Noniin, elisen perjantain megaostokset tuottivat tuloksia Thunder Horse:n puolesta.
Ohessa muutama otos eliseltä, tänään luvassa lisää, kun kehitys sai uuden käänteen


Ensiotos matolle, rakeisella ISO 1600 arvolla.

Jälleen kyosholta erittäin simppeli ja toimiva ratkaisu osille.

Moottorin kiinnittäminen helppoa ja 5000mAh lipokin sopi paikalleen nätisti.

Perussähköt asennettuna paikalleen, täydelliset paikat kaikille.

Pystypäin: moottori perässä ja sähköt ojennuksessa.
Tarinointia:Eilen sain auton siis auton ostetuksi todella hyvään hintaan ja auto oli vieläpä odotettua
paremmassa kunnossa ja paremman näköinen, kuin itse odotin. Fiilis oli jo ostohetkellä mahtava,
kun pääsi näkemään millaisia teknisiä toteutuksia autossa oli. Eniten ns. "peloitteena" oli se, että
voimansiirto on hempeää ja lelumaista, mutta toisin kuitenkin todellisuudessa oli.
Kotipuoleen saavuttua alettiin ensikatsomalta kokoamaan sähköjä kasaan. Niin ja samantein Foff:n
kanssa sponsoroinnilta uudet sand pawit uuden auton alle, joten nyt on sitten kunnon lavatkin

Hieman auton sydeemejä tutkittuani aloin siirtämään siihen sähköjä. Ensimmäisenä kytkentään siirtyi
Mtronicksin 70 Ampeerinen harjaton moottori. Moottorin kiinnitys oli helppoa, hieman tiukka kohta,
mutta on niitä hankalampiakin vuosien varrella eteen tullut.. Seuraavaksi kokeilin 7,4v - 5500mAh Lipoa,
enkä todellakaan olettanut, että se sopisi paikalleen, akkutelineen kapeuden takia, mutta perhana,
siellähän se akku nytkin on -täydellisesti- paikallaan, eikä heilu, JES!

Seuraavana ryöstin predasta vakkari servon ja asensin sen paikalleen. Tässä oli suurin probleema, kunnes
vaivauduin irrottamaan akkupidikkeen toisen puolen irti ja sain sen jälkeen servon toisen ruuvin näppärästi
kiinnitettyä. Lopuksi BK Warrior paikalleen, alkuun akun päälle, tulee todennäköisesti tuohon keskimuovikkeen
päälle kaksariteipillä. Vastari eteen "kierrätettävällä" niparilla ja johdot kiinni toisiinsa.
Auto oli kasattu ja oli aika testata sitä sisätiloissa...
TQ3 ohjaimella ja perus 27-kiteillä lähdettiin kokeilemaan. Alkuun ei mennyt päällekään, kunnes muistin, että
bk warrior -säätimessäni ei ollut mustaa jumperia, joka tarkoittaa sitä, että vastarinakkua on pakko käyttää,
jotta autolla voi ajaa. Ellei käytä, auto ei mene päälle. Lievien tuskallisten säätöjen kera sain jonkun akun
paikalle ja auto meni kauniisti päälle.
Ensitestit lattialla eivät kuitenkaan antaneet 100% toivottua asiaa. Auto lähti rykien liikkeelle, = välitys huono.
Tämä johtuu siitä, että nyt kierroksia on niin perhanasti ja pinjoni reilu 20-hampainen, ei ole saumaa lähteä
väännöllä "kauniisti" liikkeelle, vaan hieman rykien, mutta vauhtia huh huh... sitä on jo mahdottomasti. Tuli
käsissä pidettyä autoa ja painettua kaasua pohjaanpäin, renkaat, jotka on about 7cm leveet kapeni kaasun
johdosta puoleen
Lopputulos: Autolla ei pääse ajamaan ennen välitysten muuttamista = pinjonin vaihtamista.
Uudet tuulet: Pohjustetaan hieman; Mad Truckin pinjonin hammastus muistutti ensinäkemältä Mod1
tapaista hammastusta. No, täällä vertailtiin sitten MT pinjonia ihan oikeaan mod1 pinjoniin ja vastaavuus saatiin.
Tämä mahdollisti seuraavan kokeilun, jota lähdetään rohkeesti kokeilemaan...
Nyt:Sattumalta Helltoy (unlimited) auto otettiin mukaan ja siitä löytyy XL-moottori Mod1-pinjonilla ja
5mm akselilla. Ideana on nyt kokeilla tätä XL-moottoria Thunder Horseen, sillä kierrosluvut ovat puolet pienemmät
ja pinjonikin reilut 4-6 hammasta pienempi. Tämä voisi parhaimmillaan mahdollistaa sen, että auto ei lähde rykien,
vaan kauniisti ja vääntöä löytyy.
Tänään kokeillaan tätä XL mottia ja sitten nähdään onko pohdiskeltu mahdollista. Ellei ole, niin seuraavaksi todennäköisesti
hankintaan muutama reilusti pienempi mad truckin oma pinjoni. Katsotaan...
