Kirjoittaja Aihe: Routaneito  (Luettu 64541 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

OV

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 60
Vs: Routaneito
« Vastaus #20 : 26 Maaliskuu, 2010, 09:56:20 »
Katotaan tossa päivällä missä kunnossa auto on :). Kiertää siis täältä kautta ja ite töissä. Kotosalla vihanen emäntä ottamassa pakettia vastaan. Hän on kohtalaisen vittuuntunut meikäläisen roiniin ja viimeyö meni lasten kanssa valvoessa (siis hänellä :D). Lasten tulevaisuuden (mitkä traumat siitä jäiskään kun äiti rusikois viatonta pikku-autoa) ja Dark Crusherin auton puolesta toivon, että ei kohdista raivoon viatonta muovin kappaletta kohtaan.

Tietenkin voisin soittaa ja sanoa, että tänään tulee paketti mikä ei ole meikäläisen. Mutta nää on näitä parisuhdetta piannalla pitäviä asioita XD.

Ite ei viittinty toimia pioneerinä tuon maverick:n suhteen toimia, mutta hyvä että sellanen löyty niin tietää onko tuosta mihinkään...

Briteistä tuli siis ja hinta oli puoli euroa vajaa 150e posteineen.

Siinä se teikäläisen lilliputti olis  ;D

« Viimeksi muokattu: 26 Maaliskuu, 2010, 11:36:37 kirjoittanut OV »

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Routaneito
« Vastaus #21 : 26 Maaliskuu, 2010, 11:56:36 »
On se pieni! Kun vieressä on slash ja tuossa maverick, niin kertokaa miten mave voi olla 1/10?  ;D
Tää on tätä valmistajien skaalaa, meinaan jo noiden autojen koriero kertoo paljon. Akseliväli näyttäs
olevan erilainen ja muutenkin toi mave näyttää joltain 1/12 autolta slässin rinnalla.

Jos kerkeet, niin heitäppä tänne maverickin mitat ja jos oikeen kunnolla ehdit, niin korin pituus + leveys.
Sen mitä näin rengaskuvasta, niin saattanee mahtua hyvinkin 2,2 vanne, ellei hexi ole jopa pienempi
kuin 12mm, sen verran erikoinen tuo on  ;D
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Routaneito
« Vastaus #22 : 26 Maaliskuu, 2010, 15:07:51 »
Laitahan mitaten nuo autot ja kerro mitat 10:llä. Kumpi vaikuttaisi olevan lähempänä oikean auton mittoja. Slashin mitoilla auton pituus olisi 5,7 metriä ja leveys melkein kolme. Kyllähän nämä valmistajien skaalat on kaikin puolin ihan päin sitä ihteään. Vrt. Traxxasin Revo, joka on heidän mukaansa 1/10 skaalan auto. Niin varmaan.

Edit: Tuo Maverick ei kyllä näytä edes SC10-auton mittoihin mahtuvalta, mutta mielenkiinnolla silti odotan lisätietoja tuosta, sillä tuon verran pienempänä sillekin voisi löytyä käyttäjä.
« Viimeksi muokattu: 26 Maaliskuu, 2010, 15:09:40 kirjoittanut Penguin »
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Routaneito
« Vastaus #23 : 26 Maaliskuu, 2010, 15:25:27 »
Juu, ovathan nuo skaalat monilla päin jotain...

Suurin pelko on nyt se, että olen ostanu SC-auton, jota myydään SC-autona, mutta se ei olekaan luokkaan sallittu.
Aikaistan tuota autonhankintaa nyt ja lähden tunnin sisään hakemaan autoa, jotta saan lyödä tänne foorumille faktoja
autosta ja ehtis maalata ekan kerroksen tänäiltana. Pienuudessaan se on edukas, mutta jos ei mene sc-mittoihin, niin
sitten lentelee kipeesti  :D
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Routaneito
« Vastaus #24 : 26 Maaliskuu, 2010, 16:32:13 »
Tuosta kuvasta jo näkee ettei mitenkään mene virallisiin SC-mittoihin. Minun puolesta foffissa ei tarvitsisi välittää niistä mittojen alarajoista tai niistä voisi ainakin joustaa. Radallahan siitä tulee heittopussi helposti, kun on varmaan myös paljon kevyempi. Toisaalta kun taisi olla minimipaino noille nelikoille, niin saat laittaa lyijyä sopivaan paikkaan, jos vaan jouset kantavat.

Pituus             460 mm
Leveys            250 mm
Korkeus           160 mm
Akseliväli          275 mm
Välitys             8.04:1
Rungon korkeus 26 mm
Vannekoko        86mm

Kotimaisten SC-ratasääntöjen mukaan:
  Akseliväli, pyörän navoista mitattuna 320 – 335 mm
  Kokonaispituus 540 – 568 mm
  Kokonaisleveys alle 300 mm
  Kokonaispaino vähintään 2000 g (2wd), 2500 g (4wd)

Tuo vakiovannekaan ei ole SC-sääntöjen mukainen ja siinä ei mielestäni saisi hirveästi joustoa olla säännöissä yhteislähdön osalta.

Huomasin juuri, että noiden kotimaisten sääntöjen vääntäjät eivät ole huomanneet, että SCRT10 on vain 530 mm pitkä ja ovat ottaneet pituusrajat markkinoilla olevista tuupeista.
« Viimeksi muokattu: 26 Maaliskuu, 2010, 16:55:16 kirjoittanut Penguin »
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Routaneito
« Vastaus #25 : 26 Maaliskuu, 2010, 17:46:05 »
Omasta puolestani sääntöjä voi laajentaa sen verran, että Maverick mahtuu luokkaan. Toisaalta luokan radat voivat olla liian vaativia pienokaiselle, vaikka sille porttivälit ovatkin hehtaarisia. Autojen kokoeroa voisi verrata suoraan EP-luokkaan, jossa ajaisi pidennettyjä autoja ja vakiopituisia. Do the math :).
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

OV

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 60
Vs: Routaneito
« Vastaus #26 : 26 Maaliskuu, 2010, 19:07:02 »
SC säännöissä on myös RTR sääntö eli tarkotus on juuri se kun tulee uusia malleja niin niillä pääsee myös ajamaan vaikka olisi eri mittasia...

"Paketista baanalle, sääntö
ARTR-auton ensiasennuskori ja renkaat ovat sallittu mikäli näillä ei saisi täytettyä annettuja mittasääntöjä. ARTR-autoksi lasketaan autot jotka ovat toimitettu tehtaalta osittain valmiiksi koottuina."

En tä sitte nkun vaihtaa harjattomat tilalle ja sitä rataa... Ei kelpaa enää? Vähän on epäselvä, mutta kyllä uskoisin, että kaikki SC auto nimikkeellä myytävät autot pääsee kisoihin!
« Viimeksi muokattu: 26 Maaliskuu, 2010, 19:08:34 kirjoittanut OV »

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Routaneito
« Vastaus #27 : 26 Maaliskuu, 2010, 19:12:11 »
Kokoon katsomatta? No tuskin ja tuo rengassääntökin saa aika nopeasti uuden tulkinnan, jos jollain sääntöihin mahtumattomalla renkaalla alkaa pärjäämään paremmin. SC-renkaathan on tarkoituksella tehty sellaisiksi, että ilmatilaa on enemmän, eikä mitään matalaprofiilisia renkaita sallita. Lisäksi tuo kori- ja rengassääntö ei kuitenkaan ulotu muihin mittoihin.

Silti omasta puolestani baanalle vaan. Katsotaan sitten saako noista renkaista jotain kohtuutonta etua, mutta eiköhän se huku tuohon lyhyempään akseliväliin.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

lassi68

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 121
Vs: Routaneito
« Vastaus #28 : 26 Maaliskuu, 2010, 20:40:04 »
Mä näkisin tän asian niin että, jos valmistaja ilmoittaa auton olevan 1/10 kokonen short course, vaikkei se käytännössä sitä olekaan (ei edes lähellä), niin se hyväksytään luokkaan.
Ja rengas-säännöissähän meillä ei oo muita rajoja, kun toi max 14 cm halkaisija. Jos jonkun auton mukana orkkiksena tulee jotku pikkurullat, tai jos joku haluaa tunkee 1/8:in laparenkaat SC-autoon, niin niillä vaan eteenpäin, minkä kerkiää? ;)

Ja jos ny kumminkin käy niin, että DC rupee pärjään tällä Routaneidolla, niin voidaanhan me siirtää ne kesken kautta, vaikka modiluokkaan ;)

Koitetaan nyt edes tälläpuolella (foff) ottaa tää eka kausi löysinrantein, testataan, rukataan sääntöjä ja ihmetellään, mitä tää on? :P
« Viimeksi muokattu: 26 Maaliskuu, 2010, 20:48:42 kirjoittanut lassi68 »

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Routaneito
« Vastaus #29 : 26 Maaliskuu, 2010, 20:47:11 »
Yhteislähtöjaksolle on vaatimus SC-renkaasta.

Ehkä tämä onkin isompi kysymys tuolla ratapuolella. Jos tämä sallitaan, niin missä on raja mitä ei sallita ja missä raja siitä mikä on tehdasvalmisteinen ja mikä ei. Tarviiko niitä tehdä 10 kpl, 100 kpl vai peräti 1000 kpl.

Mun puolesta DC voi kuitenkin tykittää tällä, en näe tätä uhkaajana tässä luokassa.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Routaneito
« Vastaus #30 : 26 Maaliskuu, 2010, 21:58:04 »
Palattu kotio, kori maalattu ja paljon kaikkea kokeiltu, nyt isken kuvia palvelimelle, joten kohta isompaa triiddiä!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Routaneito
« Vastaus #31 : 26 Maaliskuu, 2010, 22:37:51 »
Noniin, kuvat upittu ja vaikka pyrin laittamaan vain "pari" kuvaa, niin kuten näette ja tiedätte, se ei onnistu..
No sanotaan, että kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, joten toivotaan niin tässäkin tapauksessa  ;)
Kuvatekstit täydentävät kuvan kerrontaa vielä omana lisänään, olkaappa hyvät!


Paketti, jota ei vielä ole avattukaan.


Paketin sisältö kokonaisuudessaan.


Vertailussa Maverick ja modifoffari toxoplasma condii.


Vertailussa maverickin omat SC-renkaat ja Pnesh F03 laparenkaat.


Vertailussa maverickit ja Pnesh F01 laparenkaat.


Tässä kuosissa tehtaalta/ostettuna.


Maavaraa ei juurikaan ole, muttei vielä säädettykään.


Perus 27 radiot, harjalliset, nimh ym... vielä kiinnitettynä.


Auton oma vanne on hyvin ulkona, joten täysin erilainen muihin verrattuna.


Hexi on myös todella järeä, ei pieni kuten axiaalissa, vaan reilun 1cm mittainen.


Hieman tukivarsisto kuvaa, hyvin näyttää mahtuvan 2,2 vanteet kiinni.


Pnesh F03 laparenkaiden kiinnitys on paljon sisempänä, joten mahtunee hyvin.


Positiivistä: hexi on huikeasti kahdella kuuskololla kiinni  :D


Hieman yleiskatsausta.


"kohuttu" spurri - pinjoni väli, kestääkö vaiko hajoaa?


Voimaservo myös plussaa, jaksaa kääntää erinomaisesti!


Takapuskuri.


Etupuskuri.


Korista revitty tarrat maalausurakkaa varten pois, pian maalaamaan...


Auto Pnesh F03 laparenkailla, jykevä ja tahdokas foffipirssi!


Koritolpissa on mukavasti säätövaraa, tässä alaosuutta vakiopaikallaan.


ja ylöosuus kertoo, että vielä on rontisti säätövaraa korinnostoa ajatellen.


Maavara sai hitusen puhtia laparenkailla.


Kori siirtyy liiteriin maalaussessiota varten...


Asettelua ja valmistautumista...


Harmaa väri saavuttaa ROUTANEIDON päällisosan.


Roudanharmaa ei jää ainoaksi väriksi, vaan huominen tuo uutta tullessaan.


Kori jää yöksi kuivumaan ja saa huomenna jotain neitomaista vartaloonsa  ;)


Pnesh F01 laparenkaat kokeilussa, nyt alkaisi maavaraakin olemaan!


Koritolppien säätöä, oikealla max korkeus, vasemmalla tehdaskorkeus.


Aluosaa autossa on siellä täällä..


Rengasvalintaa löytyy, mutta mikä onkaan toimivin ja oikea?


Auto riisuttu vakiostaan, mutta neitsyyden se menetti jo ennen riisumistaan  ;D


Moottorille on selvä ura ja tukevuus yllätti minutkin, ihan ok paikka.


Tila on rajallista, mutta kaikki kamppeet sopivat autoon silti mukavasti.


Ylimääräiseksi jäävää peruskamaa, radiot ja servo saavat vielä pitää roolinsa.


Kuvaa siitä itsestään eli rungosta.


Antenni oli käsittämättömän järjettömässä paikassa, joten...


...paikka vaihtui hitusen turvallisempaan, ettei heti kardaani syö lankaa...


Harjattomat asennettu, 2S lipoo ja 3000kv kone, nyt toiseen testiin...


Maavaraa kaivataan edelleen, ei tule helppoa yhteislähdössä...


Maavaraa orkkisrenkailla ilman lisäpaloja se 3cm, joka on toivottoman vähän.


Pnesh F03 asennusta, kuvasta huomaa että leveys kasvaa ja hexipaikka on erilainen.


Orkkiksessa hexi hyvin ulkona ja axun vakiossa melko sisällä, edukasta.


Maavara nousee 4cm näillä Pnesh F03 laparenkailla, mutta vielä vaaditaan hieman.


Puntari antaa luvun 2,4kg, joka muodostuu toisesta akusta sekä rengaspainoista, mutta vielä 100g pitää lisätä.


Pnesh F03:t mahtuvat kääntymään 100%.


Koritolpan maksimi on korkealla, joten jännitetään huomiseen osuuko kori renkaisiin..


Maavara yhdillä isoilla lisäpaloilla 4,5cm ja jousto erinomainen, nyt alkaa näyttää hyvältä!


Loppuvertailussa Kukkamukka ja Routaneito.


Pituudeltaan ovat miltein identtisiä.


Leveydessä Routaneito vie voiton, osin Pnesh F03 renkaiden ansiosta.

Yhteenveto ja isompi teksti tulee tämän jälkeen!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

OV

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 60
Vs: Routaneito
« Vastaus #32 : 26 Maaliskuu, 2010, 22:42:59 »
Hyvät kuvat ja kuvatekstit! Et varmaan pahastu jos pistän linkkiä rc10:n puolelle kun sielläkin varmaankin kaivataan inffoa autosta. Ja teikäläisellä taitaa olla vielä hedelmälomat sinne?

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Routaneito
« Vastaus #33 : 26 Maaliskuu, 2010, 22:45:17 »
En pahastu ja hedelmäloma on päällä, joten paina copy pastee vaan  ;D
+ kohta tulee juttua ja kommenttia.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Routaneito
« Vastaus #34 : 26 Maaliskuu, 2010, 22:52:53 »
Ei tuo pahalta näytä muuten, mutta tuo pohjalevy vähän arveluttaa, vaan muutaman rajumman pompun jälkeen tietää senkin miten se kestää. Voimansiirrosta kun pääsee näkemään kuvia tai jopa livenä joskus, niin osaa sanoa enemmän olisiko tuossa aineista DIY-autoon eli vielä runkokin mäkeen ja omatekoista pohjalevyä kehiin.

Spurrin ja pinionin tilalle vaan katsot sopivat 32p tai mod1 rattaat, niin ei hiekka heti syö niitä.

Maavarasta vertailua, niin SCRT10:ssä on pantherit alla paketista otetulla alustalla hulppeat 40 mm maavaraa. Ei sillä vielä juhlita ja jotain pitää keksiä sen kasvattamiseksi.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Routaneito
« Vastaus #35 : 26 Maaliskuu, 2010, 23:04:04 »
Doddii, eli hieman kommenttia kun autoa nyt 3h tutkittu...

Ensimmäisenä mainittakoon, että auton leveys 25cm SC-vakioilla on kapea, mutta Pnesh F03 laparenkailla
leveyttä on huikeasti, nimittäin jopa 32cm! Kirppuhan tuo on, kun vertaa "normi" sc-autoihin, mutta ainakin
hitusen vakauttaa tuo lisäleveys ja aika näyttää pärjääkö vai parkuuko  ;D

Autohan piti saada vasta huomenna, mutta himo kasvoi ja kun OV iski kuvat "pöytään", niin pakkohan se oli
lähteä hakemaan autoa jo tänään, vaikkei siinä välttämättä taloudellista järkeä ollutkaan. Okei, karhun pakki
tarttu mukaan ja säätäminen helpottu mukavasti  ;) Takapuskuri oli hajonnut matkalla, mutta onneksi sen saa
vielä yläkiinnikkeitä kiinni ja alaosuuskin on patentoitavissa, ellei liike korvaa uutta.. Muuten kunnossa ja kaikki
mitä pitäisikin löytyy paketin sisältä.

Ajoin ensitestit vehkeen vakiolla, eli olikos nyt 13t harjallinen, perusnoppis, 27 radiot ja mikälie nimh, 7,2 kait?
Pirteä ja hyvin kääntyvä vehje. Tiesin, että voimaservo tulee, mutta oli kysymysmerkki onko se tehoton vai jopa
tehokas ja tällä kertaa yllätyin positiivisesti, sillä servo jaksoi hyvin kääntää orkkiksia, sekä Pnesh F03:a. Täten
sen ainakin tulen pitämään autossa, kesti sitten viikon tai vuoden. Motti, nopari ja muut menevät poistoon ja
tilalle astui siis SpeedPassion Inspire Combo 3000kv motilla + Flightin 4000mAh 2S 25C lipo. Varaservona on
bluubirdin joku 14kg servo, ok ja toimii. Ensiajo oli hyvä, tehoa on enemmän mitä axiaalin välityksillä, joten se
passaa itselle, kun konekin "vain" 3000kv.

Autoon tulee laparenkaiksi 99% varmuudella juuri Pnesh F03:t, koska ne ovat monta senttiä 1:siä pienemmät,
mutta purevat hyvin ja tuovat tarvittavan maavaran. Mahdollisesti teen Pnesh F04:t kustomoituna juuri tätä
autoa varten ja hivenen kokeilupohjalla... SC-ajossa nuo vakiot ovat pelottavan pienet, joten harkinnassa
"jos halvalla saa" niin hitusen isommat renkaat, ettei heti häviä, toisaalta ei kaadu helposti, mutta taasen toisaalta
altavastaajana sitä 1/10 autoa vastaan lähdetään tällä "1/10" maverickilla  ;D joten kenties sama, vaikka 3cm olisikin.

2,2 vanteet siis menevät tähän hienosti, varmaan osin erikoinen hexi vaikuttaa asiaan, mutta anyway hyvin meni
axiaalin bedlocit, eikä tarvi alkaa ostella uusia, vaan saa vaan sovitella unelmia. Moottorinkiinnityksessä alaruuvin
kiinnittäminen on hitusen älytön, sillä sitä ei suoraan saa kiristettyä, vaan hitusen vinoon joutuu laittamaan, eikä se
tietenkään hyväksi ole, mutta kiristyy. Etupuskuri on aika kookas, joten nähtäväksi jää ottaako loppupystyissä kiinni
rinteeseen ja heittää luontoäidille, ehkä ei tai sitten tekee, anyway, foffiajoon tuota ollaan soveltamassa vapaaksi,
eli foffissa ei tarvitsisi puskureita käyttää, mutta saa käyttää jos tahtoo.

Koritolpat olivat todella mukava yllätys. Omilla Pnesh F03 renkailla tulee eteen joko korin leikkaus tai sitten korinnosto
ja itse nostan mieluummin koria, jos vaan varat riittävät. Vertailussa entinen "Exotic Girl", jossa koritolpat olivat todella
pienet, mutta tässä reserviä löytyy kiitettävästi, huomenna selviää mahtuuko kori alle vai ei..

Itse olen tyytyväinen pakettiin, vaikka ennakkoluulot sysäävät siitä täyttä lelua. Sunnuntaina auto pääsee tositoimiin,
kun ajetaan ihka ensimmäinen SC-luokan foffikisa, jossa samalla testataan miten 4wd SC-autot etenevät rinnettä. Itsellä
on tehdaslitkut diffeissä, joten faktat nousee esille sitten niiden osalta. Vastuksena sliden hyperi, jossa samaten tehdaslitkut,
mutta eri kone, nopari ja keskidiffivehje, katotaan saako slide autonsa kisakuntoon vai menettääkö routaneito neitsyyden
heti debyytissään ajamalla voittoon  ;) Olen tyytyväinen autoon tuli mitä tuli, ok näyttävä, pieni ja pippurinen, saanee edun
osumattomissa merkeissä, hävinnee yhteislähdössä ja pystyissä, mutta tästä lähdetään ja jonkun on oltava se "pelle peloton"
ja kokeiltava, tällä kertaa se olen minä, enkä ole suinkaan lannistunut, vaan täynnä voitontahtoa  :)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Routaneito
« Vastaus #36 : 26 Maaliskuu, 2010, 23:10:54 »
Ei tuo pahalta näytä muuten, mutta tuo pohjalevy vähän arveluttaa, vaan muutaman rajumman pompun jälkeen tietää senkin miten se kestää. Voimansiirrosta kun pääsee näkemään kuvia tai jopa livenä joskus, niin osaa sanoa enemmän olisiko tuossa aineista DIY-autoon eli vielä runkokin mäkeen ja omatekoista pohjalevyä kehiin.

Spurrin ja pinionin tilalle vaan katsot sopivat 32p tai mod1 rattaat, niin ei hiekka heti syö niitä.

Maavarasta vertailua, niin SCRT10:ssä on pantherit alla paketista otetulla alustalla hulppeat 40 mm maavaraa. Ei sillä vielä juhlita ja jotain pitää keksiä sen kasvattamiseksi.

Itselle juuri tuo spurrin kestävyys on se pääasia, eli kestääkö hypyissä vai meneekö suoraan manalaan hampaattomana.
Pohjalevy varmasti kestää foffia, mutta jos vähääkään tykkää bashailla, niin tiedä sitten, kokeilemallahan sekin selvinnee..
32p harkinnassa, mutta kokeillaan ensin vakionkestoa, saa sitten yleisölle tiedon hetalkuun että tekeekö vaiko ei tee mitään.

Maavara on miltein ok, sillä vertailussa on viime kauden modified luokan mestari toxoplasma condii, jossa maavara 4,5cm.
Myös Ahmiontissa maavara hipoo maksimissaan 5cm, ellen ole saanut aivan väärää tietoa. Omissa autoissa ollaan 6cm tienoolla,
mutta jos tähän saa pysyvän maavaran 5cm olen tyytyväinen. 4 ei vielä riitä, mutta 5 takaisin helpotuksen + Pnesh F03 renkaat
kaivavat kuin kanaalia, joten niillä ei hevillä jäädä jumiin  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Routaneito
« Vastaus #37 : 26 Maaliskuu, 2010, 23:34:06 »
48p rattaathan tietää kokeilemattakin, että ne eivät kestä, ei vaikka olisivat karkaistua terästä.  ;)
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Routaneito
« Vastaus #38 : 26 Maaliskuu, 2010, 23:38:41 »
Paitsi axiaalissa kestää hyvin  ;) Mut joo, voi olla, että tässä leikissä ei, katotaan sunnuntaina
sit ollaan viisaampia yhden jos toisenkin asian suhteen.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: Routaneito
« Vastaus #39 : 26 Maaliskuu, 2010, 23:47:03 »
Etupuskuri on aika kookas, joten nähtäväksi jää ottaako loppupystyissä kiinni
rinteeseen ja heittää luontoäidille, ehkä ei tai sitten tekee, anyway, foffiajoon tuota ollaan soveltamassa vapaaksi,
eli foffissa ei tarvitsisi puskureita käyttää, mutta saa käyttää jos tahtoo.

Varmaankin sitten kannattaa jättää se yhteisajo viimeiseksi, kun siihen pitää autoa muokata foffi radoista kovalla kädellä, että saa siihen kelvollisen. Eli puskurit+renkaat. Meinaan jos yhteislähtö on keskellä ajoja niin pitää ensin ruuvata puskuri kiinni sekä vakio sc renkaat ja sitten taas puskurit pois ja lapakumit alle. Joten jos yhteislähtö on viimeinen tai ensimmäinen niin jää yhdet vaihdot pois/kotiin tehtäväksi.

Ja tietysti olisi ihan hyvä jos kauden säännöt saisi kiinteiksi hiljalleen, niin tietäisi tarkempaa suuntaa minkälaisen auton ostaisi... Puskuriasia kun on osin ratkaiseva noissa hommissa. Itse näkisin että puskuri pitää olla kiinni kaiken aikaa, mutta tehän sen päätätte.

Mutta mielenkiintoista nähdä että miten tuo rinteessä etenee. Maavara vertailua tuskin kannattanee axialeihin tehdä sillä tuossa on hiukan enemmän pohja pinta-alaa mikä hiekkaan tarraa.