Kirjoittaja Aihe: Scoff  (Luettu 5541 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Scoff
« : 25 Marraskuu, 2008, 21:52:18 »
Edellisen projektin kaatuessa hulluuteensa tuli hommattua oikea "monsteri" 4wd.





Eli HPI:n Mt2 polttis kaara löysi tiensä tallin nurkaan rullaavana, sillä harjatonhan sen olla pitää. Auto oli jo aikaisemmin ollut crossikäytössä harjattomalla tekniikalla, mutta ei omistajaansa miellyttänyt crossi käytössä(keuli liikaa). Niin lunastin tuon itselleni.

Tiedostaessani keulinta ongelman hommasin keskelle torsenin, perän ja keulan diffit käytin auki ja vaihdoin hiukan jäykemmät litkut sisään. Nytpä ei enää keuli. Koriksi istutin vanhan stampeden h2 kopan. Sitten armotonta osien paikalleen hakua ja sommittelua paikoilleen. Vielä auto ei kokonaan ole valmis mutta aikaahan tässä vielä on. Mutta paljon on vielä tehtävää.


Sähköiksi vapautin entisestä koslastani mamba maxin ja tilasin kiinan L koon myllyn autoon. Jospa noilla kiipeäisi johonkin. Servoksi jokin perus vääntävämpi servo samalla kun koneen tilailin. Akut otin myös vanhasta autosta tähän käyttöön. Hiukan iso kokoisethan nuo 4800mAh akut ovat, mutta niillä nyt mennään. Ainakin näillä näkymin, mutta kevääseen on tietty pitkä aika.

Renkaiksi Sand Pawit sekä Panther Paddlet, ehkä joku muu vielä kaveriksi kunhan sopivat löytyvät. Testauksen kauttahan nämä pitää hakea kohdilleen. Kuvissa vakio kumpat alla.

Mutta katsotaan kuinka ukon rinteessä käy, jäädänkö paljon vai tosi paljon :) . Mielenkiintoa kuitenkin kilpailuihin alkoi olemaan jo viime vuonna kun takaveto kotterolla montun seiniä jyräilin edes takas. Neliveto autosta ei rinteessä vielä kokemusta ole, kuten ei myöskään torsenin käyttäytymisestä. Mutta aika näyttää. Saa nähdä onko liian raskas vai ei  :P

Tarkoituksena on hommata toinen vastaava auto varaosiksi kun sopivalla summalla silmiin osuu, samoin muuta tekniikkaa täytyy jonkin verran napsia varaosalaatikkoon mukaan.

Hiukka speksejä:

Auto/Runko: HPI Mt2 g3.0, pukkina Techno RC:n pukki, HN Torsen diffi keskellä
Säädin: Mamba max
Mylly: Feigao n. 3500kv L koon kone
Servo: Kiinalainen Vääntö servo n.15kg
Renkaat: Proline Sand Paw ja Panther Paddlet
Akku: 4800mAh 3S Zippy-R
Kori: Prolinen H2
« Viimeksi muokattu: 12 Tammikuu, 2009, 20:09:28 kirjoittanut matti.l »

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Scoff
« Vastaus #1 : 26 Marraskuu, 2008, 09:53:14 »
Hieno homma, että sait vihdoin auton alle ja varmasti suorituskykyisen sellaisen! Laadukas tekelä, tietäen HPI:n osat,
eivät ihan helpoiten mene rikkikään. Muutenkin mahdollinen uuden "aikakauden" aloittaja, jos erillisjousitetulla onnistuu
nappaamaan hyviä sijoituksia, kaikki tietysti aikanaan, pääasia että olet innostunut lajista ja tulet mukaan.

Siinäkin tapauksessa, että nykymodista siirtynee axiaali, jos toinenkin street class luokkaan tai sitten ilmestyy ihan uusina
autoina. Näin ollen on hyvä saada luokkaan autojakin ja uusia haastajia. Ehdottomasti mielenkiintoista seurata tämän auton
menestystä, kestämistä ym.. itsellä kun kokemus kaartuu mad truckista.

Kuinka jäykäksi sait etu-ja takadiffin, muodostuko ihan lukoksi vai ns. spiderdiffiksi?
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: Scoff
« Vastaus #2 : 26 Marraskuu, 2008, 16:12:13 »
100000 litkut laitoin eteen sekä taakse, ei 500000 litkuja löytynyt tähän hätään niin nuo sai kelvata.

Tuosta spiderdiffin toiminnasta en niin ole tietoinen, joten joku siitä saisi valaista. Toiminta jne.  :-\

Eteen tuohon ei torsenia saa kun auto on 1/10 kokoinen ja tosenit 1/8 kokoisia. Näin ainakin pienessä päässäni yksin mietin.  :P

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: Scoff
« Vastaus #3 : 12 Tammikuu, 2009, 20:18:21 »
Muutaman uuden kuvan kävin napsimassa kun sain rungon ylä vahvikkeet valmiiksi sekä akkutelineen tehtyä. Ja laparenkaat alle.




Täytynee pidennystä miettiä sitten jos kevään testeissä tuntuu että kippailee liian helpolla.

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: Scoff
« Vastaus #4 : 12 Tammikuu, 2009, 20:22:19 »
Komeen näkönen vehje on. Aika pelottavalta vaikuttaa, sehän voi ruveta haastamaan ihan kärkisakkia.
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: Scoff
« Vastaus #5 : 12 Tammikuu, 2009, 20:31:25 »
Komeen näkönen vehje on. Aika pelottavalta vaikuttaa, sehän voi ruveta haastamaan ihan kärkisakkia.

Vielä jos putkikehikon tuohon jaksaisi kasailla. Niin näyttäisikin joltain, mutta saa nyt ainakin talvi bashailun mennä tuolla H2 korilla. Suojaa paremmin lumelta/sohjolta kuin putki häsäkkä.


Edit 9.2.09: Radioiksi tulossa 2,4GHz futaba 3PK:t
« Viimeksi muokattu: 09 Helmikuu, 2009, 22:48:51 kirjoittanut matti.l »

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: Scoff
« Vastaus #6 : 17 Helmikuu, 2009, 23:33:01 »
Scoffista kajahti talvia ajeluissa ohjausvarsia pari poikki, joten tilailin alumiiniset tilalle, kun muovisia ei tuntunut löytyvän.

Niinpä Scoffikin olisi taas isku kunnossa. Uusien violettiesien aluosien kanssa.

Tällä hetkellä mietinnässä on pidennyksen toteutus nykyisestä wb:stä 33cm asti. Joskin voi olla että ajan vakio mittaisellakin, riippuu niin siitä löytyykö sopivaa pidennys paikkaa lähistöltä/ sopivaa materiaalia. Mutta täytynee käydä tuolla mitalla kokeilemassa ensin pystyjen nousua että mitenkä kipuaa, jos näyttää pahalta niin sitten pidennetään.

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: Scoff
« Vastaus #7 : 15 Huhtikuu, 2009, 00:18:01 »
Tästä tuli Downeriin lainattua nopari joka muuttui vaihdossa MMM:n. Mutta 2kk sisään tarkoitus ostaa uusi MM tähän takaisin tai jokin vastaava. Jotta olisi viimeistää 4. foff finland cupissa iskussa.

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: Scoff
« Vastaus #8 : 11 Elokuu, 2009, 20:02:47 »
Eka kisa siis takana, ja painonvartijoihin piti kisanjälkeen liittyä. Hankintalistalle joutui akku, nykyinen 4800mah 3S on liian painava. Joten sen hankinta on ensimmäiseksi listalla. Myös muita kevennys keinoja täytynee käyttää. Samoin velineon täytyy saada vaihdettua MM:n sillä uskoisin että se hukkaa osan tehoista harakoille. Myös testiin saattaa tulla uusi kone. Viimeistään muutokset ovat voimissaan ensikaudella, mutta hyvällä tuurilla jo tämän kauden aikana.

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Scoff
« Vastaus #9 : 11 Elokuu, 2009, 20:44:36 »
Eka kisa siis takana, ja painonvartijoihin piti kisanjälkeen liittyä. Hankintalistalle joutui akku, nykyinen 4800mah 3S on liian painava. Joten sen hankinta on ensimmäiseksi listalla. Myös muita kevennys keinoja täytynee käyttää.

Yleinen tauti modiluokassa. Aika fataali, kaikki siitä kärsineet ovat edesmenneet :'(.

R.I.P
*Emperor - TT Ek4 S2 BL
*Cratocter - crt5 BL conversion
*Hellperi
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: Scoff
« Vastaus #10 : 13 Syyskuu, 2009, 00:14:39 »
Löysin viimein autosta tehoja vieneen ongelman. Nopari heitti cutoffia n.10sec ajon jälkeen ja tiputti koneen tehot 50%. Siksi viime kisassa tuntui ettei kule mihkään. Nyt cut offit poissa ja tuntui jopa liikkuvankin johonkin, eikä tiputa enää tehoja. Mukavampi lähteä kisailemaan, kun auto sentäs kulkee johkin.

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: Scoff
« Vastaus #11 : 07 Lokakuu, 2009, 23:17:24 »
Sain akunkin vaihdettua huomattavasti kevyempään, joten saa auton painoa edes hiukan pudotettua. Veikkaisin että joku 200g tippuu paino. Lisäähän tuota pitää ensikautta ajatellen vielä keventää, mutta katsotaan mihin päästään. Kuitenkin painavimmasta päästä modi autoja tuo on ja niin varmaan tulee olemaankin.

Sitten jos vaikka vielä kerkiäisi etulukon tekemään niin voisi johonkin paremmin päästäkin. Ja olisi jotain uutta testattavaa kisassa.


Kuinka pehmeää hiekkaa säkylässä on, ilmeisesti aika pehmyttä. No toivottavasti sateet ovat edes hiukan kovettaneet rinteitä, muuten voi olla aika tuskaa.
« Viimeksi muokattu: 07 Lokakuu, 2009, 23:24:58 kirjoittanut matti.l »

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Scoff
« Vastaus #12 : 07 Lokakuu, 2009, 23:45:35 »
Todennäkösesti todella kova rinne on luvassa kuten oli viime vuonnakin.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: Scoff
« Vastaus #13 : 09 Lokakuu, 2009, 21:34:18 »
Etu diffiä en sitten saanut lukittua, meni aika muihin hommiin.

Meinaan huomasin kun pienen testilenkin heitin, että kiinakonehan on auki päädystä. Onneksi ei paljoa ollut auennut. Joten lukitteet väliin ja nippuun. Samalla kolvailin noparin piuhat uusiksi uuteen deanssiin, kun vanhat olivat viime kisan bashailussa kulahtaneet. Samoin tuli kaikki paikat käytyä päällisin puolin läpi ja kiristeltyä.

No nyt voi hyvillä mielin lähteä huomenna mäkeen.

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Scoff
« Vastaus #14 : 17 Lokakuu, 2009, 17:10:52 »
Pistit sitten auton myyntiin. Jokos on tietoa mitä tulee tilalle vai tuleeko mitään?
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: Scoff
« Vastaus #15 : 17 Lokakuu, 2009, 18:12:46 »
Pitää kokeilla josko joku ostaisi pois. Kyllä sitä kai joku auto tilalle tulee...
« Viimeksi muokattu: 16 Joulukuu, 2009, 20:12:33 kirjoittanut matti.l »

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: Scoff
« Vastaus #16 : 07 Joulukuu, 2009, 09:45:23 »
Myyty etiä päin...

Ja ensi vuodeksi on suunnitteilla jo uusi kottero modi luokkaan...  8) mutta siitä sitten viimeistään huhtikuussa infoa.
« Viimeksi muokattu: 16 Joulukuu, 2009, 20:11:56 kirjoittanut matti.l »