Mikä tuosta tekee enää SC-auton, kun puskuritkaan ei ole pakollisia?
Hei nyt ihan oikeasti ajatus takaisin siihen, että tämä olisi luokka johon olisi helppo tulla vaikka suoraan radalta. Ei minua ainakaan kiinnosta rakentaa autoa uusiksi foffin ja yhteislähdön välillä eikä radan ja foffin välillä. Toki jotain säätöjä, renkaat ja ehkä korin vaihtaa toiseksi, mutta muuten pitäisi pystyä ajamaan samalla autolla.
Samantien muokkaan autot sitten modiin sopiviksi, niin ei tarvitse kikkailla. En mä ainakaan SCRT10:stä voi ottaa puskuria pois tai sen tilalle pitäisi tehdä jotain mikä täyttää ne tyhjät aukot, jotka sen puskurin paikalle jäävät. Jos sen ottaa vain pois, niin diffin kuoret on täynnä hiekkaa. Takapuskirin kiinnitysruuvit kiinnittävät samalla takadiffin kotelon ja edelleen välillisesti tukivarret. Pitäisi vaihtaa ruuvit eri mittaisiin ja tukkia ylimääräiset reiät, jotta puskurin voisi ottaa pois ja vielä saada takaisinkin. Ei tosin tuo korisääntökään mitenkään tue puskurin irroittamista, kun kori ulottuu pitkälle akseleiden yli ja tarvitsee joka tapauksessa jotain suojaa, jos ei aivan repaleisella korilla aio ajaa.
Tuosta sääntömuutoksesta ei ainakaan täällä ole kuin haittaa, siinä mielessä että antaa muille etua, jota itse ei voi käyttää ilman jotain vaihdeltavia custom-osia. Toinen juttu, että nuo ruuvit menevät muoviseen diffin kuoreen ja sen tietää että diffin kuoria saa sitten vaihdella kauden kuluessa useammat, jos tuohon puskurin irroitteluun lähtee.
Itse ainakin innostuin tästä luokasta siksi, että pojat voisivat vetää rataa ja foffia samalla autolla ilman uudelleenrakentelua siinä välillä.