Kirjoittaja Aihe: Mamba Max + Drakbrake, kuka käyttää, hyötyä vai ei?  (Luettu 2244 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hadesbear

• RFOT
  • Foff Guru
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Mamba Max + Drakbrake, kuka käyttää, hyötyä vai ei?
« : 30 Heinäkuu, 2009, 20:04:59 »
Tein tästä oman aiheensa, koska ihan aiheellinen ja punnittavissa oleva asia.
Kuka käyttää ja paljonko? Onko hyötyä vai ei?

Itsellä on Mangustissa (modi) käytössä 30% ja se jarraa rinteessä juuri sopivasti
ja pysähtyykin siis. Itse olen ollut todella tyytyväinen, jarrusta ollu lukemattoman
monesti hyötyä, tiedä sitten pitäisikö kokeilla 40%...

Miten muilla, mitä huomioita tehty?
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

matti.l

• FOFF Competitor
Vs: Mamba Max + Drakbrake, kuka käyttää, hyötyä vai ei?
« Vastaus #1 : 30 Heinäkuu, 2009, 21:59:22 »
Dragbrakea en oo käyttänyt foffissa kuin joskus alkuaikoina (testannut). Oon sitä mieltä, että kaikki menoa hidastava on haitaks.
Toisaalta jos auto liikkuu melkeimpä pelkästään tuulen voimasta, niin pieni dragbrake voisi olla hyödyksi.

Eikös tuo pelkästää vapaalla rullatessa ainoastaan hidasta. Näin ainakin itse ko. toiminnon ymmärsin. Joten eikai se silloin menoa juurikaan hidasta.

Täytyy kokeilla jos saisi vaikka viime kisan alamäessa sattuneita ulos lipumisia tuolla pois. Täytynee kokeilla. Unliautossa, modissa kun velineonin nopsu kiinni.

Hadesbear

• RFOT
  • Foff Guru
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
« Vastaus #2 : 30 Heinäkuu, 2009, 22:09:32 »
Niin, vapaalla rullatess hidastaa, muttei muuten. Juuri siksi sitä käytänkin, ettei
auto pääse lipumaan alas ajettaessa liikaa, vaan jää ihan alkuun, jolloin ehtii vielä
taktikoimaan linjat sun muut. Itse en ole haittaa tässä nähnyt (ainakaan tuolla
30% kitkalla). Kannattaa ehdottomasti kokeilla, tässä lajissa moni asia selviää
vasta kun kokeilee.

SlidSlide

• RFOT
  • Admin
« Vastaus #3 : 30 Heinäkuu, 2009, 23:28:46 »
Dragbrakea en oo käyttänyt foffissa kuin joskus alkuaikoina (testannut). Oon sitä mieltä, että kaikki menoa hidastava on haitaks.
Toisaalta jos auto liikkuu melkeimpä pelkästään tuulen voimasta, niin pieni dragbrake voisi olla hyödyksi.

Eikös tuo pelkästää vapaalla rullatessa ainoastaan hidasta. Näin ainakin itse ko. toiminnon ymmärsin. Joten eikai se silloin menoa juurikaan hidasta.

Täytyy kokeilla jos saisi vaikka viime kisan alamäessa sattuneita ulos lipumisia tuolla pois. Täytynee kokeilla. Unliautossa, modissa kun velineonin nopsu kiinni.

Tietysti se toimii kaasun ollessa ainoastaan neutraali. Väkisinkin ilmenis kuumenemisongelmia, jos urku auki posottaa menee ja silti nopari pyrkis vielä hidastaa menoa drag braken avulla :)?

Pointti onkin siinä, että mihin tarvit pehmeällä hiekalla hidastusta? Auto pelkästään uppoaa hiekkaan sen verran ettei laske vapaalla mäkeä.
Eri asia sitten onko kyseessä niin kevyt auto ettei uppoa niin paljoa, että vastus olisi riittävän suuri pitämään auton paikallaan.
Ja tietysti sateen jälkeen "asfalttihiekalla" tilanne on eri kuin pehmeällä. Silloin saattaakin dragbrakesta olla hyötyä.

Ehkä tuli vähän turhaan yleistettyäkin, koska ase on aika auto- ja kelikohtastakin mihin tarvii ja mihin ei.
Oma unli kääntyy kaasulla, eikä drag brakea todellakaan tarvi tökittämään enempää rinteeseen.

Toiseen modiin voisin jopa laittaa hiukan drag brakea, koska pelkkä tuulikin saa sen liikkumaan eteenpäin.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Hadesbear

• RFOT
  • Foff Guru
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
« Vastaus #4 : 31 Heinäkuu, 2009, 11:07:07 »
Mangustin kohdalla onkin juuri ollut kyse siitä, että se valuu valumistaan ilman DB:tä.
Painkilleriin / yleensä unlissa en ole koskaan kokeillut DB:tä, se tuppaa pysähtymään
massansa voimalla tarpeeksi hyvin.