"Pieni Hiirulainen", "Mini VO", "Kärpänen", "Riisikeppi",
"Tässön vaaransa, tässä autossa"

Lightweight tositoimissa. Kuvat by: Skeidarutto, kiitos!
Rata-analyysiJakso 1: puhdas 280p suoritus, joka päättyi auton keulimiseen, vaikka välityksetkin on muutettu ja painoa on edessä.
Tuossa kohtaa oli pientä "lippaa", josta kaasuttaessa nous kimmokkeena ja täten kaatui. Jakson toiseksi parhaat pisteet
kuitenkin ja tässä kohtaa kisan 2-sijalle.
Jakso 2: 280 pojoo ja yksi merkki matkalta. Jälleen päästiin loppua kokeilemaan, mutta hivenen lähti lopussa linja ja
auto syötti sitten minne sattuu. Muuten jakso meni hyvin, mutta tiukassa kisassa sijoitus vaihtui tässä kohtaa 3-sijaksi.
Jakso 3: tässä kiinnityttiin kirjaimellisesti 250p portille, kun liian pienellä kaasulla ja mahasta kiinni. Sitä ennen 200p merkki,
joten hieman mietintää onko fiksua jatkaa. En kuitenkaan halunnut jättää siihen, joten peruutus ja isommalla kaasulla yli...
...niin isolla, että auto ponkas ja tökkäs => kaatu, mutta 260p eli hyödyttävä pakki ja pojot putos todella surkeaan 190 suoritukseen.
Tämä muutti suuntaa jälleen huonommaksi, kun sijoitus vaihtui 4-sijaan..
Jakso 4 (nopeus): lähtökohtaisesti en odottanut kovinkaan "lujaa aikaa", koska vain the winter foffissa nopeusjaksoa ajanut ja
siellä tulikin takkiin yli 10 sekuntia. Lisäksi nopeusjakson tein vauhdikkaaksi, vesiesteen, hyviä hyppyreitä ja menoa, joten lähtökohta
oli se, että tässä tulee takkiin.. Nopeusjakso onnistui kuitenkin ihan täydellisesti ja meinasi 9 portilla käydä kauhuskenaario eli kaato,
mutta ihmeenkaupalla ohjaimessa tapahtu oikeita liikkeitä ja tuloksena 27s aika. Darra Cuda & Lightweight II ottivat "paalupaikat"
25s ajalla, joten tämä nopeus meni aivan fantastisesti ja sijoitus pysyi 4-sijalla tässä kohtaa.
Jakso 5: tästä jaksosta rakentui kisan kannalta ratkaisevin hetki. Ennen LWI:stä jäin sekä hadesilla, että LWI:lla 150-190p kohdalle,
kuten toxokin, mutta possu & darra noukkivat hienosti 240 ja tämä heilautti sijoja. Lightweigtin vuoro ja puhdas 350p heilautti sitten
osakkeita kertaheitolla tämän auton eduksi. Virheetön ajo ja auto kyllä pelaa hienosti! 4-sijoitus muuttui tässä kohtaa 1-sijaksi ja johto
ennen kisan viimeistä jaksoa 40p Possuun ja 70p Toxoplasma Condihin.
Jakso 6: finaalijakso ja alkupäässä kaikki omat autot. Faktana on se, ettei noista saa "etua" / kokemusta radasta, koska tämä pienoinen
on ihan erilainen ja ajettavuuskin jotain himmeetä, joten ihan "omaa tekemistä" oli tiedossa. Kilpailun kannalta kuitenkin kutkuttava,
koska Lightweight johtoasemasta aloitti voittotaiston ja puhtaasti 270 pisteille, jossa ajatuskatko, kun yritin hiljaa hakea linjaa ja räväyttää.
Ei auta, uusintayritys olisi tullut, joten 270p jäi käteen. Tilanne oli kuitenkin se, että sekä Possun, että Toxon oli mentävä päälle, jotta
voisi napata voiton. Jakson parhaiksi pisteiksi jäi kuitenkin LWII:n 280p, eikä kisan jälkeenkään tuota jylhää nousua valloitettu edes vauhdeilla.
Viimeisten kahden jakson taso nosti omatekoisen Lightweight -modiauton kilpailun yllätysvoittoon!


Lightweight II & Lightweight "perhepotretissa".
Semmonen hiekkakauden avaus! Joskin se todellisuus tulee vasta, kun päästään 3vk kuluttua ihan hiekalle ajamaan. V Productions Pnesh F22 "Baby Rovers"
renkaat aloittivat tylysti "kisauransa", debyyttivoitolla. Kerta kerran jälkeen auto alkaa pikku hiljaa tulemaan tutummaksi. Se ei ole aivan samanlainen ajaa
-versus- hades tai LWII, tämän on saanut kokeilla ainakin ZT & Skeida. Kisa ei silti ollut todellakaan täydellinen, sillä 3 jakson peruutus ja kaato vei arvokkaita
pisteitä. Nyt on kuitenkin selvinnyt akkujen kestosta lisää infoa, joten pystyy paremmin varautumaan asioihin.. Hyvin palvelee nuo pikkuliittimetkin ja akut,
ei voi sanoa mitään negatiivistä, koska potkua riittää ihan kärkikahinoihin.
Seuraavaksi TO-DO/fundeeraus:- akun vaihto 2 jakson välein, takaa että potkua on riittävästi (3 jakson sykleissä 3 jaksolla poweri ei tule tasaisesti)
- kunnon paneelit (nyt 1mm), mutta offipaidalta tulostellaan vähän ohuemmat, mutta silti tukevat paneelit kuvioineen
- V Productions LW1401-2 version piirtäminen ja tuotto (mahdollisuus siirtää lootaa edemmäs, -> painopiste-etu)
- sähköjen sirompi asettelu etuakselille
- yleishuolto ja tsekkaus
Nyt on 3vk tauko ennen säkylän foff cup gp2:sta. Sitä odotetaan todella innokkaasti, sillä renkaat ja koko auto pääsee oikeuksiinsa vasta tosihiekassa.
Isoja muutoksia ei tule ennen gp2:sta, mutta pieniä hiomisia ja auton ajettavuuden fiksaamista.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Sitten vielä kokoeroa muihin omiin autoihin, niin voi saada hieman paremmin käsitystä "kärpäsestä"


Vas-Oik: Lightweight, Lightweight II, Hadesbear

Lightweight, Lightweight II.

Lightweight, Hadesbear.
"Kehittäminen on osa prosessia, jossa on nähtävä hullunkuristenkin ideoiden lävitse, vain siten voi saavuttaa jotain suurempaa ja vain siten voi tulla palkituksi, täydellisesti" -HB-