Tänäkin vuonna on ollut joka kisassa puolet radoista on jäykkisten ja puolet erillisten tekemiä. Mikä siinä on niin vaikea tajuta, ettei ratajaolla saa minkäänlaista muutosta aikaiseksi. Muistan tehneeni joko GP1 tai GP2 melko teknisen radan, jonka Samu pääsi täysin samoilla pisteillä huonosti kääntyvällä erillisjoustetulla kuin minä axialilla. Molemmat mentiin päälle ja virhepisteitä tuli yhtä paljon. Erillisten ylivoima tulee pystyissä, joita allekirjoittanutkin on viljellyt kauden puolesta välistä lähtien.
Itse en näe kuin nämä vaihtoehdot:
- Modi jatkaa entisellään minkään muuttumatta.
- Luokka pysyy yhtenä, mutta scalemaisista piirteistä saa lisäpisteitä crawlingin scale-luokan tyylisesti joko kisapisteisiin tai kiinteän cup-pisteen selvästi menoa rajoittavista piirteistä. Cup-pisteet lisättäisiin kilpailussa saatuun lopulliseen pistemäärään. Esim.
putkikehikko - 1 cup piste
tehdasvalmisteiset max 10cm halkaisijalla olevat renkaat - 1 cup piste
tikapuurunko - 1 cup piste
painoa yli 2,5kg (raja ehkä ylemmäksi?) - 1cup piste
jäykät akselit- 1 cup piste
- Luokka jakautuu kahtia, jolloin molemmat modiluokat avaavat päivän, joten ainoastaan SC:ssä ja unlissa ajavat eivät joudu odottelemaan.
Itse haluan myös ajaa jäykkiksellä, mutta en lähde mukaan kahden luokan ideaan, jos molemmat luokat ajavat samat radat.
Edit: lisäsin scalepisteytystä.