Kirjoittaja Aihe: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution  (Luettu 51543 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: Revolution
« Vastaus #40 : 03 Helmikuu, 2009, 13:06:58 »
Täällähän suorastaan kannustetaan tekemään tuo :)

Jos meinaat tehdä, niin pitää sitten olla ajon aikana ohjaimesta säädettävissä tuo pituus  ;D

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution
« Vastaus #41 : 03 Helmikuu, 2009, 16:00:14 »
Sekin vielä. Teoriaassa ei olisi paha sekään tehdä, mutta käytännössä toteutuksen vaatimukset muuttuvat silloin aika paljon. Sopivilla aktuaattoreilla ei kuitenkaan ollenkaan mahdoton. Toistaiseksi en kuitenkaan ole tekemässä tuota, kunhan heittelen muille ideoita. Toisekseen itse olen kyllä sitä mieltä, että ajonaikana muutettava akseliväli alkaa olla jo samansuuntainen apu kuin nelipyöräohjaus.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: Revolution
« Vastaus #42 : 03 Helmikuu, 2009, 17:29:11 »
Sekin vielä. Teoriaassa ei olisi paha sekään tehdä, mutta käytännössä toteutuksen vaatimukset muuttuvat silloin aika paljon. Sopivilla aktuaattoreilla ei kuitenkaan ollenkaan mahdoton. Toistaiseksi en kuitenkaan ole tekemässä tuota, kunhan heittelen muille ideoita. Toisekseen itse olen kyllä sitä mieltä, että ajonaikana muutettava akseliväli alkaa olla jo samansuuntainen apu kuin nelipyöräohjaus.

Juu ei tietenkään ajon aikana saa mennä autoo räpläämään.
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: Revolution
« Vastaus #43 : 03 Helmikuu, 2009, 18:48:36 »
Sekin vielä. Teoriaassa ei olisi paha sekään tehdä, mutta käytännössä toteutuksen vaatimukset muuttuvat silloin aika paljon. Sopivilla aktuaattoreilla ei kuitenkaan ollenkaan mahdoton. Toistaiseksi en kuitenkaan ole tekemässä tuota, kunhan heittelen muille ideoita. Toisekseen itse olen kyllä sitä mieltä, että ajonaikana muutettava akseliväli alkaa olla jo samansuuntainen apu kuin nelipyöräohjaus.

Juu ei tietenkään ajon aikana saa mennä autoo räpläämään.

OT:No eipä sitä säännöissä vielä ole kielletty. Eli ts. sallittu niin kauan kunnes kielletään.

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: Revolution
« Vastaus #44 : 03 Helmikuu, 2009, 19:09:07 »
Sekin vielä. Teoriaassa ei olisi paha sekään tehdä, mutta käytännössä toteutuksen vaatimukset muuttuvat silloin aika paljon. Sopivilla aktuaattoreilla ei kuitenkaan ollenkaan mahdoton. Toistaiseksi en kuitenkaan ole tekemässä tuota, kunhan heittelen muille ideoita. Toisekseen itse olen kyllä sitä mieltä, että ajonaikana muutettava akseliväli alkaa olla jo samansuuntainen apu kuin nelipyöräohjaus.

Juu ei tietenkään ajon aikana saa mennä autoo räpläämään.

OT:No eipä sitä säännöissä vielä ole kielletty. Eli ts. sallittu niin kauan kunnes kielletään.

Eipä sitä pilkkua tarvi pökkiä joka reiän kohdalla. OT. Säännöt laitetaan kuosiin jahka se johtaja palaa palveluksesta.
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution
« Vastaus #45 : 03 Helmikuu, 2009, 22:50:26 »
Miten mä arvasin tän reaktion ;)

En ole tekemässä tuollaista, kun tekemistä ja haasteita on ilmankin ihan riittävästi. Jokaista *reikää ei kannata yrittää
tukkia, sillä niitä riittää ikuisesti, mutta tuo nyt olisi aika helppo hoitaa sillä, että säännöissä määriteltäisiin, että
akseliväliä ei saa muuttaa kilpailun aikana.

Asiaan. Lyhensin protorunkoa 20 mm ja nyt akseliväliksi näyttäisi tulevan n. 465 mm, joka varmaan on aika hyvä.
Mittasin keskidiffille paikan ja tein rälläkällä vähän tilaa diffinrattaalle, jonka olisi tarkoitus toimia samalla spurrina.
Auto sai myös ensimmäisen version pohjalevystä, jotta osien sovittaminen onnistuu paremmin.



Sovitin moottoria eteen (ylhäällä) ja taakse (alhaalla). Kumpikin on tilan puoleen aivan mahdollinen paikka, mutta
kumpi olisi painojakauman puolesta parempi. Pelkkä moottori painaa 420 g, moottoripukki ja pinioni jotain päälle,
niin varmaan n. 450 g painosta on kyse. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin foffissa voisi pieni etupainoisuus olla
hyväksi tietyissa tilanteissa.



Tekno RC:n moottoripukkia varten pitäisi myös tehdä lisää tilaa runkopalkkien väliin, joskin tuohon pukkiin sisältyy
toinen paljon suurempi ongelma. 12-hampainen pinioni on aivan liian pieni, jotta kardaani mahtuisivat paikalleen ja
pyörimään. Tarvittaisiin ainakin 14 tai 15 hampainen, ehkä vieläkin suurempi pinioni ja välitykset menevät sitten jo
aika pitkiksi. Päätin sitten sovittaa moottoria ilman tuota pukkia ja sinnehän se mahtuu hyvin paikalleen. Siispä
yksi vaihtoehto voisi olla täysin oman moottoripukin tekeminen tuonne runkopalkkien väliin. Eihän tuo Tekno RC:n
pukkikaan tue moottoria kuin päädystä ja muualla jää moottorin ja pukin väliin reilun millimetrin rako.



Pohjalevykin kaivannee jonkinlaisia reunoja, jottei ihan niin paljon kauho hiekkaa mukaan, mutta tällaista saatiin aikaan tänään ja kaikki aikanaan.
« Viimeksi muokattu: 07 Maaliskuu, 2009, 17:17:45 kirjoittanut Penguin »
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Revolution
« Vastaus #46 : 03 Helmikuu, 2009, 23:32:06 »
Hyvää vauhtia edistyy. Eteen vaan kaikki kiinteä tekninen. Auton keulimista on mahdoton välttää pystysuorissa.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Revolution
« Vastaus #47 : 05 Helmikuu, 2009, 21:44:30 »
Lievä etupaino on eduksi unli ep:ssä. Zarizi tech viittasi pilkun vääntämisellä matti.l:n
tarkoittamaan pituuden säätöön/auton koskemiseen kesken suorituksen, ei siis penguinin
asiaan. Autoa ei tietenkään saa säätää ajossa mihinkään suuntaan, mutta ajaminen
kahdessa luokassa pituuden muutoksilla + leveys on sallittua. Ei ole hienoa katsoa kuitenkaan
25 ja 35 etc.. levyisiä autoja modissa, sitä ei tule tapahtumaan. Muuten idea varsin kokeiltava
ja ellei toimi, niin kausi 2010 kyllä kertoo sallitaanko vai ei.

+ on totta, että reikiä löytyy enemmän kuin paikkoja, joten turha jatkaan reikien etsimistä.
Jos epäselvyyksiä niitä saa kysyä, mutta maalaisjärjellä voi ajatella ne laittomat asiat nimensä
mukaisesti laittomiksi. Kysymällä ei silti mitään häviä, vastaamme aina!

Projekti edistyy hyvin ja vihdoin kaivattuja kuvia, lisää jatkossakin, niin mukavampi lueskella
asiaa, ettei mene teoriaksi kokonaan. Panostusta on pelissä ja luvassa on komea ajopeli,
ovatko kuskit valmiina odotusten saattelemiin paineisiin...  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution
« Vastaus #48 : 07 Helmikuu, 2009, 21:39:44 »
Tämähän on moottoriurheilua ja sehän tarkoittaa porsaanreikien etsimistä. Kehitys ja kilpailukykyisyys syntyy siitä, että löydetään uusia ratkaisuja, joita ei ole säännöissä kielletty. Tästä varmaan paras esimerkki on se, kun joku on keksinyt lähteä venyttämään akseliväliä. Sekin on ollut porsaanreikä ja lopulta se on päätetty tukkia laittamalla siihen maksimirajat. Samanlaisia keksintöjä, enemmän tai vähemmän merkittäviä, tulee varmasti jatkossakin ja se vaan pitää hyväksyä. Niihin sitten varmaan puututaan, jos muut pitävät jotain ratkaisua sääntöjen hengen vastaisena tai muuten epäreiluna, sen johtaessa esim. kohtuuttomiin kustannuksiin autojen rakentelussa.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Revolution
« Vastaus #49 : 07 Helmikuu, 2009, 22:50:52 »
Porsaanreikiä on loputtomiin, ne eivät tule koskaan loppumaan, koska ihmiset ajattelevat eri tavalla.
Johtoporras tulee tukkimaan radikaalimmat ratkaisut kysymättäkään ja muista päätettäköön yhteisellä
äänestyksellä. Sääntöjä ei voida koskaan luoda ilman vilppimahdollisuutta, se on osa urheilua ja tulee
aina olemaankin. Tässä vaiheessa vaan pitää muistaa asian/lajin ensimmäinen ja tärkein prioriteetti.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution
« Vastaus #50 : 17 Helmikuu, 2009, 03:40:34 »
Lopultakin sain vietyä runkopalkit ja diffien ulostulot koneistettavaksi. Tuli siinä samalla tehtyä huomio, että tuo taakse suunnittelemani Hobaon spider diffi ei ole sopiva. Siinä on sisämitaltaan keskenään erikokoiset laakerit päissä ja tuota RC-Monsterin diffikoteloa varten pitää laakerit vaihtaa sellaisiin, joissa on kaulus. Alkuperäiset laakerit ovat 8 x 16 x 6 ja 10 x 16 x 6. Diffikoteloon käypäiset kaulukselliset laakerit ovat kokoa 8 x 16/18 x 6. Diffin toiseen päähän tarvitsisi olla 10 x 16/18 x 6, eikä sitä kokoa olevaa laakeria valmista kukaan.

Joten spider saa siirtyä toiseen projektiin eli menee myyntiin ja nyt pitäisi keksiä sopivan kokoisilla laakereilla oleva diffi tilalle.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution
« Vastaus #51 : 02 Maaliskuu, 2009, 23:27:33 »
Alumiiniset runkopalkit on kuulemma tehty samoin etudiffeihin ulostulot. Kävin myös tänään hakemassa rc-garagelta uuden takadiffin. Pari shimmiprikkaa kuitenkin ja sopivat öljyt puuttuu, jotta saisi perän kasaan. Tässä alkaa tulla kiire tuon auton kanssa, jos ei ala pikavauhtia laittamaan sitä kasaan, mutta vielä koitetaan ehtiä ensimmäiseen kisaan mukaan tällä autolla.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Revolution
« Vastaus #52 : 03 Maaliskuu, 2009, 00:10:47 »
Tässä alkaa tulla kiire tuon auton kanssa, jos ei ala pikavauhtia laittamaan sitä kasaan, mutta vielä koitetaan ehtiä ensimmäiseen kisaan mukaan tällä autolla.

Toivotaan että ehdit.

Kyllä täällä päässäkin tulee vielä kiire. Tällä hetkellä koko EP auton runko pitäs kasailla,
etuosa vaihtaa, öljyt ja diffien rattaat vaihtaa, laitella akun kiinnitykset kuntoon,
kolvailla deanseja liikaa ja ylipäätänsä testata koko höskää.

Modissa putkirunko suunnitella ja työstää sekä vaihtaa öljyt diffeihin.
Unli gp auto vaatii keväthuollon ja diffinrattaiden vaihdot.

Mun deadline on 3vk päästä tai rupee putoilee autoja kaudelta. Saas nähdä miten käy...
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution
« Vastaus #53 : 07 Maaliskuu, 2009, 17:15:07 »
Jäi eilen kamera matkasta, mutta pitää ottaa kuvia kun auto ja osat tulevat pajalta kotiin.

Kävin eilen sovittamassa etu- ja keskidiffien uudet ulostulot, uuden takadiffin, muokatut kardaanit ja uuden alumiinirungon sopivuutta paikalleen. Samalla suunniteltiin keskidiffin kiinnityspaikka, moottorin kiinnitys ja pohjalevy, jotka jäivät työstettäväksi. Viikon päästä olisi toiveita, että nuokin osat olisivat tehtynä. Keskidiffiin kiinnitykseen pitää vielä leikellä vähän alumiinista osia, mutta itselläni on seuraava työvaihe korimuotin työstäminen.

Laittelen lisää kuvia kun auto on taas kotona ja sitä lopultakin päästään kasaamaan. Nythän työ on ollut sellaista kasaa, pura, kasaa, pura harjoitusta kun osia on tehty ja soviteltu, muokattu ja soviteltu, jne.

Eilen meni yksi o-rengas rikki torsenin ulkokuorta tiivistämästä ja pitää jostain löytää uusi siihen. Takadiffistä puuttuu vielä jotain pikkuosia, jotka ovat tulossa rapakon takaa ja akutkin pitäisi jostain keksiä, kun LiFe-tilaus suoraan tehtaaltaa tuntuu vaan venyvän.

Mainittakoon vielä, että akseliväliksi tuli sitten lopullisesti 458 mm, ellei runkopalkkeja ja pohjalevyä tehdä uusiksi. Varmaan aika sopiva tuo pituus kuitenkin tähän luokkaan.
« Viimeksi muokattu: 07 Maaliskuu, 2009, 17:18:52 kirjoittanut Penguin »
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution
« Vastaus #54 : 13 Maaliskuu, 2009, 23:21:54 »
Tuli puhelu tänään, että auton koneistukset alkavat olla valmiita. Vielä keskidiffin kiinnitys on työstämättä siihen ja sen jälkeen tarvitaan vain purkamista, kasaamista, kasaamista ja kasaamista. Joitain pikkuosia on vielä postissa tulossa, kuten parit ohjausservot, linkkejä, liittimiä ja akkuja. Taas tällä hetkellä näyttää positiiviselta, mutta eiköhän tässä vielä jotain yllätyksiä tapahdu.

Korin työstäminenkin edennyt. Korimuotin osat on sahattu mittoihin ja huomenna olisi tarkoitus aloittaa niiden kasaaminen ja korin muotojen työstäminen muottiin. Ehkä pitää huomenna napsia siitä muotista pari kuvaa, kun autoa ei vielä pysty siitä tunnistamaan. Kun muotista saadaan tunnistettavampi niin sitten odotetaan sillä tehtyjä koreja ennenkuin julkistetaan mitään. Täytyy se jokin jännitys pitää siinä millaisen korin Revolution saa  ;)
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution
« Vastaus #55 : 19 Maaliskuu, 2009, 00:05:01 »
Käytiin koripajalla ja tuli kotitehtäviä muotin kanssa. Maanantaiksi pitäisi olla muottia muokattu sopivammaksi ja sitten vain odotellaan saataisiinko jotain koria tehtyä.

Hain osan autosta takaisin metallipajalta. Runko ja pohja jäi sinne edelleen työstettäväksi. Loppuviikoksi pitäisi tehdä tarvittavat osat keskidiffin kiinnittämiseen ja sitten olisi toiveita saada auto kasaan.

Laitettiin auto tänään vaa'alle ja ilman renkaita, servoja, vastaria ja koria auto painoi 3,9 kg. Tuosta voisi vielä vähän laihduttaa, mutta ei se nyt ihan toivottomalta norsulta vaikuta tässä vaiheessa.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution
« Vastaus #56 : 27 Maaliskuu, 2009, 22:02:53 »
Tämähän alkaa näyttää siltä, että sunnuntaina voisi jo päästä ottamaan tyypit

Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: Revolution
« Vastaus #57 : 28 Maaliskuu, 2009, 00:19:13 »
WOW!

Paljonkos kertyi painoa? Näyttää melko raskasrakenteiselta, mutta on varmasti kestävä. Onko akut kiinni ihan perus tarranauhalla, vai millä menetelmillä?
Mielenkiintoista nähdä miten hyvin tuo käyttäytyy rinteessä. Olisiko mahdollista saada ihan liikkuvaa kuvaa?
´Red Devil ja Panther

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution
« Vastaus #58 : 28 Maaliskuu, 2009, 10:19:14 »
Edellinen punnitus sanoi 3,9 kg ja sen jälkeen on lisätty listat, jotka näkyy akkujen ympärillä, iskari ja jouset. Mennään varmaan 4 kg:n tuntumassa näillä varusteilla. Kyllä tuon pitäisi sinne 5 kg:n lähettyville asettua kun kaikki rojut koria myöten on paikallaan. Onhan tuo vähän järeästä tavarasta tehty ja etenkin moottoripukki on visuaalisesti todella järeän näköinen. Runko itse painaa 458g ja pohjalevyn kanssa aika tarkkaan yhden kilon. Enemmän painoa tulee voimansiirrosta ja moottorista.

Akut tulee kiinni tarranauhalla, kuvassa ne on vaan heitetty paikalleen. Tyyppien ottaminen sunnuntaina hyytyi alkuunsa, kun puuttuu vajaa puoli metriä sopivaa silikonipäällysteistä sähköjohtoa. No sitä saadaan maanantaina ja voihan olla, että tehdään jotain väliaikaista viritystä sitä ennen.

Vielä lähti tilaukseen jousia, uuden tukivarret taakse ja vääntyneen toe-linkin tilalle uusi. Sen verran on painoa tullut lisää, että Revon orkkisjousilla meni koko auto tonttiin. Vaihdettiin järeämpää jousta ja alkoi toimia paremmin, mutta pistin vielä järeämpää tilaukseen ja siten että saa molempiin päihin jousituksen kuntoon. Hyvin pitäisi ehtiä ennen ensimmäistä kisaa.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution
« Vastaus #59 : 28 Maaliskuu, 2009, 18:14:26 »
Ensimmäiset metrit ajettu sisätiloissa ja kaikki tuntuu toimivan. Pientä johtojen piilottelua, korin leikkeleminen ja maalaaminen ja paljon säätämistä edessä.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile