Kirjoittaja Aihe: Thunder Horse  (Luettu 15718 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Thunder Horse
« Vastaus #20 : 13 Huhtikuu, 2008, 15:13:47 »
Jees, atala vaan ei ole hinnoiltaan se halvin vaihtoehto varaosien ostamiseen  ;D

Anyway...

Ensimmäinen video upattu katsottavaksi.
Thunder Horse First Steps - 12-4-2008

ps. jos syystä x tai y, video ei toimi, niin ilmoita ja annetaan vaihtoehtoinen linkki katsontaan  ;)
« Viimeksi muokattu: 13 Huhtikuu, 2008, 15:17:20 kirjoittanut Dark Crusher »
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

jarkko

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 26
Vs: Thunder Horse
« Vastaus #21 : 13 Huhtikuu, 2008, 18:29:29 »
Hienosti näyttää kulkevan.
Onko 13 piikkinen pinjooni kiini videossa?

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Thunder Horse
« Vastaus #22 : 13 Huhtikuu, 2008, 19:59:26 »
Jees, 13 hampainen on kiinni tuossa ajossa. Nyt sain slideltä lainaan 12 hampaisen ja huomenna kokeilen
rykiikö sillä vielä. Hankinnassa tuo 10 kokoinen, sillä ei varmasti enää ryi ja vauhtia on siitä huolimatta maukkaasti  ;D

Kyllä se tuolla 13 hampaisellakin hyvin meni. Vain muutamissa paikoissa loppupeleissä otti pientä "latautumista", mutta
todellisuudessa ei haittaa ajossa. Itse vain haluan äänen pois ja sulavan lähtemisen rinteeseen.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Thunder Horse
« Vastaus #23 : 14 Huhtikuu, 2008, 21:30:19 »
Nyt on 11 ja 12 hampaiset pinjonit lainassa slideltä. Kokeilen, kunhan kelit sallii, tonne lumimössöön ei tosiaan huvita mennä kurastaa uuden karheeta autoa...  ;D  Joten odotellaan... Vastari vaihtui XS-6 ja hieman säädetty jo uudelle DC:n ohjaimelle Thunder Horsen säätöjä.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Thunder Horse
« Vastaus #24 : 16 Huhtikuu, 2008, 14:46:02 »
Tuli tuossa just kokeiltua 12 hampaista pinjonia. Hieman alussa vielä rykii, mutta voi hyvin olla, että sais säädettyä ohjaimen lähtemään pehmeesti. Futaba T3PK:ta kokeilin, mutta asetukset ohjaimessa ihan väärät, eikä oikeen tietoo miten saa muutettua..  :-[  Pitänee perehtyä "jälleen" kerran tohon, kun vain on aikaa jutella ohjaimen kanssa se 3h..

Hieman probleemaa etutukivarressa olevian aluosien ruuvien pysymisessä, jokainen 4 ruuvi on lähtenyt kiertymään auki, kun painetaan kunnolla sitä kaasua. Pitää kattoa mitä noihin keksis, ne kun ei oo ihan vakioita.

Säätämistä siis tiedossa...
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Thunder Horse
« Vastaus #25 : 16 Huhtikuu, 2008, 17:40:54 »
Suosittelen kokeilee uudella profiililla ja tekee kriittiset säädöt mamballa.
Kokemuksesta voin sanoa että toimii paremmin kun ohjaimen kautta säätäminen.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Thunder Horse
« Vastaus #26 : 16 Huhtikuu, 2008, 17:46:03 »
Tarkennus: vika ei ole mambassa, vaan hullun-säätömahdollisuuden-mahdollistamassa ohjaimessani, josta en ymmärrä puoliakaan  ;D
Eli probleema on ohjaimessa, mamba on säädöiltään = täydellinen jo nyt.

Pitää kokeilla, jos muistipaikoista löytyy vielä edellisen omistajan joku profiili, jossa kaasu ja pakki sekä jarru toimis normaalisti. Tosta Naquadria säädöistä, kun ei oikeen saa mitään aikaseksi. Kaasulle on epasäädöt sun muut kymmenessä eri paikassa ja kun yks on kujalla, niin koko homma on ihan kurallaan...  :D

Itse mambiksen säätäminen täytyy ehdottomasti tehdä tietokoneella softan kautta. En näe mitään järkeä ohjainsäätämisessä, koska usbin kautta saa todella vaivattomasti säädettyä.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Thunder Horse
« Vastaus #27 : 16 Huhtikuu, 2008, 17:52:47 »
Pointti on siinä et kun neutraloit ohjaimen, niin voit tehdä tarvittavat säädöt suuntaan ja toiseen mamballa.
Tallennat vaikka nykysen mamba profiilin..

Ohjaimella tekee vaikka sitten hienosäädöt.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Thunder Horse
« Vastaus #28 : 16 Huhtikuu, 2008, 20:36:22 »
Olisipa se noin yksinkertaista...  :D "xyz"

XYZ= Täytyy ottaa huomioon niin monet asiat. Pelkkä ohjaimen kaasun-jarrun-pakin neutralointi mambiksen kanssa ei kytke ohjeimen asetuksia
nollille/keskitasoon. Nämä on erikseen säädettävä yksitellen trimmaillen. Kyseessä kun ei ole 20euron radiolaitteisto, vaan kunnon vehje, joka vaatii sen pari tuntia vähintään, että löydetään ne oikeet säännöt tapauksessa "x".

Vkloppuna on hyvää aikaa uhrata ohjaimen säätämiseen toinen päivä, joten silloin pyritään saamaan TH:lle säädöt tohon t3pk:n.
« Viimeksi muokattu: 16 Huhtikuu, 2008, 20:40:49 kirjoittanut Dark Crusher »
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Thunder Horse
« Vastaus #29 : 26 Huhtikuu, 2008, 08:56:43 »
Nonii, kehitystä tehty jälleen!

Eilen liimasin kunnon rengasliimalla sand pawit vanteille, joten nyt pääsee ajamaan TH:ta ihan laparenkailla.
Futaban T3PK:ssa oli sopivasti vielä edellisen omistajan pari modee, josta sain itselleni yhden käyttöön ja
samalla normi kaasu-pakki systeemin, ettei ole naquadrian säädöt häiritsemässä...

Pinjoni jäi 13-hampaiseen, koska 11 ja 12 eivät enää ylettyneet spurriin ja moottorinpukin tila ei enää rittäänyt
siirtämään moottoria lähemmäs spurria. Enkä toistaiseksi lähde poraamaan pukkia, koska muovi ei ole mikään
hirveen ihmeellinen.

Servoksi iskettiin medasecistä edullisesti tilattu servo = DY voimaservo (metallirattaat) 11kg
Linkkiä, rullausta alas ja tulee vastaan: http://www.medasec.com/do?action=group&id=43

Sain auton kasattua kuntoonsa ja pääsin kokeilemaan. Servossa oli puhtia jo ilman omaa akkua ja auto kääntyi hienosti.
Tehoa löytyy ja säädettävä kaasuntulo mahdollistaa perhanasti mahdollisuuksia. Hienosti etenee ja tänään sitten kokeillaan
rinteessä (videon) kera!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Thunder Horse
« Vastaus #30 : 27 Huhtikuu, 2008, 14:30:12 »
Kauan odotetut kuvat laparenkailla ja sorttia pätkää ensimmäisistä ajoista hiekkarinteessä.
Videosta näkee mitä näkee, kisassa ne faktat sitten näytetään todellisuudessa  ;)



Thunder Horse ensimmäinen kuva laparenkailla ulkona hiekalla.


Suorakuvakulma, leveyttä riittävästi, keveyttä senkin edestä.


Tyylikäs, simppeli ja toimiva kokonaisuus rakenteellisesti ja sähköjä sijoittaessa.


Tarkempaa lookkia auton sähköpaikka ratkaisuihin.


Ensimmäisellä puolelle voimaservo ja xl moottori.


Toisella puolella lipo ja bk warrior säädin.

Video photobucketissa: Thunder Horse First Steps At The Gravel Pit

Yhteenvetoa testeistä:

Täytyy sanoa, että jännitystä oli todenteolla ilmassa, kun odotan vuoroani rinteen juurella. TH:lla oli ajoa vasta
tasaisella ja pienessä sorakasassa, mutta mad truckin vakiokumeilla. Nyt alla oli Prolinen Sand Pawit ja muutenkin
auto hienosäädetty foffia varten kuntoon.

Ensikosketus kaasulla tasaisella 125% tehot irtiotettuna, maksimaalisesti ja huh huh... keulimista tasaisella oli havaittavissa  ;D
Tiputin tehot suosiolla 100%, mutta alkuajojen jälkeen totesin senkin liian kovaksi tehoksi XL moottorin, 2S 5000mAh ja bk warriorin
kanssa, joten suoraan 75%/125% ja se tuntui rutiinin omaiselta ratkaisulta. Ensiaskeleet rinteessä ja meno oli huijentavan hienoa,
kun auto (kestää) ja kestävyyttä kaivattiin Predator projektin jälkeen  :D

Kaunista, tasaista ja menevää, sulavaa menoa todellakin pahimmassa mahdollisessa maastossa, tampellan "uppo/lentohiekassa", jossa
mitataan onko autosta suorituskykyiseksi vai ei. Lukot edessä ja takana epoxliimatusti ja voidaan sanoa, että ne ovat kova sana! Sen
jälkeen tuli hetimmiten vastustajille zazuki looser, hellperi ja emperor hankintaan/teontaan ja taontaan omat lukot.


Yhteenveto:
+ Auto teknisesti ja sähköisesti timmissä iskussa kauden alkua kohden
+ Tehoa on reservissä vielä 75% aina 125% asti...
+ Kääntö toimii melkosen hyvin, sitäkin rajattiin 125% = 100%
+ Kevyt kuin höyhen, liitää pehmeänkin hiekan päällä tyynen varmasti

- Kuskin ajotaitoa ja tietämystä auton käyttäytymistä kohti on vielä parannettava  :D
- aluhubissa olevat ruuvit löystyvät kovassa käytössä, mutta luotettavalla rutiinilla kiinnittäen, nou roblemo!

Tuli itse huomattua, että modissa on jo selvästi huomattavissa autojen painavuuserot. Hellperi ja emperor ovat hitusen painavampia,
koska ovat alkuperältään 1/8 autoja, kun taas Thunder Horse ja Zazuki Looser aitoja 1/10 autoja ja näin ollen saavat edun keveydestä,
joka ainakin tampellan tapaisessa juoksuhiekassa merkitsee paljon! Anyway, kun poweria on 1/8 autossa 3-4S:llä niin ei paljo ehdi kyllä
kiinni jäämään, mutta mielenkiinnolla tarkastellaan, miten paljon painoerot loppupeleissä vaikuttaa ja paljonko polttismodit painaa..?

Hyvin mielin kohti seuraavaa kahta viikkoa ja kauden alkua, haaste on heitetty!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Ande

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 37
  • Muumi
Vs: Thunder Horse
« Vastaus #31 : 27 Huhtikuu, 2008, 19:42:04 »
Näyttää todella hienolta, mutta yks asia mua häiritsee. Nimittäin noi sokerinpala-liittimet ;D Varmaan ihan toimiva ratkaisu, mutta kauheen näköset ;)

PS. Ei herneitä, mun mieleipde vaan;)

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: Thunder Horse
« Vastaus #32 : 27 Huhtikuu, 2008, 19:46:56 »
Ei perkule et näyttää tuuppaavan hyvin rinteeseen! ;)

Keveydestä on varmasti hyötyä ihan pirusti. Oma maximus kun painaa jio sen seittämän kiloa ni siinä jo vaaditaa osien ja vehkeiden kestävyyttä ;D
´Red Devil ja Panther

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Thunder Horse
« Vastaus #33 : 27 Huhtikuu, 2008, 21:20:04 »
Jees, kevyttä on meno, eikä siitä ainekaan haittaa ole.
Nyt pitää vaan totutella ja opetella haltsaa tää kaunokainen  ;D

Mitä sokerinpaloista tulee: en sano, että ovat kauniit, mutta en sano, etteivätkö toimisi  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

jarkko

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 26
Vs: Thunder Horse
« Vastaus #34 : 29 Huhtikuu, 2008, 19:00:46 »
Täältä pitäs saada varaosia 
 http://elfvingcars.fi/


Jarkko

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Thunder Horse
« Vastaus #35 : 29 Huhtikuu, 2008, 19:30:40 »
Kiitos jarkko! Tulee todella tarpeeseen tuo sivusto, laitoin hetimmiten tiedustelua vara-ja viriosien saatavuudesta.
Pääsee sitten päivittämään Thunder Horseen vähintään tukivarsistot alumiinisiksi, parempaa kardaania sun muuta ajan kanssa  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Thunder Horse
« Vastaus #36 : 06 Toukokuu, 2008, 20:20:05 »
Nonii, tänään laittelin TH:n kuntoon viikonlopun alkavaa kautta varten. Eipä suurempia probleemia ole, mitä nyt löystyneen takaiskarin
laitoin kondikseen, kiristelin ja löysensin. Samalla etupään hubien ruuvit kireemmälle ja renkulat oikeen tiukalle, ettei mene tehot harakoille.

Hyvin mielin lähden lauantaille ja ensimmäiseen kilpailuun. Odotukset ovat muita kunnioittavat ja rauhalliset, eikä mitään mahdottomia
aleta nyt ajattelemaan, koska kuten monasti on nähty mitä tahansa voi tapahtua ja kaiken a ja o on myös lopulta luotettavuus! Mukava
lähteä modissa ajamaan, kun luokka on ottanut roiman askeleen eteenpäin, lisäten automääräänsä radikaalisesti.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Thunder Horse
« Vastaus #37 : 11 Toukokuu, 2008, 22:45:29 »
Hienosti eteni Thunder Horsen kauden ensimmäisessä kilpailussa. Kuskin ajotaito hiukkasen haussa, kun autossa liikaa tehoa ja kääntyvyyttä.
Harjoitellaan seuraavaan kisaan ja katsotaan, josko toinen sijoitus muuttuis kirkkaampaan...

Teknisesti ja sähkösesti auto kesti leikin ja siitä olen enemmän kuin tyytyväinen. Loppu rälläyksessä muovinen hexi päätti mennä keskeltä
kahtia, mutta alumiiniset lähtee etsintään, niin sitten kestää. Kaikki muu toimi 100% luotettavuudella ja se on mahtava uutinen! Onhan se
muistettava, että vaikka ZT voitti Hell Crawlerilla, niin sama kuski ei sitä enää aja GP2:ssa, joten pisteet jää siihen sen osalta. Täten TH
nousee kauden kärkeen  :D

Editoin videon alkuviikosta, tuolla autojen esittelyssä on päivitettyä tietoja TH:n tulevista osista ja sinne uppaan videon, koosteen
GP1:stä, jossa ajelen Thunder Horsella kisaa.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Thunder Horse
« Vastaus #38 : 26 Toukokuu, 2008, 10:09:42 »
Nyt selvis, että parin viikon sisään pitäs tulla Mamba Max kotia kohti...  :D

Pääsee iskemään bk:n laatikkoon ja luotettavan mamba maxin kiinni. Näin ollen saa hyödyn kitkajarrusta, kaasu ja kääntösäädöistä sekä
muutenkin suuresta osasta säätöjä mitä mambaan on mahdollista tehdä. Toivotaan, että auto pysyy paremmin käsissä ja sais hieman
parempaa tulosta seuraavassa kilpailussa.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Thunder Horse
« Vastaus #39 : 04 Kesäkuu, 2008, 15:19:21 »
Näyttää siltä, että uusi mamba max ei kerkiä mäntän kisaan, mutta katotaan nyt jääkö bk autoon vai saisko vanhaa mambaa lainaan.
Muuten auto on täydessä kunnossa ja odotan innolla kisaa, virheet poistettu ja voitosta lähdetään ehdottomasti taistelemaan!

Rc Foff Finland Cup 2008 GP1 video, Thunder Horsen jaksoista 1-6:
http://www.youtube.com/watch?v=lM4pLXgVVz4
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN