HistoriaaKuvia:
Rc-Foff Finland Cup 08 GP 6, Säkylä
FatPipe Cup 09 GP 1, Ruutana
Screaming Pig helmikuussa 09
FatPipe Cup 09 GP 2, Kangasala
RCFFC Autoesittely 09, Kangasala
Nyt se sitten lähtee sinne Norjaan 09Sijoituksia:2008:Rc-Foff Finland Cup GP 6:
5 (Kuski: Teijo Lehtonen)
Foff Cup GP 5: (
5) (Kuski: Teijo Lehtonen)
2009:FatPipe Cup GP 1:
2 (Kuski: Samu Sarka)
FatPipe Cup GP 2:
2 (Kuski: Samu Sarka)
Foff Cup GP 2:
1 (Kuski: Samu Sarka)
Kausien tuloksissa:Rc-Foff Finland Cup 2008:
8Kisoja takana:5
Ykkössijoituksia: 1
Kakkossijoituksia: 2
Viitossijoituksia: 2
Aikaisemmat nimitykset:2008: Screaming Pig
Uran paras saavutus:Voitto Foff Cupissa.
Technical data:Runko: Zarizi Tech Productions AU-01
Moottori: 2300kv L kiinanihme
Nopari: Mamba Max
Servo: Spektrumin vakio
Radiot: Acoms Technisport 2,4 Ghz
Renkaat: Maxx Paddles
Kori: Unas the first
Maskotti: Chaka Unas
16.12.08Tulossa siis noin 42cm pitkä akseliväliltään. Uudenlaista koppaa, joka kuvaa nimeä täydellisesti.

Katotaan nyt kuinka pääsen taas jyvälle tässä nitro tekniikassa.
17.12.08Kuulin juuri, että sika (r)antautuu huomenna mulle. Sitten alkaa hirvee säätäminen.
19.12.08Tänään auto saapui. Paljon tuli osaa mukana, tukivarsia, toinen vaihdelaatikko, perä, akkuja, yms.. Uskon, että nyt pääsen hyvään alkuun polttis osastolla Screaming Pigin kanssa. Tossa vielä latailen startterin akun ja sit pärähtää! Kuvia tulossa viikonloppuna. korikin on jo päätetty. Eli tämmöinen tulee:

Ja pantherit tosiaan alle.
Äsken käytiin rykäsemässä DC:n kanssa Axial parkilla ja hienosti se Siriooni pelitti. Ei tarvi tyhjäkäynninkään olla hirveen iso. En malta odottaa, että pääsen rinteeseen ton kanssa!
20.12.08Taas Ellivuoressa tehtiin testiä sialla. Ei meinannut pannuhuoneelle saakka mennä bensa, mutta sitten annettiin "ryyppyä" niin johan liikahti. Ei meinaa pysyä käsissä oikein noilla rinkeleillä

Huomenna lisää testejä luvassa 16% nitrolla. Katon pikkusen mitä eroo on 25%:een.
Huomenna viimeiset testit ja sitten pidennyksen kimppuun. 6cm tulis lisää pituutta kun heittäs etukardaanin tilalle vetarin. Semmosta suunnittelin tossa. Ja maalaaja on tilattu maalaamaan Screaming Pig tulevan korin nokkaan
21.12.08Tänään taas päästelin tankillisen 16%:lla menemään. Heikosti meinaa lähtee puolilta tankilta käymään, mutta luulempa, että hehkun latauksen jälkeen homma pelittää taas. Kyllä se hienosti meni tolla 16%:kin!
22.12.08Tänään reenailin lumella Axial Parkilla auton hallittavuutta. Kyllä saa jumankauta opetella

Mutta hienosti toimii ei voi olla kun tyytyväinen, kerran dumppas ja heti jälkeen lähti käymään, joten hienosti toimii!
23.12.08Jälleen kerran tänään tuli testailtua Axial Parkilla ja ensimmäinen osanenkin hajosi. Startti moottorin johto irtosi kolvauksestaan

Tankillisen päästelin upeesti laulaa vieläkin! Viikonloppuna olis tarkoitus bashata ihan porukalla.
26.12.08Tuli taas ajeltua, kun saatiin startti moottorin johto kolvattua kiinni. Hienosti taas pärisi ja puhisi ja sammukin vasta sitten kun oli menovesi loppu. Ilmeisesti kone rupee tottumaan tohon 16%:seen.
Kuvia hieman muutaman päivän ajojen jälkeen. Huomenna laparenkailla lumifoffia!







Sitten pari radalta:

28.12.08Tähän on tulossa pidennuksen myötä spooli lukot rc planetista aluksi eteen ja sitten taakse.
31.12.08
Spooli lukko tulossa sikaan eteen.

Kisakori tulossa enskaudelle.
Ja Max Paddlet tulossa kans alle. Tänään koitin rinteessä ja mieletön alavääntö löytyy tosta Sirionista. Ja kyllähän se on hienon kuulosta kun 3,10 heppaa jylähtää rakettien seassa!
23.1.09Tähän ei ole tulossa sittenkään alumiinikoria ens kaudelle. Tai ainakaan ensimmäiseen kisaan. Ostan ton Parman korin siihen nyt kisakoriksi.
30.1.09Hienosäätöä on myös luvassa tähän vehkeeseen. Pitää kun nyt vihdoinkin jaksaa, niin korjata toi takatukivarsi ja vetari (lue vaihtaa)
4.2.09Jahas, auto on nyt valmiina kapionointiin viikonloppuna. Tavoitteena tottakai voitto. Etupäätä on nyt pudotettu alaspäin, josko se nyt mahtais malttaa olla keulimatta.
23.2.09Okei, NOS juttu unohdettu. Maskotinkin nimi vaihtuu jo ennen kun sitä on edes tehty. Nyt nimeksi muodostuu Tim Jr. Nelson. Mulla on pieniä suunnitelmia sitä varten. Eilen innostuin alumiinikoria ruvetä tähänkin väsäämään. Huomenna saan sen vamiiks ja ylihuomenna maalaus. Maskotin aattelin vääntää torstaina. Spoolilukkoa ei ole ainakaan heti tulossa, pitää rahapulan takia tyytyä 500k mömmöön. Mutta, jatketaan harjotuksia. Huomenna kuvia korista ja muutenkin nykylookista.
3.3.09Nyt olis viikonloppuna tarkotus kokeilla uudella korilla ja uusilla radioilla. Saa nähdä miten menee. Videoo jopa mahdollisesti tulossa.
7.3.09Huomenna olis tarkoitus mennä uudella korilla ja radioilla kokeilee Kangasalan montulle vähän kiipeämiskykyä jos löytyis sula kohta. Vois niitä huippujakin kokeilla.
18.3.09Tänään sain Screaming Pigin kisakuntoon. Eteen löin 500k mömmöt, mutta huomasin, että siellä oli valmiiksi jo hiukan jotain laitettu. Löin ihan täyteen 500k:ta. Eli nyt pitäis vähän kääntyäkkin rinteessä. Löpöt tuli eilen ja nyt on komeesti 1 1/2 gallonaa kaudelle. Viikonlopun kisaan lähden hakemaan sijaa 1-2.
21.3.09Kisasta rapsahti tilille kakkossija. Oon ihan tyytyväinen auton toimintaan. Ensi kerralla toimivat niparit etupäähän.
23.3.09Tänään putsailin sikaa hiekasta ja laitoin samalla käyrän päähän tiivisteen kohdalta puuttuvan niparin. Nyt pitäis "ryypyn" toimia paremmin ja lähtee helpommin käyntiin. Perjantaina laitan lyhyemmän letkun tankin ja koneen välille, jotta löpö kulkis ilosemmin koneeseen käynnistettäessä.
26.3.09Tänään kokeilin SP:tä tolla lyhyemmällä letkulla. Lähti 10 kertaa nopeemmin ekalla kerralla käyntiin, kun löpö menee suoraa tietä koneeseen, eikä kierra puolta autoo. Pirteesti se taas meni kun tossa pihajäällä kaasuttelin. Viikonlopun kisaan lähdetään hakemaan sijaa 1-2.
29.3.09Kävi vähän huonosti ja typerän virheen takia auto ei lähtenyt käyntiin ollenkaan. Oli kone aivan liian kylmänä ja startterin akuista virrat poissa. No, ehkä ensi kisassa paremmin uudellä käynnnistys systeemillä.
2.4.09Screaming Pig on myös vähän heikossa hapessa. Pitää sikaan ruveta miettimään uutta käynnistysviritelmää. Todennäköisesti pommitan suoraan starttimoottorille 14,4 voltilla tai sitten 7,2, jos se riittää. Mutta rinteeseen ei autoesittelyssä päästä.
8.4.09Sika alkaa nyt pienien testien jälkeen olla valmiina Foff Cup GP 2:seen. Sijoitustahan GP 1:stä ei tullut, joten nyt lähdetään saalistamaan sijoja kahden kärjestä. Uutta startti systeemiä ei tehty koska totesin vanhan riittävän hyväksi äsken ajaessa. Lähti 3 sekunnin käynnistyksen jälkeen heti. Että motin kun pitää lämpimässä, niin hyvä on.
13.4.09Säkylässä palo sitten kiinni lopullisesti ja päätös uran keskeytyksestä varmistui. Voittoon kuitenkin jäi lyhyt ura. Raha ja aika pakottaa luopumaan GP luokasta lopullisesti. Auto on myyty norjaan, jossa se toivottavasti saa hyvän kodin. Sika vaikenee.
16.4.09Sian ura jäi suomen mantereella lyhyeksi, mutta Norjassa sitä vingutetaan ja kiljutetaan taas. Samalla kun Tanskaan lähdetää Slidin kanssa luovutan auton kaverille. Samalla lähtee kaikki polttistarvikkeet, joten meikäläistä ei välttämättä nitroauton puikoissa hetkeen nähdä. Oli se niin kivaa kun sitä kesti. Tänks vaan.
10.5.09Ensi viikonlopun Tampellan kisa tulee jäämään minun omistuksessa sian viimeiseksi. Pitää hakea säädöt kuosiin ennen myymistä.
2.6.09Nyt on laitettu Screaming Pig kuntoon, kokeiltu ei ole vielä, mutta lauantai aamuna kyllä kerkiää. Pitäis jostain saaha pakokäyrän päähän semmonen kuminen putki, ettei lentäis kaikki nitrot silmille. Olisko kellään?
9.6.09Jaahas, viimenen viesti tähän topicciin... Lauantaina koitettiin saada Screaming Pigiä kisaan, mutta selvisi, että startterin moottori oli kyrvähtänyt.. No jäi se kisa ajamatta sitten. Saa nähdä onko uusi ostaja tyytyväinen.
16.6.09Ei jäänyt topicin viimeiseksi viestiksi sattuneesta syystä tuo edellinen. Auto jäi mulle kun ostajaa ei paljoa näkynyt montulla. Kumma kaveri. Tästä alkaakin kirjan toinen osa sitten

Äsken purin Screaming Pigin atomeihin. Moottori myyntiin samoin muut polttishilppeet ja uutta runkoa tekemään. Tää olis tarkotus olla ihan kokonaan mun omatekemä projekti. Hyvältä näyttää ainakin tässä vaiheessa.
17.6.09Jaahas, revoprojekti jatkuu... Tänään pesin rungon ja osat, että pääsee hahmottelemaan pitempää runkoa. Vararungosta täytyy rälläköidä palanen nykyisen rungon keskelle, että saa pidennyksen halvalla ja helposti aikaiseksi. Tarkoitus on käyttää revon vetareita kardaaneina joko nykyiseen jakolaatikkoon tai mahdollisesti laatikossa lojuvaan spider diffiin. Autosta tulee tasan tarkalleen 48cm pitkä pidennyksen jälkeen. Ja pian projekti jatkuu taas.

Huomenna pääsen rälläköimään rungot poikki, ja saan ehkä autoa jo rullavaksi pidennyksen kanssa. Onko kellään tietoa, miten ton Revon vakiolootan saa pakilliseksi?
18.6.09Tänään sain vihdoin halkaistua rungon kahteen eri osaan. Suunnitelmat puoltavat vakiolootan pistämiseen, joten kokeillaan sillä näin alkuunsa. Hyvältä näyttää ja jussin korvilla jatketaan!
21.6.09Jaahas, tää hanke siirty -foff-:in haltuun. Möin kun hyvän rahan sain. Eli kyllä se omistajaa vaihto sitten loppujen lopuksi. Ja nimikin vaihtui
