Noiden videoiden avulla voi hyvin analysoida omia ajojaan ja tehtyjä virheitä. Tässä katselin Routaneidon
Finland Cupin toisen kilpailun suoritukset, joista jäi käteen seuraavanlainen analyysi:
Jakso 1: "DC moka" kaasulla alas ja katonkautta ympäri. 170 pistettä tuli saavutettua, mutta realistisesti
sinne 240p paikkeille olisi ollut puhtia, toki olisi voinut kipata 200p merkin tolpille, jolloin 190p olisi jäänyt saldoon.
Jakso 2: 230p oli maksimi mitä tuolla autolla sillä hiekalla oli saatavissa. Välitys ei anna enempää edentään,
joten tämä jakso oli täydellinen suoritus ainakin omasta mielestä, omalla autolla.
Jakso 3: 260p ja jälleen niin pitkälle kuin autolla vain pääsi. Yksi merkki 150p merkeiltä, joka osaltaa oli pakollinen
tämän auton etenemisen kannalta. Tästäkin aika maksimaalinen ajo ja tyytyväinen olo.
Jakso 4: 160p, virheinä yksi peruutus ja ilmeisesti yksi merkki, joka sattui ennen peruutusta, kun osuin kiveen.
Tässä menetettiin myös hirmusesti pisteitä, kun alhaalla olisi ollut sädekehä, jossa tämä auto olisi hyvinkin mahtunut
kääntymään ja säästänyt ainakin sen pakin. No, tästä oppii, että ei ahnehdita, jos on vaihtoehtoja.
Jakso 5: 190p ja voimaa ei vain ollut parempaan. Muissa puulaakeissa päässyt kyseisen kinkareen ylös, mutta luulen
muiden ajourien pehmentäneen maastoa sen verran, että ajaminen muuttui hankalammaksi, lähinnä kiihdyttäminen.
Yhteislähtö: siihen en osallistunut sileeksi menneen spurrin vuoksi, joka tosin toimii taas, kun veistä näytti. Toisaalta
toimin tuomarina yhteislähdössä, joka oli pakollinen keissi, mutta kun ajoja pääsi itse vierestä katsomaan, niin jäi
harmittamaan, etten osallistunut. Tuli vielä Lassi-Jussin autoa kokeiltua samalla radalla ja pysyi jopa kohtuuhyvin
käsissä, joten eiköhän sitten mäntän kisassa ajeta Routaneidollakin yhteislähtö, ihan kokemuksena.
Yhteenveto: 1010p sain kisasta, mutta realistisesti olisi ollut puhtaalla ajolla mahdollisuus n. 1110p. Parilta jaksolta olisi
voinut kerätä enemmän ilman virheitä, mutta viimeiseltä taas ei, kun auto ei vaan jaksanut nousta. Anyway, jossitteluahan
tämä, mutta hyvä analyysi omista ajoista ja virheistä. Nousua kuitenkin tapahtui, GP1:ssä voitettiin 1 auto, tässä kaksi,
joten hyvää tahtia kehitytään keskikastiin ja katsotaan mitkä tavoitteet uskaltaa asettaa GP3:n.
Edit. Yllä olevassa viestissä, ellei kaikkia jaksa katsoa, niin DC CUP GP8:ssa on todella reteä nopeusjakso, jossa Routtis kaatuu
kaksi kertaa, mutta ajaa silti miltein nopeimman ajan, se kannattaa katsoa! Pyrin myös tekemään muidenkin autoista videoita,
kun vaan aika tavoittaa ihmisen