Kaipa sitä vois alotella oman triidin meikäläisen Traxxas Slash 4x4 aka Lässyttimestä ettei tartte kuokkia muualla.
Eli tällänen kapistus:
http://www.towerhobbies.com/products/traxxas/trad11.html ja kori on mallia Jerry Whelchel (sini/keltanen)
Tähän vehkeeseen tuli päädyttyä kun olin entuudestaan tykästynyt 2wd slashin kestävyyteen ja jokapaikan höylä asenteeseen (toki paras ei missään, mutta siedettävä). 2wd sisar tosin jää radalla aika kovin muiden jalkoihin. 4wd on taas jopa haastanut radalla muita merkkejä joten enää toivoa sopii, että kestävyys ja bashaus ominaisuudet on vielä tallella eikä niitä ole uhrattu rata-ajoa silmällä pitäen.
RTR kapistus atm, mutta kattellaan miksi sähköt vaihtuu tässä ajan myötä. MMM löytyis nopariksi ja pornon punasta XL kokosta kinkkyä motiksi 2800kv:n voimin (luonnollisesti vaatii vähintään 4s lipottimen tuolloin). Joten tehon puolesta näin kevyessä autossa ei pitäisi jäädä roikkumaan mikään. Radio tekniikka vaihtunut eurgle 2,4Ghz markan editioniin helpomman säädettävyyden perässä.
Rengas puoli tuottaa lieviä ongelmia hiekkaympäristöä silmällä pitäen, koska eteen ei mahdu normaali 2,2" vanne. 2,2"/3" sc vanteelle taas on tarjolla vain yhtä ja ainutta hiekka kumia prolinen sling shottia. Tuo taas kun on sc kumi niin leveydessä hävitään huomattavasti vs. normaali 2,2" vanne ja hiekalla sitä leveyttä tarvitaan max pitoon.
Nurkista sattui kuitenkin löytymään ylimääräisiä traxxas jaton taka vanteita (2,8") ja ne mahtuvat eteen 'hyvin'. Vielä oli ongelmana se, että 2,8" vanteille ei ole lapa kumeja. Paitsi imexiltä, mutta hetken googlaaminen palasti ne huonoksi eivätkä olisi sopineet kuin imexin vanteille.
Vanne ongelma tuli ratkaistua kun postista tipahti prolinen sand pawneja mitä olin ajatellut lässyttimeen 2,2" vanteille ennenkuin sain tietää, että eivät sovi eteen. Piruuttani kokeilin ja kyllä sand pawni taipuu 2,8" vanteelle. Vielä yllättävän hyvin. Keskikohta jää hieman kuperaksi, mutta eiköhän kulumalla oikene. Nuo vielä olivat takavanteet niin aivan täyttä kääntö sädettä ei saa. Mutta saman tien lähti 5e:llä pari jaton etuvanteita tulemaan niin saadaan tuokin ongelma ratkaistua nyt kun tietää mikä kumi menee noille.
Enempi kuvia:
http://onse.1g.fi/kuvat/Slash%204x4/Muita päivityksiä on 2wd siskosta ryöstetyt aluhubit takana. Alkuperäiset muoviset otti ja antautui jo 10min ajon jälkeen radalla. Koritolppia pitäisi varmaan nostaa kiitos noiden laparenkaiden. Muutoin pitää miettiä mitä kaikke mukavaa tälle vielä keksii.
ATM kuvat autosta on vähissä, mutta yritän päivitellä niitä tässä parhaani mukaan.