The Winter Foff VI on nyt takana ja ekaa kertaa myös tällä autolla saatiin OIKEASTI nähdä mihin siitä onkaan...
981g kisapainolla lähdettiin matkaan ja kyllä oli odottavainen tunne ekalle jaksolle, että miten 5000kv helikopterimoottori potkiii?
Youtubessa koostevideo Lightweight auton kisasta!Siellä jo videolla huudeltiin, että tänään tulee foorumille juttua niin perkuleesti ja tuleehan sitä! On syytä takertua autoon ja käydä
muutamia asioita läpi, vaikka ihan itsekseen muistilistalle
Rata 1: hieman yllätti tuo auton tehokkuus ja lähti ihan rehellisesti "käsistä". Yllätyin, että 5000kv ulkopyörijä helimosa yhdistettynä
DS:n 3S 550mAh 45/90C akulla ja nuo miniliittimet saavat aikaan näinkin potkivaa, hienoA!
Rata 2: yllätys tämäkin, eikä oikeesti parempaan olisi ollut mahdollisuutta, yllätti kuskin täysin! Tämän jakson jälkeen tuli fiilis:
"on rakennettu jotain toimivaa"
Rata 3: herkuttelu jatkuu ja puhdas 350p, aika hillitön fiilis ettenkö sanois!
Rata 4 (nopeus): tämä oli yksi testikohde, että miten juotokset ja sähköt kestää. Lisäksi nopeudella oli parikin kohtaa, joissa näin
pienillä renkailla voi hyvin jäädä kiinni, joten ne otin varmanpäälle. Nopeinaika 28s minä 43s, joten eroa syntyi... Pisteissä siis 150p
takkiin, mutta enemmän tuo tässä vaiheessa oli "kestävyystesti", joka suoritettiin kunnialla.
Rata 5: tämäkin suoritettiin hyvin, aika hankalaksi muuttui juuri tuon loppukohdan jälkeen, siihen jäikin suurinosa.
Rata 6: pettymys, jota pelkäsinkin. Linja karkasi ja vei pisteitä... tuon alun kun olisi saanut natsaa, niin 290p oltas kyetty kaasulla
ja sija olis vaihtunut 6-sijasta jopa 3-sijaan... No, jos ja jos...
On kuitenkin todella arvokasta dataa, kun tätä ennen ajettiin 3 metrin matolla stinttejä

Fakta on se, että auto toimii. 3mm styreeni kesti
sekä runkona, että moottoripukkina. Lisäksi axun CVD-vetarit käänty riittosasti ja vakioservo 6kg futaba, heh, ei tarvi vaihtaa, ku riittää tähä

Sähköt pelas ja tekniikka muutenkin yllättävän hyvin, kun ei ole lainkaan vielä "hifistelty".
Mitäs se sitten kulutti?Ajoin kisan kahdella akulla. Toisella ajoin 4 rataa, joista yksi olis nopeusrata. Toisella akulla ajoin 2 rataa + lopputestit. Latasin sitten akut
ja aika hämmästyttävää on kulutus, en tiedä kumpi sitten on akku 1 ja akku 2, mutta yhteiskulutus ei ole suuri...
akku 1..............135mAh (jaksot 1,2,3 + nopeus)
akku 2..............123mAh (jaksot 5,6 + lopputestiä)
Kulutusta yhteensä......258mAh / 5 normaalia rataa, 1 nopeusrata ja lopputreenit
Yhteenveto:Lightweight toimii ja tulen kehittämään sitä eteenpäin. Paikka-paikoin se oli omiaan ja näen siinä edelleen potentiaalia murtaa muurit.
Se on erilainen vaihtoehto, rakennelma, jota ei saa kaupasta, se on itse tehtävä. Keveys saattaa olla aikanaan tekijä, joka rajaa autoja.
Nyt mukana on 2,4kg autoja ja keijukaisia, mutta jo tänään nähtiin, että keveys on kaunista, vaikka sija jäikin kauemmas on ilmassa
uuden tuoksua, uutta ja aromikasta

Homma jatkuu!