Kirjoittaja Aihe: E Maxx Foffari (Red Devil)  (Luettu 68112 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: E Maxx Foffari (Red Devil)
« Vastaus #280 : 25 Maaliskuu, 2009, 11:02:39 »
Onkohan kukaan kokeillut sillä omalla combosetin koneella että lämpeneekö se 6S setillä. Varmaan alkaisi olemaan fiksumpi hankinta kuin ostaa se 5-10kpl kiina konetta. Hyvällä tapauksella kun kone sopivasti hajoaa, menee mambakin sitten siinä mukana. :-\

Tän takia ostin combosetin koneen. Mielummin ostaa "varman päälle" kun katuu myöhemmin ostamatta jättämistä.

Oon aina ollu muutenkin sitä mieltä kun rc-autot vie niin suuren ajan ja vaivan, että jos muutamasta kympistä
on kiinni kisaan osallistuminen/kisan putkeen meno ja sitä kautta teknisiltä murheilta välttyminen,
niin kyllä sen ilomielin maksan. Kaikista turhinta on se, että näkee ison ajan ja vaivan ja tulos on keskeytys.

Sunnuntain testeissä ilmeni, että Feigaon 9XL 1853kv motti lämpenee erittäin pahasti pitempään

Mää en harrasta bashausta muuten kun montulla ja sielläkin yleensä Mamba Maxin lämpörajotin rajottaa.
Noi moottorithan kestää päälle 100 asteen lämpötiloja, että sun sormelle kuuma ei vielä ole oikeasti kuuma.
Jo 60 astetta tuntuu varsinkin tommosessa ilmassa kuumalta.

Varmistan vielä kerran, käytäthän moottorisiiliä?
Oon käyttäny aina nykysessä 7XL feigaossa moottorisiiliä, eikä oo ollu koskaan ongelmia kuumenemisen suhteen 4s lipolla.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: E Maxx Foffari (Red Devil)
« Vastaus #281 : 25 Maaliskuu, 2009, 13:01:34 »
Tän takia ostin combosetin koneen. Mielummin ostaa "varman päälle" kun katuu myöhemmin ostamatta jättämistä.
Samoin tuli itsekin tehtyä muutaman kinuski koneen laadun itse testanneena/ muilla nähneenä. Varsinkin kun vaarassa oli paskoa mambakin koneen leviämisen seurauksena.

Mää en harrasta bashausta muuten kun montulla ja sielläkin yleensä Mamba Maxin lämpörajotin rajottaa.
Noi moottorithan kestää päälle 100 asteen lämpötiloja, että sun sormelle kuuma ei vielä ole oikeasti kuuma.
Jo 60 astetta tuntuu varsinkin tommosessa ilmassa kuumalta.
Nuo koneethan pitäisi saada pysymään alta 70 asteen niin toimisi paremmin.  Mutta omien tietojen perusteella tuo koneen 100 astetta alkaa olemaan aika kriittinen aste määrä ja magneetit alkaa olemaan aika tiukoilla. Joten ihan hirveän suositeltavaa tuo 100 asteen lämpö ei ole. Mutta joku asian paremmin tunteva voi tietty valaista mun tietoja jos hirveästi heitti.

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: E Maxx Foffari (Red Devil)
« Vastaus #282 : 25 Maaliskuu, 2009, 13:54:00 »
Mää en harrasta bashausta muuten kun montulla ja sielläkin yleensä Mamba Maxin lämpörajotin rajottaa.
Noi moottorithan kestää päälle 100 asteen lämpötiloja, että sun sormelle kuuma ei vielä ole oikeasti kuuma.
Jo 60 astetta tuntuu varsinkin tommosessa ilmassa kuumalta.
Nuo koneethan pitäisi saada pysymään alta 70 asteen niin toimisi paremmin.  Mutta omien tietojen perusteella tuo koneen 100 astetta alkaa olemaan aika kriittinen aste määrä ja magneetit alkaa olemaan aika tiukoilla. Joten ihan hirveän suositeltavaa tuo 100 asteen lämpö ei ole. Mutta joku asian paremmin tunteva voi tietty valaista mun tietoja jos hirveästi heitti.

Ok. Muistan jossain rc-monster foorumin topicissa jonkun lämmittäneen BK Wandereria 135 asteeseen
ja moottori toimi vielä sen jälkeen. Tosin ei varmaankaan sitten kovin kauaa :D.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: E Maxx Foffari (Red Devil)
« Vastaus #283 : 25 Maaliskuu, 2009, 18:10:32 »
Siili kyllä on ollut, mutta ei mikään kauheen iso... On tuo rahatilanne jo aika vähissä, mutta kunhan saan rummut myytyä, niin sitten voi panostaa vaikka NEU ta Hacker Motorsin koneeseen. Tarkoitus nyt kuitenkin enskausi selvitä Feigaolla.

LiPo muuten otti ja pamahti siinä illalla :-\ No illalla hobbycitystä 2x Zippyn 5000mAh 3s LiPot, jotka antavat 30c jatkuvaa ja 40c piikit.
Onkos muuten tolla C arvolla kuinkin suuri merkitys lämpöjen ja moottorin kestävyyden kannalta?
´Red Devil ja Panther

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: E Maxx Foffari (Red Devil)
« Vastaus #284 : 25 Maaliskuu, 2009, 19:02:54 »
Siili kyllä on ollut, mutta ei mikään kauheen iso... On tuo rahatilanne jo aika vähissä, mutta kunhan saan rummut myytyä, niin sitten voi panostaa vaikka NEU ta Hacker Motorsin koneeseen. Tarkoitus nyt kuitenkin enskausi selvitä Feigaolla.

LiPo muuten otti ja pamahti siinä illalla :-\ No illalla hobbycitystä 2x Zippyn 5000mAh 3s LiPot, jotka antavat 30c jatkuvaa ja 40c piikit.
Onkos muuten tolla C arvolla kuinkin suuri merkitys lämpöjen ja moottorin kestävyyden kannalta?

Eikai sillä koneen kestävyyden kannalta pitäisi mitään hyötyä olla tai koneen lämpöjen, mutta eipä poksahda niin helpolla jos reilummin on antoa takana. Eivätkä akut ala lämmetä. Niidenhän ei juuri kuuluisi lämmetä kättä lämpöisemmäksi.

Mutta sillä kylmyydellä on kyllä vaikutusta siihen että vähenee tuo akun virran luovutus kyky.
Kuinkas paljon siinä toisessa akussa oli vielä voltteja jäljellä? Kun se toinen poksahti. Että johtuiko volttien laskemisesta alle sallitun vai ihan ampeerien antokyky vain loppui?

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: E Maxx Foffari (Red Devil)
« Vastaus #285 : 28 Maaliskuu, 2009, 00:48:15 »
Tuossa on sunnuntain monttutesteistä videonpätkää. Ei riitä kauheesti vedot tolla 1100kv koneella, ja feigaota ei kehannu kärventää. Nyt sitten vaan odotellaan ja toivotaan että kiinalaiset saavat uudet akut lähetettyä ekaan Finland cuppiin.

http://www.youtube.com/watch?v=GfHlIEmWMBE



PS: Autoesittelypäivä jää mun osalta pois, koska tuli Salibandyn Lopputurnaus samalle viikonlopulle :'(
´Red Devil ja Panther

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: E Maxx Foffari (Red Devil)
« Vastaus #286 : 28 Maaliskuu, 2009, 21:45:18 »
Juu!

Nyt on kiinasta tilattu Turnigyn Accuel 6 laturi, 2x Zippy Flightmaxx 5000mAh 3s akut ja LiPo sack... Akkujen varastotilanne näyttää -55,
joka on todella huolestuttavaa kauden alkua ajateltaessa. Ensimmäinen kisa ajetaan luultavasti 4000mAh 3s akkuilla, jotka löytyvät
lähipiiristä. Vielä niistä sunnuntain testeistä. tosiaan 1100kv kiinamotti oli autossa kiinni, koska lauantai illan testit osoittivat, että Feigao ei
kestä pitkää ajoa. Vähän kyllä kaipasi lisaa tyyppia, kun rinne oli kuitenkin aika jyrkkä, ja pystysuoraan tarvittiin vauhtia. Balanssi autossa
on kyllä oikein hyvä, mutta kääntö kaipaa parannusta, jota antaa vastariakun mötikkä, joka tass samalla tuo painoa keulaan. Torseni ei kyllä
kokonaan eliminoi keulimista, mutta parempi tuo on kuin viimekauden lukko. Kallisarvoiset ensimmäiset testiajot tuli siis tehtyä,
ja auton hallinta kaipaa vielä totuttelua Feigaon kanssa.
´Red Devil ja Panther

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: E Maxx Foffari (Red Devil)
« Vastaus #287 : 28 Maaliskuu, 2009, 21:54:29 »
Torseni ei kyllä kokonaan eliminoi keulimista, mutta parempi tuo on kuin viimekauden lukko.

Torsenin en oo ite havainnu vähentävän keulimista kunnon vauhdeista vaan tasasesta perusajosta.
Esim rinteessä normaali ajaminen on huomattavasti pehmeempää torsenin kanssa.
Tuntuu kun painais ilmaa sormella on ehkä kuvaavin tunne torsenilla ajamiseen (omalla autollani).

On siinä kuitenkin huonotkin puolensa. Tänään havaitsin kovemmalla alustalla pidon vaihtelevan etu ja takapään välillä.
Auto jäi siten jumittaa paikalleen, eikä jaksanu vauhdin hiipumisen jälkeen eteenpäin.
Sillä ajaminen muutenkin vaatii opettelua. Auto käyttäytyy jokseenkin eri tavalla kuin viime kaudella.

Tän päivän rinteet toi esimakua tulevasta. Taso tulee olee kova, joten koita nyt hioa autos iskuun ekaan Finland Cupin kisaan ;).
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: E Maxx Foffari (Red Devil)
« Vastaus #288 : 28 Maaliskuu, 2009, 21:59:41 »
Juu-u.

Harmittaa vaan kun just saa kaikki kuntoon ja sitten jossain menee vit**ks. Tällä kertaa sulakkeena oli akku. Toivotaan että auto tosiaan on
kunnossa ekaan kisaan mennessä
´Red Devil ja Panther

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: E Maxx Foffari (Red Devil)
« Vastaus #289 : 29 Maaliskuu, 2009, 01:26:31 »
Torseni ei kyllä kokonaan eliminoi keulimista, mutta parempi tuo on kuin viimekauden lukko.

Torsenin en oo ite havainnu vähentävän keulimista kunnon vauhdeista vaan tasasesta perusajosta.

Keulimista saa vähennettyä kun saa etuperän pyörimään mahdollisimman kitkattomasti. Ainakin unlimited-luokan autoissa alkaa tosin rengaskoko olla sellainen, että siellä on sen verran vastusta torsenille, että renkaiden ollessa kokonaan ilmassa se vielä välittää voimaa taakse. Ainakin itse jo ihan sisätiloissa muutaman kymmenen metrin testillä havaitsin, että etuperän voitelu pitää varmaan vaihtaa paremmin juoksevaan, jottei vastusta tule liikaa. Sen tosin näkee sitten paremmin, kun pääsee antamaan ensimmäisen kerran kunnolla hanaa.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: E Maxx Foffari (Red Devil)
« Vastaus #290 : 29 Maaliskuu, 2009, 15:26:20 »
Tänään on siten kuitenkin monttupäivä tän kaaran osalta. Ajetaan Feigaolla ja 18 NiMhi kennolla. ;D
´Red Devil ja Panther

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: E Maxx Foffari (Red Devil)
« Vastaus #291 : 06 Huhtikuu, 2009, 17:58:44 »
No te piditte autoesittelyt Kangasalla, niin esitellään nyt oma auto ihan erikseen kuvilla. Eli tältä näyttää tulevan taisto kauden RED DEVIL:: ;)

















Kauampa sitä tehtiinkin, ja pähkäiltiin että tehdäänkö vai ei. Siinä se nyt on ja niin komeana, että eihän sitä edes raaski rinteeseen pask*nnettavaks laittaa  ;D

Siinä siis meikäläisen kaara valmiina taistoon ;)



PS: voi olla että Etulokarit´joutuu heivaamaan, koska kääntö ja joustot kun on maksimissa, niin ottaa kiinni ja täytyy vielä vähän sisätiloja siistiä.


Edit: Katto muuten uupuu myös vielä..
« Viimeksi muokattu: 06 Huhtikuu, 2009, 18:02:40 kirjoittanut Maximus »
´Red Devil ja Panther

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: E Maxx Foffari (Red Devil)
« Vastaus #292 : 06 Huhtikuu, 2009, 18:04:20 »
Lisää scalee  ;D Missäs katto plate on?
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: E Maxx Foffari (Red Devil)
« Vastaus #293 : 06 Huhtikuu, 2009, 18:05:54 »
Kuten editissä lukee: Jäi näköjään kuvasta pois. Otetaan sitten uutta räpsyä jossain vaiheessa sne kanssa.... ;D
´Red Devil ja Panther

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: E Maxx Foffari (Red Devil)
« Vastaus #294 : 19 Huhtikuu, 2009, 11:58:33 »
Kori oli kyllä persoonallinen ja tyylikäs! Ja kun katsoi ajoa, niin oli kuskille kyllä tullut varmuutta runsaasti lisää. Nyt ei ollut enään ns. tyhmiä mokia, muuta kun 3. pätkällä. Ja noilla 4S tehoilla meni kyllä ihan komeesti. En suna laittais enempää voltteja sinne. Ajamisesta voi tulla holtitonta.
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: E Maxx Foffari (Red Devil)
« Vastaus #295 : 19 Huhtikuu, 2009, 13:42:40 »
Juu..

Ihan mukavastihan se kauden avaus meni. Ekat 2 pätkää yllättivät täysin, kun huomasin auton etenemiskyvyn.. 3 pätkällä taas ohjausnivelestä
irtosi ruuvi ja kääntö ei toiminut, joka aiheutti ulosajon. Nopeus pätkiin tarttee pirusti treeniä, koska menee pasmat sekasin kun koittaa ajaa
nopeesti ja päästä vielä tolppien läpi. Harmittaa´hieman kun ei ollut omia akkuja, muttaa kiitos tuunarille sain
kisan ajettua. Vähän kyllä harmitti,
kun 6 pätkällä ylärinteessä loppui akku. Toisaalta hyvä että loppui, niin en saanut autoa totaalisesti pask*ks, koska alas ois tultu ryminällä 8)


Ihan jees meni ja hyvä fiilis jäi. Tuossa äsken tilasin Rc Monsterista alumiinet diffikotelon pidätin tapit, koska ensi metreillä takapäästä se pamahti poikki.
Samalla heitin kiinaan tilauksen, josta nyt pitäisi tulla tän viikon aikana Turnigyn laturi ja 5000 mAh 5s 30-40c akut 2kpl. Noilla akuilla on hieman potkuakin,
ja jos tunkasen rinnan, niin antavat sen 400A piikkivirtaa  ;D. Tosin meinasin että ajellaan 1 akku kerrallaan niin ei tule sitä 1,5kg lisäpainoa. Fiksasin tossa äsken
käännön vielä kuntoon ja kohta lähretään omalle treenimontulle hakemaan lisää varmuutta ajoon ;)
´Red Devil ja Panther

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: E Maxx Foffari (Red Devil)
« Vastaus #296 : 19 Huhtikuu, 2009, 17:50:08 »
Juupajoo..

Nyt ainakin selvis eilisen hyytymisen syy, ja se ei johtunut akuista. Kävin tossa montulla sakun kanssa, ja ekaks ajettiin 3s:llä ja parin nousun
jälkee hyyty samalla tavalla, kuin kisoissa. Sitten iskettiin sakun ja mun 4000 3s sarjaan ja vedettiin 6s:llä. Hiton hyvin potkii, mutta taas
5 nousun jälkee hyyty. Sitten piettiin tauko ja muokattiin ratoja. Koitin lähtee ajaa, ja ei käynnistynyt koko laitos. Mambassa ei palanut valo
ei elonmerkkiäkään löytynyt. Avasin kotelon montulla ja siellähän se oli 1 lutikka kärvähtäny. Joillekkin sitten sattu se kestävä V3 mutta mulle
kävi paskempi tuuri. N sinne vaan Castlelle menemään, ja toivotaan että uusi tulee ennen säkylän tourneeta :-[
´Red Devil ja Panther

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: E Maxx Foffari (Red Devil)
« Vastaus #297 : 19 Huhtikuu, 2009, 17:56:22 »
Juupajoo..

Nyt ainakin selvis eilisen hyytymisen syy, ja se ei johtunut akuista. Kävin tossa montulla sakun kanssa, ja ekaks ajettiin 3s:llä ja parin nousun
jälkee hyyty samalla tavalla, kuin kisoissa. Sitten iskettiin sakun ja mun 4000 3s sarjaan ja vedettiin 6s:llä. Hiton hyvin potkii, mutta taas
5 nousun jälkee hyyty. Sitten piettiin tauko ja muokattiin ratoja. Koitin lähtee ajaa, ja ei käynnistynyt koko laitos. Mambassa ei palanut valo
ei elonmerkkiäkään löytynyt. Avasin kotelon montulla ja siellähän se oli 1 lutikka kärvähtäny. Joillekkin sitten sattu se kestävä V3 mutta mulle
kävi paskempi tuuri. N sinne vaan Castlelle menemään, ja toivotaan että uusi tulee ennen säkylän tourneeta :-[


Olikos sulla becci käytössä mamban kautta vai ulkoisella becillä ajelit? Ja mikä niistä lutikoista oli se palanut?


Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: E Maxx Foffari (Red Devil)
« Vastaus #298 : 19 Huhtikuu, 2009, 18:39:38 »
Ei ollu ulkosta becciä.



Siinä punasella ympyröity kyseinen lutikka. HAISEE!
´Red Devil ja Panther

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: E Maxx Foffari (Red Devil)
« Vastaus #299 : 19 Huhtikuu, 2009, 20:48:24 »
Ei ollu ulkosta becciä.



Siinä punasella ympyröity kyseinen lutikka. HAISEE!

Mä en ainakaan tuota kuvaa näe...

Edit: pienellä kikkailulla sain näkymään, muta ettei tuo missä lukee 223 olisi se joka käryää? Se ainakin on beciin kuuluva osa.

Iteltäni meni tuo, ja siinä kuvassa ei tuota sun näyttämää lutikkaasi edes ole.


Itse en ainakaan henk. koht uskalla ajaa ilman ulkoista becciä isoilla tehoilla tuota monsteria enää. Sen verta vaurio altis tuo sisäinen bec. Ja paremman voiman saa becin kautta servolle muutenkin. Castelen CC:N kun hommaa niin castle linkillä voi 0,1 välein säätää tuon servon ottaman virran 4,8-9v jos oikein muistan.
« Viimeksi muokattu: 19 Huhtikuu, 2009, 20:56:33 kirjoittanut matti.l »