Äänestys

Mikä tapa olisi mielestäsi mukavin, järkevin ja nopein?

Nykytapa: jaksot ajetaan vuorotellen.
2 (22.2%)
Uusitapa 1: Modi ajaa 3 jaksoa putkeen, kaikki vuorotellen nopeuden, modi loput kaksi putkeen ja muut vuorotellen.
4 (44.4%)
Uusitapa 2: Modified ajaa ensin 3 jaksoa putkeen, sitten GP, sitten Unlimited, sitten XL. Nopeus ajetaan vuorotellen ja loput kaksi samaan tapaan kuin alun 1-3.
2 (22.2%)
Uusitapa 3: Jokainen luokka ajaa kilpailunsa putkeen: 1. Modified, 2. Unlimited GP, 3. Unlimited, 4. XL Unlimited
1 (11.1%)
Jokin muu, mikä? Kerro!
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 8

Äänestys päättynyt: 12 Syyskuu, 2008, 18:07:23

Kirjoittaja Aihe: Millä tavalla luokat kilpailunsa ajavat?  (Luettu 6272 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Millä tavalla luokat kilpailunsa ajavat?
« : 09 Syyskuu, 2008, 18:07:23 »
Hieman haetaan kartoitusta ja mielipidettä mikä olisi oikea tapa lyhentää kisaan kuluvaa aikaa siten,
että ajaminen on kaikkien kannalta hauskaa ja katsoakin ehtisi. Ettei tarvitsisi vastari vaihdella yhden
tai useamman auton takia, että taajuusongelmilta vältyttäisiin jne...

Plussaa tulee, jos vastaukseen liittää kirjallisen osionkin!  :)
Huom. Äänestys avoin vain 3 päivää!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

niemma-2

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
  • 27.095
Vs: Millä tavalla luokat kilpailunsa ajavat?
« Vastaus #1 : 09 Syyskuu, 2008, 18:19:37 »
Olen miettinyt että ehkä toimivin olis että ajettas 1 luokka kerrallaan niin säästys autojen venkslaamiselta sinäänsä.
Toinen vaihtoehto olis että ajettas 2 rataa per luokka niin ei tarvi kokoajan olla vaihtelemassa autoa, pelkän auton..ym vaihtoon menee jo omansa aikansa aina.
Tietenkin jos autoon tulee vikaa ekalla radalla ja ei kerkee korjaamaan niin jäis toinen rata ajamatta, mutta eipä sinäänsä putkeen ajamisella hyödy kun sitä että kilpailu menee nopeemmin ja kalusto olis valmiina siitymään seuraavalle radalle.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Millä tavalla luokat kilpailunsa ajavat?
« Vastaus #2 : 09 Syyskuu, 2008, 18:24:59 »
Kahdenkaan välein ei ole huono ajatus, lähinnä ajattelin 3+3 ja välissä se ruokatauko 30min-1h.
+ luokka siirtymissä menee toki oma aikansa, joten niissä lyhyt huilinta.

Mutta 2+2+2 ei sekään mahdoton idea ole, katsotaan nyt miltä kokonaisuus näyttää mielipiteiden suhteen.
Omalla tavalla luokka kerrallaan olisi hyvä, mutta esim. XL luokan heput saavat venata vähän aikaa, että
pääsevät ajamaan, ellei sitten jaksoteta ajallisesti, ettei ole pakko heti tulla, mutta se jaksottaminen onkin
ja hankalampaa, koska vakioaikoja ei ole tiedossa ja joustavuutta on aina.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Millä tavalla luokat kilpailunsa ajavat?
« Vastaus #3 : 09 Syyskuu, 2008, 19:16:17 »
1 luokka kerrallaan ois nopein, mutta jännitystä on paljon paljon vähemmän, joka taas on huono juttu.
Se on nähty jo Foff Cupissa, et kisa menee ohi ennen kun edes tajuaa.

Ja jos näin tehtäis, niin kuka tietää jotkut lähtevät ennenaikojaan pois.
Ei toimi mun mielestä luokat putkeen vuorotellen.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Millä tavalla luokat kilpailunsa ajavat?
« Vastaus #4 : 09 Syyskuu, 2008, 19:19:31 »
1 luokka kerrallaan ois nopein, mutta jännitystä on paljon paljon vähemmän, joka taas on huono juttu.
Se on nähty jo Foff Cupissa, et kisa menee ohi ennen kun edes tajuaa.

Ja jos näin tehtäis, niin kuka tietää jotkut lähtevät ennenaikojaan pois.
Ei toimi mun mielestä luokat putkeen vuorotellen.

Juuri samasta syystä en sitä kannata. Mielenkiinto katoaa, varmasti olisi nopein, mutta tällä tavalla
ajamisesta tulee pakkopullan oloista, toiset odottavat, joku saattaa lähteä jne.. ei toimivin ratkaisu,
ainakaan ilman parempaa suunnittelua.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN