Joo, ei noiden sääntöjen tekeminen varmastikaan helppoa ole niin radalle, kuin foffiin. Halutaan miellyttää
mahdollisimman monta, mutta käytännössä se ei mitenkään ole mahdollista. Foffissa 2wd autot tulevat
varmasti jäämään jalkoihin 4wd autoille, koko foffihistorian vain muutama takaveto on pystynyt lyömään
nelkkuja ja sijoittumaan korkealle, mutta se nyt on selvä, että 4wd vie voiton. Silti olen itsekin tuolla
takapotkulla mukana, koska en sillä lähde sijoja hakemaan, vaan hyviä ja mukavia kisahetkiä
Omat kisalliset tunnelmani jätän toisiin luokkiin...
Siinä voit hyvinkin olla oikeassa, että vakkari 2wd slässi voisi voittaa oman virityksesi, sen verran hektisen
tarkkaa noille takapotkuille on niiden paino, juuri foffissa. Toki sillä tehollakin on merkitys, mutta kenties
joskus ajetaan 2wd luokkanakin noilla, se vuosi ei kuitenkaan ole 2010.
Plug and Play ei suoranaisesti olekaan mahdollista, mutta itse lähdin luomaan luokkaan sillä periaatteella,
että alkuun se olisi hyvin yksinkertaisilla säännöillä, ettei tarvi 2h:n katsastuksia ennen varsinaista kisaa
+ foffin perusidea on harrastaa mukavassa porukassa ja sitä perustaa en tahdo ruveta tappamaan. On selvä,
että autoilla on eroja, mutta siksi 2010 onkin ns. "treenikausi", jotta saadaan faktoja kisoista SC-luokasta
ja siten kaudeksi 2011 ne vieläkin paremmat säännöt (toivon mukaan luokka elää myös 2011). Pääasia olisi
tänä vuonna saada viivalle monta autoa, niin nykykuskeilta kuin uusiltakin. Siinä saattaa parhaimmillaan
innostua Modified tai Unlimited EP luokista, joissa saakin toteuttaa itseään enemmän kuin osaakaan
Oman Slashini sain juurikin 90€ hinnalla, joten eivät ne suuria summia maksa, toki taloudellinen tilanne on
kaikilla erilainen, mutta alle satasen verme ei mahdoton ole ainakaan pitkällä aika välillä. Foffissa tuo mekkimerkitys
on sitten jännä nähdä, mutta sitähän ei vielä tiedäkään mikä on paras, jos/kun ei kuitenkaan merkistäkään
välttämättä jää ajot kiinni, mutta hyvin mielenkiintoinen tulee ensimmäiset kisat olemaan, jos saadaan radalle
montaa eri merkkiä!
SC-luokan osalta on hyvä aloittaa perusideasta ja kun saadaan ensimmäinen kisa taakse, jossa enemmän autoja,
niin siltä pohjin voidaan porukalla miettiä mikä ei toimi ja mikä on hyvä. Siitä aloitetaan kehittämään luokkaa ja kun
tätä samaa asettelua tehdään koko vuoden 2010 aikana, niin saadaan kaudeksi 2011 varmasti paremmat säännöt.
Kausi 2010 on SC-luokan osalta foffissa "opetteluvuosi", luokan testivuosi, saadaanko siihen tarpeeksi autoja vai
käykö sille kuin Standardille, Street Classille ja XL Unlimitedille. Itse toivon, että tästä tulee jälleen yksi sellainen
luokka, joka kestää pidempään, kuten alkuperäiset ja aina olleet Modified & Unlimited!