FOFF autoa mieli siis tekisi, toivottavasti tästä sellaisen saisi aikaan.
Eli tarinaa.
Ostin tuossa joku aika sitten tuollasen kyoshon st-rr raadon, ex polttis on kyseessä.
Meinasin eka 1/8 buggystä väsätä jotain foffin tapaista, mutta eräs henkilö sai kaupattu minulle tuon truggyn raadon.
Olikin kyllä parempi näin, koska tuo buggy olisi käynyt pieneksi.
Ainakin alkuun ajelen ihan omaks iloksi tuolla lähimontulla, mutta eihän sitä koskaan tiedä jos se kisakärpänen iskisi.
Ajattelin etten mitään mod luokan autoa rupea rakentamaan, koska en osaa itse jatkettua runkoa tehä, saati akselia, en osaa hitsata.
Tuo auto on nyt enempikin monsteri kuin mikään muu, kun ei sitä putkikehikkoa ole vielä, mutta se on mietinnässä ja kyselen tässä eräältä sukulaiselta jos hän olisi innostunut sitä putkirunkoa minun kanssa tekemään ja hoitaisi sen hitsaamisen.
Olen näitä foff autoja himoinnut jo vuosia, nyt ajattelin että jos sitä ei nyt tee, niin se ei tule sitten ikinään.
RC touhuja olen noin 23-vuotta harrastanut on-off tyylisesti, viimeksi tuossa vajaa pari vuotta sitten oli yksi hpi baja ja mcd 4wd krossi.
Sitten tuli taas taukoa melkein 2-vuotta.
Nyt sitten ostin 1/8 krossakin pattereilla, koskan on se niin "huoleton" ja hajuton ja nykyään on tuo tekniikka jo kehittynyttä näissä ja suht edulliseen hintaan saa moottoreita ja nopeudensäätimiä.
Tuossa keskellä tuo st-rr, vieressä tuo krossi ja pojan traxxas.

Tuon korin ostin siksi, että voisin autolla ajella tässä ennen kuin kehikon saan tehtyä, toivottavasti saisi.
Tuo hpi giganten kori kävi tohon melkein heittämällä, niitä rungon ammeen muoveja piti vain leikata 10mm puoleltaan, niin kori istu paikoilleen sivuiltakin.

Moottoriksi ostin hobbywingin xerun 1800KV moottorin.
Nopari skyrc toro ts 150A ja akkuja ei vielä ole, ajattelin että 4S olisi alkuun passeli, voi olla alimitoitettu kunnon foff ajoon?
Servo on joku halpa 12kg hobbyking servo, alkuun pääse tolla.
Autossa on jonkin verran hiilariosia, mm iskaritornit ja tuo eturungon jäykistin.
Kevennetty runko ja jotain st-rr billet osia.

Renkaiksi valitsin nuo prolinen sand paw 2.8 mallit, tulee sopivasti tonttiin noiden kanssa tuo auto, tosin tiedä sit kestääkö nuo hiekalla juurikaan rykäsyjä.

Auto on nyt siinä kunnossa, että nopari ja akut, niin pääsis koeajot tekemään.

Tässä vielä kuva siitä mistä lähettiin liikkeelle.

Kaikki diffit kävin läpi ja vaihdoin uudet o-renkaat ja silariöljyt sisään.
30 000 on edessä, keskellä jotain 45 000 ja takana tais olla kans 30 000.
Anteeksi jos tämä aihe ei ollut toivottua tänne, tuolla rc10 foorumilla sai paskaa niskaan kun siellä tästä kirjoittelin.

Päätin nimetä auton edesmenneen rc veneeni mukaan, sekin oli Psyclone

Auto=kyosho st-rr
Voimansiirto=vakio
Runko jatkettu 60mm, takana hobaon pitkä kardaani.
Nopeudensäädin=Hobbywing xerun 150A.
Moottori=Hobbywing xerun 1800KV.
Akut=? ehkä 2x2S 5600mah 50-100C tai joku yksi kipale 5S akkuja.
Renkaat=proline slingshot 4" truggyn vanteella.
Pituus=?
Leveys=?
Paino=?
Servona on joku pilipali 12kg hk servo, mutta ajatellut josko tässä olisi voimaa ja hinta kohtuullinen.
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SA-1283SG-30kg013-Digital-Servo-109213