Kuin tuhkasta nouseva felix lintu, nousee Routaneito roudasta oppineena ja valmiina.
Tänään tiettyjen asioiden ja seuraamuksien johdosta avasin maverickin haalistuneen laatikon auki.
Siellä se kökötti, yksin pimeässä laatikossa kuin roskiin dumpattu mäkkärin pahvinen cocismuki. Otin
auton kätösiini ja iskin sen pöydälle. Samalla riisuin tamiyan lunchboxista maverickin sähköt ja katselin
routaneitoa mietteliäästi...
Päädyin kokeilemaan maven omia radiota ja sähköjä omilla Pnesh F03 laparenkaillani. Moottorina siis
13 lankainen harjallinen, nopari perusnoppis, servo vakio, radiot vakiot ja akkuna 2S 25C 4000mAh flittymäx
haardcase lipo, jossa tuntui kokeilun perusteella olevan "hitusen" nimhiä enemmän jerkkua..
Päädyin kokeilemaan pakettia ulkosalla, siksi muutama kuva ja niitä seurannut lyhyt video:
Routaneito - Rebirth13 lankainen harjallinen toimi hienosti, eikä auto enää madellut lähtöään, vaan lähti ihan liikkeelle Pnesh F03:n.
Kyseinen moottori taasen kesti tuon ajon verran, kunnes haju ja hienoinen savu nousivat kirkkaalle taivaalle,
mutta testi kertoi Routaneidon edelleen elävän.
Tänään meni tilaukseen pinjonisetti hobbylinnasta ja pitäisi vielä perjantaina viimeistään käydä nokian radalta
hakemassa tähän autoon ihan oikea 540 kokoinen harjaton moottori. Moottoriksi ollaan sorvaamassa ok tehoisaa
Speed Passion Competition 3.0 - 8.5R, joka on 4000kv pannu ja ihan 540 kokoa, toisin kuin aiempi... Hitusen on
enemmän moottorissa reikiä, mutte ne tukkoon ja tarkoitus, eikä vain tarkoitus vaan varmuudella ollaan tulossa
sunnuntaina 100:n kisaan tällä kauniilla Routaneidolla, joka koki sekä neitsytmatkansa, että sielumatkan
tuonelanporteille, mutta itse Tuonelan Karhu tuli sitä vastaan ja nosti sen maanpäälliseen elämäänsä.
Jatkoa on siis luvassa, viha on voitettu ja on aika lähteä ajamaan tosissaan!