Kirjoittaja Aihe: Mangusti (Axial AX10)  (Luettu 57889 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Mangusti (Axial AX10)
« Vastaus #60 : 05 Lokakuu, 2008, 11:22:04 »
Tosiaan saapuivat nuo vahvemmat osat autoon ja omille leventimille eivät sopineet.
Tuli hommattua siis kuvassa olevat uudet vetarit ja nuo mustat ruostumattomasta teräksestä olevat vahvemmat osat.


Vetarit + 2 järeetä osaa kuluineen kaikkineen 60 euroa, kallista  :D

Eilen aamusta kokeilin laittaa eikä saanut kiinnitettyä. Illalla vihanvallassa iskin sitten kaikenlaisia kokeiluja ja kuin ihmeen
kaupalla sain osat sopimaan vanhoille vetareille, kun laitoin yhden kuulalaakerin oikeaan paikkaan. Nyt vakiovetarit ja noi
paremmat osat sekä omat leventimet ja toimii! Jäi sitten ylimääräseks noi uudet vetarit, joten ne myynnissä.


Vahvaa osaa taakse. Ehkä yksi riskialtein paikka foffiajelussa vakio-osat takana, joissa on riski
paukkumiseen. Nyt suorat osat, eikä mene rikki!


Samalla kertaa sain takaa siirrettyä vahvemmat osat eteen, joten ei pauku niiltäkään osin enään.
Vielä hankittava aluhubit, jotta saadaan sekin mahdollisuus nollattua.


Uudet vetarit myyden, 20e + mahdolliset lähetyskulut.

Joten pienin päivityksin lähdetään finland cupin viimeiseen kilpailuun.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Mangusti (Axial AX10)
« Vastaus #61 : 05 Lokakuu, 2008, 11:55:57 »

Uudet vetarit myyden, 20e + mahdolliset lähetyskulut.

Kannattaa ilmottaa myös, että ne vaatii rcp:n suorat axseliosat (ne mustat kappaleet) toimiakseen.
Pikku tieto ennen kun tavara ehtii vaihtaa omistajaa..
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Mangusti (Axial AX10)
« Vastaus #62 : 05 Lokakuu, 2008, 13:45:22 »
Joo, hyvä kun ilmoitit tämän tiedon. Itse en edes sitä tiennyt  :)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Mangusti (Axial AX10)
« Vastaus #63 : 13 Lokakuu, 2008, 17:59:14 »
Jees, eli yleinen kausi on takana ja vielä tiimin kesken yhdet skabat edessä. Itse kuitenkin olen jo niillä fiiliksillä, että kausi on ohi
ja nyt aletaan rakentamaan kauden 2009 modified luokan autoa. Kyseiseen luokkaanhan on tulossa tuota pikaa uusia sääntöjä,
jotka siis koskevat vain modified luokkaa. Uusilla säännöillä tiukennetaan kilpailua ja pyritään pitämään luokassa tietynlaiset autot.

Anyway, tänään päätin puntaroida menneen kisan jälkeistä autoa ja sain rakennettua jo prototyyppiä ensi vuoden autosta.
Alla tarinaa ja muutamia kuvia tilanteesta.


Jousien paikkaa muutettu 2 reikää taaemmas, auto madaltui maksimiinsa näillä jousilla.


Vastari etuservon päällä, 2 kennonen akku kolmilinkin päällä ja nopari koteloidusti
moottorin vierellä.


Tiheä protoasetelma.


Nopari moottorin vieressä.

Korina koitin Naguadrian vanhaa koria, mutta mangusti tulee jatkamaan omalla värillään.
Kori saattanee muuttua, mutta tällä hetkellä mennään vakkarilla ihan syistä.

Nopeet testit pihalla olivat positiiviset, ei kummempia ongelmia, eikä tasasella rinne-eroja
vielä päässyt kokeilemaan. Varmaan tällä viikolla meen kokeilee setuppia rinteeseen ja teen
siitä sitten johtopäätökset. Parannuksia kuitenkin tehdään kovaa tahtia.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Mangusti (Axial AX10)
« Vastaus #64 : 14 Lokakuu, 2008, 11:38:20 »
Tänään mennään zarizin kans testaamaan paljon modattuja autoja ja mukaan pari muutakin modia, niin saa kisan aikaseks.
Pyrin ottamaan muutaman kuvan autosta korin kanssa, niin pystyy vertailemaan edelliseen setuppiin. Videota otetaan myös
näistä uutukaisista, joten luvassa näkyvääkin tarkastelua etenemisestä.

Ennen setupin kokeilua rinteessä, sanottakoon että ainoa minkä toimintaa epäilen on akun sijoittaminen kolmilinkin päälle.
Saa nähdä millaisia vaikutuksia on rinteessä, mutta nähtäväksi jää.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Mangusti (Axial AX10)
« Vastaus #65 : 14 Lokakuu, 2008, 15:23:18 »
Nonii, testit takana ja voinen sanoa, että mangusti ei toiminut hyvin näillä modauksilla.
Ajosta tuli turhan pomppivaa ja maavaraa oli melkoisen vähäisesti, vaikka siitä on etua, koin itselle enemmän haittaa.
Tehollisesti tuntu menevän pomppimisen takia tehoja hukkaan, kun vertauskohteena oli suuret muutokset kokenut
toxoplasma condii, ero oli aivan mieletön!

Nyt auto pöydällä ja setuppi irrotettavana. Huomenna uudestaa kokeilee tän vuoden setupilla, vaan muutoksena
erilainen akku telineessä, mutta muuten yhtä korkea ja samanlaisin asetuksin oleva auto. Hyvät testit tänään ja
arvokasta dataa jälleen itselle tiedoksi.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Mangusti (Axial AX10)
« Vastaus #66 : 14 Lokakuu, 2008, 18:08:31 »
Nyt on mangusti palautettu aikasemmille setupeille, akkuna kuitenkin maxampsin 4000mAh ykspötkönen, valmiina twinin akkutelineessä.
Pihassa testailin, mutta pinjoni irtos kahteen otteeseen ja sen jälkeen kardaani ruuveistaan, nyt ne kiinnitetty lukitteella ja tänään
vielä ajaa pienoinen setti, että tietää osien olevan paikallaan. Huomenna taas testaamaan samaan paikkaan ja pohditaan millaisia eroja
setupeissa lopulta oikeen oli.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Mangusti (Axial AX10)
« Vastaus #67 : 15 Lokakuu, 2008, 16:25:13 »
Tämän päiväset kisat "normaalilla" setupilla, joskin erilaisella akulla näyttivät sen todellisuuden, kuinka vikasuuntaan voi mennä,
kun lähtee muokkaamaan jo toimivasta setupista ns. vieläkin parempaa. Eilen päätettiin, että ajetaanpa huomennakin ja purin auton
osiin, testasin nurmella ja ongelmia oli pinjonin ja kardaanin kanssa. Tämän päivänen kisa kuitenkin onnistui ilman teknisiä murheita,
joten olen todella tyytyväinen. Vaikka auton painopiste on korkea on silti balanssi kohdallaan, sen sai todeta vastustajakin tänään.

Muutaman päivän sisään teen modin kisat youtubeen näkyville, niin niistä saa paremman käsityksen kokeilustani.
Hyvät ajot kuitenkin tänään ja oli mukava palata toimivaan setuppiin!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Mangusti (Axial AX10)
« Vastaus #68 : 21 Lokakuu, 2008, 10:55:51 »
Nyt sitten tälläkin poppoolla virallisesti foffikausi kruunattu päättyneeksi. Viimeisimmästä turneesta niukka
kolmassija, jääden 6p digletin hyvälle toiselle sijalle ja toxon rientäessä joksenkin ylivoimaiseen voittoon.
No, sattuipa kisassa älytön mokakin omalle kohdalle ja täysi 0p jakso vei toxoon nähden 320p, siitähän sen
eron sitten jo selittääkin. Onneksi viimeinen jakso "mestarien tasanko" tarjosi päivänpaistetta omalle autolleni.

Kilpailussa kokeilin kahta erilaista akkua. Ensimmäiseksi maxampsin pötköakku 2S 4000mAh ja C arvo jatkuvana
mitä noissa nyt sitten on? Anyway, tuolla koitin ensin. Toisena koitin vanhaa 2 Paddlee tehoiltaan 2S 5500mAh
ja c-arvot mitä nyt noilla onkaan. Selvästi paremmin ja puhdikkaammin eteni paddlella. Tehoissa mangusti kuitenkin
häviää uudelle toxolle, jolla on identtisesti sama akku, sama moottori ja nopari. Ainoa ero on pinjonit: mangustissa
20-hampainen ja toxossa 24-hampainen ja ero on valtava! Täten ensi kaudelle hommaankin pinjoneita 20-25 väliltä
radikaaliin kokeiluun. Näin ollen ei tarvisi siirtyä 3S lipoon, jotta tehoja saisi ja niitä tulisi jo liikaakin + castle ei suosittele
tälle 5700kv moottorille 2S suurempaa, jotta moottori pysyy tehoissaan.

Muuten balanssi on kohdallaan, ei kaadu sivuttain (ellei aivan järjetöntä sivujyrkkyyttä pukkaa), edessä on sopiva paino
paddlejen kera. Peräpää on kevyt, mutta sinne suunnitteilla lisäystä, että kaadu kuten säkylässä vikalla jaksolla / tai
sitten kuski harjoittelee noita kohtia kaasun kera..

Kausi on kuitenkin päättynyt ja tänään riisutaan laparenkaat pois ja siirretään tilalle trial pyörät maastoajoilua varten.
Crawlingia ei tule aloitettuakaan, vaan lepposaan offroadia ajelleen mettikössä ilman pakollista päämäärää. Muutoksista
juttua lähipäivien aikana.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Mangusti (Axial AX10)
« Vastaus #69 : 18 Marraskuu, 2008, 17:41:20 »
Hieman oli puhetta zarizi techin kanssa, että tulevana viikonloppuna räätälöidään
Mangusti ja Toxo tai Hell Crawler -Street Class kuntoon ja kokeillaan kilpailumuodossa
ajamista niillä vehkeillä. Itse työstän Mangustin tällä viikolla tuohon streetti kuntoon
ja moottorina toiminee kokeilunajan samainen setti castlen 5700kv ja noparina sidewinder.

Pari oravannahkakauppaa tuli tehtyä, joilla on tarkoitus modissa mangustilla ensi kaudella
iskeä. Kokeiluun joutaa myös ihkauudet laparenkaat, joista en sen enempää kerrokaan...  ;D

Katotaan, jos saadaan aikaseksi tuo streetti testikisa, niin kuvallisesti tietysti otetaan
historiallinen koitos "nauhalle".
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Mangusti (Axial AX10)
« Vastaus #70 : 19 Marraskuu, 2008, 19:34:19 »
Tänään tipahti postilaatikkoon pari kauden 2009 valttikorttia...

Toxoplasma Condiin nähneenä, ei Mangustikaan enään ole riittävässä iskussa "varmaan" voittoon,
joten pähkäilyjen kautta kokeillaan jotain radikaalia. Vielä muutama muu radikaali muutos edessä,
mutta ne ovat vielä suunnitelmapohjalla. Aikaa tässä toki vielä on, mutta hyvin suunniteltu on
puoliksi tehty  ;)

Luvassa muutoksia muun muassa moottori, nopari ja akkurintamalla...  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Mangusti (Axial AX10)
« Vastaus #71 : 21 Marraskuu, 2008, 13:08:18 »
Mangusti saa kokeiluun jälleen omarakenteisesti toteutetut laparenkaat.
Kumit ovat peräisin Tamiyan Vanessas Lunchboxista ja niistä on karsittu
"lapoja" oikeen reilulla veitsellä.



Rengas ei muodosta "suoraan" lapoja, kuten toxoplasma condiissa olevat pantherit, vaan tämä
rengas tarjoaa hieman mäkihypyn V-tyyliä. Yksi setti tehtynä ja kokeilussa tamiyan takatuupparissa,
josta haetaan ensitestit ja kokeilut.. Tarkoitus toteuttaa 4kpl:n setti mangustiin ja kokeilla sitä
lumella suhteessa sand paweihin ja keväällä jossakin testicupissa keskitytään vain renkaiden kehittämiseen.

Lapa noissa ei suuren suuri ole, mutta se saattanee olla vastaus moneen kysymykseen. Lisäksi kun oikeaa
ja väärää laparengasta ei lajissa ole, niin kehittely suuntaan tai toiseen voi antaa merkittävän etulyöntiaseman
seuraavalle kaudella ja kilpailuihin. Nimim. "ei tätä hommaa voi lopettaa talveksikaan"  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Mangusti (Axial AX10)
« Vastaus #72 : 28 Marraskuu, 2008, 19:18:36 »
Tänään tuli rakennettua Mangustia tuota Graupnerin Life A123 akkua varten. Samalla suunnittelin jotakin kehittävää.
Ohessa muutama kuva muutoksista, muun muassa Reaperin edellisen omistajan asetelmalevy otettiin käyttöön ja
akulle laitettiin eteen oma tukipilari. Miten paljon tämä vaikuttaa hiekalla jousitukseen, se selviää sitten hiekalla.


Uusi asetelmalevy (hopeinen), jonka päälle tulee vastari ja nopari. Axun vakion päälle sijoitetaan
Life akku. Kuinka paljon etupään jousitus kärsii: kokeilin käsin taivuttaa ja vielä taipui runko osineen
ihan kauniisti, mutta faktat selviävät vasta itse hienolla hiekalla => Akku toimii hyvänä painona.


Sivulta sama näkymä. Matala, jämerä ja radikaali. Kehitystä viedään eteenpäin!


Edestä näyttää hassulta ilman koria, mutta luja ja toimivantuntuinen asetelma.


Etulevylle isketään uutta ja turvallisempaa akkua Life A123 9,9V akku, joka on tulevaisuutta.


Kokonaisuus: tästä näkee akun todelliseen koon, onhan se iso, mutta toimiva ja turvallinen!

Muutama lisäkuva: http://paron.pp.fi/Rc%20Formula%20OffRoad%20Autot%202005-2008/Mangusti/Life%20A123%20akun%20ensitesti%2028-11-2008/

Kokeilin tosiaan tuota Graupnerin Life A123 akkua juuri äsken lumifoffi muodossa ja puulavalla kaasutellen.
C-arvo 30C jatkuvaa 40C tallapohjassa pitää paikkansa, pinjoni irtos molemmilla kerroilla, kun lämän löi tiskiin  ;D
Okei, ei ollut ihmeemmin kiinnitetty, mutta potkua löytyi reilusti - vertauksena maxampsin 7,4V - 4000mAh 20C akku.
Akun 210g paino ei tunnu missään, sillä Mangustissa on ollut 2 pakan lipo 7,4v ja se painaa 290g, joka on siis
enemmän kuin Life, hassua mutta faktat puhuvat puolestaan  ;)

Eli: Life tulee toimimaan samanlaisena "etupainona" mangustissa, kuten lipo toimi. Nyt saadaan vaan isompaa tehoa
C-arvollisesti käyttöön ja korostaen jälleen Turvallisesti!

Jos keli sallii ja kaikki kolahtaa paikalleen, niin huomenna ajelen päiväsaikaan ja videoo/kuvaa luvassa näkyvästi.
Sitä ennen alla olevasta linkistä voi ladata n. 4mt kokoisen lumifoff videon, pimeällä ajettu.
http://paron.pp.fi/Winter%20Foff%202008-2009/28-11-2008/
(tuolta = mangusti kokeilee...)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Mangusti (Axial AX10)
« Vastaus #73 : 30 Marraskuu, 2008, 15:53:28 »
Ajelin tänään pidempää Lifeakku testiä, koska tarkoitus kartoittaa, kuinka pitkään yhdellä 9,9V 2300mAh akulla ajaa.
Ihannetilannehan olisi se, että yksi akku riittäisi koko kilpailuun, mutta 2300mAh 30C jatkuvalla syötöllä kuluttaa,
riippuen tietysti lukuisista pienistä seikoista (paino, välitykset, moottori etc...).

- Laitoin kellon ottamaan aikaa ja ajoin 7 minuuttia.
- Lifeakku laturiin ja ladaten.
- Lataus kesti 16min 42s, loppu 1 minuutti hitaammin tiputtaen laturin lataustehoa.
- Laturi ei suostunut lataamaan max 6A teholla, vaan latasi max 4,9A ja siitä alemmas.
- Akkuun meni virtaa 1087mAh/2300mAh
- Näin ollen 2300mAh akulla ajanee 10-15min (14min)

Tuosta 7 minuutin ajosta sen verran, että se oli todella radikaalia talla-pohjassa menoa 80%, välillä tarkistin ettei
nopari, moottori tai akku lämpene turhaan (nämä tarkistus ajat miinustettu 7min ajoajasta), moottori pysyi kädenlämpöisenä,
nopari ei lämmennyt, eikä akkukaan. Uskomatonta miten lujaa/tehokkaasti Mangusti liiteli jopa 14 hampaisella pinjonilla.
Se kulkee jo sillä enemmän kuin kauden 08 asetuksillaan ja nyt moottorina oli vielä heikompi muutamasta motista koottu
moottori. Ääni oli sulavaa ja 7min meni ongelmitta. Akku on hyvänä painona keulassa, ei kaatunut kuin kerran rälläyksen
aikana ja sekin oli aika raskasta menoa jo...  :D

Tämän testin perusteella olen yhä enemmän sitä mieltä, että Life on oikea akkuvalinta omalla kohdallani kaudelle 09.
Lasketusti on teoriassa mahdollista ajaa koko kilpailu tuolla yhdellä akulla, mutta kisan tauolla tuohon akkuun saa
kuitenkin ladattua 6A virralla 5-10min sen verran ampeereja lisää, ettei varmasti lopu. Täytyy kokeilla keväällä
Foff Cupissa kestääkö kokonaisen kisapituuden vai ei.

Anyway, erittäin antoisat testit ja kaikki toimii upeasti. Akkuteline ei rajoittanut kaahailussa joustoa, joka tietää sitä,
että teline ei ole jousituksen esteenä. Vielä muutamia kohtia hiottavana, kuten taka-akselille jotain painoa, ettei
keulahda ympäri pudotuksissa, mutta muuten tuntuu erittäin hyvältä lähteä reilun 5kk päästä alkavaan Finland Cuppiin  8)

Jatkamme harjoituksia!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Mangusti (Axial AX10)
« Vastaus #74 : 03 Joulukuu, 2008, 18:39:17 »
Tänään Mangusti solmi vuoden mittaisen sopimuksen Lifeakkujen kanssa  ;D

Näin ollen Mangusti tulee olemaan ensimmäinen lifeakulla etenevä auto foffissa, liekö mukaan tulemassa muitakin se jää nähtäväksi.
Sopimus kattaa ensivuoden ja ensikauden päätteeksi pohditaan jatketaanko Lifeillä, siirrytäänkö takaisin lipoihin vai onko kenties
ilmaantunut jo uusia akkutyyppejä. Life akku tarjoaa kuitenkin tällä hetkellä parhaat mahdollisuudet ja näin ollen Mangusti tahtoo
tukea turvallisuutta ja tehokkuutta niin akun suorituskyvyn kuin latausajan puitteissa.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Mangusti (Axial AX10)
« Vastaus #75 : 12 Joulukuu, 2008, 21:34:50 »
Iskin tänään Mangustin ajokuntoon ja ajelin 9,9V 2300mAh lifeakun tyhjäksi Axial Parkissa.
Ajoaikaa kertyi kaatotauot ja moottorin lämpenemistutkinnat miinustettuna kohtuulliset 15min.
Tästä ajasta ajettiin 90% kaasu pohjalukemissa - kaadot ja paikat, jossa auto ei pysynyt
kuskin "händyssä"...  ;D

Erittäin pirtsakka ja tehokas kokonaisuus. Akku toimi paikallaan hyvänä painona, joka todistettiin
useassa hyppyrin ylityksessä. Mitään ei hajonnut tuon vartin aikana ja moottorikaan ei kättä
lämpimämmäksi päässyt. Pinjoni 14, enkä tiedä uskaltaako isompaa laittaakaan...  :D

Huomenna ajetaan tiimin kesken aikaa vastaan uudistetussa Axial Parkissa Tipsy, Mangustin ja
Reaperin voimin, sieltä pitäisi jotain materiaalia ilmentyä ja kuviakin radasta jo on, kun vain jaksaa
tehdä aiheen ja kirjoittaa. Viimestään huomenna luvassa juttua.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Mangusti (Axial AX10)
« Vastaus #76 : 14 Joulukuu, 2008, 16:07:33 »
Tuli eilen (lauantaina) ajettua sliden kanssa tuolla omatekoradalla armotonta bashausta Mangustilla ja Reaperillä.
Mitään kuvaa ja videoo ei tullut otettua, suojakelin tuoma fiiliksen häviäminen ei oikeuttanut ottamaan lumettomasta
maastosta materiaalia, joten edelleen odotellaan sitä ajokertaa, jolloin on kinoksittain lunta...

Mangustia ajettiin perus 27-taajuuden vermeillä. Samainen rattiradio (losin 1/36 auton vakio), tuntuma hyvä ja toimii
ihan riittoisasti. Ajoakkuna tietenkin 9,9V 2300mAh Life ja välitys edelleen 14/87. Renkaina laparenkaat, koska aiemmin
huomasin niiden antavan merkittävän pitoedun radalla ajamiseen, suhteessa reaperin lähes tulkoon slikseihin.

Ajoista jäi käteen erittäin hyvät fiilikset, sillä mitään teknisiä murheita ei tapahtunut sen noin 10min täyden rälläyksen
aikana. Autosta todellakin otettiin kaikki mahdollinen irti ja molempien kuskien toimesta. Kuten slidkin totesi on mangustin
balanssi järjetön: jousitus toimii, kaatuiko kenties 3 kertaa koko ajojen aikana 10min rälläyksessä ja lukuisien hyppyrien
hypyistä. Balanssi on kohdallaan, lifepakka on erittäin oikeassa paikassa ja tehoa tuntuu löytyvän JO 14 hampaisella
pinjonilla riittävästi. Voinenkin todeta, että itse olen valmis ensikauteen jo nyt. Vielä pitää moottoririntamaa harkita
mikä kone laitetaan kuljettamaan / vai / pidetäänkö itse koottu moottori vielä paikallaan. Hyvältä näyttää kuitenkin
Mangustin osalta valmistelut, ne on hoidettu ja tehty ammattimaisesti  ;D

Paljon kehityssuunnitelmia on kuitenkin mielen sopukoissa mietinnässä ja seuraavien viikkojen aikana tutkitaan erilaisia
mahdollisuuksia muun muassa auton täydellisemmän painopisteen jakamiseksi kauttaaltaan läpi auton. Myös käännön
kehitys on ajankohtainen asia. Muitakin suunnitelmia on, mutta niistä lisää ajallaan.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Mangusti (Axial AX10)
« Vastaus #77 : 23 Joulukuu, 2008, 22:36:11 »
Tuli tosiaan Mangustiakin ulkoilutettua Reaperin ja pigin kanssa. Ajot suju hyvin siihen saakka,
kunnes uskomatonta, mutta totta nippuside katkesi  :D

Kyseinen nippuside pitää akkutelineen paikalla ja nippusiteen irrottua alko akku tanssimaan siihen
tahtiin, että uutta niparia piti tilalle laittaa. Korjauksen jälkeen kerkesin taas hetkan ajaa, kunnes
linkin muovipää katkesi ja siihen päättyi kokonaan ajokokeilut ja otin reaperin tilalle.

Anyway, hyvin toimi, vaikka tuntuu että tehoa menee harakoille. Pyhinä koitan vaihtaa nykyisen
14 hampasen pinjonin uuteen 25 hampaseen, jos löytyis eroa...  ;D
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Mangusti (Axial AX10)
« Vastaus #78 : 26 Joulukuu, 2008, 15:04:25 »


Ajeltiin eilen zarizin kanssa Unlimited, Modified ja Street Class autoilla - Axial Parkissa. Mangustiin
sain "lieviä" muutoksia, kun kokeilin uutta 25 hampaista pinjonia entisen 14 hampaisen tilalle ja sain
sen mahtumaan + rullaamaan spurria vasten vielä kauniin kevyesti. Täten reilun 10 hampaan muutos
oli luvassa ja tietäähän sen sanomattakin, että eroa syntyy  :D

Asensin mamba maxin, 9,9V 2300mAh 30C Lifen ja perusradiot. Päätin ilmassa kokeilla kaasun kanssa
ja huh huh, heitin sitten koko auton lattialle, kun löytyy "rykiä" aivan sairaanolosesti  ;D Radalla sitten
ajeltiin hetkisen aikaa, kunnes moottorin toinen kiinnitysruuvi löystyi ja ajot lopeteltiin siihen. Nyt kuitenkin
auto taas kasassa ja tarkoitus ajaa tänään/huomenna ja kokeilla miten pelittää. Äkkitehoa löytyy kyllä
nyt ihan mielettömästi, mutta pitää tutkia lämpeneekö paikat 1-2min ajossa.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Mangusti (Axial AX10)
« Vastaus #79 : 28 Joulukuu, 2008, 15:58:00 »
Tämän auton osalta on osia hajonnut reilummin, pari pikkusen liian suurta hyppyä axial parkissa
ja sehän riittää... Onneksi varalla on jokikinen osa, mutta vahvistusosia tullaan tilaamaan ennen
kauden alkua. Muun muassa hubit vaihtuvat alumiinisiin.


Tästä kaikki alkoi. Hubi ja servoseiveri katki yhdellä ajokerralla, kevyistä hypyistä.


Hubin puolikas jäi kiinni autoon ruuvistaan ja toinen lahosi ajomatkalla radalle.


Korjaustöissä sattui eteen myös etuakselin halkeama, laakeri enää puolikkaassa akselinosassaan kiinni  ;D


Vetari ja vetarin päässä oleva laakeri puolikkaassa muovinpalasessa kiinni. Muovin toinen pala vielä
pysyvästi kiinni akselistossa. Ruostumistakin havaittavissa  ;D


Ohessa se akselissa oleva puolikas, joka jäi omalle paikalleen.


Ja tässä toinen puolikas, joka repesi paikaltaan. Varmaan laakerienkin vaihto ois poikaa  :D


Hajonneen hubin puolikas.

Tässä välissä kerettiin päivä ajamaan, kunnes sattui lisää murskautumista...


Niparilla tuettu akseli petti lopullisesti, tässä kaunis, vaan ei seuraavassa...


...olisiko tämä mukavanoloinen rikkoutuma kilpailussa  :D


Se on sitten entinen tämä akseli, uusi vaihtoon ja samalla kaiken pahan alku 25 hampainen pinjoni
vaihtoon ja tilalle hempeän pehmoinen 14 hampainen  ;)


Sen pituinen se  :D
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN