Auto julkistettiin lopullisessa asussaan autoesittelyssä ja se sai nimekseen Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution. Tässä kooste auton spekseistä ja jatkona tarinaa auton syntyhistorian alkuhetkistä alkaen:
Säädin........................ | Castle Creations Mamba Monster |
Moottori...................... | Castle-Neu 2200 kv |
Vastari........................ | Futaba R603FS |
Ohjain......................... | Futaba Megatech 3PM 2.4GHz / Futaba Magnum 3PM 2.4GHz |
Akku........................... | 2 x Zippy Rhino 2350 mAh 4S1P rinnakkain |
Akuista irtoaa............... | 118 A jatkuva, 165 A purskeena (15 sek.) |
Servot........................ | 2 x Power HD 9660MG (20 kg/cm) |
Renkaat...................... | Pro-Line Maxx Paddle |
Vanteet...................... | Pro-Line 23mm White 1/2 Offset Standard Maxx Wheel |
Runko......................... | Autorata.com, alumiinipalkkirunko ja sileä alumiinipohjalevy |
Apurungot................... | Gorillamaxx G3R etu- ja taka-apurungot |
Pyöränripustus............. | Traxxas Revo 3.3 |
Liittimet...................... | Traxxas High Current |
Vetotapa.................... | Neliveto |
Keskitasauspyörästö..... | Hong Nor Super Torsen, itsetehdyillä ulostuloilla keskellä autoa |
Etutasauspyörästö........ | Hong Nor Super Torsen, itsetehdyillä ulostuloilla, joissa kiinteä drive cup. Välitys 13/43. |
Takatasauspyörästö...... | Hong Nor Differential, pikateräksestä tehdyillä ulostuloilla, joissa Traxxasin teräs drive cup. Välitys 13/43. |
Kardaanit.................... | Edessä ja takana RC4WD Punisher Shaft II 150-192 mm, porattuna 8 mm:n ulostuloille |
Vetoakselit.................. | Traxxas Revo 3.3 teräsvetoakselit |
Korit........................... | ABS muovista tehty Land Rover Defender Crew Cab 130 kori, jossa pyöräkotelot sovitettu 147 tuuman akselivälillä olevan Defender 147:n alustaan sopivaksi |
Värit........................... | 1. British Standard Middle Bronze Green 223, matta ja tutkasäteitä heijastamaton 2. Tangerine Orange (LRC 761), 50% himmennys |
Iskarit......................... | Traxxas GTR |
Spurri.......................... | Hong Nor 48T Mod 1 |
Pinjoni......................... | Robinson Racing 13T mod 1 |
Mittoja:
Akseliväli:.................... | 458 mm (säädettävissä 456 - 479 mm) |
Pituus:........................ | 645 mm |
Leveys:....................... | 450 mm |
Korkeus:...................... | 260 mm |
Kilpailuhistoria2009 Foff Cup GP2: 4. Janne, 5. Pauli
2009 Finland Cup GP1: 5. Pauli, 9. Janne
2009 FatPipe Cup GP3: 3. Pauli, 4. Janne
2009 Finland Cup GP2: 6. Pauli, 7. Janne
2009 Finland Cup GP3: 4. Pauli, 9. Janne
2009 Finland Cup GP4: 5. Janne, 10. Pauli
2009 MM-kisat: 5. Janne, 8. Pauli
2009 Finland Cup GP5: 4. Janne, 7. Pauli
2009 Finland Cup GP6: 4. Janne, 6. Pauli
2010 Finland Cup GP1: 11. Pauli
2010 Finland Cup GP2: 9. Pauli
SponsoritAutorata-tiimin kilpailutoimintaa tukevat ja sen mahdollistavat hyvät yhteiskumppanit. Kaudella 2009 tiimin pääyhteistyökumppaneita ovat:
Lisäksi tiimiämme ovat tukeneet:
Lisäksi auton rakentamisessa ovat olleet avuksi:
Osia ja tarvikkeita tiimille ovat toimittaneet lisäksi
ABC-liikenneasemat,
Bauhaus,
Biltema,
Castle Creations,
Dealextreme,
Esko Valtee Oy,
Farmi Pro,
Gigantti,
Hexcrews,
Hobby King,
Hobbypeople,
Ikea,
JP-Nitro Racing,
K-Rauta,
LiquidRC,
Maxamps,
Motonet,
NationSkander California,
Partco Oy,
RC Sabe,
Towerhobbies,
Vertical Hobby.
Tästä se kaikki alkoiNyt alkaa olla työpöydällä jotain muutakin kuin tyhjiä suunnitelmia. Kävin hakemassa Revo 3.3:n projektin pohjaksi ja hyllystä löytyy siihen 2.4 gigan radiot. Nyt pitäisi lähteä purkamaan auto osiksi ja aloittaa todenteolla rungon suunnittelu sähköistettyyn ja pidennettyyn "Revoon". Ensimmäinen homma olis varmaan ottaa vähän kuvia, riipiä noi polttisosat mäkeen ja ottaa mittoja autosta, vielä kun alkuperäinen runko on paikallaan.
Suunnitelmista tulikin jo kirjoiteltua aiemmin
tänne. Vastaukset ja muualta lukemani jutut ovat pistäneet miettimään tuota kahden moottorin setupia, mutta mitään ei ole vielä päätetty sen suhteen, suuntaan eikä toiseen. Se on kuitenkin varmaa että sähköauto tästä tehdään ja nimi autolle on jo keksitty.