Kirjoittaja Aihe: Lipo ohjeita autokäyttöön - pv. 0,3  (Luettu 29315 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Lipo ohjeita autokäyttöön - pv. 0,2
« Vastaus #20 : 03 Heinäkuu, 2008, 17:01:12 »
Lisättäköön että 1.8 Flight Powerin 3s lipo latas joka kerralla tyhjästä ainakin 1700mah.
Vteceihin en enää koske. Ainakaan omani ei kestä ajallisesti läheskään yhtä pitkään kun FP.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Nasty

  • Hajalapa
  • *
  • Viestejä: 16
Vs: Lipo ohjeita autokäyttöön - pv. 0,2
« Vastaus #21 : 21 Elokuu, 2008, 02:58:34 »
Muutama korjaus teidän lainattuun lipo ohjeistukseen.

- Lipon arin paikka ei ole johtojen päädyt sielä suojaamassa on piirilevy vaan kyljet siinä ei ole kuin ohut foliopussi suojaamassa itse litium-polymeerimassaa. lennokkipuolella nähty monessa kaputissa kun folio on saanu pienen osuman ja seuraavassa latauksessa psiiiih pshuuuh ja tulta ja savua.

-2 kennosen pakan jännite kun on 5V niin ollaan jo aivan riski rajoilla se 3v per kenno on hyvä sääntö, jotkut kennot on speksattu 2.54 mutta ne on kenno kohtaisia alinpia jänniteitä.

-Lataus AINA ja akussa olevan c arvon mukaan, löytyy suuren C määrän luovuttavia kennoja joita saa ladata vain 0,5C eli tässäköön se 1C ei ole aina se oikea arvo, vaikka suurimpaan osaan akkuja sopii

-Lipojen lataus AINA palamattomalla alustalla esim savinen kukka ruukku tms.Mielellään ei metallinen joka voi aiheuttaa oikosulkuja.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Lipo ohjeita autokäyttöön - pv. 0,2
« Vastaus #22 : 21 Elokuu, 2008, 11:18:09 »
Kiitokset näistä lisäyksistä, päivitän ne tuohon suurempaan listaan!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Nasty

  • Hajalapa
  • *
  • Viestejä: 16
Vs: Lipo ohjeita autokäyttöön - pv. 0,2
« Vastaus #23 : 21 Elokuu, 2008, 13:03:34 »
äh vielä pieni korjaus

siis mekaanisilta iskuilta lipo on heikoimmilllaan kyljistä mutta tietty lipon pääty tarttee suojata teipillä tms. koska sielä on oikosulun mahdollisuus.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Lipo ohjeita autokäyttöön - pv. 0,3
« Vastaus #24 : 21 Elokuu, 2008, 13:12:37 »
Noniin, arvokkaat lisäykset päivitetty ensimmäisen sivun suureen listaan. (LIPOT) osuuden viimeisimpinä.
Kun ehdin erittelen osiota vielä uudelleen ja teen osion "Lipon Lataus", jonne noita saa paremmin omilleen.
Kiitokset näistä tiedoista!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Nasty

  • Hajalapa
  • *
  • Viestejä: 16
Vs: Lipo ohjeita autokäyttöön - pv. 0,3
« Vastaus #25 : 26 Elokuu, 2008, 18:04:13 »
Ai niin ja vielä sen verran korjausta että lipoissa olisi hyvä olla kunnon liittimet ettei varmasti pääse tapahtumaan oikosulkua, lipokun syttyy tuleen jos se on liian kauan oikosuljettuna.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Lipo ohjeita autokäyttöön - pv. 0,3
« Vastaus #26 : 21 Marraskuu, 2008, 10:07:41 »
Osaakos joku kertoa onko mahdollista:

Latasin eilen VTEC, LRP 7,4v 5000mAh akun täyteen.
Yöks jätin akun balansoitumaan balanseriin.
Aamulla balansoi edelleen, valovilkku tyylillään.
Iskin laturiin ja annoin ladata ihan nähdäkseni paljonko virtaa vienyt.
Nyt akku ladattu ja virtaa oli balansoinnissa mennyt 949mAh...

Normaalia vai?
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Lipo ohjeita autokäyttöön - pv. 0,3
« Vastaus #27 : 21 Marraskuu, 2008, 16:17:46 »
Jos kennojen ero on ollu suuri, niin miksei toi vois olla mahdollista?
LRP:n akut tiedetään. En ihmettele yhtään.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Lipo ohjeita autokäyttöön - pv. 0,3
« Vastaus #28 : 21 Marraskuu, 2008, 17:08:07 »
Jep, VTEC ja LRP nää siniset ja sitten onko hobbylinna vai sabe, joka myy samanlaisia punasina, en suosittele, ei hyviä akkuja.
Kennojen ero mahdollinen ja varmasti se oikea vaihtoehto, koska toinen kenno voi olla ihan mäsä/kabut ja balanseri tajuaa
sitten purkaa ehjää kennoa kohti kuolemaa  :D

No, ensvuonna uudet akut.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

niemikko

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 536
Vs: Lipo ohjeita autokäyttöön - pv. 0,3
« Vastaus #29 : 21 Marraskuu, 2008, 17:38:28 »
https://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7298

tästä mistäs tiedän voiko tätä ny ladata sitten sillä 4.9 amppeerilla vai sillä puolella  siitä?
Nothing´is faster than bullit watch out

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Lipo ohjeita autokäyttöön - pv. 0,3
« Vastaus #30 : 21 Marraskuu, 2008, 17:40:58 »
Voi ladata 4,9A virralla, ei mitään estoa siihen. Lipossa ei ole merkitystä sen suhteen lataatko puolella vai et.
Tuo kestää max. ladata tuolla 4,9, jos kiirettä ei latauksen suhteen ole, niin sama se laittaako sitten 2,5A:lla latautumaan.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN