Morjesta kaikille!
Jos nyt vihdoin ja viimein laittais tästäkin autosta vähä juttua tänne foorumille... kauan aikaa jo pitäny laittaa, mutta koskaa ei oo muka kereenny

Autohan on siis alunperin ZD-Racing ZRT-1 sähkötruggy, eli aihio on sama kuin tallikaverin MadMatissa. Pari kertaa tuli käytyä lähimontulla ihan vakiokuntoisella autolla ja laparenkailla, mutta eihän sillä mihinkää päässy. Vielä kun vakio moottori päästi viimesen pierunsa ja tallikaverilla oli unli jo valmis, niin eihän siinä auttanut muuta kun alkaa suunnitteleen omaa autoa

Vähän on heikosti tullut otettua projektin varrelta kuvia, mutta laitetaas nyt muutama räpsäsy jota kovalevyltä löytyy...
Projekti alkoi sillä, että tuli tilattua takakartaaniksi Hobaon Hyper 9E:n kartaani ja etukartaaniksi valikoitui alkuperäinen takavetari, jolloin saatiin WB:ksi noin 470mm. Ja ei muutakun sitä mukaa 3mm alumiinista väsäämään pohjalevyä.

Alkuperäinen ja uusi pohjalevy melkein valmiina...

Sähköiksi valitsin HobbyWingin Xerun 150A 1800kV combon ja Savöxin 1256TG servon, joka myöhemmin vaihtui 7955TG Hitecciin. Moottorin kiinnike muistaakseni on jostain Hobaosta, jonka tilailin ebaysta ihan mutu-tuntumalla.

Korikehikon hitsailin migillä 8mm hydrauliputkesta. Tässä kuvassa vähä jo koppaa hahmoteltu, mutta vielä puuttuu putkee...

Korikehikko on suunniteltu siten, että se tukee pohjalevyä, mutta on silti helposti kokonaan irrotettavissa kuudella sokalla. Tähän kuvaan loput putket saatu hitsailtua ja akkukiinnikkeet väännetty alumiinista.

Sitte vielä maalia putkikehikkoon, koripaneelit paikalleen ja testaan montulle


Autolla on nyt ajettu kolme kilpailua ja kokoajan parempaan suuntaan (ainakin auton suhteen) on menty. Tekniikkamurheiltakaan ei olla vältytty, aluksi etuvetareita meni niinkuin leipää, ennenkö löytyi paremmat melkein heittämällä paikalleen sopivat tarvikemallit. Samoin servosavereita on mennyt ripakopallinen. Diffimurheitakin on ollut ihan riittämiin, tällaiselta näytti takadiffi laukaan kisan jälkeen


Edellisessä kisassa säkylässä 23.8.2014 menikin sitten jo paremmin, auto sai siihen kisaan alleen uuden rengas/vannesetin, jonka vuoksi ajaminen oli paljon helpompaa ja muutenkin auto pelasi moitteetta. Hetkeksi pääsin jo tuulettamaan kolmospaikkaakin, mutta tipahdinkinkin lopulta neljänneksi ollen tasapisteissä kolmannen kanssa.

... ja afterpartyt oli sen mukaiset

Speksejä: (päivitetty 25.4.2017)
Aihio ZD-Racing ZRT-1
Moottori HobbyWing Xerun 1800kV
Nopari HobbyWing Xerun 150A
Servo Hitec 7955TG Highest DT1100
BEC Castle 10A
Pohjalevy Omavalmiste 3mm alumiini
Kori Omavalmiste
8mm hydrauliputkea ja 1mm alumiinia 8mm alumiiniputkea 0,5mm & 0,25mm alumiinia ("RatPat")
Renkaat Panther Paddle
Vanteet Maximizer Beadlock
Radiot Spektrum DX3S Sanwa MT-4
Akut 6S
(2x Turnigy 5000mAh 45-90C 3S) (2x Turnigy 2200mAh 3S 45-90C)
Paino 6680g 5558g (akkujen kanssa)
WB 470mm
Kisoja ja sijoituksia: (päivitetty 25.4.2017)
8. Foff Cup Comp 2 @ Säkylä - 12.4.2014
4. Rc-Foff Finland Cup Comp 4 @ Säkylä - 23.8.2014
7. Foff Cup 2015 Comp #1/6 - Säkylä - 11.4.2015
3. Foff Cup 2015 Comp #2/6 - Kangasala - 25.4.2015 "April Dust"
6. Foff Cup 2015 Comp #3/6 - Suonenjoki - 17.5.2015 "Hot Hellfire"
5. Foff Cup 2015 Comp #5/6 - Pohja - 26.7.2015 "Low End Racing"
4. Foff Cup #1/6 - Vääksy 9/4/2016
12. Foff Cup #2/6 - Lemi 15/5/2016
8. Foff Cup #3/6 - Laukaa 2/7/2016
7. Foff Cup #4/6 - Pohja 6/8/2016
5. Foff Cup #5/6 - Säkylä 27/8/2016
7. Foff Cup #6/6 - Liedenpohja 17/9/2016
8. Foff Cup 2016 kokonaispisteissä
4. Easter Fun, Säkylä 16.04.2017