Noniin, päivitellään hieman nykytilannetta ja tunnelmia. Tämän hankinta osui sattumalta eteen, kun viime foffikausi päätyi unlissa tasapisteisiin,
mutta ratkesi sitten lopulta zetteen eduksi. Jo silloin fiilistelin jotain uutta, kun tiedossa oli se, että tuo 2-sija oli maksimi, kuten modissa, niin
nyt kaivattiin uutta tietä, vaikka sen verukkeella, että pudottaisiin koko sarjan podiumilta - mutta vastaavasti olisi jotain uutta taas. Tämä kiesi
osui kohdalle ja kävin sen hakemassa (rullaava) KIT-paketti, jossa vääntynyt lootan tanko.
Kyseessä on siis KIT-versio, joka eroaa axiaalin perinteikkäällä tyylillä perus RTR-versiosta ja eroja käyn aikanaan läpi.
Ranskisviivoin isoimmat erot mitä kitissä on ja rtr ei:- sway bar takana (rtr ei ole, rtr todella holtiton, videoista nähtynä)
- aluiskarit / kunnon iskarit (rtr hieman heikommat ja ylipehmee seos jousena)
- renkaat eri (rtr heikompi kuvio)
- takana: linkeissä alutuennat pitkittäin (rtr ei)
- edessä lyhyet linkit alu-säädettävät (rtr muovia, ei säätöä)
- aluhexi ja 17mm kiinnitys (rtr muovihex ja 7/8mm kiinnitys)
- korin saa suht kätsysti keulasta auki ja nojalle, mutta se EI PYSY siinä itsellään, vaan putoo sormille enemmän kun usein.
+ RTR:n puolesta puhuu kuitenkin sähköt eli Castle ja eritoten waterproof 6S nopari & vastariboxi + water resistant servo ja 2200kv moottori.
Tosiaan 1 osaa odotellaan vielä, jotta testiajoille päästään. Sitä ennen on päässyt tutkimaan autoa tarkemmin ja funtsimaan tulevia muutoksia.
Auto on todellakin erilainen versus muut nykyunlit, mutta osin siksi sen valitsin, että tässä piilee joko unlin uusi suunta tai kuopattu kantapääkokeilu

Vielä en ole viitsinyt pilkkoa kaikkia osiin, koska osia on tulossa ja jahka tulevat, niin pilkotaan sitten lisää.. Anyway, kommenttia nyt ensalkuun!

Hieman purettua kokonaisuutta. Runko, paneelit, kehikko, lodju yms.. osia. Runko siis "vanhaa" ammemallia


Kehikko rungon päällä. Korkeutta täytyy fiksailla, riippuen millä renkailla päästään ajamaan.

KIT:ssä on takana sway bar, joka on aivan ehdoton olla, muuten tämän kiesin voi unohtaa. RTR nostaa oikeaa etutassua niin holtittomasti
jo epätasaisessa maastossa, että en edes tahdo tietää mitä se pidolla tekee.. Käsissä kolisteltuna pelaa jännän hyvin!

Akkupolitiikka yetissä on suunniteltu siten, että oikealle ja vasemmalle kylelle menee yhden akut 2/3S = 4/6S. Kotelointi on tukeva ja varma.
Tämä myös pitää painopisteen aika optimaalisena, kun suhteutetaan akut sivuille ja katsotaan (kokonaisuutta).

Axiaalissa moottori on lodjussa, joka sijaitsee inansa takana - mutta vastaavasti hyvinkin keskellä / vastaavasti korkealla, mutta myös ainoana isompana painona takana.

Kurkatusti päältä ja alta. Hyvin mielenkiintoinen "ammeratkaisu" ja tuo takana oleva ns. "servopaikka" on yhä mysteeri, että mitä sinne kuuluu?

Lootaa hieman purettuna ja painoa on liki 250g ilman suojakuorta ja moottoria. Tosin jokaikinen ratas on metallia, tosin niin pitääkin.

Sähköjen sijoittelu on tehty fiksusti. Servolla oma paikka, vastari mene alaboksiin, jonka päälle levy, jonka päälle toinen levy, jossa kiinnityspaikat CC:n nopsulle.

Sitten se valitettava rengasfakta, kokoero on HUIMA! Vakiona tässä on 185mm renkaat, kun maxx paddle / slingshot on 145mm ja panther 140mm. Tuo ero on jo
niin merkittävä, että saa nähdä miten auto kulkee/pelaa, kun ajaa maxx paddlella. Markkinoilla ei ole tarjolla isompia renkaita kuin bajan 170mm ja toiset oliko 190 vaiko 200mm.
Isompi ongelma kuitenkin se, että niitä ei saa 17mm vanteille, vaan tarvis adapterit ja lisäksi jatko-ongelma on paino. Kuvassa myös sheivattu vakirengas, josta lähti
jopa 100g / 1 rengas painoa pois, mutta lavat vielä tekemättä.
Axiaalin sivuilla väitetään kovasti, että ajokuntosena auto on:Weight: 12.75lbs (5.78kg)
Weight: 12.75lbs (5.78kg) (weight with electronics)
Tuossa ei nyt mainita onko akkuja vai ei, mutta oma puntari ajokuntoisena pysähtyi 4S 2700mAh akun kohdalla 6370g...
Ja tuo oma akku ei paina kuin 290g eli paino ei pidä millään paikkaansa tai joku errori siinä nyt kuitenkin on.
Liirumia ja mietintää:Isoimmat haasteet tässä projektissa on painon optimointi sekä sopivien renkaiden löytäminen. Omat laskelmat kertoo, että maxx paddleilla / panthereilla päästään n. 5200g painoon.
Jos alle laitetaan nuo vakirenkaat, joista tehty omateot, niin paino nousee n. 5600g. Alle 5000g tätä ei kyllä kovinkaan helposti saa ilman "Fokkiksen" kaltaisia rajuja linjauksia ja
itse ammeen leikkelyä

Suurin syy siihen on axiaalin oikeasti laadukas muovi, jolla tuo amme on vuorattu. Se painaa moninverroin enemmän kuin lättä alu-unlipohja.
Anyway, ensiasioita jo tehty ja ensviikolla ekat testit renkailla. Joitain ranskisjuttuja on viivoin merkitty, mutta niistä lisää tuonnempana