"Onnistuminen on sitä, kun asettaa itselleen tavoitteita ja saavuttaa niitä" -DC-Aiempaa voin lukea itselleni asettamia tavoitteita ja nyt voin todeta, että saavutin niitä.
Nopeusjakso aloitettiin ensimmäisenä ja tavoitteena oli saada ainakin 200p ja Mangusti sai
nopeusjaksolta 244p, jes! Samaisen jakson alkaessa Mangusti johti Pikku-Pastoria 10p
turvin, joten tiukkaa taistelua oli, vaikkain toisella auto ns. "puolikkaassa kunnossa".
Pisteellisesti yksi jakso jäi vähän nollille, joka rokotti toista tavoitetta (pisteellisesti eheä kisa),
mutta näitä sattuu, onneksi se ei vienyt kolmatta sijaa, vaan sillä hetkellä piti jännityksen ihan
viimeiselle jaksolle saakka.
Päätavoite oli saavuttaa Finland Cupissa vielä tällä kaudella kolmas sijoitus. Nyt se saavutettiin
ja vaikka se oli toisen epäonnen kautta saatu "voitto" oli se silti ansaittu kovan työn palkkana!
Jokaisessa kilpailussa on silti omat ongelmansa ja alla Mangustin haivatut heikkoudet.
Huomattuja ongelmia:- maavara liian pieni, takalinkkien asento väärä
- sähkövika jaksolla 5, johto huonosti kiinni, liian tiukat johdotukset
- renkaat kisakyvyttömät suhteessa panthereihin
Edellä mainitut ovat ongelmia, joista suurin oli maavaran puute. Takalinkkinä oli 0,8cm pidemmät
linkit, mutta niiden asento akselissa oli väärä. Tuumailin kisan jälkeen, että vaikka ne kääntää
toisinpäin ei maavara silti nouse toivotusti enempää, joten muutoksia on tehtävä. Harkintaan
tulee taivutettujen linkkien asettaminen taakse, mutta myös Hellboyn sivulevyjen asentaminen,
joka mahdollistaisi iskareille uusia asentoja = nostaisi maavaraa. Tämän suhteen on kuitenkin
oltava varovainen, koska tarkoitus ei ole nostaa maavaraa sellaiseksi, että Homer voi kävellä
sen ali bumbstika kaljoissa hawajimeinkityyliin

Idea on nostaa maavaraa arviolta 0,5-2cm,
siten että auto ei ole liian korkea, mutta se ei jää myöskään tasaisella kiinni, siksi 2cm on
kirjoituksen jälkeen todettu jo liian suureksi. Toisaalta kun asennoituu ajamaan "mahakohdat"
kaasulla ei niihin jää kiinni. Asia on moninainen ja se vaatii tarkkoja valintoja.
Yhtäkkinen sähkövika oli valitettava ja todennäköisesti vika on paikannettu johtumaan liian
kireistä akunjohdotuksista, jonka johdosta akunjohto oli todella kireästi (heikosti) kiinni, virta
ei päässyt kulkemaan parhaalla mahdollisella tavalla ja sitten stoppas. Tähän vaikutetaan siten,
että tehdään pidemmät johdot ja varmistetaan ne, ei sen kummempaa.
Sand Paw .vs. Panther, 4/5 autoa käytti Panthereita ja 1/5 Sand Paweja. Nyt renkaiden erot
ovat tulleet esille. Sand Pawit tuppaavat uppoamaan todella helposti pehmeässä hiekassa,
toki renkaiden toimintaan vaikuttaa myös päällä oleva auto. Siitä huolimatta näen itse SP:n
renkaiden olevan suorituskyvyttömämpiä kuin Panthereiden, koska Sand Paweilla on viimeksi
voitettu Finland Cupissa?

Anyway, niillä jatkan kauden 2009, ellen lahjaksi jostain muita saa

Muuten Mangustin suhteen säädetään varovasti muutamia salaisia asioita. Mangusti on myös
ainoa 2S auto, muilla käytössä onkin 3S akut, mutta itse en kaipaa 3S tehoa, se ei tee mitään
hyvää, nyt mangustissa riittävä teho.
Tästä lähdetään taas parantamaan setuppeja ja katotaan millaisia muutoksia on luvassa...
Mahtava kisa, kauden paras modikisani!