Kirjoittaja Aihe: E Maxx Foffari (Red Devil)  (Luettu 68115 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: E Maxx Foffari (Foff-Killer)
« Vastaus #120 : 04 Kesäkuu, 2008, 11:01:07 »
Hieno juttu, että auto on säädöissään ja testausta tehty.
Mäntän rinteistä ei itsellä ole mitään tietoa, kun ensimmäistä kertaa sinne itsekin menossa, uudet jännät paikat  ;)

Omalta osalta yksi auto kondiksessa, toinen mekaanikon laitettavana, katsotaan mitä saadaan mukaan,
mutta mieli on silti korkealla, saapuuhan mukaan uusia kisailijoitakin! Odottaen lauantain kisaa...
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: E Maxx Foffari (Foff-Killer)
« Vastaus #121 : 04 Kesäkuu, 2008, 23:16:35 »
nyt lähtee vielä tilaus sabeen että diffin spooli ja spurri 64t. MUTTA toimiiko diffin spooli yhdistettunä lautaspyörään suoraan diffikotelossa?

Eli suomeksi tarvitseko spooli itse diffiä? ymmärtääkseni siihen ruuvataan lautaspyörä suoraan kiinni ja laitetaan paikoilleen.
« Viimeksi muokattu: 06 Kesäkuu, 2008, 13:39:25 kirjoittanut Maximus »
´Red Devil ja Panther

Black Bull

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 54
Vs: E Maxx Foffari (Foff-Killer)
« Vastaus #122 : 05 Kesäkuu, 2008, 20:23:14 »
mun ymmärtääkseni se laitetaan diffin sisään jotenkin.. en oo varma mutta luullisin
E-SAVAGE ja joskus tulevaisuudes (ehkä jouluna) axial ax10

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: E Maxx Foffari (Foff-Killer)
« Vastaus #123 : 05 Kesäkuu, 2008, 20:29:18 »
Tilasin tossa eilis iltana sabelta diffin spoolin, mutta toisin kuiin varastotilanne näyti niin ne oli loppu! ja nyt sanon suoran että vituttaa >:( mitäs mää oikee nyt teen ku etupä rutisee pahasti ja kisa on lauantaina? mitään kainoa en oo keksiny kun rattaat näytti ihan kunnollisilta, mutta huomenna tulee kuitenkin uusi lautaspyörä ja pinjoni, että katotaa miten mun käy sitten kunnon shimmin kanssa.

Nyt on meinaan paha tasauspyörästö/jakolaatikko ongelma, kun ei saa spoolia >:(


Mutta jos nyt seliän kokojutn kuitenkin alusta saakka:

Eli kun silloinn lukitsin diffin rattaat umpeen superepoxylla niin en ehtinyt survoa keskimmäisiä rattaita kyllin syvälle, niin lautaspyörä eli tässätapauksessa diffin kansi jäi millin liian ulos. siitä ne ongelmat sitte lähti kun ei saanut diffinn koteloa kiiinni asti. Nyt siis tarvitsisin uuden diffin lukittuna tai diffin spoolin...
´Red Devil ja Panther

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: E Maxx Foffari (Foff-Killer)
« Vastaus #124 : 05 Kesäkuu, 2008, 20:30:55 »
mun ymmärtääkseni se laitetaan diffin sisään jotenkin.. en oo varma mutta luullisin


Ei, vaan diffin spooli korvaa niinikään lukitundiffin. eli se laitetaan diffin kotelon sisään...
´Red Devil ja Panther

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: E Maxx Foffari (Foff-Killer)
« Vastaus #125 : 06 Kesäkuu, 2008, 12:58:43 »
Tännään tuli ajettua viimoset testit montulla, ja hyviä uutisia tuli vain yksi, nimittäin auton pirun hyvä balanssi. Ei meinan heitä ympäri enää.
Mutta huonoja on valitettavasti enemmän:

1.Eli auto muuttui takavetoiseksi, koska etupän ratastos on täysin tuusan nuuskana, muta uudet oottaa tossa vierssä pöydällä.

2. Autosta loppuu yksinkertaisesti teho kokeammassa mäessä. Auto rupeaa valittamaan ja lopulta rinteen lopussa se kyykähtää ja jää siihen reagoimatta mihinkään toimintoon. Auto ei kulje tarpeeksi kovaa, ei riitä tussu.

3. Ja kolmanneksi noparin ja moottorin lämmöt nousevat järjettömiin lukemiin kun ehdin ajaa vaivaiset 2 minuttia mäkeä ylös.


Eliu nyt tarttes vähä auttavaa kättä noihin, varsinkiin kahteen viimoiseen ongelmaan ??? Muuten menee kisa ihan päin prinkkalaa :-[
« Viimeksi muokattu: 06 Kesäkuu, 2008, 13:01:55 kirjoittanut Maximus »
´Red Devil ja Panther

Black Bull

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 54
Vs: E Maxx Foffari (Foff-Killer)
« Vastaus #126 : 06 Kesäkuu, 2008, 13:05:40 »
jaa a en tiiä mut mikä mootoori sul on tos foff-killeris?
E-SAVAGE ja joskus tulevaisuudes (ehkä jouluna) axial ax10

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: E Maxx Foffari (Foff-Killer)
« Vastaus #127 : 06 Kesäkuu, 2008, 13:08:08 »
Hyvä että oot saanut testiä kuitenkin alle, se on loppupeleissä kultaakin arvokkaampaa.

Itse osaan tässä todeta lämmöistä sen, että itse kilpailussa suoritukset ovat todella lyhyitä, eli minuuttikin
on ja kaukana siitä mitä rata tulee olemaan. Ehkä maksimissaan, jos oikeen jää jauhamaan, niin kestää sen
minsan, mutta harvoin. Pääasiassa suoritukset ovat alle minuutin, jotkut reilusti alle, toiset vähän, joten
eiköhän kilpailussa lämmöt pysy aisoissa.

Tehottomuus taas on sitten toinen juttu. Siihen vaikuttaa toki motti, välitykset ja akut mitä on käytössä.
Kuinka täyteen ladattuna, kuinka hyvässä kunnossa? Sitten tietysti tehoon vaikuttaa se, millasia paikkoja
oot kokeillut...  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: E Maxx Foffari (Foff-Killer)
« Vastaus #128 : 06 Kesäkuu, 2008, 13:23:54 »
No periaatteessa testit on jyrkästä tasaisesta hiekkamontun reunasta, joka oli myös korkea. mutta testiä ei ole sellaisesta maastosta missä olette ajelleet eli missä on kumpuja ja muuta mukavaa.
Mutta siis auto tarvitsisi nopeutta lisää. Ja nuo akut mitkä mulla on niin ne on ihan perseestä kaivettuja.
Jos joku viitsii vaikka free bashing pätkällä lainata mulle LiPoa niin tiiän minkälaista sillä on ajaa.

Mutta brobleemana on edelleen kuumeneminen ja tilttaus...
´Red Devil ja Panther

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: E Maxx Foffari (Foff-Killer)
« Vastaus #129 : 06 Kesäkuu, 2008, 16:27:14 »
2. Autosta loppuu yksinkertaisesti teho kokeammassa mäessä. Auto rupeaa valittamaan ja lopulta rinteen lopussa se kyykähtää ja jää siihen reagoimatta mihinkään toimintoon. Auto ei kulje tarpeeksi kovaa, ei riitä tussu.

3. Ja kolmanneksi noparin ja moottorin lämmöt nousevat järjettömiin lukemiin kun ehdin ajaa vaivaiset 2 minuttia mäkeä ylös.

Huh? Et kai aja auton hyytymispisteeseen?
Sillä saat varmasti sähköt rikki.

Välitys on liian lyhyt. Sun pitää hankkia isompi spurri ja pienempi pinjoni.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: E Maxx Foffari (Foff-Killer)
« Vastaus #130 : 06 Kesäkuu, 2008, 23:04:55 »
No sitten välitys mene liina pitkäksi ja ei enää kulje kovaa, eli sitten turha revittää kun ei kierrä...

Mutta nyt on ihan hyviä uutisia että sain tehtyy täysin uuden etupään lukituksen epoxilla. Ylläri Ylläri sain  diffin sisälä erittäin siististí eposximöykyn rattaiden kera irti. Sitten vaan naputin epoxit irti ja uus prrima liimaus tilalle. Nyt on hyvä ei ritise eikä ratise!

Mutta katotaan mitä huomenna tapahtuu.


PS: Ja onnea vaan Niemmalle täältäkin osalta! Itestäni on tulossa eno viikonpäästä ;D sisko meinaan pyöräyttää silloin penikan pihalle :D
« Viimeksi muokattu: 09 Kesäkuu, 2008, 14:51:20 kirjoittanut Maximus »
´Red Devil ja Panther

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: E Maxx Foffari (Foff-Killer)
« Vastaus #131 : 07 Kesäkuu, 2008, 09:15:57 »
jaa a en tiiä mut mikä mootoori sul on tos foff-killeris?


Se on tuo joku hobbycityn halppis L kone, mutta toimii hyvin. Ja musta tuntuu että suurin tehokynnys on nyt niissä akuissa :D


Pystyskö kukaan ees ihan pieneks ajaks lainaamaa kisapaikalla mulle LiPoa? 8)
´Red Devil ja Panther

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: E Maxx Foffari (Red Devil)
« Vastaus #132 : 09 Kesäkuu, 2008, 10:34:38 »
Itellää meni Mäntän kisa ihan perssiillee, ku olikin vasta kolmas kerta kun ajoin harjattomana montulla.
Kaiken kukkuraks ajoin Modified luokassa kun ei löytynyt Unlimitediin renkaita. Tai siis löyty mut ei löytyny adapteria hexeille.
Mutta nyt on jo uudet tuulet purjeissa ja autossa kiinni Panther lapakumit. testiä sain niillä ja 14,4v sarjaan kytkennällä alle ja nyt sanon että meni niiku piti. Täyttä kaasua ei tarvinnu käyttää oikeestaa yhtää,
kun meni jo muutenkiin niin hyvin.
Mutta hyvien uutisten sekaan mahtuu eina huonoja. :-[ Kun ajoin sarjaan kytkennällä eli 14,4v jännitteellä niin parinkymmenen sekunnin väliin nopari sammuu päältä ja sitten kuuluu vain "tilulilulii" mutta sitä ei kuulu kahta kertaa ninkuin normaalisti. ja silloin kun koitin lämpöjä niin Auuuuhhh!
 ja se taphtui viidenminuutin ajon jälkeen se lämpeneminen ja sammuminen. ja sitä viittäminuuttia ei todellakaan tullut ajettua kaasupohjassa eikä ees kokoajan.

Eli siihen taas neuvoa. 7,2v kohalla ei tullut sitä ongelmaa, mutta pätkii vieläkin kuten kisoissa. eli yhtäkkiä iskee jarrun tai pakin päälle kesken ajon :o


PS: Ja nyt tuli lopullinen nimenmuutos, nimittäin Red Devil ;)
´Red Devil ja Panther

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: E Maxx Foffari (Foff-Killer)
« Vastaus #133 : 09 Kesäkuu, 2008, 12:29:02 »
Noniin, pääsitpähän kuitenkin koittamaan, harmi ettei toiminut toivotulla tavalla, mutta kyllä se hyvä kisa tulee vielä!
Mistäs jo pantherit hankit, vai saitko montulta kauppojen kautta hankittua? Hieno homma, pääset sit omien renkaiden kans ajaa.
Noparina siis mamba, sen tiedän mambasta, että kun se kuumenee tiettyyn asteeseen, menee suojamode päälle, etkä voi ajaa
enää normaalisti, silloin tulee odottaa oikeen kunnolla, että nopari on ihan kylmä ja vasta sitten uutta ajoa.

Sinänsä outoa, että lämpenee niin paljon, mutta sekin voi johtua monesta eri asiasta: välitykset, moottori, akut, ajotapa jne..
Ootko koittanut resetoida noparin tehdasasetuksiin softalta ja asentanut ohjaimeen setupit uusiksi, neutraalilta asennolta?
Niistä kannattaa ainakin lähtee. Sitten kattoo, että kaasut sun muut on oikeet ja kysyä, jos ei tiedä varmuudella.

Pätkiminen voi johtua liikakuumenemisesta, joka johtuu suojamodesta, joka alkaa pätkittää, jotta suojaisi noparia kärventymästä,
mutta voi toki johtua muustakin, onko vastari ja nopari lähekkäin? Onko ohjaimen/vastarin taajuus kunnossa? Jaksavatko akut antaa
virtaa, kuinka vanhat akut ovat? Monta erilaista mahdollisuutta, selvittämällä uskoisin ratkeavan. Mutta tota jarru/pakki yhtäkkiä
päälle, sitä en ymmärrä.

Lisätään tietolistaan nimenmuutos, Red Devil  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: E Maxx Foffari (Red Devil)
« Vastaus #134 : 09 Kesäkuu, 2008, 17:58:50 »
Adapterit isompiin renkaisiin oli mulla mukana. Ei vaan niin lähellä, että zarizi olis löytänyt ne.
Tiedä sitten yrittikö edes etsiä ;D. Pääasia että kuitenkin pääsit ajamaan.

Itellä oma auto oli siinä kohtaa ykkösasia, ettei joutuis jo toisen kisan kohdalla ottaa miinuskisaa,
jonka loppujenlopuks joutuu ottaa. Ellei mene sitten vielä huonommin, joka olis jo käytännössä hyvästit mestaruuden uusimiselle.

Kun ajoin sarjaan kytkennällä eli 14,4v jännitteellä niin parinkymmenen sekunnin väliin nopari sammuu päältä ja sitten kuuluu vain "tilulilulii" mutta sitä ei kuulu kahta kertaa ninkuin normaalisti. ja silloin kun koitin lämpöjä niin Auuuuhhh!
 ja se taphtui viidenminuutin ajon jälkeen se lämpeneminen ja sammuminen. ja sitä viittäminuuttia ei todellakaan tullut ajettua kaasupohjassa eikä ees kokoajan.

Mun mielestä lämpeneminen ei ollut yhtään outoa, päinvastoin täysin odotettavaa.

Sulla ei todennäkösesti ollu ulkosta becia käytössä, eli vastarinakkua tai castlen omaa becia.
Noita käyttäessä tulee myös ottaa säätimen vastariin tulevista johdoista punainen irti.
Kandee varsinkin tommosilla keleillä käyttää vastarinakkua, koska kuumuus rasittaa mambaa jo tarpeeks.

Mottikin on L-kokoa ja kierroksia riittää, joten kuumiaa helpommin kun XL-kone.
Käsittääkseni moottorit yleensä karkeasti mitoteltuna hajoaa vasta 120asteen paremmalla puolella.

5min kaasusta riippumatta on tolla kelillä todella paljon. Perus foffisuoritus kestää n. 30s - 1min, ja sillonkin nopari ja motti kuumenee usein.

Välitys sulla tuskin oli pielessä, koska ajoit modin renkailla.

Harmi kun en kerenny kattoo sitä maxxia yhtään enempää. Luulin et ajoit 12 Tosiaan kun oli sitä säätämistä ja kuvaamista, joihin meni kaikki aika.
Sit kun niitä ratojakin piti kattella, niin hommia oli kylliksi. Seuraavalla kerralla sitten paremmin.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: E Maxx Foffari (Red Devil)
« Vastaus #135 : 09 Kesäkuu, 2008, 20:24:04 »
Juu, sitten tiiän  mihin varautua ja silloin auto on jo iskussa. nythän toi olivaan periaatteessa testiä, mutta siitä on hyvä jatkaan seuraavaan osakilpailuun tuulettimien kera ;D ;)
´Red Devil ja Panther

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: E Maxx Foffari (Red Devil)
« Vastaus #136 : 09 Kesäkuu, 2008, 20:30:16 »
Juu, kovaa harjoitusta vaan Panthereilla ennen ens kisaa. Kyllä se siitä vielä muotoutuu.
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: E Maxx Foffari (Red Devil)
« Vastaus #137 : 11 Kesäkuu, 2008, 13:54:07 »
Khyyl. Eilen kun oli "vähän" märempi keli kun oltiin ajamassa, niin auto meni panthereilla ykkösellä melkein pienimmällä kaasulla mitä saa niin "rinteen" ylös, vaikka etupää oli ilman lukkoa. Saku oli myös ajamassa terziin bantiitilla sandpawien kera, mutta sillä tarvittiin jo vauhtia että menee ylös.

Otettiin myös kiihdytys kisa sen kanssa ja Red Devil peittosi sen nopeudella, ja puoliks sillä että ajoin sen yli ;D
Huomasin myös että kun käytin vastarin akkua niin suojamode meni kokoajan päälle mambasta, mutta kun otin vastari akun pois niin toimi kunnolla, nyt kun siihen kiinnitti sen huomion...

Nyt on tuuletinkin paikallaa, mutta mistä saan siihen virran? se on nyt tinattu kytkimen kanssa noparin akkupiuhoiuhin kiinni, mutta kun laittaa noparin päälle niin tuulettimen pyörimisnopeus vähenee 40% siitä mitä se on ilman noparia. Eli kannaatko sille ottaa ihan omat 9v paristot rinnan kytkennässä että riittää kauemmmin vai jotain muuta?

Siinä tuuletin. laitoin sen tuulettamaan mambaa ja konetta saman aikaisesti.





Myös uus lookki syntyi maskotin kera. hieman vielä keskeneräinen, koska en tiedä laitanko Mr. (Sika) Wagnerin sisälle vai takalavalle kattovaloteelineen kanssa.





Muuta sille ei nyt ole tehty ja tänään montulle testailee...



´Red Devil ja Panther

Black Bull

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 54
Vs: E Maxx Foffari (Red Devil)
« Vastaus #138 : 12 Kesäkuu, 2008, 13:26:45 »
ite laitaisin omat patterit/akuttuulettimelle.. tai ota joku ylinmääränen nimh ja laita nokkaaan painoksi ja siitä
piuhat tuulettimeen. :-\
E-SAVAGE ja joskus tulevaisuudes (ehkä jouluna) axial ax10

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: E Maxx Foffari (Red Devil)
« Vastaus #139 : 13 Kesäkuu, 2008, 20:48:15 »
Tänää oli testaamassa montulla ja koitin pystysuoria ja kyllä meni hyvin! Ympäri ei heitä kun päästää kaasun oikeassa kohtaa pois. Silloin auto liitää pystyssä ylös ilmassa ja tipahtaa nätisti ja tasaisesti harjanteelle.

TEhoa kun vhkeestä löytyy nyt niin mukavasti niin siitä ei tarvitse olla huolissaan jyrkemmällä,korkeemmalla ja haastavammalla radalla.

Ja panthereille annan suoraan 10+ on meinaan niin mukavat tuolla rinteessä ;)
´Red Devil ja Panther