Kirjoittaja Aihe: E Maxx Foffari (Red Devil)  (Luettu 69921 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: E Maxx Foffari
« Vastaus #60 : 02 Huhtikuu, 2008, 10:02:54 »
Nonii sinne pääsee jo painelemaa! ku viikko on lopuillaan ni tuun sinne. vois koitaa vähä tipautella noita pystysuoria alas lapiolla ku taitaa olla pikkase liian jyrkkiä tolle vehkeelle. otetaa sit vähä viteoo ja aktionia.
´Red Devil ja Panther

saku

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 50
Vs: E Maxx Foffari
« Vastaus #61 : 02 Huhtikuu, 2008, 17:52:31 »
no jos sie meet tonne puottaa noit pois tuol! noi on ni mittäin aikas korkeel!

hpi-cen

  • Hajalapa
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: E Maxx Foffari
« Vastaus #62 : 04 Huhtikuu, 2008, 23:41:40 »
mitäs tälle rojektille kuuluu?????
Meininki on hyvä kuhan se on rajua.

saku

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 50
Vs: E Maxx Foffari
« Vastaus #63 : 05 Huhtikuu, 2008, 11:10:58 »
maximuksella on uusi ax10 :D sil on nyt innostus axus..

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: E Maxx Foffari
« Vastaus #64 : 06 Huhtikuu, 2008, 12:34:05 »
En oo nyt tehny tolle mittää ku axiali tuli. laitan sit tost juttuu ku saa harjattomat ja pääsee kuopalle.
´Red Devil ja Panther

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: E Maxx Foffari
« Vastaus #65 : 16 Huhtikuu, 2008, 15:56:42 »
No palataas nyt taas vähä maan pinnalle tuolta crawlingin syövereistä :D. Eli mites ois et ku nyttehän tossa on takapää lukossa, ni kumpi on parempi?:

-Jätän lukitun diffin perää
-siirrän sen etupäähä

No kun ajattelee niin loogisempihan se on kun se on edessä ku se pää menee ensin, mutta miten diffin etupäässä oleminen vaikuttaa rinteessä kääntyvyyteen.

Aattelin nyt kysästä. vaik kylhä koht lähetää jo ajelee testejä kuopalle, ni sit voi kattoo et mite käyttäytyy ku etupää- ja mite ku takapää on lukossa?
´Red Devil ja Panther

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: E Maxx Foffari
« Vastaus #66 : 16 Huhtikuu, 2008, 16:39:46 »
Ehdottomasti lukot eteen. Se on foffissa sellanen valttikortti, että sillä voi ratkasta monta asiaa. On totta, että kääntö heikkenee, mutta toisaalla lukot antaa voimaa ja kääntyvyyttä saat aina lisää hankkimalla paremman voimaservon. Eli takaa eteen, muuten takana alkaa heittämään ympäri autoa, tuon tuosta.

Pääasiassa viime kaudella oli tuo edessä oleva lukkodiffi muodissa, mutta nyt alkaa rantautumaan osittain etu-ja takapään lukot. Kokeiluahan se tässä vaiheessa on ja riippuu paljolti autostakin, teknisesti, että miten lukot toimii juuri autossa x ja y.

Kokeileminen antaa kuitenkin 100% faktaa datana asiassa kuin asiassa, teoriat jätetään professoreille  :D
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: E Maxx Foffari
« Vastaus #67 : 16 Huhtikuu, 2008, 17:32:07 »
Itse etulukk teorian keksiänä voinkin selittää, että miten etulukko vaikuttaa kääntyvyyteen rinteessä.
Ajat mäkeä kohtisuoraan ylöspäin. Käännyt vasemmalle ja täten olet vaakatasossa rinnettä kohti. Mieti koko ajan, että ajat autoa auton takaa.
Käännyt nyt oikealle rinteessä, tarkoittaen, että suuntaat ylöspäin. No perkl.. Lukottomalla etudiffillä oikea pyörä ei vedä ja se pyörä, jolla on vahemmän raskas vetohomma vetää, joka on tässä tapauksessa vasen etupyörä ja se vetää autoa alaspäin. No jos sinulla on lukollinen etudiffi molemmat pyörät vetävät ja auto kääntyy kiltisti kohti maalia.


Havainnoiva kuva aiheesta 152f.

Edit: Jos joku ymmärsi niin sitten lättykestit.
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: E Maxx Foffari
« Vastaus #68 : 16 Huhtikuu, 2008, 18:31:39 »
Juu,kuva on ainakin persoonallinen ;D

Nii lukko diffi siirtyy siis eteen. ja nyt jos autolla lopetetaan melkein kokonaan asfalttiajo niin sitten myös takapää lukkoon, meybe. mut katellaan mite mennee pelkkä etupää lukossa...

Vieläkii on Mamba max etsinnän alla ku ei oo löytyny mistään >:( mut taian koht pistää tilauksen jenkkilään tai jos joku tekee tilauksen esim. Towerhobbiessiin,tms. niin voi ilmottaa. vink,vink ;)

Kun slideltä sitten saan sen motin 8)
´Red Devil ja Panther

hpi-cen

  • Hajalapa
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: E Maxx Foffari
« Vastaus #69 : 18 Huhtikuu, 2008, 10:39:37 »
maximus: kauanko ajat noilla 4000mah nosrameilla?
Meininki on hyvä kuhan se on rajua.

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: E Maxx Foffari
« Vastaus #70 : 18 Huhtikuu, 2008, 16:41:30 »
riippuu minkälaista ajoa? mut tassupohjassa noil kahella myllyllä abaut 20-25min. mut en usko et vie nii paljo virtaa karvattomana, vai mite on?
´Red Devil ja Panther

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: E Maxx Foffari
« Vastaus #71 : 20 Huhtikuu, 2008, 20:16:43 »
Ens viikolla testaamaan takapään lukkoa montulle ja kerron ja näytän sitten että miten meni ;)

Sitte katotaa kui tarpeellinen on laittaa lukko molempiinpäihin, kun eikös siinä käy hieman helpommin sitten niin että kelulii ympäri?
´Red Devil ja Panther

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: E Maxx Foffari
« Vastaus #72 : 20 Huhtikuu, 2008, 20:20:30 »
Parempi olis olla lukko edessä, eikä takana ollenkaan. Tällöin ei keulis niin varmasti kuin nyt tolla, että takana lukot.
Oma modified luokan auto ei keuli, vaikka on lukot edessä ja takana. Lukkojen toimivuus ja se keuliiko autosi on ihan kokeiltava
ja riippuu pitkälti autosta, että kuinka toimii.

Kokeilemalla selviää, siitä sitten kehittää.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: E Maxx Foffari
« Vastaus #73 : 21 Huhtikuu, 2008, 19:11:43 »
pihan 3-2m korkeessa kasassa tuli rällättyä, ja sain jo nyt selväks enne monttua et lukko diffi etee :D

Tuossa on vaa pikku,pikku ongelma noilla koneilla ja noparilla että ne lämpenee ihan s*******sti.
sormeen lievä palovamma 25min ajon jälkee ku testasin konetta. taitaa sanoa nopari/motti sopimuksen irti ku mennää montulle, jos en saa väsättyä jotakii tuuletusta. ???

Mites muute saan kytkettyä tollasen pienen jäähdyttimen tonne vehkeeseen? laitanko ihan erilliseen kytkimeen 9v patterilla vai saako jotenkin vastariin kiinni? se on vaa että vastarissa ei oo reikiä enää tuulettimelle.

Kuis kuumana teien harjattomat käy tuossa hommassa? ei taia teillä ihan sormia poltella ;D
´Red Devil ja Panther

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: E Maxx Foffari
« Vastaus #74 : 21 Huhtikuu, 2008, 19:27:43 »
Oikean kokoiset harjattomat - Oikean kokoiseen pirssiin, eivät lämpene ajossa ollenkaan (foffissa).
Voin suoraan sanoa, että alkuaikoina, kun ajelin twinissä harjallisilla niin hajos ainakin 4 mottia savuna ilmaan montulla.
Myös nopari sano sopimuksensa irti, ei kestänyt foffin teräksistä tärvellystä  :D

Harjattomat on ainoot, jolla suosittelen ajamaan Modified luokasta ylemmäs, ellei sitten tahdo hukata rahaa savuaviin koneisiin  ;D
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: E Maxx Foffari
« Vastaus #75 : 21 Huhtikuu, 2008, 19:34:40 »
Nii kylhä toho tulee mamba max ja Feigao 8XL. tulivaa mielee toi kymysys, et tietää senkin et tartteeko tuuletuksia. ;D
´Red Devil ja Panther

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: E Maxx Foffari
« Vastaus #76 : 21 Huhtikuu, 2008, 19:38:58 »
Tuuletuksetkaan ei auta harjallisia, ne on yhtä kuin vainaa, kun lajina on rc foff   8)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: E Maxx Foffari
« Vastaus #77 : 21 Huhtikuu, 2008, 20:51:28 »
Tuuletuksetkaan ei auta harjallisia, ne on yhtä kuin vainaa, kun lajina on rc foff   8)

Riippuu kennomäärästä ja välityksistä.
Itellä menny mamba pari kertaa hiljaseks, kun on kuumennut liikaa.
Moottori ei oo koskaan kuumennut liikaa, mutta lämpimällä kelillä, pitkällä välityksellä ja lipoilla se varmasti onnistuu.

Suosittelen tuuletusta, jos meinaat ajella enemmänkin kuumilla keleillä.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: E Maxx Foffari
« Vastaus #78 : 22 Huhtikuu, 2008, 16:59:36 »
Juu sain äske videon pätkän valmiiksi siitä hiekka kasasta ::)

http://www.youtube.com/watch?v=KnEnVefKR1A

Mites se sit on nyt tolla MM:La ja feigaolla ni vaatiiks ne nii paljo virtaa et pystyy ajamaa et tarvii lipot? Eli tuleeko ajamisesta hevon kakkaa NiMheillä? :-\

KU DC ainakii on sitä mieltä ymmärtääkseni.

Muute toi kyl meni ihan hienosti ja on ihan hyvässä balanssissa. ;) ei rupee keulimaa vaik olikii vähä loivan puoleine rinne... ::)
« Viimeksi muokattu: 22 Huhtikuu, 2008, 17:09:39 kirjoittanut Maximus »
´Red Devil ja Panther

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: E Maxx Foffari
« Vastaus #79 : 22 Huhtikuu, 2008, 17:11:38 »
Riippuu monesta tekijästä, kyllä nimheilläkin ajaa voi, kokeilemalla sen saa parhaiten selville.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN