Kirjoittaja Aihe: Kyosho Zaboon vs Axial ax10  (Luettu 3856 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ToBy1

• Sr. Member
Kyosho Zaboon vs Axial ax10
« : 23 Heinäkuu, 2009, 11:41:01 »
Terve! Teen tästä uuden aiheen, kun en vanhojakaan tähän sopivia minä löytänyt. Eli olisin bashaus ja foffi auto vailla, elikkäis kumpaa noista kyseisistä autoista suosittelisitte? Kyosho mulla olisi jo valmiina, siihen olisi mahd. hankkia lipot ja harjattomat. Mutta entäs tuo ax10?
Miten se etenisi laparenkailla nihmeillä ja 12 lankasella harjallisella? Itse olen ehkä enemmän  kyoshon puolella, kun ei tarvitsisi uutta autoa ostaa ja siihen saisi edellä mainitsemani, lipot, harjattomat, yms. Kisoihin en tulisi vaan ajelisin parilla läheisellä hiekkakuopalla. Auttakaa uutta foffista kiinnostunutta jätkää!

Hadesbear

• RFOT
  • Foff Guru
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Kyosho Zaboon vs Axial ax10
« Vastaus #1 : 23 Heinäkuu, 2009, 11:58:01 »
Tervetuloa upean lajin pariin!

Hyvä että kysyt asiaa, niin selviää, tänne kuuluu juuri tälläiset aiheet. Elikkäs kyosho zaboon vs axial,
axial on todella kova kilpuri modissa, mutta kun miettiin järkevyydeltään tilannettasi, niin on kaksi vaihtoehtoa
a) myyt zaboonin ja sen vermeet ja rahoilla hommaat axiaalin ja harjattomat b) teet zaboonista modifoffarin,
joka soveltuu hyvin /paremmin myös bashaukseen.

Mietin että tuo myynti ei todennäköisesti kannata, koska autosta ei enää nykypäivänä hirveitä saa. Täten itse
hommaisin harjattomat ja lipot (kunnon vermeet) ja niillä lähtisin ajamaan. Ei tarttis uutta autoa ostaa, hommais
vaan tehosetin.

Missäpäin asustelet, mille montuille olisit tulossa?
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

ToBy1

• Sr. Member
« Vastaus #2 : 23 Heinäkuu, 2009, 12:03:17 »
Kiitti nopeasta vastauksesta! Niin, missä asun, määhän asun kangasniemellä, ja sielä on pari hiekkakuoppaa, toinen mökin lähellä ja toinen ei nyt ihan hiekkakuoppa ole, mutta sellanen kunnan hiekansäilytys varasto, johon voisi käydä kysymässä luvan saako sielä ajaa. Ei niillä vissiin mitään "virallisia" nimityksiä ole. Hiekansäilytys varastolla on minun mielestä UPEITA hiekkakasoja jossa voisi ajaa.   ;D

ToBy1

• Sr. Member
« Vastaus #3 : 23 Heinäkuu, 2009, 12:11:39 »
Jos mä siitten tulevaisuudessa foffista kiinnostun ihan kisamielessä, niin mikäs sitä estää niihin tulemasta vaikka sillä zaboonilla, mutta haittaako se kun siinä on itsetehty pohjalevy, joka on lyhennetty vakiosta? Voin sen tehdä kyllä vakioksikin pohjalevyltään. Vai pääseekö noihin kisoihin niinsanotuilla "modatuilla" autoilla?

Hadesbear

• RFOT
  • Foff Guru
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
« Vastaus #4 : 23 Heinäkuu, 2009, 12:14:46 »
Juu, taitaa olla aikamoinen matka noille meidän lähiseudun montuille. Kartasta kattelin, että
ois joku reilu 50km jyväskylään, siellä jossain ajelee pari tän foorumin kaveria kisojaan, se ei
ole varmaan ihan mahdoton matka, jos joskus tahtoo kokeilla porukalla.

Pääasiahan on se, että pääsee ajamaan, toki vielä hauskempaa porukan kanssa, mutta hyvät
lähtökohdat sulla ainakin on. Tee autostas oikeen aihe ja sinne juttua kun saat harjattomat
ja lipot hankituksi, pääsee seuraamaan senkin edistystä.

Modissa saa olla auto modattu eli wb (wheelbase) saa maksimissaan olla 34cm, uskon että
se ei ainakaan isompi ole, joten pääsee ihan sellaisenaan kisaamaan.

Onnea projektille!

ToBy1

• Sr. Member
« Vastaus #5 : 23 Heinäkuu, 2009, 12:20:37 »
Joo, vielä pari juttua, saako vajaalla 350e zaboniin sähköt ja lipot? Akut ostan mieluitan uusina ja sähköt on aika sama. Mikäs sitten tulisi moottorin KV arvoksi, 5700kv? 7.4 lipon ostan koska sitten alkaa menemään jo aika kalliiksi. Mulla on jo siis lähetin ja vastari, niitä ei tarvitse laittaa tohon 350e.

SlidSlide

• RFOT
  • Admin
« Vastaus #6 : 23 Heinäkuu, 2009, 13:08:54 »
Itse ostaisin axialin. Kun katsoo menneen parin vuoden tuloksia kisoista, niin axial on varma valinta.
Kun kuitenkin miettii, että olet vaan bashaukseen hommaamassa, niin eiköhän zaboonikin mene siinä tilanteessa.
Toisaalta kannattaa ajatella tulevaisuutta siltä kantilta, että hommaa semmoset sähköt, jotka myöhemmin vois soveltua myös axialissa.

350e saat kevyesti Mamba Max, castlen 5700kv moottori ja esim kiinalipot.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Hadesbear

• RFOT
  • Foff Guru
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
« Vastaus #7 : 23 Heinäkuu, 2009, 13:13:56 »
Suomesta ei saa, mutta kiinasta/ulkomailta kyllä. Mamba max setti maksanee jotain vajaa 200e ulkomailta,
en tiedä sen nykyhintaan tarkemmin, mutta siinä tulee mukana 5700kv moottori, jos sen valkkaa. Lipoja
saa tosi halvalla esim. http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9316&Product_Name=Rhino_2150mAh_2S_7.4v_30C_Lipoly_Pack
...tuolta saa 30$ hintaluokkaan hyviä ja riittäviä.

Laturiksi saa tollaselle esim. http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2055&Product_Name=hexTronik_Balancer/Charger_Dual_Charge_Capable
...eikä maksa kun vajaan 30$

Itse ostasin 2x noita akkuja ja ton laturin, sillä saa ladattua samaan aikaan molemmat akut ja hintaa koko
paketille tulee about alle 100€. Samasta liikkeestä saa halvalla pieniä laitteita, joilla tarkastella lipon kuntoa ym..

Slidee lainatakseni, jos haluat lajin yhden parhaimmista kisapirsseistä, niin axial on juuri sellainen.
Jos tosissasi lähtisit kisaamaan olisi axial se valinta, mutta kun bashinkiin ja foffiin haet, niin samasta
syystä tuen zaboonia. Siihen kun hankit castlen mamba maxin ja motin, niin ne käy tulevaisuudessa
myös muuhunkin autoon ja voin sanoa, että mamba max on maailman paras nopari!

kenne

• Hajalapa
  • *
« Vastaus #8 : 17 Heinäkuu, 2010, 06:46:40 »
Vaikka tää aihe ollu hiljaa pitkään niin pistän kuitenkin jos joku miettii myös asiaa.

Zaboon kannattaa suojata sisään meneviltä pikku kiviltä.
Niitä menee varsinkin ohjauksen linkkien alle ja estää näin kääntymisen.