Kirjoittaja Aihe: aloittelevalle apua  (Luettu 10541 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sampo

• Jr. Member
  • **
aloittelevalle apua
« : 26 Tammikuu, 2010, 18:47:07 »
Hei. kiinnostusta olisi tuohon foffi hommaan.Mutta millä autolla ja sähköillä.Itse katellut axial ax10.Mistä sais
auton kohtuu hintaan ja sähköjä.

Sampo

Hadesbear

• RFOT
  • Foff Guru
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: aloittelevalle apua
« Vastaus #1 : 26 Tammikuu, 2010, 19:06:33 »
Hei ja tervetuloa lajin pariin!

Tosiaan axial ax10/artr ovat loistavia vaihtoehtoja tätä lajia aloitettaessa.
Jo parina vuonna juuri axial on voittanut modified luokan herruuden, enkä
usko sen vallan tänäkään vuonna horjuvan, sen verran itsekin kokeillut
erilaisia autoja ja axial/jäykkäakseliset ovat hallinneet.

Axial ax10/artr:n hinnat suomessa halvimmillaan ovat racingfactoryllä. Jos
oikein muistan, niin 259€ on tingattu hinta artr:stä, jossa lukittu taka-akseli,
toisin kuin ax10:ssä. Molemmat versiot soveltuvat foffiin, itse ajoin 08-09
modissa ax10:llä ja nyt tänä vuonna artr versiolla. Racingfactory on siis
suomessa (tietääkseni) edullisin. Sabessa pyytävät 290€ ja muista liikkeistä
260-290€ väliltä.

Jenkeissä/ulkomailla auton saa n. 200-220 dollariin, eli parhaimmillaan euroissa
200€ tullit, postit jne... kenties kympin pari vähemmän. Sitten yhtenä vaihtoehtona
on katsella käytettynä, niitä liikkeellä aika laajaan hintakastiin, omani sain 200€
rykäsyllä ja sitä enempää ei kannata ainakaan pelkästä rullaavasta maksaakaan.

Renkaiksi suosittelen Patherin laparenkaita, eli sand pawit kannattaa unohtaa
(tästäkin kokemus puhuu). Itse olen nuo tilaamassa ulkomailta ennen kauden
alkua, kenties samaan syssyyn pääsisi mukaan, maksavat liquidissa 16$/pari.
Noparina mamba max tai sidewinder ovat suosittuja eli castle creation kamaa. Itsellä
on tälle kaudella SpeedPassionin harjaton setti, jonka saa racingfactorystä 100€
(sisältää noparin, motin ja kapulan jolla säädetään). Jotkut sanovat ettei kestä
foffikäyttöä, mutta itse uskon että kestää. Jos kuitenkin varman haluaa, niin se
mamba max on kaikkien noparien "äiti teresa" ja varma nakki!

Edit.
niin ja tuo axial on suhteellisen suosittu tässäkin lajissa, tulevalla kaudella 2010
on minun saamieni tietojen mukaan tulossa 6-8 axiaalia modified luokkaan, eli niiden
suosio kasvaa kasvamistaan ja auton soveltuvuus tähän lajiin tekee valinnasta vielä
helpompaa. Jännittävää nähdä miten erillisjousitetut pärjäävät...
« Viimeksi muokattu: 26 Tammikuu, 2010, 19:08:35 kirjoittanut Dark Crusher »
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

SlidSlide

• RFOT
  • Admin
« Vastaus #2 : 26 Tammikuu, 2010, 19:11:02 »
Jenkeistä kyseistä autoa saa postit ja alvit mukaan lasksettuna n. 190€. Ellei suomalaiset liikkeet anna hyvää alennusta eikä sinulla erityistä halua tukea suomalaista, niin jenkeistä tilaaminen voisi olla oikea vaihtoehto (olettaen että siihen on mahdollisuus).
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Sampo

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #3 : 26 Tammikuu, 2010, 19:15:09 »
Kiitos neuvoista. onko axialissa mitän osia mitä täytyy vaihtaa että kestää jonkun 4000kv koneen ja kestääkö kardaanit miten hyvin.Kyllä mahdollisuus tilata ulkomailta.Mistä mahtaa löytyä siihen hintaan ax10.

Sampo

Hadesbear

• RFOT
  • Foff Guru
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
« Vastaus #4 : 26 Tammikuu, 2010, 19:24:54 »
Jos jotain osaa haluaa päivittää, niin itse vaihtaisin kenties hubit ja knucklet alumiinisiin.
Vakio kardaanit kestää ihan hyvin ja stampeden vakiot kelpaa kanssa, ovat hitusen vielä
tiukemmat, niin pysyvät paikallaankin. Spurreja kannattaa muutama ottaa varalle, hiekka
kuluttaa niitä ajansaatossa. Muuten en näe pakottavia ostoja, koska axial kestää hyvin
tässäkin lajissa täydellä sydämellä ajamista  ;)

SlidSlide

• RFOT
  • Admin
« Vastaus #5 : 26 Tammikuu, 2010, 19:29:01 »
Täältä: http://www.ckrccrawlers.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=24_59&products_id=302

Toiset uusii, toiset ajaa vakioilla. Jos rahat on tiukassa, niin jättäisin vahvennettuja osia ostamatta.
Jos rahaa riittää, niin mikä ettei vahventaisi knucklet, hubit, hankkisi suorien akselien uppausosat, vahventaisi kardaanit ja ulostulot.
Tossa nyt ensimmäiset heikot kohdat, joita muistan itse rikkoneeni jokaista laatua.
Rahaa menee sitten yli 100€ enemmän, mikäli kaikki tosta listasta lähtee uusimaan.

Itse uusin aina axialin ostaessani heikot kohdat (voi jo sanoa aina, kun 4 omistanut). Se on enemmänkin tapa kuin välttämättömyys.
Eipähän tarvi sitten murehtia hajonneista osista hetkeen. Viime vuonna axialistani ei hajonnut kuin ulostuloja muutama kappale.
Sekin johti kovasta rääkistä, jota annoin autolle. Nyttemmin olen vaihtanut vahvemmat ulostulot.

Hadesbear

• RFOT
  • Foff Guru
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
« Vastaus #6 : 26 Tammikuu, 2010, 19:34:17 »
Tosiaan unohdin itse nuo ulostulot, se on semmoinen että jos rahaa on, niin kannattaa hankkia.
Tosin itseltäni meni vain yksi Mangustin uran aikana ja se sentään ajoi n.43 kisaa, mutta kuten
slidslide sanoi, se kannattaa ostaa varalle, jos tahtoo vahvennuksia ostaa.

Itse lähden tähän kauteen muovihubeilla ja knuckleilla, koska en usko niidenkään ihan heti hajoavan
ja pakista löytyy 5 paria molempia, joten vaihdokkiakin on. Vetarit saattavat myös ajan kanssa
kulua, mutta siihen menee kyllä hitusen aikaa, ellei autossa vikaa ole.

Leventimet kannattaa muuten hankkia, auttaa paljon edennässä kun ei ole "crawlingkapea"  ;)

Sampo

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #7 : 26 Tammikuu, 2010, 22:26:58 »
Varaosia löytyy kun itselläni on scx10 joten ei ihan heti lopu osat ja vahvemmat ulostulot löytyy varalle.Mistä löytää ne levikkeet akseleihin kun en oikeen itse osaa etsiä tuolta netista.

Sampo

älärpee

• Full Member
  • OTA & FSR-O Racer vuodesta 2004 alkaen
    • Miniveneilijät
« Vastaus #8 : 27 Tammikuu, 2010, 21:01:21 »
Googlaa axial widners.. Google etsii aika nopeasti (alle sekunnissa).. ;) No, ei hätää, enhän minäkään mikään "guru" ole, ja ensimmäiset autot nyt rakennuksen alla.

Voin myydä sulle mamba max:n hintaan 50€ poislaskettuna postitukset suomessa. Sijainti Siuntio, espoo, lohja...
LRP Shark 18 Race monster, Kyosho Inferno 7,5, Carson CR-4, Aquacraft racing VS1, Arrowshark flying dragon 26cc, Futaba 3pks FM/HRS/PCM40mhz ja 2,4ghz moduulilla. OTA & FSR-O Racer

Zarizi Tech

• RFOT
  • Moderator
  • RFOT
« Vastaus #9 : 27 Tammikuu, 2010, 21:25:19 »
Niin tai googlesta Axial Wheel Wideners  ;)
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

SlidSlide

• RFOT
  • Admin
« Vastaus #10 : 27 Tammikuu, 2010, 22:06:34 »
Foorumit on sitä varten, että voidaan jakaa tietämystä eikä ohjata googleen. Rc:n ulkopuolisista asioista voi googlata, mutta widenerit ovat olennaiset osat nimenomaan foffissa.

Tässä parit widenerit:

http://www.ckrccrawlers.com/shop/index.php?main_page=product_info&products_id=1408

http://www.ckrccrawlers.com/shop/index.php?main_page=product_info&products_id=963

Hadesbear

• RFOT
  • Foff Guru
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
« Vastaus #11 : 27 Tammikuu, 2010, 22:11:25 »
Alimmaiset Integyn leventimet jäivät itselle pettymykseksi, koska kuluivat liikaa.
Okei, ajoja/kisoja liki 40 takana, mutta sen jälkeen noilla ei tehnyt mitään, koska
etupäässä ne rikkoivat jatkuvasti vetareita, kun kuppi pyöristää ja ote lipsuu...
Tästä syystä en itse niitä suosittele.

Ckrc:n paketti taasen on kattavampi, joten jos noista valitsisin, olisi ckrc valintani.

Sampo

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #12 : 27 Tammikuu, 2010, 22:18:31 »
Kyllä tuo crk näyttää fiksummalta.nyt olisi moottorin hankinta kuinka monta kv:ta on tarpeen ja mitä axiaali kestää.

Sampo

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #13 : 28 Tammikuu, 2010, 15:06:14 »

älärpee

• Full Member
  • OTA & FSR-O Racer vuodesta 2004 alkaen
    • Miniveneilijät
« Vastaus #14 : 28 Tammikuu, 2010, 15:14:21 »
Säädintä suosittelen lämpimästi, varmaan jokainen tällä foorumilla. Kone on turkan iso kv lukuinen, jtn. 4600 olisi sopivampi. http://www.hobbycity.com :sta olen ostellut koneita ja ihan hyviä ovat. 
LRP Shark 18 Race monster, Kyosho Inferno 7,5, Carson CR-4, Aquacraft racing VS1, Arrowshark flying dragon 26cc, Futaba 3pks FM/HRS/PCM40mhz ja 2,4ghz moduulilla. OTA & FSR-O Racer

Zarizi Tech

• RFOT
  • Moderator
  • RFOT
« Vastaus #15 : 28 Tammikuu, 2010, 15:22:39 »
Säädintä suosittelen lämpimästi, varmaan jokainen tällä foorumilla. Kone on turkan iso kv lukuinen, jtn. 4600 olisi sopivampi. http://www.hobbycity.com :sta olen ostellut koneita ja ihan hyviä ovat. 

Itse en lähtisi luottamaan kiinalaisiin. Mutta lrp on oikeessa, että vähän turhan iso kv luku on koneen kyljessä 3S lipolla juuri tuo 4600kv on makia.
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Sampo

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #16 : 28 Tammikuu, 2010, 15:29:41 »
olisiko tämä mitäänhttp://rc10.fi/index.php?topic=43869.0 tarvitseeko sensoria vai pärjääkö ilman.

Hadesbear

• RFOT
  • Foff Guru
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
« Vastaus #17 : 28 Tammikuu, 2010, 15:31:20 »
Sanotaan näin kokemuksella:

- ostat 4600kv koneen, pitää ajaa 3S lipolla pärjätäkseen.
- ostat 5700kv koneen, voit ajaa 2S lipolla pärjätäkseks ja 3S jos pysyy händyssä.

+ toi rc10:n paketti on enemmän kuin täydellinen paketti, se on täysin ajovalmis nopari-motti/t combo
ja voin suositella sitä todella lämpimästi!

Sampo

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #18 : 28 Tammikuu, 2010, 15:34:25 »
Kiitos neuvoista pitää kysellä tuota komboa ja jos vaan äidiltä heruu siihen rahaa niin ostan sellasen sitten

Hadesbear

• RFOT
  • Foff Guru
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
« Vastaus #19 : 28 Tammikuu, 2010, 15:37:12 »
Juu, täällä kyllä vastataan ja autetaan aina kun ehditään!

Tosiaan toi castlen combo on laadukas kaikinpuolin ja sopii lähes mihin tahansa rc-autoon,
jos projekti menee uusiksi. Monet käyttävät yhä Unlimited EP:ssä kyseistä noparia ja toimii
sielläkin eli monipuolisuutta riittää. Lisäksi kaksi hyvää mottia, joita kokeilemalla pääsee
sinuksi tehon suhteen ja löytää itselleen sen sopivimman tehokkuuden. Niin ja lopuksi vielä
se, että jos jostain syystä tahtoo päästä eroon kamppeista, niin tuosta combosta saa
kyllä aina rahansa takaisin, laatua kun on!