Koska modified luokassa ei saa ajaa kahdella autolla on suunnitteille mietitty rinnakkaisluokkaa.
Islannissa pojat ajavat Street Class -nimistä luokkaa ja nimensä veroisesti autot ovat katulaillisia.
Nyt samanlaista luokkaa olisi suunnitteilla rc-autoilun puolelle ja tarkemmin modified luokan "alaluokaksi".
Alaluokalla tarkoitan sitä, että street classista olisi mahdollista nousta helposti, lievin modauksin ihan
kuningasluokkaan, modifiediin.
Muutama koottu ajatus luokasta:- Sallittu auto vain axial ax10, peruskitti. (esim. täältä =
http://www.rcpcrawlers.com/product.php?productid=794&cat=29&page=1 )
- llaparenkaat kielletty.
- rock lizards (vakiorenkaat) pakolliset.
- vanteen oltava paketin mukana tulleet (vakiot)
- renkaiden modaus sallittu, mutta mitään EI saa lisätä, kuviota saa siis esim. poistaa/harventaa.
- leventimet kielletty.
- vakiorunko pakollinen.
- vakioiskarit pakolliset.
- Akku saa olla max 7,4V
- Akku saa olla nimh, nicd, lipo etc...
- Mah-arvot, C-arvot vapaat.
- säädin vapaa
- harjallinen tai harjaton moottori (harjaton S-kokoluokkaa), L ja XL kielletty.
- servo vapaa
- 4ws kielletty
- Kaikki erikseen tilattava alumiiniosat kielletty paitsi:
hubit ja knucklet.- Akun tulee olla kiinnitettynä sille varatulle paikalle, kahdella mukana tulevalla tarranauhalla.
- korina saa olla vain ja ainoastaan bettyn vakio, leikkaus vapaa.
- Suorat linkit pakolliset.
- Taivutetut linkit kielletty.
- Linkkien paikat, jousituspaikat vapaat.
- vakio muoviset kardaanit.
- pinjoni vapaa
- spurri vapaa
- sähköjen (nopari, vastari) sijoittaminen vapaasti.
- radiolaitteisto vapaa (27mhz, 40mhz, 2,4ghz).
- lisälaitteet kielletty.
- lisäpainot kielletty.
Tuossa hieman alustavaa säännöstelmää eli tiukkaa ja tarkkaa, mutta ennenkaikkea kiinni ajotaidosta!
Toki edelleen on vapauksia "ehkä" liikaakin, kun pääasiassa moottori on vapaa. Hauska olisi nähdä kaikilla 27
harjallinen moottori, -> nähtäisiin savuavia koneitakin kisoissa

Eivätkä käytettynä / alennuksin maksa
kuin kympistä pariin. Radiolaitteisto antaa myös ohjaimesta säätömahdollisuuksia, antaako liikaa?
Luokan järkevä toteutuminen tapahtuisi siten, että autoja saataisiin ns. minimimäärä eli kolme. Kaksi autoa
on rajatapaus, eikä se ole toivottavaa, vaikkakin XL ajoi kahdella autolla yhden vuoden, ensi vuonna kolme autoa.
Tämä luokka toisi edullisuudellaa varmasti uusia kiinnostuneita, koska tähän ei ihmeitä vaadita.
Kuitenkin tähän luokkaan pääsee sisään edullisimmin (jossei lasketa käytettyjä) autoja muihin luokkiin. Axiaalin
peruskitin saa 150e-200e ja hinta laskee jatkuvasti. Sitten sähköt päälle ja homma on selvä. Kustannuksena
edullisemmaksi saataisiin luokka, jos harjattomat moottorin kiellettäisiin ja ajettaisiin harjallsilla, jolloin dramatiikka
ottaisi osansa ja kustannus olisi edullista. Toki kiinastahan saa halvalla akut, motit ja muut.
Tässä kuitenkin vähän ajatuksiani asiasta. Itse tulen toisen axiaalin ostamaan ensi kaudeksi / kauden alussa,
joten aloin kehittelemään asiaa. Vastaavasti urani isommissa luokissa saattanee loppua. Mitä mieltä muut modissa
sekä tietysti muut kilpailijat ovat luokasta mieltä, ideoita, kritiikkiä, palautetta, vapaa keskustelu!
Edit.Lisätäkseni vielä näille ei suunnitella ratoja, vaan ne ajavat modified luokan radat, muutaman tolppamuutoksen kera.
Eli ei aikavaivaa yhden uuden luokan ratojen suunnittelusta, vaan ne balansoidaan luokalle sopiviksi poistamalla
muutama merkki, -> helpottamalla rataa.