Winter Foff / "Lumifoff"(alempana juttua axial parkista)
Aloitetaan tällä kertaa sanoilla: "Pakko sitä on kokeilla"

Kuten otsikko jo nimellisesti kahteen otteeseen eri kielilläkin kertoo, niin kyse on todellakin Rc Formula Offroadista - talvella.
Koskaan aiemmin, (
korjaan) tuolloin oli vuosi 2005 silloin omatekoisilla renkailla ajoin Kyoshon Pureten Alpha EP2:lla pihassa
rakennetulla "sivuliuskalla" = kolattu lunta kasaksi. Foffissa tuota voisi kutsua sivuttaisajoksi, videollakin sen oikein on.
Linkin takaa toistettavissa/ladattavissa: vain 700kt kokoinen, ei kauaa kestä, mutta wanha se on
FatPipe II - Winter Foff 2005...noista ajoista ollaan kuitenkin joksenkin kehitytty ja tämän vuotinen (talven) foffaaminen on samanlaista mitä hiekalla ajaessa,
nyt pohjana vaan hiekan sijaan onkin lumi. Mitä kaikkia ongelmia onkaan talvifoffissa? Mitkä akut jaksavat antaa virtaa? Miten tehdä
oikeat suojaukset. Itse en hirveämmin ala osia suojailemaan, putsataan ahkerammin, eihän tässä autoa yltäpäältä lumeen olla iskemässä.
Akuista sen verran, että Nicd lienisi se paras, sitä ei ole ja lipot + nimh toimivat parhaimmillaan lämpimänä. Kokeiluun menee Life A123,
josta en tiedäkään mitä tykkää/toimii kylmällä. Tarkoitus ajaa modified luokan talvifoffia, sen isommilla ei varmaan ajeta.
Ohessa ratakuvia tältä päivältä. Huom. Kuvia käsitelty aika reilusti, koska pimeällä otettu ja tietyt
elementit tahdottiin saada esiin. (Tämä ratapaikka toimii Street Class / Modified luokan autoille).

Ensimmäinen rinne sijaitsee yllättäen eväspaikan (nuotiopaikan vieressä).

Jakson lähtökohta, ratapaikka siis tehty vain modified luokan autoja ajatellen.

Alustavaa ensimmäisen jakson alkukokeilua, kevyesti lähdetään.

Kokonaisuudessaan paikka, jossa ensimmäiset winter foffailut ajetaan.

Lähikuva samaisesta kohdasta sekä toinen jakson aloituspaikka.

Pitäähän rinteessä olla myös "koskematonta" hiekkaa... siis lunta! Joten kokeillaan!

Tamppaukset alustavia, mutta ei se hiekalla ajokaan niin tasaista ole.

Nopeusjakso: mustalla merkattu kuskin "kävelyväylä". Onhan kesälläkin nopeusjakso.

Vaihtoehtoinen nopeus: Kierrä tai lennä...

Hyppyri, jos sitä siksi voi kutsua on tekovaiheessa, nopeampi reitti, vaan onko turvallisempi?
Todettakoon tuosta ratapaikasta, että se on tällä hetkellä noin 3M pituinen/korkuinen, miten sen sitten tahtoo mitatakkaan,
mutta jos/kun lunta saadaan lisää - saadaan rinnettäkin lisää. Mittailin silmämääräisesti 5-6M rinnettä, joka koostuu kokonaan
lumesta. Eikä sen väliä ellei isompaa saa, tämä kohta lienee pihan tasaisimpia heti nurmikon jälkeen

Tarpeen vaatiessa
voidaan levittää rinnettä keskipihalta-alapihalle ja saadaan reilu 10M rinne, kallioista puhumattakaan...

Nopeusjakson mittasin jalkaisin ja sain luvuksi 43 metriä. Leveys reilu 0,5M, mutta rata onkin tehty vain axiaalille ajettavaksi.
Lisää kuvia nopeudesta ja radasta + paikoista voi kurkata aktiivisesti ratapäiväkirjasta, uppaan linkin uuden päivän saavuttua.
27-11-2008: Modified/Street Class ratapaikka 1 + nopeusjakso28-11-2008: Kuvia ratapaikasta perjantailta29-11-2008: Reaper First Steps And Winter FoffVapaata keskustelua aiheesta. Ovatko muut aikeissa ajella talvella foffia, vai vaan bashata?