Doddii, eli hieman kommenttia kun autoa nyt 3h tutkittu...
Ensimmäisenä mainittakoon, että auton leveys 25cm SC-vakioilla on kapea, mutta Pnesh F03 laparenkailla
leveyttä on huikeasti, nimittäin jopa 32cm! Kirppuhan tuo on, kun vertaa "normi" sc-autoihin, mutta ainakin
hitusen vakauttaa tuo lisäleveys ja aika näyttää pärjääkö vai parkuuko
Autohan piti saada vasta huomenna, mutta himo kasvoi ja kun OV iski kuvat "pöytään", niin pakkohan se oli
lähteä hakemaan autoa jo tänään, vaikkei siinä välttämättä taloudellista järkeä ollutkaan. Okei, karhun pakki
tarttu mukaan ja säätäminen helpottu mukavasti
Takapuskuri oli hajonnut matkalla, mutta onneksi sen saa
vielä yläkiinnikkeitä kiinni ja alaosuuskin on patentoitavissa, ellei liike korvaa uutta.. Muuten kunnossa ja kaikki
mitä pitäisikin löytyy paketin sisältä.
Ajoin ensitestit vehkeen vakiolla, eli olikos nyt 13t harjallinen, perusnoppis, 27 radiot ja mikälie nimh, 7,2 kait?
Pirteä ja hyvin kääntyvä vehje. Tiesin, että voimaservo tulee, mutta oli kysymysmerkki onko se tehoton vai jopa
tehokas ja tällä kertaa yllätyin positiivisesti, sillä servo jaksoi hyvin kääntää orkkiksia, sekä Pnesh F03:a. Täten
sen ainakin tulen pitämään autossa, kesti sitten viikon tai vuoden. Motti, nopari ja muut menevät poistoon ja
tilalle astui siis SpeedPassion Inspire Combo 3000kv motilla + Flightin 4000mAh 2S 25C lipo. Varaservona on
bluubirdin joku 14kg servo, ok ja toimii. Ensiajo oli hyvä, tehoa on enemmän mitä axiaalin välityksillä, joten se
passaa itselle, kun konekin "vain" 3000kv.
Autoon tulee laparenkaiksi 99% varmuudella juuri Pnesh F03:t, koska ne ovat monta senttiä 1:siä pienemmät,
mutta purevat hyvin ja tuovat tarvittavan maavaran. Mahdollisesti teen Pnesh F04:t kustomoituna juuri tätä
autoa varten ja hivenen kokeilupohjalla... SC-ajossa nuo vakiot ovat pelottavan pienet, joten harkinnassa
"jos halvalla saa" niin hitusen isommat renkaat, ettei heti häviä, toisaalta ei kaadu helposti, mutta taasen toisaalta
altavastaajana sitä 1/10 autoa vastaan lähdetään tällä "1/10" maverickilla
joten kenties sama, vaikka 3cm olisikin.
2,2 vanteet siis menevät tähän hienosti, varmaan osin erikoinen hexi vaikuttaa asiaan, mutta anyway hyvin meni
axiaalin bedlocit, eikä tarvi alkaa ostella uusia, vaan saa vaan sovitella unelmia. Moottorinkiinnityksessä alaruuvin
kiinnittäminen on hitusen älytön, sillä sitä ei suoraan saa kiristettyä, vaan hitusen vinoon joutuu laittamaan, eikä se
tietenkään hyväksi ole, mutta kiristyy. Etupuskuri on aika kookas, joten nähtäväksi jää ottaako loppupystyissä kiinni
rinteeseen ja heittää luontoäidille, ehkä ei tai sitten tekee, anyway, foffiajoon tuota ollaan soveltamassa vapaaksi,
eli foffissa ei tarvitsisi puskureita käyttää, mutta saa käyttää jos tahtoo.
Koritolpat olivat todella mukava yllätys. Omilla Pnesh F03 renkailla tulee eteen joko korin leikkaus tai sitten korinnosto
ja itse nostan mieluummin koria, jos vaan varat riittävät. Vertailussa entinen "Exotic Girl", jossa koritolpat olivat todella
pienet, mutta tässä reserviä löytyy kiitettävästi, huomenna selviää mahtuuko kori alle vai ei..
Itse olen tyytyväinen pakettiin, vaikka ennakkoluulot sysäävät siitä täyttä lelua. Sunnuntaina auto pääsee tositoimiin,
kun ajetaan ihka ensimmäinen SC-luokan foffikisa, jossa samalla testataan miten 4wd SC-autot etenevät rinnettä. Itsellä
on tehdaslitkut diffeissä, joten faktat nousee esille sitten niiden osalta. Vastuksena sliden hyperi, jossa samaten tehdaslitkut,
mutta eri kone, nopari ja keskidiffivehje, katotaan saako slide autonsa kisakuntoon vai menettääkö routaneito neitsyyden
heti debyytissään ajamalla voittoon
Olen tyytyväinen autoon tuli mitä tuli, ok näyttävä, pieni ja pippurinen, saanee edun
osumattomissa merkeissä, hävinnee yhteislähdössä ja pystyissä, mutta tästä lähdetään ja jonkun on oltava se "pelle peloton"
ja kokeiltava, tällä kertaa se olen minä, enkä ole suinkaan lannistunut, vaan täynnä voitontahtoa