Taas on mellastettu ja käydään läpi päivien kulumat kuvien kera...
Kaikki alkoi eilen, kun heivasin korin, renkaat ja itse auton kura-altaaseen ja pesin ne puhtaiksi.
Renkaita pääsi täten rakentamaan uusiksi, sillä yhteislähtöön Routaneito ei osallistu.
Paras tapa putsata auto on pestä se ja niin tehtiin tämän auton kohdalla, puhdasta tuli.
Myös kori sai lämpimän kylvyn, jotta ekassa kisassa ollaa putipuhtaita - joka paikasta.
Kuin uusi ja alkuperäinen spurri on taas valmis lievään hiontaan, testejä odotellessa.
Crawling renkaista pöllin painoja, jotta n. 2,1kg Routaneito saadaan lihatettua 2,5kg rajalle.
Tarkoitus ei ole lihottaa neitoa ulkomitoissa, vaan puhtaalla taistelutahdolla, viekkaudella ja
paloilla huumoria, niistä ne neidot on tehty.
Uutta sähköosaa: castlen 5700kv motti, penguinin mamba max mestariteos, vakioservo ja
varalle bluubirdin 14kg, vakio 27 radiot sekä muuta pikkuista.
Oikealla "kultainen" vakiopinjoni 19 hampainen ja muut hobbylinnan 14-16 hampaisia.
Laparengasaineet ryöstettiin tamiyan qd-autosta jo kolmatta kertaa.
Hitusen alkupunnitusta brAun modernilla vaa'alla.
Jokainen rengas sai vanteen sisäreunaan 5x 10g painoja.
Loctite hoitaa homman kuin homman ja on laadultaan juuri arvonsa veroista.
V Products:n uusin teos Pnesh F04 laparenkaat, jotka ovat tutusti V-mäiset, mutta
tässä muoto on vasta aluillaan ja luvassa on jotain uuttakin..
Pohjassa olevat reiät eristin ilmarilla, jotta saadaan vähän enemmän hiekka pysymään maassa.
Pnesh F04 orginaalit.
Kuten kuvasta näkee on V-lavan päällä vielä isompi lapa, mutta ajotestit osoittivat, etteivät ne
pysy tarpeeksi hyvin kiinni liian vähäisen liimauspinta-alan ja samalla liian suuren pullistumisen vuoksi.
Järeähkö kuva, kun autossa laparenkaat kiinni, muutoksia on silti vielä luvassa.
Mamba Max istutettiin alkuperäiselle noparipaikalle, jossa se on hitusen suojassakin.
Rykiminen päättyi, kun Routaneito sai koneeksi Castlen 5700kv moottorin.
Lihottamisen viimeiset palaset ovat tässä.
Koeajot tehtiin vielä kokeneella spurrilla ja tässä Routaneito ihastuttavassa lookissaan.
Kori ON korkealla, mutta testeissä eivät renkaat ottaneet koriin kiinni, hyvä juttu.
Koko paketti, eli nopari, motti, akku, servo ja muut kilkkeet siistissä nipussa - vastari keulassa.
Luonnoliseen ympäristöön sopeutuva kori ja bikinikelitkin ovat juuri alkamisillaan.
Lopuksi puntarille jännittämään millaista painoa vaaka näyttää.
Yksi sana: Kisalaillinen!
Semmoista tällä erää. Videookin ajosta on ja sen editoin tänään, jotta saa sitten vielä katsella kulkua.
Todettakoon, että hobbylinnan 14-16 pinjonit eivät a) sitten sopineetkaan kunnolla spurrille ja b) 16 hampaisen
kiristin moottorille ja pinjonista meni heti kierteet c) eli kuralaatua. Täten lähden kisaan 19 hampaisella orkkis
pinukalla, joka toimi testeissä hyvin (selviää videolta).
Muuten auto alkaa olla valmis, mutta vielä ne whilspiin kamppeet ootellaan ja sitten pääsee spurrinkin uusimaan.
Vielä tarvii muutama pikkujuttu askarrella, mutta muuten auto on valmis uransa toiseen kilpailuun ja ensimmäiseen,
jossa se saa rinnalleen haastajia
Tavoitteet kerron sitten myöhemmin, kun sen aika on, mutta nyt videoo takomaan.