Laiskasti on tullut Toxoa rakenneltua, mutta ajokuntoon se oli saatava ennen talviklassikkoa!

Tästä lähdettiin työstämään.

AX10:n etuakseli vaihdettiin Wraithin etuakseliin, koska beef tubet alkoivat olemaan jo niin väljät ja uusia ei keritty tilaamaan.

Etuakseli irrotettuna.

Wraithin etu-akseli varastettiin mun vanhasta TTC autosta, joten pieniä huoltotoimenpiteitä tuli suorittaa. Myös etuvälitys haluttiin vaihtaa.

Tässä vanha AX10:n akseli XR modauksilla.

Etu-alalinkit passasivat, mutta ylälinkit piti tehdä uusiksi.

Kääntöä saatiin ihanteellisesti, jopa noille pyörille!

Ihan noin paljon ei tule ajossa kääntymään, mutta ei paljoa myöskään puutu.

Noilla vanteilla ja renkailla keulasta tuli vaan todella leveä, vajaat 32cm. Pitää hiilikuidusta tilata vanteet, jotka saadaan Vanquishin navoilla kavennettua.

Alu hubit ja knucklet, ettei tarvi olla heti vaihtamassa.

Diffi oli oikein siistissä kunnossa. Eli Wraithin akselit vaikuttavat varsin tiiviiltä.


Titaanisen ohjauslinkin sovittelua.

Koppaakin piti välillä vähän sovitella.

Näillä kumeilla taistellaan tänäkin vuonna talven yli. Viime vuonna ko. renkailla otettiin kakkossija.

Tätä vaaka näytti ilman kuljettajaa ja hänen penkkiään.

Tonnisella akullä lähdetään koittamaan, että riittääkö hööki.

Pikkupanttereilla autosta tuli jotenkin orvon näköinen.


Voi hyvin olla, että pikkupanttereita ei tässä autossa enää nähdä.

Sähköt roiskesuojattu ja sijoiteltu.

Kuskin penkkikin on nyt paikallaan.

Hyvinhän se asettui.


Tältä alkaa auto näyttämään ennen lauantain koitosta.

Tuossa vertauskohtana vanha ajokki Darra Cuda.

Ohjaus saatiin hienosti sijoitettua akselin etupuolellekkin.

Loppupaino painavilla renkailla.

Tässä vertailukohta 2.2 Pro luokan crawlerini.

Olihan sitä käytävä testaamassa. Hyvin laukkaa ja on kivasti potkua myös tonnisessa patterissa. Vähän etutassua tahtoi nostaa, mutta sekin asia on nyt korjattu - ainakin toivottavasti.

Heittää kyllä lunta tupaan oikein urakalla.
Tavoitteena on lähteä lauantain kisaan tottakai hakemaan Toxon ensimmäistä talviklassikko voittoa. Helppoa se ei kuitenkaan tule olemaan, kun muistetaan vastustajat ja heidän monilukuinen kalusto. Tämä kisa on kuitenkin aina ollut yllätyksiä täynnä. Katsotaan miten käy!
