Kirjoittaja Aihe: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution  (Luettu 51542 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #80 : 19 Huhtikuu, 2009, 16:10:01 »
Finland Cupin debyyttikisassa tiimin ykköskuski otti viidennen sija ja allekirjoittanutkin sai ajetuksia kaikki jaksot. Olen ihan tyytäväinen, vaikka kolmannen jakson jälkee napsahti takaa linkki poikki ja viimeisen jakson alastulossa auto otti turpiin repien tukivarret irti pyörännavoista.





Laitoin kotimatkalla uutta tilaukseen ja tarkoitus olisi taas ajaa ensi viikonloppuna.

Purettiin auto muutenkin osiksi ajon jälkeen, jotta saa taas ylimääräiset hiekat pois kuluttamasta voimansiirtoa ja olemasta painolastina. Samalla tuli huomattu, että yksi iskari oli auki ja iskareiden sisällä oleva neste hirveää kuraa. Iskarin varretkin näyttävät siltä, että ensi viikonlopun jälkeen ne voi heittää metalliromuihin.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #81 : 20 Huhtikuu, 2009, 00:50:26 »
Joopa joo. Osiin purkamisen jälkeen vaurioita paljastui sitten enemmänkin. Takadiffin pinionin laakeri on lähes kadonnut eli diffikopan sisältä löytyi vain murusia. Itse diffi tuntuu olevan ihan kunnossa ja voi olla että tämä on saanut siipeensä jo aiemmin, mutta hajosi nyt lopullisesti. Pitää tuo diffi kuitenkin avata vielä ja tarkistaa, että kaikki on varmasti kunnossa. Laakerin kanssa on vähän saatavuushaasteita, mutta pari vaihtoehtoa on nyt tiedossa, että katsotaan saisiko sen kotimaasta viimeistään perjantaiksi. Jos ei saa, niin sitten jää viikonloppuna ajamatta.

Revon takarungon muovinen puolikas on mennyt halki. Laitoin liimaa ja vähän ylimääräistä tavaraa siihen, joten eiköhän tuo saada ajokelpoiseksi viikonlopuksi. Uusi on kuitenkin jo tilattu.

Jos nyt jotain positiivista pitää hakea, niin ainakaan toistaiseksi ei ole havaintoja siitä, että takadiffin ulostulot eivät olisi kestäneet. Pitää nyt kuitenkin tehdä muutama kappale niitä varalle, kun eivät tuosta materiaalista maksa juuri mitään. Niin nehän on tehty karkaistusta pikateräksestä.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #82 : 20 Huhtikuu, 2009, 11:48:03 »
Nyt on laakeritkin löytyneet ja pitäisi tulla viimeistään keskiviikkona.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #83 : 24 Huhtikuu, 2009, 18:44:04 »
Laatukamaa nämä Monsterit. Auto olisi muuten kasassa ja piti ajaa pieni testikierros, että kaikki toimii, niin Monsteri ei inahdakaan. No onhan tässä vielä monta tuntia aikaa huomiseen ja Säkylään lähtöön...
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

ode

  • Hajalapa
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #84 : 24 Huhtikuu, 2009, 19:11:02 »
Laatukamaa nämä Monsterit. Auto olisi muuten kasassa ja piti ajaa pieni testikierros, että kaikki toimii, niin Monsteri ei inahdakaan. No onhan tässä vielä monta tuntia aikaa huomiseen ja Säkylään lähtöön...

Täähän alkaa olemaan jo huolestuttavaa :( Koskakohan oma kosahtaa...

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #85 : 24 Huhtikuu, 2009, 19:29:28 »
Laatukamaa nämä Monsterit. Auto olisi muuten kasassa ja piti ajaa pieni testikierros, että kaikki toimii, niin Monsteri ei inahdakaan. No onhan tässä vielä monta tuntia aikaa huomiseen ja Säkylään lähtöön...

Täähän alkaa olemaan jo huolestuttavaa :( Koskakohan oma kosahtaa...

Oliko ulkoinen becci käytössä? Ilmeisesti tuo sisäinen becci ei meinaan välttämättä hirveän hyvin kestä noita voimaservoja. Tälläiseen päätelmään ainakin tuon oman kosahtaneen MMM kanssa tulin. Meinaan tämän uuden MMM kanssa ei mitään ongelmia ole ollut 6S käytössäkään. V.loppuna luvassa viideota omasta koslasta, jos vain kaverin saan kuvaamaan.

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #86 : 24 Huhtikuu, 2009, 21:09:15 »
Ei ollut sisäinen BEC käytössä. Avasin kotelon ja löysin piirilevyn alta lähes kotelon täydeltä hiekkaa. Poistin suurimmat hiekat ja aloin etsiä mahdollisesti kärventynyttä kohtaa. Kun mitään epäilyttävää ei näkynyt epäilys kohdistui katkaisijaan. Kun edes piirilevyllä suoraan sulkemalla kohdat, johon johdot on juotettu kiinni, ei henkeä pihissyt alkoi näyttää huonolta. Puhdistin piirilevyn kuitenkin huolellisesti ja Monsterihan heräsi henkiin kun oikosulki suoraan katkaisijan johdot! Sitten vain paksu kerros lakkaa piirilevyn pinnalle ja silikonia kotelon täyteeksi korvaamaan sitä hiekan täyttämää tilaa. Sitten purin vielä katkaisijan osiksi ja puhdistin sieltä hiekat pois. Saa nyt luvan kelvata huomisen, jos jotenkin toimii ja vaihdetaan sitten parempi katkaisija, kun päästään asialliseen komponenttikauppaan ensi viikolla.

Joten Monster is alive! Again.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #87 : 24 Huhtikuu, 2009, 21:59:48 »
Mullahan meni kanssa tuo katkaisia paskaksi juurikin edellisenä iltana ennen FC ekaa kisaa, Siinä sitten kolvailtiin kiinni jykevä nappipainalluksinen
alumiini kuorinen kytkin ja rupesi toimimaan... Nyt tosin omasta monsterista se 1 lutikka kärvähtänyt ja uutta noparia odotellaan Castlelta. Se ei tosin
omaan autoon mene, vaan siirtyy kaverin autoon, ja itselle tulee Tekinin RX8...


Sun auto muuten pelitti hemmetin hienosti kisoissa, ja balanssi oli kohdillaan... Toivotaan että mitään ei hajoa ensikisassa. Oli muuten aika hieno
alastulo juniorilta ;) Tollasia vaa lisää, ni on rahapussi kovilla, ja show täydellinen... ;D
´Red Devil ja Panther

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #88 : 25 Huhtikuu, 2009, 22:30:45 »
Auto alkaa olla aika hyvissä säädöissä, kun vaan olisi kuskitkin. Molempien kuskien ajamisessa näkyy kokemattomuus, joskin itselläni huomattavasti enemmän. Harjoitusta vaan lisää, niin kyllä se siitä alkaa luistamaan. Itselläni tosin tavoitteena vain saada sen verran tuntumaa autoon, että pystyn säätämään ja kehittämään sitä eteenpäin ja ykköskuskin tehtävä olisi sitten pyrkiä kiilaamaan palkintopallille. Vielä ollaan vähän turhan kaukana, mutta kun tyhmät virheet saadaan pois, niin sitten voisi tulla jo tulostakin.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #89 : 26 Huhtikuu, 2009, 06:25:09 »
Auto alkaa olla aika hyvissä säädöissä, kun vaan olisi kuskitkin. Molempien kuskien ajamisessa näkyy kokemattomuus, joskin itselläni huomattavasti enemmän. Harjoitusta vaan lisää, niin kyllä se siitä alkaa luistamaan. Itselläni tosin tavoitteena vain saada sen verran tuntumaa autoon, että pystyn säätämään ja kehittämään sitä eteenpäin ja ykköskuskin tehtävä olisi sitten pyrkiä kiilaamaan palkintopallille. Vielä ollaan vähän turhan kaukana, mutta kun tyhmät virheet saadaan pois, niin sitten voisi tulla jo tulostakin.


Älä nyt, kolmossijahan tuli jo eilen!  ;D
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #90 : 26 Huhtikuu, 2009, 12:26:23 »
No joo, mutta osanottajien määrä takasi jo tuon kolmossijan pelkästään sillä että toinen kuski edes starttaa ensimmäiselle jaksolle. Kun samaan päästään Finland Cupissa, niin sitten voidaan asettaa uusia tavoitteita.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #91 : 09 Toukokuu, 2009, 22:46:04 »
Pari päivää on mennyt mukavasti etsiskellessä sopivia ajopaikkoja. Noin 30-40 eri kuoppaa on käyty katsomassa Hyvinkää - Karjaa välillä (vt 25). Useimmat täysin kelvottomia, mutta muutama ihan kelvollinenkin paikka on löytynyt.

Tänään käytiin Land Roverin Defender -päivillä Lohjalla ajamassa vähän näytösajoa ja samalla reissulla tarkastettiin Lohjan ympäristön monttuja. Niistä ehdoton helmi on Lohjan Kirkniemen alueella oleva Lohja Ruduksen soranottoalue, jolla käytiin ottamassa vähän tyyppejä kaatosateessa, hirveässä tuulessa ja +6 asteen keväisessä lämpötilassa. Noin minuutin kestin kuvata näpit jäässä videota ja tuli samalla testattua millaista jälkeä uuden puhelimeni kameralla saa: Video löytyy täältä.

Ajon jälkeen autokin oli taas saanut tutun kuorrutuksen päälleen

Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #92 : 11 Toukokuu, 2009, 17:17:59 »
Välillä on paikallaan tehdä perusteellinen puhdistus ja vauriotarkastelu



Itseasiassa tälle autolle tehdään näin lähes jokaisen ajokerran jälkeen. Tällä kertaa meni vaihtoon takaa bulk headit ja yksi takadiffin pinionin laakeri. Bulk headit ovat vielä ehjät, mutta sen verran kulumaa siellä ja täällä, että varmuuden vuoksi vaihdetaan. Laakerista taas kuuluu sen verran rahinaa, että vaihdetaan ennenkuin hajoaa.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #93 : 10 Kesäkuu, 2009, 17:16:51 »
Pienestä se on tulokset kiinni. Oma suoritus Säkylässä oli mitä oli, mutta PaulJr vaihtoi täysin mahdollisen palkintopallisijoituksen kuudenteen sijaan viimeisellä jaksolla. Kaatohan siitä tuli ja vain 80 pistettä ja ihan huolimattomuutta. Oli muuten tuo viimeinen ainoa jolla voitin juniorin. Ainakin on hyvin selvää mihin pitää jatkossa keskittyä suorituksen parantamiseksi. Juniori keskittyy lukemaan rataa paremmin ja itse pitäisi opetella ajamaan.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #94 : 11 Kesäkuu, 2009, 13:35:09 »
Nopeuspätkä oli juniorilta tosi hyvin vedetty. Puolen välin yli oli siihen saakka kirkkaasti paras aika tulossa.
Varmaan aika paljon kaatuu kisajännitykseen, kuten kaikilla muillakin. Palkintopalli on vain ajan kysymys.
Vielähän kaikilla on täydet ja realistiset mahkut voittoon, koska kaksi kisaa miinustetaan kaikista.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #95 : 02 Heinäkuu, 2009, 01:46:26 »
Telemetria alkaa tuottaa tulosta. Auton käyttäytymisestä saadun datan perusteella tehtiin peräpäähän jousituksen progression muutos ja säädettiin pyöräkulmia. Muutokset vaikuttivat jo ennen kisaa hyviltä ja osoittautuivat kisassa erittäin hyvin kohdalleen osuneiksi.

Seuraavaan kisaan koitetaan parantaa etupään pitoa vaihtamalla kumiseosta ja laskemalla keulaa vähän alemmas. Pitää kuitenkin ajaa sitä ennen vähän testiä ja kerätä lisää dataa autosta ennen lopullisten muutosten päättämistä.

Myin meidän kuljetuskaluston veturin viime kisaa edeltävänä torstaina ja luovutin sen maanantaina pois. Pitää ennen seuraavaa kisaa keksiä jostain kalusto, jolla tullaan montulle motor homen kanssa (tai vaikka ilman sitä).
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #96 : 31 Heinäkuu, 2009, 20:54:02 »
Uusi kori on leikattu ja koritolppien paikat porattu. Huomenna puhdistus ja maalaus, niin hyvin ehtii kori käyttökuntoon sunnuntain kisaan. Jätetään nyt vielä tarkemmat yksityiskohdat nähtäväksi itse kisoissa.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #97 : 02 Elokuu, 2009, 21:20:04 »
Otin muutaman kuvan ennenkuin uudelle korille annettiin kyytiä Mäntän montulla:













Väri on alkuperäinen Land Rover Trophy G4 oranssi, nimeltään Tangerine Orange.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #98 : 06 Elokuu, 2009, 00:56:35 »
Auto toimi Mäntässä täydellisesti. Revoltista lainassa ollut eturengaskonstruktio oli entistä parempi, joten omat eturenkaat muokataan vastaamaan Revoltin renkaita. Tiimin ykköskuskille tuli (hermo)romahdus ja miinuskisa, mutta kakkoskuskina onnistuin paikkaamaan aukon ja saavutin kauden parhaan henkilökohtaisen tuloksen. Olen erittäin tyytyväinen saavutettuun viidenteen sijaan, etenkin kun onnistuin viimeiksellä jaksolla nostamaan sijoitusta kaksi pykälää ja sain jaksolta toiseksi parhaat pisteet. Muuten aika tasapaksu kisa, ilman mitään kummempia loistosuorituksia. PaulJr väläytti nopeusjaksolla ja varmapäälle ajolla otti toiseksi nopeimman ajan ja mikä tärkeintä ilman merkkivirheitä.

Autorata Racing Teamin kuljettajien pisteet ja sijoitukset eri jaksoilla ja kokonaistuloksissa (suluissa sijoitus jakson jälkeen yhteispisteissä):

Jakso PaulJr sijoitus        Penguin sijoitus





1.3306.2909.
2.12012. (11.)2705. (8.)
3.1805. (11.)1607. (6.)
4.3422. (8.)2767. (6.)
5.2507. (8.)23010. (7.)
6.012. (10.)1802. (5.)





Yhteensä122210.14065.

Myös auton speksejä on päivitetty ensimmäisellä sivulla ja lisätty lista tiimin tukijoista ja autoon ja tiimille osia, tavaraa tai palveluita toimittaneista yrityksistä.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #99 : 06 Elokuu, 2009, 16:03:59 »
Mielenkiintonen tilasto. Tommoset kun sais joka autosta joka kisassa  :). Exceliin sais varmaankin luotua laskutoimitukset kyseiselle jutulle.

Hieno eka viesti. Paljon infoa juuri niin kuin pitäisikin olla joka auton osalta.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson