Kirjoittaja Aihe: Rc-Foff Finland Cup GP 2, Säkylä 6.6.09  (Luettu 27038 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

niemma-2

• FOFF Competitor
  • 27.095
Vs: Rc-Foff Finland Cup GP 2 & 3, Säkylä 6.-7.6.09
« Vastaus #20 : 08 Toukokuu, 2009, 13:50:41 »
Olen kyllä samaa mielltä tässä, itsellä kun olis ajatus päästä säkylään jos ei muuta estettä tule.
Kuuleminen tälläsestä luokan tiputtamisesta pois siksi kun sähkiksiä ei kiinnosta enään luokka missä ei aja itse tekee kyllä sekavaksi, itse ajan tällähetkellä pääsääntöisesti juuri GP autolla, pitäsikö minun sitten lopettaa muka harrastus kun korkea tahto vetää kapulan rattaisiin kun 3 ihmistä on samaa mieltä?
Noh kuten Penguin sano että avoimella sovulla asiat saadaan järjestykseen varmasti, ei tosiaan kannata alkaa kolmen ihmisen voimalla miettii mitä on luvassa muille, kuitenkin tämä harrastuksen pitäs olla hauskanpitoa eikä vaan pisteillä kerskumista.

Miitissäkin tästä muistaakseni piti puhua mutta sekin jäi taholta puhumatta?
« Viimeksi muokattu: 10 Toukokuu, 2009, 11:57:25 kirjoittanut niemma-2 »

Hadesbear

• RFOT
  • Foff Guru
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
« Vastaus #21 : 08 Toukokuu, 2009, 14:07:57 »
Edelleen ei olla pudottamassa pois, vaan siirtämässä jonkun muun järjestettäväksi, ellei sellaista löydy,
niin sitten putoaa. Eiköhän kuitenkin saada joku teistä järkkäämään kisoja. Miittipuhumisesta en tiedä
sanoa mitään, mutta aika harvakseltaan itse olet kisoissa ollut, että kuulostaa nääkin tekstit aika
kimeiltä kirjotuksilta.

Mutta avoimesti pistetään illalla aihetta kehiin, siellä sovitaan kaikki.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Zarizi Tech

• RFOT
  • Moderator
  • RFOT
« Vastaus #22 : 08 Toukokuu, 2009, 14:08:46 »
Olen kyllä samaa mielltä tässä, itsellä kun olis ajatus päästä säkylään jos ei muuta estettä tule.
Kuuleminen tälläsestä luokan tiputtamisesta pois siksi kun sähkiksiä ei kiinnosta enään luokka missä ei aja itse tekee kyllä sekavaksi, itse ajan tällähhetkellä pääsääntöisesti juuru GP autolla, pitäsikö minun sitten lopettaa muka harrastus kun korkea tahto vetää kapulan rattaisiin kun 3 ihmistä on samaa mieltä?
Noh kuten Penguin sano että avoimella sovulla asiat saadaan järjestykseen varmasti, ei tosiaan kannata alkaa kolmen ihmisen voimalla miettii mitä on luvassa muille, kuitenkin tämä harrastuksen pitäs olla hauskanpitoa eikä vaan pisteillä kerskumista.

Se on aina helpompi huudella ulkopuolisena. Mutta XL ja GP luokissa, sekä Street Classissa on aika vähän autoja tälläkin hetkellä. Ja kun näihin järjestäjän hommiin ei vieläkään näy eikä kuulu henkilöstöä (lukuunottamatta Penguinia), niin vaikeaksi menee. En näe mitään syytä, miksi mun ja DC:n pitäis järjestellä luokkia missä ei edes itse ajella. Aika ei vain riitä. Mut kakku on taputeltu, jossei järjestäjiä löydy niihin luokkiin. Kun niitä semmoisen 3 kappaletta melkein saisi olla. Ja kolmen ihmisen voimalla näitä päätetään kun muilla ei tunnu olevan minkäänlaista kantaa asioihin. Eli järkkäriksi mukaan, se on vain teistä kiinni.
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Penguin

• FOFF Competitor
« Vastaus #23 : 08 Toukokuu, 2009, 14:55:18 »
Aika kovaa kirjoitusta on, mutta ymmärrän yskän. 1:1 puolella offroad trial on Suomessa käytännössä lähes kuollut laji, kun kisoihin ei saada tarpeeksi järjestäjiä. Ainakin itse olen tulkinnut siellä asiaa siten, että säännöillä on pelattu luokat sellaisiksi, että kilpailijoita on vähän, mutta silti jokainen luokka tarvitsee tietyn määrän järjestäjiä. Toinen ongelma siellä on ollut se, että ilmoittautuminen kisoihin jätetään viime tippaan. Jos nyt katson ketkä ovat ilmoittauneet neljän viikon päästä Säkylässä ajettaviin kisoihin, niin kovin on vähäistä osanotto GP:ssä ja XL:ssä, eikä muissakaan luokissa osanottajien tulvaa ole. Mitä jos hoidettaisiin tämä ilmoittautuminen kuntoon ensin ja sitten aletaan keskustelmaan siitä ketkä voisivat osallistua minkäkin luokan järjestämiseen. On helpompi kysellä esim. ratojen tekijöitä, jos tietää ketkä ovat ylipäätään tulossa kisaamaan.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Zarizi Tech

• RFOT
  • Moderator
  • RFOT
« Vastaus #24 : 08 Toukokuu, 2009, 17:01:38 »
On harrastajia, jotka käyvät pikaiseen vaan kerran kuussa foorumilla ja siksikin toi on vaikeeta.
Samu Sarka, RFOT, FIN

SlidSlide

• RFOT
  • Admin
« Vastaus #25 : 08 Toukokuu, 2009, 20:33:04 »
Parempi nyt vaan odottaa päivitettyä infoa huomiselta. Sitä ennen ei saada muuta kuin terotettuja veitsiä aikaseks, kuten jo nykysen keskustelun suunnasta näkee.

Jos ja kun hyvin suurella todennäkösyydellä huomisten puintien jälkeen tilanne on sama - lisää järjestäjiä tarvitaan,
niin suunnittelua ja ajatuksia voi heittää tonne http://rc-foff.net/smf/index.php?topic=1336.0 .
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

lassi68

• FOFF Competitor
« Vastaus #26 : 08 Toukokuu, 2009, 22:43:33 »
No nii! Mä en noita lainaa-liimaa+yhdistäjuttuja haltsaa, joten yhdistän kaiken tähän yhteen viestiin!
Ensinnäkin, s.p, y.v, tekstiviesti ja p.n:ro (0407404799) tavoittaa mut paremmin, kun foorumille kirjoittelu!
Minä ja Artsi tehdään jatkossa kaikki Gp-jaksot, kaikissa kisoissa mihin vaan päästään (toivottavasti kaikkiin!)
Minä myöskin tulen tuomaroimaan KAIKKI mahdolliset luokat, niinkuin "mekkaamiselta" joudan. Tarkoittaen sitä että, kun (toivottavasti!) Pera on paikalla, niin olen "avustavatuomari" ja sillon EI! "huutoäänestetä"! On mahdollista, ettei kumpikaan meistä ole paikalla, mut sillon on jo tapahtunu.....?
Niinpaljon ois kirjoitettavaa, mut sormet ei toimi ;D
Toivottavasti kaikki ymmärsi mun ajatukseni ja ottaa yhteyttä, jos "sydän,niin vaatii"!?
t: L-J. Väänänen "Lassi"

p.s ei anneta tän lajin kaatua! ;)

makerace

• FOFF Competitor
« Vastaus #27 : 08 Toukokuu, 2009, 23:44:08 »
Kuullostaa tutulta tuo tekijöiden vähyys 1:1 puolelta ekoilta vuosilta Suomen kisaa järjestäessä... Siellä me Haten kanssa kaksistaan kisaa suunniteltiin, raivattiin, valvottiin yö kisojen välissä ratoja tehden ja lopuks kisan jälkeen siivottiin paskoja paskahuuseista kahdestaan... Pieni oli porukka silloinkin. No tällä hetkellä järjestelyissä kisaviikonlopun aikana pyörii noin 200 henkeä... Mutta edelleenkin ydinporukka on noin 5-8 henkeä, mutta tärkeintä on delegointi ja vastuunanto/otto + etukäteissuunnittelu ja rutiinien löytäminen. Rc puolella homma on siitä helppoa, että kisoja on niin paljon, että kaikki halukkaat pääsevät varmasti harjoittelemaan hommia esim. ratojen tekemisestä ja tuomaroinnista, toista on isolla puolella, kun vuodessa tuppaa unohtamaan, että mistäs ne autot oikeen meneekään...

SlidSlide

• RFOT
  • Admin
« Vastaus #28 : 08 Toukokuu, 2009, 23:45:49 »
p.s ei anneta tän lajin kaatua! ;)

Ei tässä mitään tuu kaatuu. Pyrin omalta osaltani tulevissa kisoissa laittaa kaiken valmiks ennen kisoja, jotenka sen puolesta kerkee paremmin kuin menneinä kilpailuina.

Voin osallistua XL ja GP luokkien tuomarointiin ja ratojen tekoon. Tiedän aika hyvin radoista, kun viime kaudella ajelin polttiksella.
Ei se mahdottomuus ole vaikka vielä mukaan GP-luokkaankin tulis, mutta hyvin epätodennäköstä. Aina on kytevä kipinä, joka ei koskaan sammu 8).

Oli tilanne mikä hyvänsä pidetään pakka kasassa ja jaetaan kaikille sama määrä kortteja. Sillon on kaikilla kivaa ja lajista saadaan kaikki irti ;).

Unlimited GP ja XL luokat lopetetaan, ellei järjestäjiä löydy. Nyt loppuu multa ja DC:ltä kapasitettii kaiken tekemiseen, kun SLIDSLIDEkin lopetti hommat. Eli jos järjestäjät löydetään, niin loukkia jatketaan. Muuten voidaankin sitten surutta heittää hanskat tiskiin se osalta.

Vielä tähän viitaten, että ei Slidi oo lopettanut kokonaan hommia vaan on nyt pienellä tauolla.
Kyllä vähintään talkooapuna toimitaan edelleen sitten kun kilpailut on ajankohtasia.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

niemikko

• FOFF Competitor
« Vastaus #29 : 09 Toukokuu, 2009, 02:16:00 »
lupaan jo seuraavaaan kisaan (missä olen paikalla siis SÄKYLÄ ) tehdä ja purkaa 2 gb rataa ja kirjanpitäjänä toimia ohessa.
nyt ja varmaan ajetaan samat radat xl vai kerro tuntemukset tuunari? vaikka yv.
Nothing´is faster than bullit watch out

Zarizi Tech

• RFOT
  • Moderator
  • RFOT
« Vastaus #30 : 09 Toukokuu, 2009, 08:16:50 »
Noniin, nyt rupeaa oleen sen näköistä postausta kun pitäis. Ajattelinkin, että Lassi olis innostunut. Todennäköisesti Säkylässä jo tehdään silleen, että Street Class ja Unlimited XL ajaa kisansa samaan aikaan, niin siinä jo säästää pirusti aikaa.
Samu Sarka, RFOT, FIN

Hadesbear

• RFOT
  • Foff Guru
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
« Vastaus #31 : 09 Toukokuu, 2009, 11:04:50 »
Asiasta jatkettu täällä:
http://rc-foff.net/smf/index.php?topic=1336.0

Säkylän kisan toteutuminen ratkeaa ensiviikolla, kun saan tietooni onko 6.-7.6 kiinniolo vai ei.
Mikäli on täytyy porukalla tarkastaa kalenteria uudelleen, että saadaan sovittua uuden kisa-ajat,
mutta toivotaan ettei tule kiinnioloa, jotta saa 2pv:n kisan toteutetuksi.

pnm

• FOFF Competitor
« Vastaus #32 : 09 Toukokuu, 2009, 23:21:28 »
 Voipi mennä hankalaksi ( Koillisen Hiippakunnan osalta) jos nyt aletaan vielä muuttelemaan aikatauluja... delekointia kehiin.

Penguin

• FOFF Competitor
« Vastaus #33 : 09 Toukokuu, 2009, 23:56:11 »
Kyllä mä vähän samoilla linjoilla olen kun pnm. Ei tainnut sopivia vapaita viikonloppuja olla ihan lähellä johon kisaa siirtää. Keskusteltiin oman tiimin sisällä asiasta, kun tuolla juniorilla on kaikkia muitakin menoja pitkin kesää. Jos tuntuu kohtuuttomalta jäädä pois kahdesta kisasta, niin kyllä se vähän sitä on siirtäminenkin yhden henkilön esteiden vuoksi. Toki ymmärrän järjestäjän vastuut, mutta jos joku palkinnot saa hommattua ja paikalle tuotua, niin kyllä ne muut järjestelyt ihan varmasti saadaan hoidettua muiden toimesta.

Meille ainakin oikeastaan ainoa muu sopiva viikonloppu tuon 6.-7.6. jälkeen on se juhannuksesta seuraava ja silloinhan piti jo muutenkin ajaa kisaa. Siitä ainakin kolme seuraavaa viikonloppua, samoin juhannus on ihan pois suljettuja vaihtoehtoja meidän osallistumiselle. 13.-14.6. olisi vielä järjestettävissä, mutta silloin olen ymmärtänyt taas joidenkin menevät Tanskaan ajamaan näytösajoa.

Mutta katsotaan mitä ehdotuksia uudeksi ajankohdaksi esitetään jos esitetään ja kerrotaan sitten sen mukaan ollaanko tulossa vai ei.
« Viimeksi muokattu: 10 Toukokuu, 2009, 00:46:43 kirjoittanut Penguin »
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

pnm

• FOFF Competitor
« Vastaus #34 : 10 Toukokuu, 2009, 00:09:37 »
 En tiiä onko sopiva topikki mutta kuitenkin jos sen 20 e "lisenssin" maksaa niin jos ees n. 3kk aikataulusuunnitelmat pitäis paikkansa niin se ois kohtuullista.. ei mun talous siihen kaadu mutta kuitenkin jotain sillä parilla kympillä vois saaha ????????  Ajattelen että maksan jotain niin myös saan jotain.
 Ja tämä ei tarkoita että järjestäjät menee "moukkulaan" vaan respektiä sille mitä ootte tehny tän läjin eteen+ käyttäny aikaa... kaikilla ei oo siihen mahdollisuutta.

Hadesbear

• RFOT
  • Foff Guru
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
« Vastaus #35 : 10 Toukokuu, 2009, 08:35:55 »
Mikäli Säkylän kisoja ei kesäkuun alussa voida järjestää, päätetään sitten niistä jäävän kahden kisan
uudet aikataulut elo-marraskuun välille siten että kaikille sopisi. Kesä/Heinäkuulle niitä ei olla änkeemässä,
koska ne ovat jo käsiteltyjä kuukausia.

Ja tuosta lisenssistä, siitä tulee kyllä ajallaan saamaan takaisinkin, niin on suunniteltu ja ne näkyvät
palkinnoissa pitkälti sekä kauden päätöksessä extroineen. Kausi on vasta alussa, paljon on vielä edessä,
harmikseni valtio voi omalta kohdalta kaataa nyt liikaa hommaa.

Hadesbear

• RFOT
  • Foff Guru
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
« Vastaus #36 : 10 Toukokuu, 2009, 09:15:06 »
Tulevan viikon alussa pitäis olla J-kauden esittely, jossa saan varmistuksen onko kiinnioloa vai ei.
Sen jälkeen puntarointiin tai toivonmukaan ei tartte miettiä, vaan kisat saadaan kesäkuun alkuun.

pnm

• FOFF Competitor
« Vastaus #37 : 10 Toukokuu, 2009, 09:30:00 »
Mikäli Säkylän kisoja ei kesäkuun alussa voida järjestää...... Jos se on tosiaan yhdestä kiinni kyllä voisi miettiä järjestäjä hommien delekointia.On paljon mahdollista että sitten jää vielä enemmän porukkaa kisoista pois kun JO SOVITTUJA kisapäiviä aletaan muuttamaan.
 On turha kysellä milloin sopii jos ei voi vaikuttaa. Äänestystä kehiin ja demokratiaa...
 Ymmärrän yskän jos kisat jäävät väliin mutta kyllä se muitakin v...tuttaa....

Hadesbear

• RFOT
  • Foff Guru
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
« Vastaus #38 : 10 Toukokuu, 2009, 09:38:23 »
Fakta on se, että mikäli itsekin jään -foff-:n ja softyn lisäksi puuttumaan säkylästä
on kisojen ja kaiken muun toteuttaminen mahdotonta. En jaksa selitellä, mutta sen verran
hemmetin paljon asioita teen, ettei zarizikaan pysty niitä tekemään. Lisäksi siihen liittyy
monta muuta muodollista seikkaa: mökkiasiat, palkinnot jne... lista jatkuu...
Toisekseen, jos järjestäjänä minulta jäisi nuo kaksi kauden parasta kisaa väliin, niin voisin
samantein heittää hyvästit koko kaudelle.

pnm

• FOFF Competitor
« Vastaus #39 : 10 Toukokuu, 2009, 09:45:31 »
 No oisit voinu aiemmin mainita että onkin kyse enemmästä kuin yhdestä henkilöstä... selittää paljon enemmän.