, autoesittely takana ja se meni pitkälti muutaman asian testaamisessa. Zarizi Techin kääntöuudistus toimi täysin
ja nyt auton vika = kääntymättömyys on korjattu ja auto kääntyy helkkarin hyvin, iso KIITOS ZT:lle!  :)

Kokeilin samalla (märällä) hiekalla samoilla radoilla leikeltyjä ja normaaleja Sand Paw laparenkaita = eroa ei ollut. Uskon,
että suurimman eron huomaa hienolla hiekalla, joka on kuivaa. Samalla tuli kokeiltua loppupystysuoria, joissa auto ei
suinkaan kaadu, vaan akun sijoituksen ansiosta laittaa tassut maahan kuin kissa, joka hyppää puusta  ;)

Auto toimii, ei ongelmia, paketti koossa. Kuski vielä kuntoon ja koria hieman tukevoittamaan, niin päästään haastamaan
kauden kärkeä tosissaan. Hyvissä mielin lähdetään säkylän kenraaleihin!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Mangusti (Axial AX10)
« Vastaus #117 : 18 Huhtikuu, 2009, 06:55:23 »
Vaihdoin eilen mangustiin spurrin, mutta muita muutoksia ei ole tehty. Tulevassa finland cupin
ensimmäisessä kisassa säädetään kääntö minimiin, ettei kirjoita kuten foff cupissa teki säkylässä.
Nyt voipi olla, että ensimmäistä kertaa Mangusti jää kolmen sijan ulkopuolelle, mutta tavoite on
ajaa eheä ja tasainen kilpailu, tarkkailla miten auto käyttäytyy ja mitä seikkoja parannetaan
säkylään.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Mangusti (Axial AX10)
« Vastaus #118 : 19 Huhtikuu, 2009, 08:56:25 »
Olen ehkä kaikista onnellisin Mangustin osalta Rc Foff Finland Cupin kauden 2009 aloituksesta.
Paineet kolmen joukosta putoamisesta olivat kovat, eikä alkukausi FatPipe Cupissa tai Foff Cupissa
ole ollut ruusuilla tanssimista, mutta toisin kävi ja kolmas sija napsahti! Auto toimi ihan hienosti,
ääntä se piti, muttei hajonnut. "kirjottamistakin" oli paljon vähemmän, lieneekö kuskin sormet jo
tottuneet trimmiin ja nyt alkais toimia?, mene ja tiedä..

Kaikenkaikkiaan onnistunut kisa, nopeusjakso meni hyvin, mutta jaksolle 5 lähdin jo toisena ja tein
tyhmästi "tuunarit" eli mahastahan se jäi kiinni ja jälkispekulointina siihen meni monta pistettä..
Viimeiselle jaksolle ensimmäisenä ja aika alkuun jäi, viisaasti kuitenkin. Loppupeleissä pienestä olisi
ollut jopa voitto kiinni, kun voittajalle jäin 81p, "jossitellusti" jos vitosjaksolla olis päässyt tuunarikohdan,
jossa 150p sijaitsi, niin aika helposti olisi saanut kerättyä tarvittavat palapelin palaset ja voittokin
olisi voinut napsahtaa, mutta suon silti voiton 120% Pikku-Pastorille, se meni upeasti!

Anyway, tästä on hyvä jatkaa, ei olla siis ihan hukassa ja montako erillisjousitettua olikaan kolmen
joukossa, arvaatko? Annan vihjeen, yhtä monta kuin numeroita armeijassa viimeisen päivän aloitettua, nolla  ;D
Uppailen kuvia tantereelta vielä tänään ja jos sattuu 150 videosta mangusti kohdalle, niin sellastakin
voisin upata, jos ehdin. Hyvin fiiliksin kuitenkin edetään!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Mangusti (Axial AX10)
« Vastaus #119 : 24 Huhtikuu, 2009, 23:11:18 »
Huomenna taistellaan sitten Säkylässä FatPipe Cupin GP3:n voitosta. Pahimpana vastuksena
pidän ehdottomasti Toxoplasma Condiita jonka kanssa Mangusti on cupissa tasoissakin. Auto
on balanssissa ja mitään ongelmia ei ole, joten tavoitteet voitossa, katsotaan miten käy!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN