Miten mä arvasin tän reaktion

En ole tekemässä tuollaista, kun tekemistä ja haasteita on ilmankin ihan riittävästi. Jokaista *reikää ei kannata yrittää
tukkia, sillä niitä riittää ikuisesti, mutta tuo nyt olisi aika helppo hoitaa sillä, että säännöissä määriteltäisiin, että
akseliväliä ei saa muuttaa kilpailun aikana.
Asiaan. Lyhensin protorunkoa 20 mm ja nyt akseliväliksi näyttäisi tulevan n. 465 mm, joka varmaan on aika hyvä.
Mittasin keskidiffille paikan ja tein rälläkällä vähän tilaa diffinrattaalle, jonka olisi tarkoitus toimia samalla spurrina.
Auto sai myös ensimmäisen version pohjalevystä, jotta osien sovittaminen onnistuu paremmin.

Sovitin moottoria eteen (ylhäällä) ja taakse (alhaalla). Kumpikin on tilan puoleen aivan mahdollinen paikka, mutta
kumpi olisi painojakauman puolesta parempi. Pelkkä moottori painaa 420 g, moottoripukki ja pinioni jotain päälle,
niin varmaan n. 450 g painosta on kyse. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin foffissa voisi pieni etupainoisuus olla
hyväksi tietyissa tilanteissa.

Tekno RC:n moottoripukkia varten pitäisi myös tehdä lisää tilaa runkopalkkien väliin, joskin tuohon pukkiin sisältyy
toinen paljon suurempi ongelma. 12-hampainen pinioni on aivan liian pieni, jotta kardaani mahtuisivat paikalleen ja
pyörimään. Tarvittaisiin ainakin 14 tai 15 hampainen, ehkä vieläkin suurempi pinioni ja välitykset menevät sitten jo
aika pitkiksi. Päätin sitten sovittaa moottoria ilman tuota pukkia ja sinnehän se mahtuu hyvin paikalleen. Siispä
yksi vaihtoehto voisi olla täysin oman moottoripukin tekeminen tuonne runkopalkkien väliin. Eihän tuo Tekno RC:n
pukkikaan tue moottoria kuin päädystä ja muualla jää moottorin ja pukin väliin reilun millimetrin rako.

Pohjalevykin kaivannee jonkinlaisia reunoja, jottei ihan niin paljon kauho hiekkaa mukaan, mutta tällaista saatiin aikaan tänään ja kaikki aikanaan.