Kirjoittaja Aihe: Lightweight III [Axial+omatuotanto] 1000-1250g  (Luettu 6597 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Lightweight III [Axial+omatuotanto] 1000-1250g
« : 25 Maaliskuu, 2014, 11:25:30 »
Lightweight III "Kevytrakenteinen III"


V Productions LW1401-2 alkuhahmottelua...

Speksit:
Akselit.................AX10 vakiot, kääntö CVD
Voimansiirto..........AX10
Kori.....................LW1401-2
Runko..................LW1401-2
Iskarit..................
Renkaat................V Productions Pnesh F20 "Baby Claws"
Nopari..................Etronix
Moottori...............Etronix 4400kv harjaton
Servo...................vakio (joku 6kg)
Akku.....................3S 1000mAh 35/70C DualSky
Alalinkit.................
Ylälinkit.................Kolmilinkit edessä/takana
Kardaanit...............
Servo/akkuteline.....


25-03-14

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight III [Axial+omatuotanto] 1000-1250g
« Vastaus #1 : 25 Maaliskuu, 2014, 13:59:02 »
Ei kahta ilman kolmatta...  :D

Lightweight III siis tekeillä ja tarkoitus valmistaa Foff Cupin 2 kisaan säkylään (3 viikon päähän).
I & II versio rakentuvat LW1401-1 versioon, kun taas tämä uutukainen korkkaa uuden LW1401-2 rungon,
jonka yhtenä erikoisuutena tulee olemaan mahdollisuus voimansiirron painosuhdanteen rajumpaan
etupainotukseen, lisäten näin arvokasta painoa eteen. Lisäksi runko tulee poikkeamaan muutamilta
muilta osin aiemmasta...

Ideoidusti 1000-1250g välille on tämä tarkoitus rakentaa, mutta sinällään painon suhteen ei niin justiinsa.
Yli 1500g autoja en näistä tee, joten sen alle kuitenkin jää. Tulee ihan 540 mosa, 60A nopari, tonninen
3S akku, mutta muilta osin rakenteellisesti tulee eroamaan I ja II-versioista.

Katsotaan miten LW1401-2 asettuu paikalleen. Ensiversio 5mm styreenistä, jolla kokeillaan mitä saadaan aikaan.
LW1401-1 versiossa lootan sijainti on rungon kanssa 58/42 asetelmalla eli hivenen edessä. Tässä uudessa rungossa
säätövaraa on lootan painosuhteen kera neljä erilaista: 58/42 - 63/37 - 68/32 - 75/25. Noista lähdetään hakemaan
uusia tuulia ja katsotaan miten käytännössä onnistuu.

Muutenkin LW III tulee kokeilemaan varsin radikaaleja juttuja...  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Re: Lightweight III [Axial+omatuotanto] 1000-1250g
« Vastaus #2 : 25 Maaliskuu, 2014, 14:37:16 »
Hienoa, että omatuotantoa tehdään näinkin paljon!

yhtenä erikoisuutena tulee olemaan mahdollisuus voimansiirron painosuhdanteen rajumpaan
etupainotukseen, lisäten näin arvokasta painoa eteen. Lisäksi runko tulee poikkeamaan muutamilta

Jos sijoitat lootaa kovin eteen, niin ota takakardaanin kulma sitten huomioon, jottei käy ikävää yllätystä autoa kootessa.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight III [Axial+omatuotanto] 1000-1250g
« Vastaus #3 : 25 Maaliskuu, 2014, 17:31:48 »
Hienoa, että omatuotantoa tehdään näinkin paljon!

yhtenä erikoisuutena tulee olemaan mahdollisuus voimansiirron painosuhdanteen rajumpaan
etupainotukseen, lisäten näin arvokasta painoa eteen. Lisäksi runko tulee poikkeamaan muutamilta

Jos sijoitat lootaa kovin eteen, niin ota takakardaanin kulma sitten huomioon, jottei käy ikävää yllätystä autoa kootessa.

Kiitos, tarkoitus on kehittää ja kehittyä eteenpäin!

Lootan sijoittaminen 58/42 kohtaa edemmäs onkin nyt seuraava askel ja juuri tuo kardaanikulma tulee x-pisteessä
olemaan ongelma. Milloin se sitten tulee ongelmaksi, se selvitetään nyt uuden rungon prototyypillä. Taakse saa
hyvin wraithin pitkän muovisen kardaanin ja pidennyskikkakin jo tiedossa (jos tarvii). Enemmän näkisin etuosan
kardaanikulman olevan haastava, kun siihen ei kovinkaan pitkää kardaania tule.

Paperirunko tehty ja nyt alkaa työstö 5mm levylle, johon pääsee sitten loppuviikosta kenties mallailemaan akseleita
ja lootaa + näkemään millaisia ongelmia tuottaa. Kaikki on "uutta", kun oman rungon ympärille tehdään, joten varmasti
tulee olemaan monia eri versioita ja niistä sitten rakentuu ne parhaat helmet ajansaatossa  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight III [Axial+omatuotanto] 1000-1250g
« Vastaus #4 : 26 Maaliskuu, 2014, 19:13:13 »

LW II yllä ja tulevan uuden LW III papruversio alla!

Maalarinteipillä 5mm levylle kiinnitettynä ja piirtely + leikkuu tän illan rojektina.
Huomenna / perjantaina sitten tähän III-versioon akselit, joten pääsee mallailee sitten lisää.

Tuosta LW1401-2 rungosta vielä sen verran, että mikäli mahdollista, siirrän tuon rungon taittuvan etuosan
tuon "ihmelisäkkeen" jatkeeksi, jolloin on "kauniimpi" silmälle. Silti tuohon nyk. kohtaan on jätettävä pystytuki,
koska kolmilinkki tulee siihen. Kolmilinkin paikka kuitenkin ratkeaa vasta, kun pääsee styreenille sommittelee,
sinänsä hyvä käyttää sitä, kun kestää ja voi hakea ne reikäpaikat rauhassa.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight III [Axial+omatuotanto] 1000-1250g
« Vastaus #5 : 26 Maaliskuu, 2014, 22:21:59 »
Doddih! Ensimmäinen kylki leikattuna!


LW1401-1 alla ja LW1401-2 päällä. Erona siis rungon alaetuosan jatkumo, joka antaa lisää reserviä
siirtää voimansiirtoa edemmäs kuin LW1401-1:ssä, jossa sen suhde on 58/42. Uudella rungolla se
on siirrettävissä jopa 75/25 suhteelle!


Punaiset "ympyröidyt" kiinnityspisteet kertovat mihin 75/25 lootakiinnitys tulee. Kuvitelkaapa tuohon
lootan siirto, siirtyy meinaan aika paljon edemmäs! Tätä varten on wraithin kartaani, joka on aika pitkä.
Ellei se riitä on suunniteltu jo 3 pieces kartaani, jossa kaksi urosta yhdistää yhteen naaraaseen  :D


Mikäli renkaat ei osu runkoon voisi jotain tämänkaltaista "sirottamista" kauneuden vuoksi harkita.

Aika näyttää, jälleen kerran on viisaampi, kun pääsee kiinnittelee akselit, linkit ja iskarit paikalleen.
Sitten tiedetään voiko tätä runkoa toteuttaa ja jos voi, niin millä "lootasuhteilla".
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight III [Axial+omatuotanto] 1000-1250g
« Vastaus #6 : 27 Maaliskuu, 2014, 21:39:02 »
Sain tänään käsiini tämän auton akselit ja lootan, joten olihan sitä heti sommiteltava!


Edessä LW III ja taustalla LW I. Tästä kuvasta näkee hyvin miten paljon edempänä loota on LW I nähden.
LW I:ssä suhde 58/42 ja LW III rungossa huikea 75/25.


Wraithin kardaani riittää juuri ja juuri yltämään takaa. Saa nähdä riittääkö sitten, kun kootaan oikeasti
iskareiden kera. Noh, pidennyspala on tiedossa se ei ole ongelma, kunhan "kulmat" ei oo liian rajut.
Lisäksi etukartaanin asentaminen voi aiheuttaa päänvaivaa ainakin 540 koneella, mutta 280 koneita
löytyy kohta repullinen, joten sekään ei ole mahdottomuus.


Tähänkin alkaa olemaan osat kasassa, joten ensiviikolla tätä rakennetaan ja tarkoitus osallistua
Foff Cup GP2 säkylään kolmella Lightweight autolla!  ;)

Lisää juttua, kun pääsen kokoamaan kasalle!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight III [Axial+omatuotanto] 1000-1250g
« Vastaus #7 : 29 Maaliskuu, 2014, 21:42:15 »
Tämä tulee alustavasti saamaan F20 renkaat ja koneeksi LWI kaltaisen pienemmän,
joten kevyempi, mutta muuten erilainen ja katsotaan mitä rakentuu  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight III [Axial+omatuotanto] 1000-1250g
« Vastaus #8 : 02 Huhtikuu, 2014, 20:43:53 »
Edistystä pitkästä aikaa...


"se tunne, kun miltein 30min käsityönä tätä leikkelee ja sit naks... ttu!"

Ei kun tuumasta toimeen ja uudelleen...


LW1401-2 runkokyljet kiinnitettynä.


Vertauskuva: taustalla LWI, jossa lootasuhde 58/42 - edessä uusittu runko, jossa suhde 75/25.


Tässä kuvassa lootasuhde 68/32, saanee "ehkä" toteutumaan...


Kartaanikulma ratkaisee tuon onnistuuko 68/32 vai ei.

Tosiaan 75/25 suhteella alottelin sovittamisen, muttei onnistu tällä rungolla, joustolla yms...
Saa varmasti toteutettua, mutta vaatii aika isoja muutoksia kaikkeen, joten raksi ruutuun.
Nyt 68/32 kiinni ja "ehkä" saa toimimaan. Jahka saan etulinkit kiinni, niin näkee mihin asettuu
ja se ratkaisee saako toimimaan. Ellei 68/32 suhdetta saa toteutumaan, niin tämäkin auto
ottaa suoraan LW1401-1 runkokyljet ja tämä lootan eteenpäinvientä jäädytetään hetkeksi.

Ehdoton takaraja on saada auto kisakuntoon 1,5vk päästä ajettavaan foff cupin 2 kisaan.
Kaikki muut osat löytyy, mutta linkkejä joutunee vähän itse tekemään, muuten kaikki hankittu
ja ei tarvi kuin rakentaa  :)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight III [Axial+omatuotanto] 1000-1250g
« Vastaus #9 : 06 Huhtikuu, 2014, 21:14:50 »
Tämä odottelee hiilarikylkiä, sen jälkeen päästään rakentelee ja tämä onkin seuraava kohde rakentelussa!
Kylkipalat saapunee ti/ke, joten sitä ennen kasaan osia tähän autoon ja kovasti tarkotus saada ajoon, että pääsee lauantaina kisaamaan!
Vielä auki ajellaanko 280 vaiko 540 koneella/noparilla, mutta se ratkennee hyvinkin pian!
« Viimeksi muokattu: 06 Huhtikuu, 2014, 21:16:44 kirjoittanut Hadesbear »
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight III [Axial+omatuotanto] 1000-1250g
« Vastaus #10 : 08 Huhtikuu, 2014, 21:12:56 »
LW III on kokeillut ns. "oikoreittiä", koska se ei ole ajanut lainkaan styreenirungolla  :D


Tässä mennään nyt ja kaikki tarvittavat osat löytyy!'

Eli jos syystä X-tai-Y en tällä osallistu kisaan se johtuu laiskuudesta, kun osat on olemassa
TAIKKA sit työt haittaa harrasta.. = elämistä! No sinänsä startti jo tehty, ettei mahottomasti
tehtävää ajokuntoon saatettavaksi.

Tästä tulee kans 540 mosalla toimiva auto, jossa 19kg servo castlen becillä ja kunnon sähköillä.
Näin on sit kaks 540 koneella kulkevaa ja 2 280 kulkevaa, niin saa vertailua tuplana. Huomenna
jatketaan tämän parissa, koska muut autot ovat enää viimeistelyjä jäille KISAVALMIITA!  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight III [Axial+omatuotanto] 1000-1250g
« Vastaus #11 : 09 Huhtikuu, 2014, 20:43:31 »

LW III rakennellen!

Tässä siis mennään ja huomenna jatkuu rakentaminen. Renkaat vielä hieman auki, muutamakin vaihtoehto on
ja teossakin yhdet, mut katsotaan... Kaikki osat tähän autoon löytyy, joten ei kun kokoamaan ja tosiaan
540 mosalla mennään, koska 280 adaptereita ei enempää olekaan ja hyvää dataa saadaan tälläkin aikaan!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight III [Axial+omatuotanto] 1000-1250g
« Vastaus #12 : 10 Huhtikuu, 2014, 22:40:08 »
Jep, sain auton kasattua, mutta en julkaise loppukuvia, kun pari rajua kokeilua tässä kiinni  ;D
Tarkoitus on napata jokin muu kuin viimeinen sija, mutta saa nähdä miten auto kestää.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight III [Axial+omatuotanto] 1000-1250g
« Vastaus #13 : 13 Huhtikuu, 2014, 18:31:33 »
Doddii, myös tämä debytoi ensikertaa! Alkuun hieman photoja, kun mitä upeimpia on taltioitunut!!!























"En voi tehdä mitään!"  ;D

Jaksopisteet:
270 - 340 - 350 - 19,25 - 170 - 350

Omia ajovirheitä:
* 4 jaksolla (nopeudella) 75% kohdilla irtosi sitten tästä oikea etupyörä ja matka kirjaimellisesti TYSSÄS siihen.
   Uuden säännön (korjaustauko sallittu) avulla sain uusinnan, josta voin saada vain PUOLET pisteistä, jos ajaa
   nopeasti ja hyvin. Rengas irtosi toistamiseen 25% kohdalla, tuloksena :/: jälkeen ihmeosinko 19,25p/350p  ;D "T210"
* 5 jaksolla 150 porttivälin jälkeinen käännös koitui myös tämän auton kohtaloksi ja yritin vieläpä kaasukääntöä... "T130-180"

Poimintoja auton käyttäytymisestä:
* Kääntöä täytyy fiksata, jotta on yhtä hyvä kuin LW I & II versioissa
* Renkaiden kiinnitys ja hexit käytävä läpi, ettei renkaan irtoamisia enää tapahdu

Tulevia parannuksia/muutoksia:
* Jokaisen renkaan tasapuolinen kevennys
* Sähköjen parempi sijoitus, jotta paneelit saa siististi laitettua
* Etuhexien vaihto/renkaiden reikien avarrus
* Käännön/linkistön parantaminen

Yhteenveto:
Vaikka sijoituksellisesti puhutaan pettymyksestä on taustalla silti roimasti uskoa! Kahta jaksoa lukuunottamatta
tämänkin kärpäsen taso hiveli kärkeä, mutta mekaanikon tehdessä huolimatonta työtä ei irtoavan pyörän jälkeen
nopeudelle edetä ja se on kallista se.. Paljon opittiin tästä kerrasta, kuten aiemmissakin kärpäsissä, ei tehty näistä
HÄRKÄSIÄ vaan opittiin ja virheet korjattiin, ne tulokset on jokainen nähnyt "nettipaperilla" seuraavassa kisassa  ;)
Jossitella voi ja pitää, paljon jäi ottamatta pisteissä ja ilman irronnutta rengasta ja surkeaa kääntölinjaa olisi tämäkin
debytantti taistellut ihan 3-sijasta.

Mutta ei liikaa makeaa yhdellä kertaa ja voi ziisus, jos pelkät kärpäset tääl vaan ois, ei tietäs hyvää se. Anyway,
tässä on todellakin potentiaalia ja nyt kun voi keskittyä kehittämään kahta uusinta kärpästä, niin eiköhän tässä
saada se kehityskaari toteutumaan, että Foff Cupin III kisassa loistaa kärpänen number three!  :D

Videoo tulossa pääsiäisenä!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight III [Axial+omatuotanto] 1000-1250g
« Vastaus #14 : 17 Huhtikuu, 2014, 21:00:41 »
Huomenna aamusta korjataan kääntölinkistö, jotta saa tämänkin auton kääntymään. Reservissä on mitä ottaa, joten se korjataan nyt.
Tarkoitus LW IV:n kanssa huomenna treenata ja saada autoa parempaan iskuun. Viime kisan nopeuden renkaanirtoaminen paikannettiin
ja sitä ei enää varmuudella tapahdu! Vielä kääntö toimimaan ja LW III tekee sen mitä siltä odotetaan Foff Cupin III kisassa  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight III [Axial+omatuotanto] 1000-1250g
« Vastaus #15 : 18 Huhtikuu, 2014, 20:55:04 »
Jep, pitkäperjantai aloteltiin 8 maissa aamusta mekkaamalla kaffeen ääressä. Kääntöä pitää saada lisää, se verotti viime kisassa.
Nyt sitä sitten on, mutta puhuttu renkaanirronnus tapahtui testeissä edelleen. Etuhexeissä on jotkut helekutin pyöreet lisäosat,
pihdeillä veks ja nyt saa kiristetty yhä kireeks ku... pitäski!

Kääntöö joutuu jopa rajaamaan, mutta se ei siis enää vaivaa. Hienoinen sorakasa ei ollut täysin ideaali treenikasa, kun tietää miten
nuo renkaat OIKEESTI toimii kisahiekalla. Nyt kuitenkin se ongelma on korjattu ja auto pysynee muuten samanlaisena. Hieman paneeleja
siistitään ja mahdollisuuksien mukaan tähän toisia renkaita kokeiluun. Muutenhan paketti on hyvin kasassa  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight III [Axial+omatuotanto] 1000-1250g
« Vastaus #16 : 20 Huhtikuu, 2014, 21:05:22 »
Tälläkin kokeiltiin reeniä tulevaan kisaan, mutta F11 renkaat aivan liian painavat, kaivo kii... F21:t pitää korjausliimailla kasaan, josko ne sit ois tähän.
Säkylässä ne toimi kummiskin hyvin, mutta ideana oli myös tehdä TD:n kaltaset kopiot, kun ne toimii aikas hienosti tuolla. Auton iskarit on aika räkäset,
mutta näillä mennään, kun muita ei ole. Varmasti Foff Cupissa 4 kisaa ajellaan 4 kärpäsellä, mutta sitten koittaa se 3-4kk tauko ja tuskin kauden kahes
vikassa nähdään kun 2 autoa kärpäsiä.

Tätä on kuitenkin tarkoitus parantaa sen mitä osat ja muut sallii, pyrkimys päästä haastaa 3-6 sijoja, jotta saa omia autoja ottamaan arvokkaita pisteitä muilta  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight III [Axial+omatuotanto] 1000-1250g
« Vastaus #17 : 25 Huhtikuu, 2014, 20:24:13 »
Lineaarikaasu ja kunnostetut renkaat, siinä pääpiirtein muutokset tähän mättöön. Pieniä parannuksia tehty ja tässä voi piillä vielä
yllättäjänkin rooli, saa nähdä.. Perusajoltaan OK ja suorittaa varmasti itsensä 6-joukkoon!  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight III [Axial+omatuotanto] 1000-1250g
« Vastaus #18 : 27 Huhtikuu, 2014, 19:40:40 »
Kyllä 6-joukkoon ehdittiin, mutta silti tämä jäi pettymykseksi, kun parempaankin olisi hyvänä päivänä ollut saumat...
Ihan matematiikalla, siihen esim. 5 sek hitaampi ku nopein, niin 2-sija olis heilunut, eli potentiaalia on!


1 jakson alkukikkailua.


1 jakson puoliväli meinasi tuottaa hankaluutta alkupään autoille, mutta edetään silti!





3 autolla nopeus jo ajettuna, jokaisella todella hyvin, joten nälkä kasvaa...



Jaksopisteet:
290 - 250 - 270 - 37,5 - 290 - 300

Omia ajovirheitä:
* 2 jakson lopun linjavalinta ei ollut paras, mutta sitäkin heikompi oli keskenjättö, 20pinnaa ois kaaupohjaan metodi antanut lisää!
* 3 jakson loppulinja karkaa sivulle, kuten pari muutakin kertaa, "ei ollut mitään tehtävissä"  :D
* 4 jakso eli nopeus, kun ajat 3 hyvää aikaa, parilla pohjat, niin nälkähän kasvaa, vauhdin näkee videon alussa, mutta se loppui liian nopeaan...
* 6 jakso, täydellinen 300p, harmi että "siellä minne ei nää" auto sit kaatui, mutta potentiaalia, sitä riittää!

Poimintoja auton käyttäytymisestä:
* Olematon jousitus ei ole este menestykselle. Tässä kisassa nopeudella kuski mokasi jopa 2-sijan. Jaksopisteitä kun kattelee, niin ihan tasossa on
ja haastelee kahta aiempaa LW:tä. Eheä kisa alle, niin tämä on takuuvarmasti podiumilla!

Tulevia parannuksia/muutoksia:
* Ei tiedossa.

Yhteenveto:
LW III:lla voi ajaa podiumille se on ihan kuskista kiinni. On harmillista, että se sattui TAAS kolmoselle, että nopeudella viedään kunnia, kuten viimeksi.
Nyt se oli kuskin syy, sillä ihan liian innolla lähdettiin hakemaan pohja-aikaa, mutta niin pitääkin, kun tallimääräyksiä ei ole ja kunniansa on jokainen itse
saavuttava. Anyway, ihan täysin vertailukelpoinen LW I & II autoihin, joten ellei tämä mene kaupaksi, niin haetaan sitten foff cupissa sitä ansaittua
podiumsijaa kauden loppukisoissa!

Kilpailussa kulutetut mahhit:
Jakso 1-2................185
Jakso 3-4................323
Jakso 5-6................188

Yhteensä................696/1000mAh

Tämä onkin todella mielenkiintoinen erikoisuus, kun LW II ajaa kisansa 388mAh ja tämä 696mAh, niin joku ei ole kunnossa.
Autossa on toki 3 vuotta vanha 4400kv etronix, joka saattanee harata hieman vastaan, mutta muita syitä ei oikein ole.
Pinjoni sama 20 ja yksi syyllinen voi toki olla castlen 1/10 sidewinder, onko se SYÖPPÖ?!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight III [Axial+omatuotanto] 1000-1250g
« Vastaus #19 : 30 Huhtikuu, 2014, 20:16:58 »
Koska LWII:n jousitus on omaan mieleen hyvä, niin päivitellään tähän nyt scx10 modatut "madalletut" iskarit.
Aika kivasti ne sai liki yhtä mataliksi / sopiviksi, kuten aiemmat, joten pääsee ne työstämään kiinni ja kokeilee eri jousia.
Saadaan tähän sitten ihan oikeat iskarit ja josko sitä kautta vähän taas paremmaksi  8)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN