Noniin, jos tästäkin taas pitkästä aikaa jotain ratustelis...
Mat ilmoitettu suurin pudottaja -leirille
Auto purettiin täysin atomeiksi, ja jotain pientä jo saatu aikaan, samalla tulee käytyä diffit ja kuluneet/vaihtokunnossa olevat osat läpi ja vaihdeltua mulkkaantuneet ruuvitkin uusiin.
Ei se ihme ollu, ettei Suonenjoella oikein etupää tahtonu vetää:
Myös sähköjä hieman muuteltu, ja nyt saatiin akuillekkin pohjalevyyn teline, saatiin keulilla painopistettä samalla vähä alemmas. Akut vaihtui samalla kapasiteetiltaan yli puolet pienempiin, ja nuo uudet akut akkutelineineen painavatkin kokolailla samanverran kuin yksi vanha akku, joten pelkästään jo tällä muutoksella Matin elopaino keveni ~500g
Noppa tulee vielä tuohon koneen etupuolelle (jep, arka paikka, mutta luotto Outerwears suojaan on vakaa
), saadaan balanssi melko mukavaksi.
Outerwearssista puheenollen... Vajaa 2kautta nyt takana, kertaakaan en ole suojausta aukaissut/putsaillut, ei paha:
Tuohon laihdutuskuuriin palatakseni...
Kauan sitä on suunniteltu, ja nyt sitä siis lähdettiin toteuttamaan.
Akuista siis saatiin jo ihan mukavasti nipistettyä, seuraavaksi kopan kimppuun...
Tuo vanha hyrauliputkesta hitsailtu kötöstyshän painoi kuin synti, ja tarkoitus olikin aluksi tehdä vastaavanlainen alumiiniputkesta, mutta ajansäästösyistä päädyin lopulta kuitenkin lexaniin.
Itse pidän kyllä kovasti putkikehikoista, mutta näillä mennään...
Kovasti koitin metsästellä MadMatin julmetulle akselivälille passelia ja itselle mieluista koria, siinä kuitenkaan onnistumatta. Lopulta päädyin sitten kuitenkin tilaamaan FG:n Jeeppi kopan, jota silvottiinkin jo melko rankalla kädellä
Onhan tuo kieltämättä melko karskin näköinen tuossa ja Pantheritkin näyttävät melko koomisilta, mutta itse kuski ainakin näyttää jo kovasti viihtyvän uudessa konttorissaan
Tuon uuden kopan ja pienempien akkujen myötä, on painoa karsittu nyt n. kilon edestä, katsotaan josko vielä jostain saisi karsittua hieman pois, mm. pohjalevyn rei´itys on käynyt mielessä...
Toivotaan, että kevennyksen myötä alkais diffitkin pikkuhiljaa kestämään
Päivitetyn luukin myötä, nimeksi vaihtuu siis MadMat 2.0
Ainiin btw, jos tuo lexankoppakokeilu on pysyvää, saattas tuo putkikoppa olla jouten
Seuraavaksi korin kiinnityksiä ja maalausteeman mietintää...