Kirjoittaja Aihe: Kerberos  (Luettu 7744 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Kerberos
« : 17 Tammikuu, 2016, 18:15:11 »
Kerberos

"Kerberos on Kreikan mytologiassa koira, joka vartioi Haadeen eli manalan porttia.
Kerberoksen tehtävänä oli päästää ainoastaan kuolleiden haamut sisään manalaan
ja estää niitä pääsemästä sieltä pois. Kerberoksella on Hesiodoksen Jumalten synty
-teoksen mukaan 50 päätä, mutta myöhemmät runoilijat kertoivat päiden määräksi kolme.
Sillä oli lohikäärme häntänään, ja sen harja koostui joukosta käärmeitä. Tuoreimmissa
kertomuksissa Kerberos kuvataan sata- tai monipäiseksi. Joissakin taas Kerberoksella
on kolme tai yksi lohikäärmeen häntää joissa on terävät ja pelottavat piikit. Kerberos
oli Ekhidnan ja Typhonin jälkeläinen, ja siten Khimairan ja Orthoksen veli."




Uusi vuosi -uudet kujeet, to be continue..  ;)
« Viimeksi muokattu: 27 Tammikuu, 2016, 19:05:18 kirjoittanut Hadesbear »
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Kerberos
« Vastaus #1 : 23 Tammikuu, 2016, 21:29:24 »
Noniin, päivitellään hieman nykytilannetta ja tunnelmia. Tämän hankinta osui sattumalta eteen, kun viime foffikausi päätyi unlissa tasapisteisiin,
mutta ratkesi sitten lopulta zetteen eduksi. Jo silloin fiilistelin jotain uutta, kun tiedossa oli se, että tuo 2-sija oli maksimi, kuten modissa, niin
nyt kaivattiin uutta tietä, vaikka sen verukkeella, että pudottaisiin koko sarjan podiumilta - mutta vastaavasti olisi jotain uutta taas. Tämä kiesi
osui kohdalle ja kävin sen hakemassa (rullaava) KIT-paketti, jossa vääntynyt lootan tanko.

Kyseessä on siis KIT-versio, joka eroaa axiaalin perinteikkäällä tyylillä perus RTR-versiosta ja eroja käyn aikanaan läpi.

Ranskisviivoin isoimmat erot mitä kitissä on ja rtr ei:
- sway bar takana (rtr ei ole, rtr todella holtiton, videoista nähtynä)
- aluiskarit / kunnon iskarit (rtr hieman heikommat ja ylipehmee seos jousena)
- renkaat eri (rtr heikompi kuvio)
- takana: linkeissä alutuennat pitkittäin (rtr ei)
- edessä lyhyet linkit alu-säädettävät (rtr muovia, ei säätöä)
- aluhexi ja 17mm kiinnitys (rtr muovihex ja 7/8mm kiinnitys)

- korin saa suht kätsysti keulasta auki ja nojalle, mutta se EI PYSY siinä itsellään, vaan putoo sormille enemmän kun usein.
+ RTR:n puolesta puhuu kuitenkin sähköt eli Castle ja eritoten waterproof 6S nopari & vastariboxi + water resistant servo ja 2200kv moottori.

Tosiaan 1 osaa odotellaan vielä, jotta testiajoille päästään. Sitä ennen on päässyt tutkimaan autoa tarkemmin ja funtsimaan tulevia muutoksia.
Auto on todellakin erilainen versus muut nykyunlit, mutta osin siksi sen valitsin, että tässä piilee joko unlin uusi suunta tai kuopattu kantapääkokeilu  ;)

Vielä en ole viitsinyt pilkkoa kaikkia osiin, koska osia on tulossa ja jahka tulevat, niin pilkotaan sitten lisää.. Anyway, kommenttia nyt ensalkuun!


Hieman purettua kokonaisuutta. Runko, paneelit, kehikko, lodju yms.. osia. Runko siis "vanhaa" ammemallia  ;)


Kehikko rungon päällä. Korkeutta täytyy fiksailla, riippuen millä renkailla päästään ajamaan.


KIT:ssä on takana sway bar, joka on aivan ehdoton olla, muuten tämän kiesin voi unohtaa. RTR nostaa oikeaa etutassua niin holtittomasti
jo epätasaisessa maastossa, että en edes tahdo tietää mitä se pidolla tekee.. Käsissä kolisteltuna pelaa jännän hyvin!


Akkupolitiikka yetissä on suunniteltu siten, että oikealle ja vasemmalle kylelle menee yhden akut 2/3S = 4/6S. Kotelointi on tukeva ja varma.
Tämä myös pitää painopisteen aika optimaalisena, kun suhteutetaan akut sivuille ja katsotaan (kokonaisuutta).


Axiaalissa moottori on lodjussa, joka sijaitsee inansa takana - mutta vastaavasti hyvinkin keskellä / vastaavasti korkealla, mutta myös ainoana isompana painona takana.


Kurkatusti päältä ja alta. Hyvin mielenkiintoinen "ammeratkaisu" ja tuo takana oleva ns. "servopaikka" on yhä mysteeri, että mitä sinne kuuluu?


Lootaa hieman purettuna ja painoa on liki 250g ilman suojakuorta ja moottoria. Tosin jokaikinen ratas on metallia, tosin niin pitääkin.


Sähköjen sijoittelu on tehty fiksusti. Servolla oma paikka, vastari mene alaboksiin, jonka päälle levy, jonka päälle toinen levy, jossa kiinnityspaikat CC:n nopsulle.


Sitten se valitettava rengasfakta, kokoero on HUIMA! Vakiona tässä on 185mm renkaat, kun maxx paddle / slingshot on 145mm ja panther 140mm. Tuo ero on jo
niin merkittävä, että saa nähdä miten auto kulkee/pelaa, kun ajaa maxx paddlella. Markkinoilla ei ole tarjolla isompia renkaita kuin bajan 170mm ja toiset oliko 190 vaiko 200mm.
Isompi ongelma kuitenkin se, että niitä ei saa 17mm vanteille, vaan tarvis adapterit ja lisäksi jatko-ongelma on paino. Kuvassa myös sheivattu vakirengas, josta lähti
jopa 100g / 1 rengas painoa pois, mutta lavat vielä tekemättä.

Axiaalin sivuilla väitetään kovasti, että ajokuntosena auto on:
Weight: 12.75lbs (5.78kg)
Weight: 12.75lbs (5.78kg) (weight with electronics)

Tuossa ei nyt mainita onko akkuja vai ei, mutta oma puntari ajokuntoisena pysähtyi 4S 2700mAh akun kohdalla 6370g...
Ja tuo oma akku ei paina kuin 290g eli paino ei pidä millään paikkaansa tai joku errori siinä nyt kuitenkin on.

Liirumia ja mietintää:
Isoimmat haasteet tässä projektissa on painon optimointi sekä sopivien renkaiden löytäminen. Omat laskelmat kertoo, että maxx paddleilla / panthereilla päästään n. 5200g painoon.
Jos alle laitetaan nuo vakirenkaat, joista tehty omateot, niin paino nousee n. 5600g. Alle 5000g tätä ei kyllä kovinkaan helposti saa ilman "Fokkiksen" kaltaisia rajuja linjauksia ja
itse ammeen leikkelyä  ;D Suurin syy siihen on axiaalin oikeasti laadukas muovi, jolla tuo amme on vuorattu. Se painaa moninverroin enemmän kuin lättä alu-unlipohja.

Anyway, ensiasioita jo tehty ja ensviikolla ekat testit renkailla. Joitain ranskisjuttuja on viivoin merkitty, mutta niistä lisää tuonnempana
« Viimeksi muokattu: 23 Tammikuu, 2016, 21:38:09 kirjoittanut Hadesbear »
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Kerberos
« Vastaus #2 : 24 Tammikuu, 2016, 20:35:42 »
Taas on jatkettu tätä, kun sai osat järjestykseen ja pääs intoilemaan.

Moottorin kiinnitykseen tutustuin tänään ja on se ekaa kertaa tekevälle aika mielenkiintoinen rakentaa.
Moottoriin kiinnityy oma levyke, kuten esim. tamiyan lunchboxissa ja tässä sillä saa säädettyä pinjonin laajalla alalla spurria vasten.
Siihen päälle vielä "panta", joka tukevoittaa moottorin kiinnityksen yläpuolelta. Pitkästä aikaa 4mm kuuskololle tehtävää  :D
Muutaman kerran tuota piti avata ja laittaa uudelleen, jotta kokeilujen kera löyty sopiva shimmaus ja vielä olis tarkotus kokeilla.

Tosiaan tyyppivikana tässä on ollut spurrin tanko, joita on maailmalle mennyt hieman "ei niin suoria". Tässäkin se epäiltiin olevan,
kun haraa lodjun kotelon alareunaa. Kotelon alapuolella on lisäksi etukartaanin kuppi, joka sekään ei ole kotelosta liki milliäkään.
Todella tiivis kohta siis, tiedä miksi, mutta hieman avarsin ko. kohtaa ja silmään näyttäs, ettei ota kiinni. Tuossa on lisäki perinteinen
lodjusuojakotelo, mutta en taida sitä foffiin laittaa, koska kun sinne jotain sitten menee, niin pilaa äkkiä paikat. Avoin parempi ja keventäs..
Näin jo tehtynä, ilma-ajot kokeiltuna ja maa-ajotkin, niin pelaa, eikä kuulu ääniä, joita ei pitäisi.


Moottori vihdoin saatu paikalleen ja shimmattua omaan mieleen sopivaksi, joten renkaaton "äänimelutesti"


Vakirenkaat alle, kori päälle ja pienehkö kerrostalo koeajo, onhan se pakko! Eka iso ero: "ihan ku ISOA axua ajais, niin nätisti lähtee paikalta isoilla renkailla"


Rengasvertailu jatkuu. Maxx paddlet/slingshotit tasan 4cm pienemmät halkasijaltaan ja pantherit vielä 5mm pienemmät, PL. venytyskikkarenkaat.


Voimansiirtoa - sähkösijoittelua. Ei vielä tosiaan paikallaan, tarvii kellottaa konetta, jotta piuhat riittää vastariboxin päälle suunniteltuun kiinnitykseen.
Lodjulle en laita suojakuorta, saa olla avoin, ettei sinne mee hiekka kiusaamaan, vaan putoo heti pois.


V Productions Pnesh-Unli XC-01?

Piti loppuun tehdä vertailu RTR ja KIT välille axial sivujen + tubevideoiden kera, mutta tehdään se toisella kertaa sit.

Akku ladattu. Vakirenkaat alla ja maxxit pussissa. Huomenna vähä aiemmin töihi, nii ehtii isolla pihalla koklaa miten kulkee ja maxxejaki sit koklaa vaikka päivän päätteeks.
Edelleen tieto on vähäistä, mutta huomisen jälkeen on taas piirun verran viisaampi ja se lyhyt kerrostalokikkailu oli jo aika mehukasta, odottaen isoo areenaa!

Ps. kuvan AJOPAINO = 5850g
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Kerberos
« Vastaus #3 : 25 Tammikuu, 2016, 21:01:39 »
Maanantai pitää aloittaa hyvin, joten tehdään niin!


Lahdesjärven absilta kaffi kouraan ja ikean mittaville parkeille sisäänajaa tätä jättiläistä (vakirenkailla).

Perussetti siis sisällä 2200kv kone, 4S 2700mAh akku, CC nopari, bec, savöx servo. Renkaina vakiot, koska kutkutti tietää miten se niillä menee.
No jonkun about 7min siinä ajeskelin, kun piti jo töitä kohti lähtee. On se hitto huikee laitos! Alusta toimii ku uni! Vähän ihmettelin, että tuntu
takavetoselta enempi, mutta huomasin duunis, että eihän vanteet ollu ihan liimattu, joten sutii, sutii  ;D Kyl se silti tuntu ihan pirun hienolta
just noilla vakirenkailla (sopii silmään ton auton kanssa) ja oli se makeeta revitellä! Vielä sanottakoon se, että tuo loota tuntuu ihan kun ajaisi
1:10 autolla (axulla), niin pehmeesti pääsee liikkumaan ja vääntöö on ihan sikana!

Tässähän tosiaan epäiltiin kieroo spurritankoa, mutta rohkean "kuoren avarruksen" johdosta ei mitään ongelmaa (koko tuon akullisen kanssa).
Aika näyttää onko sitten kiero vai tuo spurri - kotelo välinen alue vaan liian tiheä? Anyway, uusi tanko tuleepi kuitenkin varalle.


Duuniinki piti mennä, auto hallii ja päivän mittaan alle maxx paddlet a.k.a.n.y.k slingshotit.

Duunissa iskin maxxit alle ja kyötikkälään kokeilemaan, kun nyt renkaat liimattuna, mutta huimat 4cm pienemmät halkaisijaltaan, mikä olisi vaikutus?

4S 2700mAh 70C ei riitä. Spurri 89 - pinjoni 15, joten isompaa pinjonia kaipaa ainakin. Eikä se LOOK enää ollut niin jätti, vaan enemmän sama, kun laittas
nykypäivänä pienet sand pawit wraithin alle, ehkä jopa sitäkin suurempi "näöllinen ero". => Ei näytä enää hyvältä. Käännössä tulee varmasti pienehkö
"takki-efekti" versus parhaat, mutta senkin näkee sitten paremmin pidokkaalla alustalla, tuossa se vaan liukuu "kaasukääntäen". Ero ei ole iso, mutta liki
11v kokemuksen kautta nähtävissä. Ei silti ongelma, koska jokainen haaste on voitettavissa tavalla tai toisella  ;) Jousitus / auton käyttäytyminen on kyllä
parasta unlia mitä koskaan ajanut. Tuon paremmassa balanssissa olevaa autoa en oo liikutellut ja toimii, se todella toimii!

No mitä seuraavaksi?

Yeti XL:ssä on erikoisesti 32 pitch pinjoni ja vieläpä 5mm reiällä, joten mistähän saisi, no eurorc, jes, tilataan!
4S ei riitä, hyllyssä on 5S, mut ei optimaali tähän autoon, kun pitää olla 2 akkua, joten 2x 3S rajuu akkua
sponsoorilta, niin saadaan kaapelilla 6S! Sitten vielä aikanaan tilataan reilu satsi laparenkaita (panther),
joista leikataan lavat kettuu ja tehdään vakioista omat!

2x http://www.verticalhobby.com/kauppa/lipo-akut-2250-mah-70c-3s1p-111-lataus-xp22503ult-p-3596.html
1x http://fi.eurorc.com/product/3211/hobbywing-17t-for-18
1x http://fi.eurorc.com/product/3212/hobbywing-19t-for-18
1x http://fi.eurorc.com/product/3213/hobbywing-21t-for-18
1x http://fi.eurorc.com/product/11103/hobbypro-serial-deans-adapter

Ja jahka saadaan isompi tilaus, niin näitä:
4x http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXNPN2&P=WR (siis 8 rengasta, koska lapoja tarvitaan omatekosiin paljon  ;))

Sen verran miehekäs tuo auto on vakiorenkailla, että PAKKO tehdä nuo isot renkaat ja panther lavat on markkinoiden ainoot, joista tehdä.
Bilteman eri vahvuset kumimatot - en näe, että toimii unlissa niin hyvin, että edes vaivaudun. Tästä syystä sitten 100€ ilmaan, että saa
panthereista leikata lavat toisiin renkaisiin. Hullua, ehkä - nyt panostetaan!  ;D

"Kokeilemalla ei häviä mitään, mutta kokeilematta jättämisellä häviät kenties kaiken"
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Kerberos
« Vastaus #4 : 27 Tammikuu, 2016, 18:47:05 »
Tänään tuli taas käytyä ajelee tätä, toki tasasella, mutta hieman tamppaantuneella lumella, silti liposaa  ;D
Myös hangessa tuli möyrittyä ja jälleen haltioitui siitä miten pienellä kaasulla voi ajaa, ihan ku roolinkia ja silti löytyy se isovaihdeki.
Epätasasessa maastossa oikein nautiskeli, kun katteli miten joustot pelaa, todella kaunista settiä!  8)

Ja postikin yllätti kahdesti, samana päivänä!


Pinjoneita, liitinpiuha ja uudet akut 6S:ää varten.

Nyt on siis 4S, 5S ja 6S akut, 15, 17, 19 ja 21 pinjonit, joten jahka tämä ihana vesisade sulattaa lumet ja hiekka tulee esiin, niin pääsee testaa pidoilla.
Nyt ei oikeen sano juuta eikä jaata, kun 4S jo menee suttailuksi. Tässä vesisadetta toivoessa ja odotellessa saa napsia 4 rengasta kuvioista veks,
sit sheivata ja tarvii pistää panther laparengastilausta menee, jotta pääsee leikkaa uusista renkaista lavat pois ja liimaa näille  ;D

Homma etenee!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Kerberos
« Vastaus #5 : 31 Tammikuu, 2016, 18:58:12 »
Tätä on taas testattu ja jopa pidolla, kun säkylässä on hiekka jo esillä!  :o 8)
Kyl se nätisti pelaa ja taas muutama asia selvisi ja muutamaa kokeillaan eri tavalla.
Auton hallittavuus kovassa vauhdissa on ilmiömäistä.

Ensviikolla saan ehkä neljä vanhempaa pantherin laparengasta itselle ja niistä lapoja tähän projektiin.
Samalla tulevalla viikolla lähtee tilausta ja tulee lisää renkaita, joten nykyset leikkuuseen, sheivaus ja
jahka pantheri tulee, niin pääsee rakentaa rajua isoo renkulaa  ;)

Myös takaiskareita siirsin keskikohdasta taaimmaiseen ja nyt on ihan 1:1 foffilook. Muutamakin ihan 1:1
foffiauton mallintaminen mielessä / ottais viitteitä, mutta katsotaan  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

FINSKI

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 192
Re: Kerberos
« Vastaus #6 : 01 Helmikuu, 2016, 10:11:29 »
Sakulla on nyt kyllä mielenkiintoinen peli alla :)
Tuohon rengas vaivaan mulla ois tällänen ehdotus.
Nämä adapterit.
http://www.integy.com/st_prod.html?p_prodid=4431&p_catid=102&ratesortby=New#.Vq8QtfkyiYA
Löytyy tälläisiäkin.
http://www.integy.com/st_prod.html?p_prodid=3805&p_catid=93&ratesortby=New#.Vq8RefkyiYA
Proline tehnyt näitä myös, mutta amainilta esim poistettu myynnistä jo aikoja sitten.
http://www.amainhobbies.com/rc-cars-trucks/proline-racing-hd-hex-adapter-wheel-extender-23mm-for-1-8-buggy-2-pro6034-03/p3161
Kiinasta saa tosin tuon kopiota.
http://www.ebay.com/itm/HEX-ADAPTOR-CONVERT-17MM-23MM-S-MP7-5-MP9-HYPER-7-8-5-/110531058610?hash=item19bc2a1bb2:m:mZByd8eMJYi9_Vj068Qz33A
Ja 5B bajan laparenkaat, ne on 170mm korkeat ja 80mm leveät.
https://www.hpiracing.com/fi/part/4741

5T mallin laparenkaat on 190X70mm, eli aika sika korkeat ois jo.
https://www.hpiracing.com/fi/part/4823

Mie amainille sanoin jo viime kesänä, notta hommatkaa pantherin laparengasta, sieltä saa varmaan edullisimmat postit renkaille, joten tilatkaa
poijaat sieltä laparengasta.
http://www.amainhobbies.com/rc-cars-trucks/panther-monster-truck-paddle-tires-w-foam-insert-2-paht110f/p6145

Mulla ois muuten käyttämättömiä AXIAL:in 32P pinioneja 5mm reiällä, olikohan 13 ja 14 T hampaistuksella, jos kiinnostaapi ;)
« Viimeksi muokattu: 01 Helmikuu, 2016, 10:16:46 kirjoittanut FINSKI »

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Kerberos
« Vastaus #7 : 01 Helmikuu, 2016, 18:12:35 »
Kiitoksia vihjeistä, noita (renkaita) tosin jo aiemmin kattelin, mutta eivät ole kokeilemisen arvoiset, sytiä on monia.
Painavat tolkuttomasti ja lavat ovat noh.. mitä ovat. Ei kuitenkaan kilpailemiseen tarkotetut, saati, että niihin sysää
sen rahan mitä menisi + levikkeet, teen itse ja säästän  ;)

Panthereita menee tilaukseen ja itse tehdään 180mm renkaat  ;)

Pinjoneita on nyt 15-21, mutta sitä pienemmille ei ainakaan tässä kohtaa tarvetta, jos tulee, niin tiedän keltä kysäsen  :)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Kerberos
« Vastaus #8 : 02 Helmikuu, 2016, 20:53:23 »
Niin sitä lunta taas piti sataa, ettei tarvi pitoajoa täällä yrittää, hö.. Noh, sen sijaan muuta.


Takaiskarit siirsin taaimpaan reikään ja nyt auton perä laski oikeen nättiin kulmaan. Testejä odotellessa, että miten joustot pelaa tuon jälkeen.


Sitten koria: perästä ajatellut ottaa palikkaa pois ja tehdä ns. "syvän lavan". Tuo kuitenkin määräytyy varsinaisen rungon sisemmän osan tilanteesta:
saako pois vai ei.. Voi olla sen verran tukevoittava pilari, että syvälava muuntuukin perus lättänäksi päälle (helpompi). Katosta / edestä en vielä irrota
putkia, ennenku pääsee kattokerhotestejä tekemään  ;D

Eli nyt odotellaan kevättä, vois tulla jo! Onhan tuossa noi renkaat leikattava kuvioista ja sit lapojen liimausta ja sitä ennen sheivit, että hommaa kyllä on  ;D
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Kerberos
« Vastaus #9 : 05 Helmikuu, 2016, 20:35:12 »
Luntahan siellä on edelleen, mutta kun osia on, niin onhan se käytävä koklaa...


Uudet akut siis liittimien osalta vaihtoon. Verticaliin kun on akkusponsorina, niin ei muualta tarvi tilata, vaan liittimet vaihtaa.
Perus lennokki EC3 noi oli, anyway, tilalle perus deans.


Liittimet vaihdettu ja loppujen lopuksi akutki ladattu, pääsee testaa!

Pinjonin pidin samana eli vakio 15. Nyt tulee 2 kennoo enempi mitä koskaan kokeillut yetissä. Nopeen tosi viittaavan "ilmatestin" tein  ;D
Sanottakoon, että muuntuu aika pizzalautasiks noi vajaat 19cm halkasijalla olevat, peräti 25cm pizzana, mene ja tiedä, muttei uskaltanu kauaa..  ;D

Anyway, huomenna sit kokeillaan ulkosalla vähän säädellysti. Eipä siel pidoilla pääse leikkimään, mutta ees nyt jotain, kun intoo ois pirusti.
Saahan siitäkin sitten jotain tietoa ja dataa talteen, jolla sit lähtee paremmin uuteen kauteen  ;)

Akkuina siis nyt uusinta sarjaa eli DualSky 3S 2250mAh 70 / 140C. Nuo piuhalla sarjaan ja täten 6S 2250mAh ja eiku menox!

Edit. ja seuraavaks renkaita leikkomaan...
« Viimeksi muokattu: 05 Helmikuu, 2016, 20:38:14 kirjoittanut Hadesbear »
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Kerberos
« Vastaus #10 : 06 Helmikuu, 2016, 16:21:29 »
Jees, tulipahan kävästyä kokeilemassa 6S voimaa, mutta sen verran liposaa ulkona, että suttaamisekshan se meni.
Silti parissa kohtaa huomas, että alkaa pullistaa ja sitä kytevää jerkkua tuntus olevan 6S keinoin  :D

No, nyt ajamiset jää odottamaan, että lumet sulais, ehkä jo ensviikolla jos vettäkin tulee, pääsis pidolla kokeilee...
Anyway, sitä ootellessa renkaat nylkyyn ja laparenkaita oottamaan, niin pääsee tekee omat  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Kerberos
« Vastaus #11 : 08 Helmikuu, 2016, 21:40:27 »
Ekat pantherit saapu vaihtiksesta, joten tottakai heti ideoimaan, sovittelee ja leikkoo.


4x pantherit, joista leikellään lavat pois. Kuvassa myös maxx paddleja, joista pari jo meni muualle,
mutta 4 jää kans leikottavaksi. Siinähän on sitten taas sliksii vanteilla, joten..


Eka pihdeillä leikkelin, mut saksilla sai parempaa jälkee ja silosemman sliksin jättörenkaasta.


Pantherin laparengas sliksinä 127mm - versus yeti xl vakkis sliksinä 173mm, yli 25% ero!  :o


Lapasijoittelu tuon kokoiselle renkaalle onkin sitten ihan oma juttunsa. Perusleveenä tuo lapa on liian leveä ja liimattuna, jos taivuttaisi olisi ns. "hymyilevää mallia".
Tähän ratkaisuna on lavan kavennus / erilaiset muut mahdollisuudet, joita jo on mielessä.


Erittäin hyvä vaihtoehto, jonka myös tulen tekemään on sand paw tyylinen lavoitus. Tällä saadaan tiiviimpi lavotus verus nakuun esim. 8-lapaseen.




Perus Panther lapana, 8-sijoteltu on liian vähän. Jos jo 145mm pantherissa on 9 lapaa, niin tähän on saatava enempi. Ideaali voisi olla 12 lapaa.
16 lapaa kun saattanee jo mennä tukkoon tai ellei mene, tarvii lapoja tilata aika hulluna..  ;D Lapahalkasija 195mm abouttiarallaa.


Maxx Paddlet alko saamaan kans kyytiä...

Omat renkaathan tähän on tosiaan pakko tehdä, koska yksinkertaisesti maxx paddle nyk. slingshot ja panther ovat liian pienet tähän autoon.
Look kärsii liikaa, enkä aio siitä lipsua, ellei ole pakko. Bajan 170mm renkaat vaatis adapterit ja ne ei noh, ne ei.. Joten itse tehdään.

Ensviikolla saapunee vielä lisää panthereita leikkaukseen, joten saa tehtyä nykysille esim. sand paw version ja toisille perus panther lapa kavennettuna.
Näin se on alotettava ja edettävä kohti tuntemattomaa, se voi olla tuho tai vastaavasti tie menestyksen maille, aika näyttää..

BTW.. Nää renkaat versus maxx/sling/panther 145 - 195, 5cm ero halkasijassa alkaa näkyä vääksyn kauden avauskuvassaki  ;D
« Viimeksi muokattu: 08 Helmikuu, 2016, 21:42:58 kirjoittanut Hadesbear »
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Kerberos
« Vastaus #12 : 18 Helmikuu, 2016, 19:47:14 »
Postia...


Nyt alkaa olla lapasia sen verran, että saa tehtyä kunnolliset laparenkaat  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Kerberos
« Vastaus #13 : 21 Helmikuu, 2016, 18:38:56 »
Noniin. Vieläkään ei kevät tule, joten rengasrumbaa sit, kun ei muutakaan.

Tuossa kun 3,8" vannetta kattelin ja pantherin laparenkaita, niin ajattelinpa kokeilla meniskö ne yks yhteen..


Yetin perus 3.8" vanne ja ympärillä pantherin 1/8 foum. 5-10min sulloomisen jälkeen kumille, mutta oletuksesta poiketen halkasija ei kasvanut juurikaan.
150mm näytti mitta ja foum-osuus jää todella minimaaliseksi, kun tuo vanne on mitä on. Jos olisi kasvattanut vaikka sentinkin enempi, niin olisi voinut
tehdä yhdet tuommoset, mutta tuo 150mm on edelleen yetille liian vähän.


No eihän siinä sitten muuta, kun 8 pantherin ISOSTA laparenkaasta lavat veks ja yhdestä vanteille olevasta + maxx paddleista pitäs viel irrotella.
Parit sliksit menee mukavasti jatkojalostukseen ja itselle jäänee vanteellinen sliksisetti, jolle tehdä sit omat unlikuviot.


Ekaan sarjalaiseen tulee katkastumalli Pantherin 1/8 lavoista.

Seuraavaksi 3 muun renkaan kuvioiden leikkaaminen ja sheivaus koneella. Sitten pääseekin jo liimailemaan lapoja paikalleen  :)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

FINSKI

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 192
Re: Kerberos
« Vastaus #14 : 25 Helmikuu, 2016, 16:44:08 »
Kallista, niin ihanan kallista :)

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Kerberos
« Vastaus #15 : 29 Helmikuu, 2016, 20:58:02 »

Nyt ois kummit nyletty, seuraavaksi sheivauspuuhiin!  ;D
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Kerberos
« Vastaus #16 : 13 Maaliskuu, 2016, 19:45:19 »

Kone käyntiin!

Nyt on 4 rengasta alkusheivattuja. Vielä pitää hifistellä ja saada vaaleet läikät pois + reikien paikkuu ja hionta.
Sen jälkeen lapoja liimailemaan ja tosiaan katkastumalli tulee tähän nyt ensin.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Kerberos
« Vastaus #17 : 16 Maaliskuu, 2016, 21:00:34 »
Päivitellääs taas hieman..


Renkaiden tekeminen karkas lapasesta.. piti alunperin nopeet testirenkaat tehdä, mutta kun ekan tein liki vimosenpäälle, niin olihan ne muutkin..
Katkastut lavotukset pantherin 1:8 laparenkaista. Pantherin lavat toimii niin yks kynppi kun kasi koossakin katkastuna loistavasti.

Ensin oli yksi ja sitten alettiin tekee ihan urakalla, jotta saisi renkaat valmiiksi ja pääsisi rinteeseen kokeilemaan. Auton vakiorenkaat, joista oma kuvio veks
ja hiomakoneella pinta sen verran sileeksi, että saa pantherin lavat kii ja miellyttää omaa silmää.


Auton orginaalipyörä ja sheivattu valmis foffipyörä.


Vertailuna perus maxx paddle a.k.a slingshot.


Vaihtoehtorenkula; saatanee n. 100-150g painoetu..




Kuvakulmia kiesistä.


Keula: 400mm, perä 410mm..


V Productions Unlimited F00 - "Wild Panther Falken Peak"

Vakiopaneeleilla ja 6S akuilla painoa matkalaukkupuntarilla 5800g.

Ensitestit ajettu!
Tätä hetkeä on odoteltu kuin kuuta nousevaa! Yetillä ei ole päässyt ajamaan kuin lumella, mutta tänään vihdoin, vihdoin sain tilaisuuden monttuajolle!
Omatekoiset KIT:n renkaista hiotut laparenkaat söi reilun 8h työaikaa, mutta kyllä se kannatti! Pehmyttä koneen kääntämää hiekkaa päästiin auraamaan
ja ai että, kun ne pari kiperää ajatusta saivat vastauksen: a) kääntyykö auto riittävästi b) miten jousitus pelaa / oikee rengas nostelee.

Kyllä sitä oltiin yhtä hymyä, tässä on todellakin potentiaalia rc-foffaukseen!  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Ricebeer

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 188
Re: Kerberos
« Vastaus #18 : 18 Maaliskuu, 2016, 10:43:50 »
Tämän näkemistä ja suorittamista rinteessä odotan kyllä TODELLA!  8)

Renkaat vaikuttaa hyvältä & näyttää kyllä paremmalta vrt. Bajan rengas  :)

XL-kuume senkun kasvaa  :D
Ricehill & Overhousing Racing Team

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Kerberos
« Vastaus #19 : 19 Maaliskuu, 2016, 19:58:01 »
Tämän näkemistä ja suorittamista rinteessä odotan kyllä TODELLA!  8)

Renkaat vaikuttaa hyvältä & näyttää kyllä paremmalta vrt. Bajan rengas  :)

XL-kuume senkun kasvaa  :D

Joo, on tuo erilainen versus "perus" unlit.

Renkaat onnistu ja hyvä niin, ettei 250€ mennyt hukkaan  ;D On tuo auto vaan sellainen, että se vaatii tuonkokoset renkaat
ja se bajan tehdasvalmisteinen on niin hirveä, että ennemmin ranteet auki..


Tulipas ajettua taas!

Ei muutoksia, mutta vahvistuksia foorumeilla vellonneisiin. Axial on laittanut etudiffiin liian löysää ainetta ja ajossa vasen etupyörä
näyttää siltä, ettei vedä ollenkaan (kun ajaa hissukseen). Kun ohitetaan tietty piste, niin veto tulee messiin ja menee kuten pitää.
On kuitenkin oletettavaa, että etudiffi on avattava ja sisälle jäykenpää ainetta.

Positiivinen juttu on se, että tulee keula tutuksi ja saa homman kondikseen  ;)

Muuten auto menee pirun hienosti ja 6S antaa, kun pyytää..  ;D Vielä painopiste kaipaa jotain muutosta, kun tuntuu TOSI jyrkissä
kaatavan selälleen, mutta kehitellään, kehitellään ja eiköhän siitä hyvä tule..
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN