Historiaa:Kuvia:
Foff Cup -Syyskausi- 06 GP 5, Tampella
Foff Cup 07 GP 1, Tampella/Ellivuori
Foff Cup 07 GP 2, Tampella
Foff Cup 07 GP 3, Tampella
Foff Cup 07 GP 4, Kiimasuo/Mouhijärvi
Foff Cup 07 GP 5, Kiimasuo
Schumi Cup 07 GP 1, Tampella
Schumi Cup 07 GP 2, Kiimasuo
Rc-Foff Finland Cup 07 GP 1, Kangasala
Rc-Foff Finland Cup 07 GP 2, Kangasala
Rc-Foff Finland Cup 07 GP 3, Kangasala
Rc-Foff Finland Cup 07 GP 4, Kangasala
Säätöä alkuvuodesta 09
Kori melkein valmis. Helmikuu 09
FatPipe Cup 09 GP 2, Kangasala
RCFFC Autoesittely 09, Kangasala
Foff Cup 09 GP 2, Säkylä
Rc-Foff Finland Cup 09 GP 1, Kangasala
FatPipe Cup 09 GP 3, Säkylä
Tampella Cup 09 GP 2, Tampella
FatPipe Cup 09 GP 4, Mouhijärvi
Foff Cup 09 GP 3, Tampella
Rc-Foff Finland Cup 09 GP 2, Säkylä
Rc-Foff Finland Cup GP 3, Mänttä
Tampella Cup GP 3, Tampella
Tampella Cup GP 4, Tampella
Kori ennen kauden 2009 puoliväliä, Heinäkuu 2009
FatPipe Cup 09 GP 5, Ellivuori
FatPipe Cup 09 GP 6, Säkylä
Foff Cup 09 GP 5, Säkylä
RC Formula Offroad World Championships 09, Kangasala, SuomiSijoitukset:2006:Foff Cup -Syyskausi- GP 5:
4 (Kuski: Pertti Sarka)
2007:Rc-Foff Finland Cup GP 1/
Foff Cup GP 6:
7 (Kuski: Saku Sarka)
Rc-Foff Finland Cup GP 2/
Foff Cup GP 7:
6 (Kuski: Saku Sarka)
Rc-Foff Finland Cup GP 3/
Foff Cup GP 8:
3 (Kuski: Saku Sarka)
Rc-Foff Finland Cup GP 4/
Foff Cup GP 9:
7 (Kuski: Saku Sarka)
Foff Cup GP 1:
1 (Kuski: Samu Sarka)
Foff Cup GP 2:
1 (Kuski: Saku Sarka)
Foff Cup GP 3:
3 (Kuski: Saku Sarka)
Foff Cup GP 4:
3 (Kuski: Saku Sarka)
Foff Cup GP 5:
5 (Kuski: Saku Sarka)
Schumi Cup GP 1:
3 (Kuski: Saku Sarka)
Schumi Cup GP 2:
2 (Kuski: Saku Sarka)
RC Formula Offroad Näytöskilpailu päivä 1: 11 (Kuski: Samu Sarka)
RC Formula Offroad Näytöskilpailu päivä 2:
4 (Kuski: Samu Sarka)
2009:RC Formula Offroad World Championships:
7 (Kuski: Samu Sarka)
Rc-Foff Finland Cup GP 1:
1 (Kuski: Samu Sarka)
Rc-Foff Finland Cup GP 2:
8 (Kuski: Samu Sarka)
Rc-Foff Finland Cup GP 3:
2 (Kuski: Samu Sarka)
Rc-Foff Finland Cup GP 4:
7 (Kuski: Samu Sarka)
Rc-Foff Finland Cup GP 5: 11 (Kuski: Samu Sarka)
Foff Cup GP 1:
3 (Kuski: Samu Sarka)
Foff Cup GP 2:
3 (Kuski: Samu Sarka)
Foff Cup GP 3:
2 (Kuski: Samu Sarka)
Foff Cup GP 5:
3 (Kuski: Samu Sarka)
FatPipe Cup GP 2:
1 (Kuski: Samu Sarka)
FatPipe Cup GP 3:
2(Kuski: Samu Sarka)
FatPipe Cup GP 4:
2 (Kuski: Samu Sarka)
FatPipe Cup GP 5:
2 (Kuski: Samu Sarka)
FatPipe Cup GP 6:
1 (Kuski: Samu Sarka)
Tampella Cup GP 1:
2 (Kuski: Samu Sarka)
Tampella Cup GP 2:
1 (Kuski: Samu Sarka)
Tampella Cup GP 3:
6 (Kuski: Samu Sarka)
Tampella Cup GP 4:
3 (Kuski: Samu Sarka)
2010:Rc-Foff Finland Cup GP 1: 12 (Kuski: Samu Sarka)
Kausien tuloksissa:Foff Cup -Syyskausi- 2006:
5Rc-Foff Finland Cup 2007:
6Foff Cup 2007:
3Schumi Cup 2007:
2Tampella Cup 2009:
2FatPipe Cup 2009:
2RC Formula Offroad World Championships 2009:
7Foff Cup 2009:
3Rc-Foff Finland Cup 2009:
5Kisoja takana:34
Ykkössijoituksia: 6
Kakkossijoituksia: 7
Kolmossijoituksia: 8
Nelossijoituksia: 2
Vitossijoituksia: 1
Kuutossijoituksia: 2
Seitsemässijoituksia: 4
Kahdeksassijoituksia: 1
Yhdestoistasijoituksia: 2
Kahdestoistasijoituksia: 1
Entiset nimitykset:2006-2009: Helltoy
Uran paras saavutus:Finland Cuppi kisan voitto.
Technical data:Auto/runko: HPI Hellfire
Voimansiirto: Spider keskidiffi
Säädin: MGM 160
Servo: Tower Pro MG-995
Mylly: Kiina 110kv pikkukone
Renkaat: Proline Maxx Paddle
Akku: Rhino 2350 mAh 4S LiPo x 2
Vastarinakku: LiFe
Ohjain: Acoms Technisport 2,4 Ghz/Eurgle 2,4Ghz 2nd generation
Kori: Bounce
Maskotti: Mohammad Ahti
Kilpailijanumero: #5
1.9.08Tänään en saanut aikaiseksi muuta kuin sovittelin vähän runkoa ja akseleita sekä koria. Kuvia jossain vaiheessa.
27.9.08Tänään vähän mietittiin -foff-:in kanssa Helltoy:n tekniikkaa. Tulossa Bajan keskidiffi ja kardaanit. Sitten 14,8 V.
29.10.08Kori on suunniteltu nyt kokonaan. Myös tiimiväri on jo keksitty ensi kaudelle. Joten nyt rupeaa suunnitelmat olemaan valmiina ja on aika siirtyä toteutusvaiheeseen.
17.12.08Jahas, ennen joulua Helltoy on jo rullaavassa kunnossa. Silloin tulee sitten kuvia.
31.12.08Huomenna alkaa taas työstäminen toden teolla pidennyksen parissa. Kuvia tulossa kun niitä otetaan.
4.1.09Tänään saatiin viimein Helltoy rullaavaan kuntoon. Huomenna hieman kuvia ja tulevan korin asettelua.
5.1.09Vihdoinkin kuvia. Koriksi tulee tuunarin vanhan Hot Shadowin vanha kehikko. Pieniä muutoksia on kuitenkin siihenkin luvassa. Auton pituus on 48,5cm.




Vierellä Painkiller joka on 45,5cm pitkä. Vielä puuttuu runsaasti osia, kuten yksi laparengas, moottori ja eteen pitää laittaa kardaanit kiinni.
9.1.09Viikonloppuna pitäis saada autoa kasaan. Kardaani kiinni ja servo kiinni. Myös koria vois suunnitella.
13.1.09Huomenna värjään vanteet ja laitan rungon lopullisesti kiinni. Kardaani tarvis kans laittaa.
18.1.09Eilen lähti Helltoy koripajalle. Tulossa jykevät alulokarit ja maskottipenkille alusta
1.2.09Vieläkin lelu on koripajalla, mutta värityksiä on sen sijaan suunniteltu. Kelta-mustaa lookkia on meikäläisen autoihin tulossa. Eli Lokarit ja Vanteet keltaseks.
12.2.09Maskotin nimi muutettiin Todd Capriceksi. Mutta, asiaan. Viikonloppuna jos kaikki menee putkeen niin päästää Helltoyta kokeilemaan 4s lipoilla. Kaikki koria varten tilattavat maalit, sun muut pelit ja pensselitkin on valmiina koria varten. Jossa kuitenkin menee vielä jonkin aikaa.
14.2.09Ei päästy testaamaan kun ei konehuonetta saatu vielä tänä vkl kuosiin. Mut 2 viikon päästä sitten. Korinkin teen valmiiksi ja maalaan tossa hiihtoloman aikana.
15.2.09En malttanut odottaa hiihtolomaan saakka. Tänään tein jo penkit autoon, takalokarit, toisen etulokarin ja auton kori on nyt suunniteltu loppuun saakka. Kuvia tulee vasta valmiista korista.
13.3.09Viikonloppuna laitetaan pohlalevyä kestävämpään kuntoon. Myös vedetään kaapeleita valmiiksi, jotta saadaan patterikotelot, tuulettimet ja kojelauta paikalleen. Kuvia sitten kun saan laparenkaat alle.
15.3.09Nyt on Helltoyta kokeiltu laparenkaillakin. Kyllä menee hienosti. Vielä pientä hienosäätöä ennen FatPipe Cupin kakkoskisaa ja sitten voittamaan. Kääntösäde on tässä aivan uskomaton.
18.3.09Tänään tuli pikkuvastari ilmeisesti Slidin postilaatikkoon, niin huomenna pääsee sen asentamaan. Tänään laitoin Helltoyn viimesen päälle kuosiin. Kojelaidalla on nyt toimivat napit Mamballe ja vastarin akulle. Edessä 500k mömmöt, keskellä 150k mömmöt ja takana 300k mömmöt. Eli viikonloppuna Helltoyn uusi tuleminen, ja tämä ajanjakso saa alkaa voitolla!
21.3.09Pe iltanta motti vielä sanoi sopimuksensa irti, mutta kisaan päästiin laina motilla. Voitto tuli, tosin 14 pisteen erolla kakkoseksi tulleeseen Bullittiin. Teknisiltä murheilta ei säästytty, kun alussa Mamban on/off napin juotokset irtosivat, ja vastarin akku ei antanut tarpeeksi virtaa käännölle. Lopussa taisin vielä rikkoa spider diffin keskeltä. Mutta positiivisin mielin kohti tulevaa.
24.3.09Tänään katselin diffirikkoja. Keskeltä ja edestä ehjiä, mutta takaa pinioni hieman kulunut. No shimmiprikkahan sieltä oli puuttunut. Nyt se on siellä ja hyvin toimii.
27.3.09Nyt vihdoin, monien monien tuntien työn jälkeen Helltoy on oikeesti kisa kunnossa. Moottori vaihtu 700kv koneeseen, jossa vääntöä on enemmän laki sallii. Kääntö toimii upeesti tolla 6 voltin vastarin akulla. Tavoite ehdottomasti voitto.
29.3.09Ei mennyt Helltoyllakaan ihan nappiin. Etudiffi huusi vähän hoosiannaa, mutta säästelin ettei hajoa. Sitten jousituksessa ja käännössä on vielä paljon tekemistä. Muuten olen ihan tyytyväinen auton toimintaan.
30.3.09Kuvia tämänkin auton uran varrelta on nyt päivitetty tämän topicin ensimmäiseen viestiin.
4.2.09Helltoy jää myös näyttelyautoksi viikonloppuna. Rinteeseen ei ole vielä asiaa tuossa kunnossa. Etudiffi pitäisi korjata ja alustaa muokata vielä ennen seuraavia skaboja. Kiire, kiire
8.4.09Tänään availin etudiffin ja kummastuksekseni huomasin, että se oli virheettömässä kunnossa ja täydellisesti shimmattu. Nyt en enään ymmärrä missä on vika. Availen vielä varmistukseksi takadiffin uudestaan, sekä keksidiffin.
10.4.09Nyt on Helltoykin testattu. Hyvin kulkee ilman minkäänlaista raksutusta. Käännössä on vielä reilusti parantamisen varaa, mutta tavoite sijoittuu 3 sijalle.
13.4.09Säkylä kisa meni hienosti Helltoylta, kun pitää mielessä käännön ongelmat. Nautinnollista oli valloittaa jylhiä rinteitä ilman mitään raksutusta yms. 4 hammasta isompi pinioni pitäis ostaa ja sit kyllä kulkee. 3 sija ja tavoitteeseen päästiin. Nyt ennen Finland Cupia pitää vaan säätää kääntöö paremmaks.
14.4.09Nyt hommattu BEC autoon, saa nähdä auttaako mitään. Ennen kisaa pitäis rantautua. Toivotaan, että auttaa.
16.4.09Nyt on Helltoy iskussa kisaa varten. Etupyörä liimattu, kun Säkylässä lepatti niin paljon. Pitää purkaa se ennen seuraavaa kisaa koska hiekkaa oli päässyt rutkasti sisälle. BECiä tuli kans koitettua. Nyt kääntyy ainakin tasasella kovaa kaasuttaessa, kun virta tulee Rhinoista eikä Traxxas Revon vakio vastarin akusta. Toivotaan, että toimii myös rinteessä odotetunlaisesti. Maavara nousi jousituksen jäykentämisen jälkeen n.7cm, joka tuntuu aika passelilta Kangasalan maastoihin. Vielä täytyy tilata pari pinionia kokeiluun, kun vauhtia ainakin säkylässä kaivattiin vielä. Tavoite on ponkaista kolmen joukkoon.
18.4.09Tänään irtosi voitti perussuorituksilla. Auto toimii moitteettomasti ja kuski Todd Caprice rupeaa nyt saamaan tuntumaa kisapirssiinsä. Tavoitekkin täyttyi kirkkaasti ja näillä lähdetään kohti uusia haasteita. 25t pinioni pitää vaan ostaa.
21.4.09Tänään laitoin Helltoyn valmiiksi Säkylän ens viikonlopun mättöö varten. Huomasin, että on ruvennut kehikko taipumaan neljän tähänastisen kaadon ansiosta aika soikeaksi. Joten Säkylän 2 päiväsiin kisoihin tulossa uus kori. Hyvin samantyylinen, mutta kestävämpi. Ja uus on aina uus. Kisoissa BEC toimi hienosti ja auto kääntyi silloin kun sen pitikin. Säkylän kisoissa tavoitteena sija 1-2.
23.4.09Nyt on tulossa sitten 25 hampainen pinioni nykyisen 18 hampaisen tilalle (kiitos niemikolle) ja vauhtia saadaan nähdä ensi kertaa Vesilahden kisassa 9.5
26.4.09Eilinen kisa meni todella hyvin Helltoyn osalta. Hienosti pelittää tekniikka ja etenkin se
MAMBA MAX. BEC toimi myös hienosti koko kisan ajan. Tämäkin kisa jäi yhdestä ainoasta pakista kiinni vitos pätkällä. Mutta tästä on hyvä lähteä kohti vesilahden kisaa auto ehjänä.
3.5.09Lauantain kisa meni osittain käännön ja osittain nopeuden takia penkin alle. Joitakin hyviä suorituksiakin oli, mutta ei riittänyt voittoon asti. No, sunnuntaina kun PJ rehdisti putosi pois pelistä tuli voitto.

Kääntö toimi upeasti uudella setupilla. Piti vain vähän pyörän kulmia muuttaa ja nyt meinaan kääntyy. Ensi viikolla tulee toivottavasti pinioni ja servo Helltoyhin.
4.5.09Tänään saapui jenkeistä pinioni. Viikonloppuna asennetaan se kiinni ja sitten testaus Vesilahdella. Toivon mukaan vauhtia löytyy enemmän kuin tällä hetkellä.
8.5.09Nyt on asennettu TowerPron servo ja 25T pinioni. Iloseseti kulkee ja kääntyy nyt. Huomenna tavoitteena voitto, ja Mouhijärvellähän ei olla koskaan hävitty!
10.5.09Ei ihan vakuuttanut 25T pinioni noin käytännössä. Järkyttävä rykiminen varsinkin liikkeelle lähdöissä. Eli pinioni putoaa takaisin 18T ja elämä jatkuu ennallaan. Tampellaan sitten viikonvaihteessa taistelemaan FatPipe Cupin voitosta.
16.5.09Eilen illalla meni tosi myöhäseen autojen kanssa ja päätin olla vaihtamatta pinionia. Ratkaisu oli oikea. Autossa riitti nyt hyvinki poweri nousemaan haastavat pystysuorat. Vielä oli ryintää havaittavissa, mutta pienellä säätämisellä sekin korjaantuu. Eli Säkylään lähdetään 25T pinionilla. Eilen yöllä kävin verstaalla laittamassa koriakin suoraksi - pajavasaralla

Kakkossija tuli, mutta vain 36p erolla PJ:hin joka on ollut edellisissä kisoissa omalla tasollaan. Tästä on hyvä jatkaa.
19.5.09Kuulin äsken, että uusi phjalevy edistyy pajalla kovaa vauhtia. Ennen Säkylää on tulossa myös uusi kori.
20.5.09Tänään sain pohjalevyn makeracen pajalta. Nättiä työtä oli tehty niinkuin yleensä. Tolla pohjalla luulisa painonkin putoovan. Sentti lyhkäsempikin kun edeltäjänsä. Korin raamejakin oli make kerennyt jo aloittamaan, mutta varsinainen kori tehdään Säkylän kisaviikolla.
2.6.09Nyt on Helltoy siirretty takaisin makeracen pajalle, josta se saapuu mulle torstaina maalaukseen. Tiukalle vetää kyllä aikataulu ja testit jäävät kovin vähiin. Mutta hienoa työtä jo nyt ja varmasti lisää tulossa, siitä iso kiitos makeracelle! Seuraavassa viestissä kuvia projektin etenemisestä.
4.6.09Jahas, huomenna lähtö ja auto on kyllä vieläkin tosi pahasti vaiheessa. Kori saapui vielä takaosaltaan keskeneräisenä tuotannosta. Hyvältä näyttää silti. Voimansiirron laitoin paikalleen, moottorin myös ja akuille katsoin paikat. Kojelaudan sähköistin kanssa ettei tarvi huomenna sitä tehdä. Mutta kuva tulee huomenna ja painoa on pudonnut rungon ja korin myötä kilon verran. Huomenna lisää juttua, kun saan auton valmiiksi.
5.6.09Nyt on auto melkein valmis. Vielä akut ja nopari kiinni ja sitten pääse jo kokeilemaan. Huomiselle lyön tavoitteeksi pallipaikan, sillä mitä tahansa voi tapahtua.
8.6.09Ei mennyt ihan nappiin Helltoyn viikonloppu. Ensin kärähti vastari ja suli BECistä johdot. Sen jälkeen etukardaaniviritys petti ensimmäisen kerran. No se saatiin kuntoon niin se petti nopeusjaksolla toisen kerran. Sitten vielä kerran voimasavut uudesta vastarista. Viimeinen sijoitus tällä erää... No olin sentään kahden ensimmäisen pätkän jälkeen johdossa
10.6.09Huomenna olis tarkotus laittaa Helltoy ojennukseen. Etukardaaniviritys petti, pinioni pitää vaihtaa takaisin 18 hampaaseen, ettei lämmöt pääse nousemaan. Näiden lisäksi vastareita pitää tutkia, että onko ne ylipäätään kunnossa. Toivottavasti saan hommat tehtyä.
11.6.09Jahas, eilen otin ja rupesin kunnolla vääntämään Helltoyta. Nyt on auto kasassa ja sähköjen laittoa ja testausta vaille valmis. Tanskassa ne kerkee.

Jompana kumpana päivänä kahden joukkoon, niin sekin riittää.
16.6.09Ei ollut taaskaan Helltoylle otollinen viikonloppu. Auto lähti Tanskaan kyllä mukaan, mutta metriäkään sille ei ajettu, oli vain näytillä. Siinä ajattelin, että laitan sen kuntoon ja, kun olin kaikki sähköt saanut kiinni ja kuosiin niin liitin johdot, että rupeaa virta kulkemaan. Sitten tuli semmoinen 10x10cm savuvana mambasta parinkymmenen sekunnin ajan ja se oli sitä myöten paketoitu homma. BEC on todennäköisesti syyllinen tähän. Eli Helltoy jää nyt sivuun ainakin Mäntän kisasta.
22.6.09Nyt sain ostettua uuden Mamban ja pääse huomenissa sitä kokeilemaan. Vastarinakulla ajetaan tästä eteenpäin, sen verran pieni luotto jäi tohon BEC:iin. Hyvin näytti nyt kääntyvän vastarin akullakin. Joten SM taisto jatkuu Mäntässä ja Helltoy palaa, uuden kuskin kera taistelemaan viimeiseen asti. Vielä pitää renkaita vähän muokkailla, että saa auton painon pudotettua siihen viiteen kiloon. Ensi kisaan on myös kori sitten valmis, kun sitä ei nyt kerennyt tekemään.
Nyt sain tehtyä onnistuneen koeajon Helltoylla ja nyt näyttää jo huomattavasti lupaavammalta Mäntäs skaboja varten. Mambaa pitää vaihtaa Lochness Monsterin ja tän auton välillä, mutta se tuskin on suuri ongelma.
23.6.09Tänään edistyin renkaiden kanssa huomattavasti. Otin lapakumit pois ja leikkasin alla olevan Hellforen vakiokumin irti vanteelta, jolla sain painoa (ei mitattu) laskemaan varmasti ainakin puolen kilon verran. Eli nyt ruvetaan olemaan lähempänä ainakin sitä viittä kiloa. Mänttän kisaan lähdetään kevyenä keijukaisena!
Koeajo uusilla rengas setupeilla suoritettu. Luulen, että toi toimii tosi hyvin ainakin pehmeellä hiekalla. Yhden servonvarrenkin sain äsken rikki, mutta nyt pelittää taas. Auto menee tosi nätisti nyt ja varmasti vielä paremmin tulevalla 1100kv pannulla. Mutta Mäntässä vielä 700kv pannu. Tavoite olisi sijoittua viiden joukkoon. Auto on vielä niin epävarma, että en uskalla luvat aenempää.
29.6.09Jaahas, paljon on kerrottavaa, mutta eihän tämmönen lomalainen jaksa kirjoittaa. Kilpailu meni tosi hienosti mun osalta, auto on vissiin hajoamisen partaalla jatkuvasti, mutta nyt kesti hienosti lukuunottamatta, etää vastarinakun on/off nappi hajosi ja takarenkaiden kumit lähti liimauksistaan. No kiitos pnm:n, sain lainaan toiset ja taas oli pitoa. Toiseksi sijoittuneena 40p voittajasta, ei tarvitse hävetä. No, viime kisasta viisastuneena, nyt on ostettu 1100kv moottori joka kiertää pikkuisen enemmän kun toi 700kv kone. Se luvassa sitten ens kisaan. Tänään tehtiin myös makeracen kanssa koria eteenpäin ja luvassa on massivinen, uudistunut Helltoy, jälleen uuden maskotin kera! Kuvia tulee heti kun saan korin ja saan sen maalailtua.
3.7.09Eilen tuli uus mylly tähän kaaraan. 1100kv XL kone, jonka pitäisi nykyistäkin pienemmällä pinionilla antaa hyvät kierrokset autoon. Myös kori on saatu nyt valmiiksi (Tästä jälleen kiitoksen makeracelle, joka toteutti korin omien suunnitelmieni mukaisesti.) ja maalaus suoritetaan vasta vkl ajojen jälkeen. Nimim. ei sählätä maalauksia niinkun viime korissa. Uutta konetta ei välttämättä laiteta vielä Tampellaan kiinni, koska aion nyt katsella mihin rahkeet riittääkään tolla myllyllä. Kuvia lauataina.
Huomiselle lyödään tavoitteeksi sijoitus kolmen joukkoon. Se on kova tavoite, mutta jos saan vielä noi renkaat kuosiin, niin uskon, että se on mahdollista.
6.7.09Helltoylla on taas takana vaikea viikonloppu. Lauantaina sijoitus lopahti kuudenneksi, kun vastarinakku ei jaksanut käännellä autoa ollenkaan. Sunnuntaina yllettiin hyvälläkin suorituksella kolmanneksi, ja harmikseni hävittiin niukasti Tampella Cupin 2009 voitto Painkiller Janelle. Mutta tästä ei ole kuin yksi suunta ja sekin on ylöspäin. Uusi moottori asennetaan huomenna, ja kori pääsee vihdoin maalaukseen. Tiimin väreihin menee. Samoin tarkoitus olisi kokeilla uutta vastarinakkua ennen maanantain kisaa. Kuvia korista tulossa maalauksen ja tarroituksen jälkeen.
7.7.09Tänään sain maalattua mustan värin korin pintaan. Huomenna turvakaarien/etulokareiden maalaus. Sitten tarroitus ja laitan korista kuvaa.
8.7.09
Vihdoinkin kori on valmis. Siihen on käytetty kyllä taas jonkin verran aikaa.
Tuolla lisää kuvia. Alhaalla päivitetyt (8.7.2009) on uudesta korista.
13.7.09Huomenna on Helltoyn vuoro taas kokeilla mahtia PJ:tä vastaan. Todella tiukka vääntö tulossa, kun maastokin tarjoaa pirun pahoja haasteita radoista riippuen toki. Kokeillaan voittoa, eihän sitä koskaan tiedä!
15.7.09Ei mennyt Helltoyllä taas kisat nappiin. Ekan pätkän jälkeen bn TowerPron servo sano, että näkemiin ja siitä lähti alamäki. Sain koottua kahdesta towerprosta yhden ehjän ja ajelin kisan sillä sitten loppuun. Tosi huonosti kääntyy vieläkin auto. Johtuu varmaankin vastarinakusta. Kuitenkin, huomenna jatketaan taistelua ja FatPipe Cup saa päätöksensä Säkylässä. Sieltä lähdetään hakemaan voittoa.
17.7.09Nyt on sitten pitkästä aikaa taas napattu yks voitto Helltoyllekkin. Tiukkaa oli vääntö PJ:n kanssa FatPipe Cupin vikassa kisassa. MM-kisoihin on tulossa isoja uudistuksia, mutta niistä vasta myöhemmin lisää. Foff Cup GP 5 lähdetään hakemaan hyvää kisaa kokonaisuudessaan. (kolmen joukkoon)
24.7.09Meni kyllä Foff Cup GP 5 aivan reisille alusta asti ja kilpailun puolessa välissä piti keskeyttää, kun moottori kitui hiekassa. Ihmeitä tullaan tekemään ennen Mänttää, uusia osia on tilattu ja niillä napataan kauden toinen voitto Finland Cupista!
31.7.09Vihdoin on saatu tehtyä massiivisiä edistysaskelia Helltoyn suhteen. Tänään asennettiin hätävara 2300kv pikkulohko autoon ja nyt kulkee todella hienosti. (Lue: ei pysy hanskassa) Ja myös uutena osana 1/5 auton vastarinakku. 4500 mAh, eli ei pitäis ihan heti loppua virtakaan. Nyt ollaan mukana voittotaistossa ja toiveena onkin kauden toinen voitto SM tasolla!
3.8.09Ei taaskaan ollut Helltoylla tuuria mukana kisoissa. Eka pätkä meni kohtuu hyvin, mutta tokalla moottori irtosi paikaltaan ja kolmannella ajettiin kokonaiset metri sitä rataa. No, loppukisa sinniteltiin kympin joukossa joten kuten, mutta ensi kisaan pitää kyllä varmistaa monta paikkaa, että sitten varmasti kestää. Ja onneksi uusi servokin on tulossa. Sitä odotellessa...
17.8.09Viime viikonloppuna laitettiin Helltoyta kuosiin oikeen urakalla. Moottori vaihto paikkaansa ja pinioni pienenty kuudella pykälällä. Uusi servokin asettui ja vanha maskotti lensi mäen käkelään. Tilasyöppö Harry "Hellboy" Williams astuu maailman mittelöissä ohjaajan paikalle ja luvassa on vauhtia & vaarallisia tilanteita. Koeajo käytiin suorittamassa Säkylän montulla ja uber hienosti menee nyt uudella servolla etc. Nyt on autoa muokattu muuten käytännöllisemmäksi, ja nokkaa ei tarvitse avata auton päälle pistämiseksi. Uskon, että tulos tulee olemaan tyydyttävä MM-kisoissa ja unelma olis päästä pallille, mutta viiden joukkoon lähdetään kokeilee.
25.8.09Jaahas, MM-Kisat takana päin. Onneksi. Ekat kolme pätkää auto toimi kauttaaltaan juuri siten kuin halusinkin, mutta kolmosjakson loppuun sano kone sopimuksensa irti. No Pekalta sain lainaan 2500kv padan ja nelospätkällä suli Mamba. No uus mamba kiinni ja eiköhän sekin sulanut.... PRKL. No sitten lyötiin -foff-:in kanssa 1100kv mylly ja MGM joku ihme nopari, jossa säädöt ihan hakusessa. Sillä mentiin lopun kisaa ja pudottiin komeasti kakkossijalta seitsemänneksi. Osa oli toki omiakin mokia. Saas nähdä mitä ensi kisaan keksii, voipi olla, että 1100kv koneella jatketaan.
31.8.09Helltoynkin ajosopimus kattaa ensi kauden. Suuria muutoksia on kuitenkin tulossa. Ja autoa koitetaan saada oikealle polulle. Polkua on kuitenkin koitettu jo kokonainen vuosi etsiä. Ensi kisaan lähden kokeilemaan 6S Lipoilla ja 1100kv moottorilla kymmenen pykäläisen pinionin kanssa, että miten kulkee. Saas nähä sit.
4.9.09Tämäkin saatiin (pienten taistelujen jälkeen) kuntoon huomista kisaa varten. Renkaat vielä liimaamatta. Ovat kuitenkin vielä toiselta puolelta kiinni, joten se saa riittää. Servon onnistuin käräyttämään, mutta onneksi on varalla. Yllättävän hyvin kulkee 4S ja 1100kv kone 10 pinionilla. Näillä huomiselle ja tavoite on kerrankin ajaa ehyt kisa. Kahden parhaan joukkoon tavoitellaan.
5.9.09Reisille meni ja raskaasti taas vaihteeksi. Helltoy on kyllä nimensä veroinen vehje. Servo korkkasi jo ennen kisaa ja se olikin sitten siinä. Loppukausi edetään ihan varavara vehkeillä. Motivaatio aika nollassa tällä hetkellä tän kanssa...
12.9.09Huomenna Helltoylla tavoitteena kuuden joukkoon pääseminen. Tavoitteena olisi kaudella pysyä viiden joukossa. Nyt on niin paljon ongelmia sähköjen ja tekniikan kanssa, että on turha lähteä edes haaveilemaan palkintopallisijoista. Katsotaan mihin rahkeet riittää.
16.9.09Sama vika tuli kun viime kisassa. Heti ekalla pätkällä servgo korkkas, ja varalla ei ollut yhtään. Säkylän kisa seuraavana ja osallistuminen on vielä vähän auki. Jos saa uusia sähköjä haalittua nurkista niin sitten. Josko tää järkyttävän epäonnen kierre päättyis nimenvaihdokseen.
27.9.09Niin se vaan meni tämä kausi Helltoyn osalta säätöjä hakiessa. Oikeastaan ainoa kunnon valon pilkautus oli Finland Cupin ensimmäisen kilpailun voitto. Tästä kaudesta ei voi muutakuin oppia seuraaville. Viimeinen kilpailu jää väliin osittain motivaation puutteen ja osittain varaosa puutteen takia. 4 voittoa tuli kerättyä tältä kaudelta. Ne toivottavasti vähintään tuplaantuu ensi kaudelle. Salamander kiittää ja kuittaa, sekä asettuu vihreä pressun alle talvilomalle. Uuden vuoden paikkeilla heräillään taas horroksesta!
30.10.09Salamanderin osalta tulevan kauden hankinnat ovat jo aika varmoja. MMM Combo on tulossa myös tähän autoon. BlueBird ohjaukseen ja samoilla akuilla mennään vielä ainakin puoli vuotta. Ison auton vastarinakun laitan myös kiinni. Beadlock vanteet tarvii myös tilailla ja ostaa mahdollisesti pantherit kokeiluun. Pientä kevennystä on myös luvassa.
28.1.10Nyt on katottu valmiiksi tulevia tilauksia tällekkin autolle. Tosin rahanpuutteen vuoksi siirtynee pitkälle tulevaisuuteen. Tavoite on, että Salamander nähdään debyytissään heinäkuun alun Foff Cupissa. Finland Cupin alkukaudella pärräillään jollain muulla vekottimella sitten.
16.4.10Uusi nimi ja uudet kujeet. Aika rupusähköillä lähdetään kauden ensimmäiseen kilpailuun, mutta tarkoituksenakin on vain hakea ne pisteet mitä siellä on saatavilla. Sahti Vaari ja uusi maskotti odottavat huomista mättöä mielenkiinnolla. Josko tästä alkaisi tämän auton nousukausi?

Tavoitteeksi heitetään sijoitus kymmenen joukkoon.
18.4.10Tuli myytyä äkkipäissään tääkin rassi.

Millähän sitä nyt kisataan?!

Joka tapauksessa eilinen Fin Cuppi meni niin kauan hyvin kun auto kesti. Ekalta pätkältä SV saalisti parhaat pisteet ja toiseltakin ihan mukiinmenevät, kunnes keskidiffi laukesi. No Sahti Vaari on nyt takaisin alkuperäisellä omistajallaan ja saapa nähdä mitä sieltä sitten syntyykään.