Tänään kävin testaamassa Kangasalan montulla. Sain siinä sitten aikaiseksi rakentaa viisi rataakin, jossa ajoin kilpailun kahden kovimman modifiedini välillä: Alfred vs. Van Holmes.
.jpg)
Ennen kilpailua rajoitin joustoa jonkin verran. Tämän päivän testien perusteella tuntui auttavan.
Ajettavuudellisesti autoilla on suuret erot. Siinä missä Van Holmes käyttäytyy ennakoitavasti ja tasapainoisesti, Alfredilla ajaminen tuntuu enemmänkin selviytymiseltä - jokainen sentti pätkää eteenpäin on jo suuri voitto. Olikin niin, silti Alfred suoriutui tästäkin kilpailusta paremmin kuin Van Holmes. Kapeat porttivälit oli Alfin eduksi, mutta käännöt ja nousutkin tuntuvat menevän helpommin kevyellä ja kapealla Alfredilla. Renkaat toimivat tänään hieman kuivemmalla hiekalla paremmin kuin Pohjan kilpailussa märällä.
.jpg)
Valmiina taistoon!
Takapää on edelleen liian kevyt. Auto tuli todella helpossa kohdassa etuperin ympäri. Teinpä vielä illan viimeisiksi töikseni pienen viritelmän taka-akseliin.
.jpg)
Lyijypainoja 35g/puoli kiedottuna taka-akselin ympärille. Mitään kummoisempaa kiinnitystä en lähtenyt väsäämään, koska uskon nippusiteiden kestävän sen mitä tarvitsee. Painot on melko jämäkästi paikallaan, eikä liikehdintää juurikaan tapahdu esimerkiksi vannetta kohti.
Seuraavat muutokset:
- Noparin ohjelmoiminen
- Kitkajarrua (paljon)
- Softalla kaasukäyrät kuntoon