Kirjoittaja Aihe: Mouhija  (Luettu 20957 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Mouhija
« : 23 Elokuu, 2010, 14:46:45 »




Alkuperä auto on siis Hpi Wheely King josta on tehty offi auto omiin mönkimisiin Jrx:än toimesta ja myyty sittemmin eteenpäin tänne pälkäneelle foffi aihioksi tulevaisuus näyttää mitä tästä tulee.

Syksyn mittaan autoa rakennettu vanha runko siirtyy top trukki rungoksi ja omavalmiste runko ottaa paikan nimi pidetään mouhijana vaikka alkuperäsestä autosta ei enään olekkaan kun voimansiirto jäljellä.

Auto inffo
Runko..........................................Omavalmiste
Akselit..........................................Hpi Wheely King
Voimansiirto...................................Hpi Wheely King
Jousitus........................................RC4wd Spark Comp Shock with Ti Shaft (110mm)
Nopeudensäädin.............................Mamba Max
Moottori........................................Castle Creations 5700kv
Radiot...........................................Spektrum DX3S + SR300
Servo............................................Sanwa srg-cz
Bec...............................................CC BEC
Ajoakku.........................................S3 lipo
Renkaat.........................................Sand Paw, panther tai TD01
Foamit...........................................Jotku patjan sisälmykset
Kori...............................................Chevy Silverado ---> talvella maalataan lantikan koppa
WheelBase......................................32cm
Leventäjät......................................Hot racing 15mm tai enempi
« Viimeksi muokattu: 06 Huhtikuu, 2011, 12:30:41 kirjoittanut Skeidarutto »
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Vs: Mouhija
« Vastaus #1 : 01 Syyskuu, 2010, 13:38:40 »
No eilen tuli vetarit ja yöllä töistä tullessa pistin vehkeet kasaan ja päivällä käyty ajamassa ekat kunnon reenit, vehkeet kesti hyvin voi alkaa suunnittelemaan jahka sais vehkeet nippuun kauden päätökseen.

Tälleen ekat osat hobbylinnasta tilanneena onko se firman tapa ettei ilmotella mitään että osan tuleminen viivästyy sitten vasta selviää kun laittaa mailia puljuun ja sittenkin kun tulee osaa ni tulee liian vähän ja taas kun laittaa mailia ni selviää et tulee toisesta paikkaa ja taas päviän myöhässä. siis alun perin osat tilasin kolmeviikkoa sitten nyt vasta alkaa tipahteleen postista muutaman mailin jälkeen. muista puljuista rc kamaa tilattuna tulee sentään ilmotukset jos viivästyy ja muutenki nopeemmin.
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Mouhija
« Vastaus #2 : 01 Syyskuu, 2010, 14:36:01 »
Tälleen ekat osat hobbylinnasta tilanneena onko se firman tapa ettei ilmotella mitään että osan tuleminen viivästyy sitten vasta selviää kun laittaa mailia puljuun ja sittenkin kun tulee osaa ni tulee liian vähän ja taas kun laittaa mailia ni selviää et tulee toisesta paikkaa ja taas päviän myöhässä. siis alun perin osat tilasin kolmeviikkoa sitten nyt vasta alkaa tipahteleen postista muutaman mailin jälkeen.

Monilla muillakin on samanlaisia kokemuksia.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Vs: Mouhija
« Vastaus #3 : 05 Syyskuu, 2010, 02:15:12 »
Tulipahan askarreltua yötämyöten autosta vähän karsittu ylimäärästä rautaa pois keventäminen mielessä. vaihdettu iskarit paremmin iskua pehmentäviin mut lyhyempi joustosiin :(.
Alko vauhtia ja mäennousu kykyä löytymään ihan kivasti samassa hötäkässä vaihdoin ton Sanwa srg-cz servon tonne etuakselille tähän asti siel ollu tommonen kevyt vääntönen mut nyt rupes pätkimään veto aina välillä viissiin toi servo vaikuttaa siihen pätkimiseen mut osaisko joku selittää oikeen miksi se pätkii ? vai oisko sinne vaan huono liitos eksyny väliin.
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: Mouhija
« Vastaus #4 : 05 Syyskuu, 2010, 09:27:42 »
Voi olla että servo haukkaa liikaa virtaa vastarilta ja pätkii sen takia. Varsinkin nyt kun vaihdoit servon vahvempaan. Eli kaipailee varmaankin becciä syöttään virtaa ohjaukseen.

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Vs: Mouhija
« Vastaus #5 : 05 Syyskuu, 2010, 12:28:40 »
Kuullosataa loogiselta kiitokset vastauksesta

Voi olla että servo haukkaa liikaa virtaa vastarilta ja pätkii sen takia. Varsinkin nyt kun vaihdoit servon vahvempaan. Eli kaipailee varmaankin becciä syöttään virtaa ohjaukseen.
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Vs: Mouhija
« Vastaus #6 : 05 Syyskuu, 2010, 17:58:58 »
Taitaapi jäädä finaali kisa väliin mouhijalta kun moottorin akseli katkes. Muuten oli kyl antosat testit tänään, täytyy katsoa jos kumminki sais raavittua toisesta autosa kisa pelin finaaliin mikäli sen nyt kustipolkee kotio ensi :)

mouhija kävi tänään myös puntarissa tänään tulokset seuraavanlaisia
kokonaispaino 2739g
kokonaispaino ilman akkua 2359g
etuakselipaino ajokunnossa 1580g
taka-akseli paino 1196g
lyijy painaa akuissa jonku verran ja santaa oli renkaissa aika paljon mut niinhä sitä on ajaessakin ;)
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Vs: Mouhija
« Vastaus #7 : 30 Syyskuu, 2010, 16:03:07 »
vähän tuli päivityksiä hommailtua leventimet ja lantikan koppa täytyy kattoa jos sais värkättyä auton huomenna vapaa päivänä ajokuntoon ja lähettyä vielä buttoniin kattomaan miten toi kipee merkkien välistä.
tommosia iskareita kattelin onko kellää kokemusta noista? http://rc4wdstore.com/2/product_info.php?cPath=23&products_id=949&osCsid=7cc51a73971254f426eea03fc33b864a
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Vs: Mouhija
« Vastaus #8 : 05 Lokakuu, 2010, 15:22:34 »
joo viime viikonloppu meni rakentelun merkeissä moottori tuli siirrettyä eteen kun tolla "alkuperäsellä" moottoripukilla ei saa kun 20 hampaisen pinionin nyt saa vaikka 11 hampaisen tosin painopiste nousi vähän ylöspäin tarvii ostaa semmonen akku mikä istuu tonne entiselle moottorinpaikalle ni homma rupee taas rulettamaan pieni räpsäsy auton sisältä nykykunnossa



uudet renkaat tosiaan tuli tehtyä jotka nimetään tallin mukaan TD01 renkaiks päivitellään muutkin tiedot ekaan postaukseen.

Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Vs: Mouhija
« Vastaus #9 : 14 Lokakuu, 2010, 00:37:45 »
Tänään testattiin ekaa kertaa s3 lipoja ja hpi:iin akselit kesti uudet voimat :o kyytiä alkaa mäessä nyt olee riittävästi joten ajo ominaisuuksien parantamiseksi työpöydällä on uusi runko johon saa alemmas painopisteen ja suuremmat joustot, toi nykynen "scale" runko saa häipyä muihin projekteihin.
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Vs: Mouhija
« Vastaus #10 : 17 Lokakuu, 2010, 00:46:11 »
Sauna, kalja ja vapaa lauantai-ilta on paha yhdistelmä kun päässä jyllää uudet ideat.





Tommonen siitä nyt sitten on tullut illan hiljaisina hetkinä. Tosin keskiviikkona kun jyristelin ton rungon parvekkeella rälläkällä ni ei ollu nii hiljasta  :D

No uudet iskarit istuu tolle rungolle tosi nätin näkösesti ja joustot on hyvät ja käteen sopivan jämäkät tosin rinteessä sitten näkee loput.

Jos kokeneempi silmä erottaa jotain pahoja vikoja ni saa kommentoida vapaasti. Täähän on vaan tällästä amatöörin puuhastelua ja vinkit on tarpeen  ;)

Tulevasta kopastakin napsasin kuvan



Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Mouhija
« Vastaus #11 : 17 Lokakuu, 2010, 20:38:15 »
Persoonallisen asiallinen kapiste ja asenne kohdallaan, eikä yrityksenpuutetta ainakaan ole, hienoa!
Mitä omaan silmään katselin, niin rungon korkeus voi koitua joskus kohtaloksi, vaikkakin oppiessaan
kaasutuksen ei korkeuskaan ole este, korkeintaan hidaste. Paremminhan sen näkee, kun korin saa
sovitettua runkoon, että kuinka korkealle jää. Jos/kun saa matalalle, niin hätää ei ole ja ainahan
omateko laparenkaat pelastaa  ;)

Hienoa kuitenkin huomata, että yritystä on!  8)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Vs: Mouhija
« Vastaus #12 : 17 Lokakuu, 2010, 23:41:39 »
Toi tähän astinen runkohan oli auttamatta liian korkee just painopisteen takia, tota runkoa tehdessä päällimmäinen tarkoitus oli just saada painopiste mahdollisimman alas. Tämä päivä menikin sitten vaihdelaatikkoa ja moottoria istutellessa, moottori tulee ylälinkkien väliin kardaanin viereen joten mosan paino tulee ainakin kohtuu optimaaliseen kohtaan. Tossa kuvassahan iskarit on korkeimmillaan joten alustaa saa vielä paljon laskettua ja kori on tarkotus läntätä ihan rungon päälle. mut projekti jatkuu ensiviikonloppuna, mennää takomaan välillä sponsorirahaa....
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Vs: Mouhija
« Vastaus #13 : 26 Lokakuu, 2010, 02:53:46 »
Noni "savut" otettu uudella rungolla ja tuntu yllättävän hyvältä tuolla takapihan hiekkakasassa :P
Huomenna käydään montulla kokeilemassa miltä tuntuu oikeessa mäessä, jos keli ei ole liian kostea samalla vähän ruoskitaan kojoottia.

Puntarikin tuli tänään hommattua http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=152581059 tuommonen ihan passeli laite rc autojen punnaamiseen ja kokkailuihin, 10 kilon maksimi luulis riittävän näissä touhuissa pitkälle ja hinta pysyy aika hyvin kurissa mitä vertailee muihin vähän raskaampia taakkoja punnaaviin vaakoihin.

Positiivisena asiana ei tosin voi nähdä mouhijan laihdutuskuuria joka ei tuottanut paljoakaan vähenevää painoa tällä hetkellä auton paino ajokuntoisena 2,5 kiloa joten vielä vois poistaa muutamat ylimääräiset "kilot" mutta jos vaikka alempi painopiste sitten korjaa asioita, nythän se paino on akselien tasolla.
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Vs: Mouhija
« Vastaus #14 : 26 Lokakuu, 2010, 19:44:27 »
sehän laulo nätisti montulla tasapaino on mahtava vanhaan verrattuna ei muutakun vähän lisää säätöä ennen lumien tuloa ja sitten runko menee viimeistelyyn eli näytetään vähän viilaa ja sahaillaan ylimääräset palaset pois sen jälkeen massikan punasta maalia pintaan  ;D





Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Re: Vs: Mouhija
« Vastaus #15 : 15 Maaliskuu, 2011, 16:20:57 »
Jatketaampas rakennus kuvia kun on uutta osaa syntynyt talven hiljaiselon jälkeen tarkotus ois kumminkin että mouhija olisi kasassa parin viikon päästä puulaaki kisoihin mennessä




Eteen on ilmestyny "puskuri" jossa samassa akku teline ja iskari tuenta on tehty jykevämmäksi samassa paketissa kori tolpat. 



Kori tuli leikkailtua jos huomenna sais maalakset aloteltua ni ei tarvi blankolla kopalla ajaa, etu lokareita saa vissiin kairata isommiks ainakin jos TD01 renkailla meinaa ajaa pantterit varmaan istuu pyörä koteloihin.



Akku tulee melko eteen saa nähdä miten mäessä menee tukivarsien päälle en rupee akkua asetteleen jousitettua massaa koitetaan välttää mahdollisimman pitkään.
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Re: Vs: Mouhija
« Vastaus #16 : 16 Maaliskuu, 2011, 18:57:44 »
Syksyllä viimesten testien aikaan totesin että wheely kingin lootat ja akselit kestää 3s akut mut tänään ensimmäiset herättelyt talvi tauon jälkeen kiipesin kerran lumikasan päälle ja jakolootasta hampaat murusina  :)
korin maalaaminen aloteltu maskit levitetty huomenna maalia pintaan kuvia sitten vähän myöhemmin.
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Re: Vs: Mouhija
« Vastaus #17 : 17 Maaliskuu, 2011, 22:04:36 »
lantikka on värissä




Allekirjoittaneen eka maalaus onnistuhan se kohtuullisesti.

Ens viikolla vissiin saa lootaan uudet kilkkeet josko vaikka sais mäkikuvia aikaseks.
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Re: Mouhija
« Vastaus #18 : 17 Maaliskuu, 2011, 22:11:41 »
Hyvältä näyttää. Tulee vähän Samun Tipsy mieleen.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Re: Mouhija
« Vastaus #19 : 26 Maaliskuu, 2011, 19:08:48 »
Mouhijan depyytti suorritettu ja perähän siinä antautu tosin se on äännelly jo syksystä asti että hyvä vaan että pääsee vaihtamaan enne oikeita kisoja. Ja tänään oli kokeeks wk:oon vakio iskarit ja jouset jotka ei näköjään toiminu kun tiistaina noilla rc4wd:n iskareilla meno oli samassa rinteessä paljon parempaa mut kevät on kokeilun aikaa ensikerralla parempaa setuppia. TD01 renkaat tuntu kohtalaisesti pärjäävän panttereita ja Pneshssejä vastaan tosin toimivuus paranee kovemmalla hiekalla, tänään juoksuhiekassa jauho tyhjää paljon.
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !