Kirjoittaja Aihe: Milloin ja minkä innoittamana rc-harrastuksesi alkoi?  (Luettu 12750 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hadesbear

• RFOT
  • Foff Guru
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Milloin ja minkä innoittamana rc-harrastuksesi alkoi?
« : 27 Maaliskuu, 2008, 11:58:27 »
Laitetaan tännekin tästä oma osansa. Pitäähän sitä muistella hauskoja oman harrastuksensa aloitusaikoja.
Lyhyesti: Milloin/montako vuotta olet lajia harrastanut? Sekä mistä/minkä innoittamana alunperin rc-harrastukseen sytyit?

Itse olen kohta harrastanut viisi vuotta, kuulostaa hyvin lyhyeltä, mutta paljon on "seikkailuja" autorintamalla ja lajissa tapahtunut.
Itse ainoastaan autopuolen harrastajana, lennokit, veneet sun muut eivät sytytä, autot on ne parhaat  ;D

Huhtikuussa 2003, aloitettiin pienellä kaveriporukalla ajamaan yllätys yllätys, nikko autoilla. Siitä sitten Nikko Survivorin innoittamana saatiin Tamiyan Vanessas Lunchbox, Marui Shogun QD/FD autot. Siitä sitten alkoi kehittyminen ja vielä saman vuoden sisällä hommattiin parin kaverin kanssa polttikset, joskin itselle tuli Thunder Tigerin Silver Fox Gold Edition, joka muuten edelleen on tallella...  ;)

Siitä sitten sähköautoihin, 4WD autot, polttikset, nikot, QD/FD:t, harjattomat, lipot ja kehitys kulkee edelleen.

Oma innostukseni syttyi 2003, kun nikoilla ajettiin offroadmaista ajoa ja sittemmin Nikko Survivor oikeastaan synnytti RFOT:n henkilöiden keskuudessa innostuksen rc-autoiluun. Sen auton tuoma vauhti ja meno oli viimeinen pisara rc-harrastuksen vakiinnuttamiselle. Siitä edistyttiin eteenpäin ja nykypäivänä rc-autoilu on elämässä jokapäiväinen asia, rc foff elää jokainen päivä, eikä omakohtaisesti ole päivääkään, ettei tavalla tai toisella olisi yhteydessä tähän kerrassaan hurmaavaan lajiin.

Ei hirveesti jalkapallo, partio tai mäkihyppykään voinut tälle harrastukselle mitään, paras harrastus voitti  ;)
Joo-o, tule taaperrettua vähäsen historiikkia, kertokaapa muutkin omakohtainen harrastuksen innoituksen lähde.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

SlidSlide

• RFOT
  • Admin
Vs: Milloin ja minkä innoittamana rc-harrastuksesi alkoi?
« Vastaus #1 : 27 Maaliskuu, 2008, 13:36:09 »
Kyl futis on edelleen paras urheilulaji. Pidän tätä ennemminkin parhaana liikunnallittomana harrastuksena.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Hadesbear

• RFOT
  • Foff Guru
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
« Vastaus #2 : 27 Maaliskuu, 2008, 13:48:20 »
Jep, mielipiteitä on monia, liikunnallisuus onkin aivan toinen juttu, vaikka juostiinhan sitä kauden 2005 foff cupissa nopeusjaksolla auton perässä ja videolle sekin tiensä löysi...  :D

Mutta pysyttäydytään aiheessa ja kerrotaan mistä se oma innostus (rc-autoilua) kohtaan alkoi.

hpi-cen

• Hajalapa
  • *
« Vastaus #3 : 27 Maaliskuu, 2008, 17:00:05 »
minä olen harrastanut rc AUTOILUA jo 4 vuotta.(2005 alotin)

(2004) harrastus alkoi siittä kun:sanoin äitille että huomenna pitää ostaa uus nikko,no iso-veli istu siinä kuuntelemassa ja sano että hommaa mielummin semmonen polttis kun se menee tosta tien päästä toiseen päähän alle 10:ssä sekunnissa.noh..sitten kysyin veljeltä että milläs sivulla niitä myydään.veli vastasi että laita googleen "rc" niin löydät sieltä autoja.mie menin koneelle ja laitoin googlen hakuun : "rc",ja tuli vastaan jr-hobby,sitten huusin äitille että:äiti,äiti, tollasen haluun,ja äiti sano että senkus säästät rahaa tohon (300e).ja mie aloin säästämään rahaa ja vuonna 2005 mulla oli 370e ja lähin kesälomalle etelään ja ostin ensimmäisen rc-auton (tamiya mighty bull,joka on vielläkin mulla)2005 vuodesta lähtien mulla on ollu 3 rc:tä: tamiya mighty bull,hpi savage x ja associated rc18t.mutta savage on myynnissä ja ostan "NEW" E-maxx:in.

-jarkko
Meininki on hyvä kuhan se on rajua.

Zarizi Tech

• RFOT
  • Moderator
  • RFOT
« Vastaus #4 : 27 Maaliskuu, 2008, 17:06:51 »
ostin ensimmäisen rc-auton (tamiya mighty bull,joka on vielläkin mulla)

Se on oikein! Ensimmäinen kunnon auto pitää ainä säästää!

Mulla on ollut joku vajaa 80 autoo tässä näiden viiden vuoden varrella. Nykyään 9. Samasta tää laji mun kohdalla lähti kun DC:llä.  :)
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Maximus

• FOFF Competitor
« Vastaus #5 : 27 Maaliskuu, 2008, 20:03:59 »
meikäläisellä se alko siitä että olin ostanu 3-nikko auton ja sitte se meni rojuks ni päätin et en enää ikinä osta minkää laista RC:tä. No sitte olin kaverin kanssa seuraavana kesänä koulun futis-kentällä pelaamassa ja kuultii ku polttis paineli tänne päi. se veti siín paskarinkii ja hyppi hiekkakasasta. sit huomasin et siin luki "savage". no sitten menin kotii ja katoin kuukelista kuvahaulla savage. sit etin koko illan kauppaa mist sen löytäs. sit innostus laantu puoleks vuodeks, ja sit taas etin sitä. Kyselin silt tyypiltä kuka oli ajanu sillä et mist noit saa ostaa. Se sano just et laita googlee "rc", (niiku hpi-cenillä) sit sielt löyty RC sabe. No kattelin sielt polttomoottoriautoja ja silmii pisti T Maxx, sit rupesin jankuttamaa iskälle et voinko ostaa,voinko ostaa. sit soitin yhelle Rc Tyypille ja se sano et ekaks autoks kannattaa ottaa sähkö. sit silmii sattu E Maxx no se sit tilattii kaks vuotta sitte kesällä, kesäkuussa 12 päivä. No ei alkanu pakettia kuulumaa viikon sisällä, ni sit soitin sinne, ja ne sano et  ei oo varastossa ja ei oo rahtihtiöstä kuulunu mitää. no sit kulu kuukaus ja kyselin ja ei oo ja ne sano et laitettaa siihe jotai lisäystä korvaukseks viivästymisestä. Lopulta 2 ja 1/2 kuukauen päästä tuli postissa ilmotus et paketti on saapunu. Olin iha ku tulisilla hiilillä, ja en malttanu mennä käsityö kouluu. Sit tulin kotii ja paketti oli eteise lattialla ja iskä ootti siin sopimus lappu käsissä allekirjotusta vaille " E Maxxin ansaitsemiseksi" no en ees lukenu sitä ja sohasin nimen alle ja ryntäsin paketin kimppuu ja huusin "hiito et tää on iso". Siitä sitte alko tää harrastus ja nyt on työn alla omatekoinen puupikavene harjattomana ja axiali tilauksessa. kalustoo varmaa tulee ja lähtee lähivuosien varrella. ;)
´Red Devil ja Panther

Softy

• FOFF Competitor
  • Softy
« Vastaus #6 : 11 Huhtikuu, 2008, 15:06:50 »
mulla alko jossain vaiheessa mutta en kyllä nyt muista vaikka mulla on kyllä ollut vaan kaksi autoa  ;D eka ei ollu niin hyvä mutta nyt tällä hetkellä on hyvä auto elikkäs Fire Machine ;)

Terzii

• Hajalapa
  • *
« Vastaus #7 : 09 Toukokuu, 2008, 16:01:45 »
No harrastushan lähti siitä ku Maximuksen pihal ajelee sen maxxil ja siitä se sitte lähti. Nyt on tulos Traxxas Bandit VXL ja oon suunnillee pää pilvis  ;D
Nyt se tuli Traxxas Bandit VXL, Ja ei muuta ku rälläämää.

Hadesbear

• RFOT
  • Foff Guru
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
« Vastaus #8 : 09 Toukokuu, 2008, 19:12:18 »
Jes, hyvä homma ja tervetuloa rc:n puolelle, harrastus jonka pauloihin jää!
Onko aikomusta hommata laparenkaita ja kokeilla maximuksen kanssa vähän rinnekisaa?

Terzii

• Hajalapa
  • *
« Vastaus #9 : 11 Toukokuu, 2008, 10:26:22 »
On aikeita lähtee vähä rinnekisailuu maxin kaa harrastelee vissiin  :D nyt odotellessa sitä lähelle 500e pakettii :) joo sandpawit hommaan ku saa vähä lisää rahaa. Eka autohan minulla on kyosho pureten alpha-3 (polttis) aika laiska ku on viel vakio kone.
Nyt se tuli Traxxas Bandit VXL, Ja ei muuta ku rälläämää.

niemma-2

• FOFF Competitor
  • 27.095
« Vastaus #10 : 11 Toukokuu, 2008, 16:35:53 »
Sain joskus 4v:nä nikon ja noin 6v sain jonkun jeepin jos oli äänet ja kaikki  ;D.
Eka RC auto Shumaherin crossi tuli noin 10v iässä ja siinä oli omatekoinen rajakytkin "noppari", siihenaikaan kun nopparit makso niin tuollainen on/off noppari oli ihan jees.
Sitten tuli 12-13v isässä Yokomon YR4 mattisauto joka olikin sitten monet vuodet käsissä.
Noin 15-16v tuli muistaakseni hommasin sitten kyoshon ultiman GP auton joka hajoili kokoajan.
Tuli kohtlainen tauko ja FG tuli 21v ja siitä se oli 23v ikään ja myin ja tilalle tuli Madforce joka tuli ihan Foffi autoksi.
Sitten on tullu noita muitakin möyrijöitä hommattua.

Onhan tuossa noita autoja ollut mutta tuosta saa vähän osviittaa miten lähtenyt tuo harrastus.

Lennokkipuolta taas on jauhettu vuodesta toiseen aktiivisempana kun autoja, niiden alotus ikä oli joskus 12v isässä, hommasin kesätöillä palkkaa ja sitten radiot ja liidokin, parivuotta niin sain ekan polttis koneen. Olin jopa kerhon aktiivisin kentällä kävijä ja hoidin kentän nurmikon leikkuun..ym siinä ohella, mikäs sen kivempaa nuorena olis kun aurinkoisena päivänä lennätellä lennokkia ja nauttia virvokkeista ja kavereiden seurasta, talvisin lennätettiin sillontällön, kestä käytiin tosiaan jokapäivä koulun jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 25 Maaliskuu, 2009, 22:47:01 kirjoittanut niemma-2 »

Joel P

• Rakentaja
  • Jr. Member
  • **
« Vastaus #11 : 17 Toukokuu, 2008, 14:12:42 »
Kaverin innoittamana, hänellä oli Inferno MP7.5, jota kokeilin ja siitä se lähti. Nyt Hyper ja monsteri autoina, Hyper tulee kuntoon kohtalaisenkin pian.

wild west

• Jr. Member
  • **
Re: Milloin ja minkä innoittamana rc-harrastuksesi alkoi?
« Vastaus #12 : 06 Maaliskuu, 2011, 15:06:03 »
mää innostuin rc:stä kuin velipuoli sanoi että voin ajaa hänen yhtä modifield luokan autoa tulevassa suomen cup kisassa säkylässä. ajon jälkeen innostusta tuli lisää ja oli pakko ostaa oma auto. sitten velipuoli kertoi että hän voi myydä auton (kukkamukan) saman, jolla ajoin foffia cuomen capissa säkylässä. rahat saatua kasaan (320e) isä puoli lähti asioille tampereelle ja tullessaan takaisin hän otti auton mukaansa ja nyt minulla on edelleen auto kukkamukka jonka nimi on nykyään (wild west) jconcepts bj4  :D

SlidSlide

• RFOT
  • Admin
Re: Milloin ja minkä innoittamana rc-harrastuksesi alkoi?
« Vastaus #13 : 20 Toukokuu, 2011, 21:07:05 »
Pikku Osku kuuli aikanaan, että pikku Saku ja pikku Samu ja pikku Valtteri (pikku Oskun veli) oli ajanut kisaa Nikoilla. Oskulla oli Nikko ja niinpä hän halusi myös mukaan. Se Nikko oli liian huono, joten piti ostaa uusi. Seuraavaksi mukaan tuli Tamiya Midnight Pumpkin, ja se on ensimmäinen kilpailu, josta on omalta osalta muistoja. Upea kisa, debyytissä voitto. Kovat radat, tiukka skaba, mahtava porukka ja palkintojuhlat, vaikkei ikää eikä suuremmin haluakaan tuolloin ollut juoda etanolia. Mahtava meno.. ja tossa tripissä ollaan edelleen.. rahapussi huutaa valitettavasti, mieli sanoo et vittu jes!
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson