Mangustin kohdalla edellinen viesti ei pitänyt täysin paikkaansa. "Varmoin ottein" on suhteellinen käsite, kun edeltävissä foff cup gp4 testeissä
mangusti maskotti, mangusti hukkui traagisella tavalla kisamontun isoon hiekkalaatikkoon

Tästä heräsi tietysti heti spekuloinnit, henkisen
kisafiiliksen säilyttämisestä, virheiden suuremmasta todennäköisyydestä etc.. itse voinen samaa sanoa, mutta kisan jälkeen herättelin sitä
toista ajatusta, mitä mielessäni jo alusta alkaen pyörittelin: Mangusti on jättänyt autonsa minun harteilleni, koska se kokee, että olen nyt
valmis ajamaan sitä itse. Mangusti on toiminut eräänlaisena opettajana, uudenlaisen modiauton ajamisessa ja hyvien tulosten jälkeen se on
huomannut, että sen aika opettajana on koittanut.
Kilpailuun lähdin kuitenkin varmalla asenteella, enkä ehtinyt maskotti asiaa miettimäänkään sen kummemmin. Pahimpina haastajina pidin
ylivoimaisen Toxoplasma Condiin lisäksi ehdottomasti Diglettiä, hyvän kuskin ja etenkin Edgen tajuttoman hyvän rungon kunniaksi. Tilastot
ovat faktaa, eikä ennen tätä kisaa ollut kukaan voittanut Edgen runkoa, kunnes nyt toxo, mutta jossitellahan voi sen suhteen, mitä "jos"
diglet olisi ollut ehjä ja pystynyt ajamaan toisiksi viimeisen jakson etc... no näitä voi aina miettiä, itse olen iloinen siitä, että houkuttelin
kuskin vaihtamaan radionsa ja vielä antamaan viimeisenkin yrityksensä, koska periaatteeni "koskaan ei kannata luovuttaa, koska ei tiedä
mitä voikaan tapahtuma" on ollut niin monasti kohdallani oikeassa ja auttoihan se digletinkin sijalle kolme. Ilman tätä kokeilua, sijoitus olisi
ollut 4-5, vaikka samalla tavalla sen sijan kolme olisi debyyttiautolle Pikku-Pastori suonut, niin suvereenistä debyytistä.
Anyway, mangustin kohdalla jaksotarkkailua:1) Ainoa lauantain jakso, täydet 350p ja tasoissa toxon kanssa, onnistunut jakso asteikolla 1-5, (4).
2) Perusvarmasti ajettu, mutta turha tolppamerkki sakotti silti (4)
3) Voinen sanoa, että hermoromahdus oli todella lähellä tämän jakson ajettuani, koska olen niin kilpailuhenkinen ja tästä lajista saan
fiiliksen, jota en elämäni aikana muualta ole saanut! Kokosin kuitenkin itseni, kuten pitää ja jatkoin matkaa. Auto päälle ja valmiiksi
lähtöviivalle, kääntö kääntää itsessään, muilla ei samaa taajuutta, eikä ohjaimet päällä, lähden nousemaan rataa, käännän oikealla, auto
heittelehtii vasemmalle, kengän jälkiin, jonne se jää. Tämä jakso maksoi mestaruuden, toisin kuin toxo, joka saavutti tältä jaksolta huikeat
280p, niin mangustille jäi tauluun 40p. Lopullinen piste-eroni toxoon oli 200p, joten "jos" olisin ajanut edes normaalivarman suorituksen 250p
porteille, olisin voittanut. Toisaalta, vaikka olisin saavuttanut 250p, olisiko sen jälkeen ajetut radat menneet yhtä hyvin? Mielestäni
jokaisella on kisassa 1 heikko rata, minulla ne olivat molemmissa luokissa jakso 2. Arvoasteikolla tämä rata ei sietäisi edes ykköstä, mutta
koska nielin kisojeni pahimman tappion, annan suoritukselleni numeron (1).
4) Nopeusjakso onnistui napilleen, täydet 350p nopeimpana ja virheettömänä aikana, loppuun yleisöystävälliset kiekat ja numerona (5)
5) Linja-linja-linja, tämä valinta oli jälleen huono. Suorituksena pääsin pitkälle, mutta menetin pisteitä kärkeen sen 100p. (3)
6) Onnistunut suoritus, vaikka korkkauseksi jäikin, (4)
7) Perusvarmasti pitkälle, muttei maaliin.. (3)
8:) Korkean hyvä korkkaus, johon oli mukava lopettaa (4)
Yhteenvetona:Toinen sijoitus ei kilpailun jälkeen ollut pettymys, koska tiesin että pahimmat vastustajani ovat todella hyviä. Mangusti on vielä nuori,
se vasta herättelee lapojaan, koska sen aika koittaa vielä. Perusvarmuutta olisi saanut olla enemmän, koska hajanaisia suorituksia oli
enemmän kuin unlissa, -DC-:llä. Muuten ok ajot ja balanssi kohdallaan, kuskille sama, niin yhdistelmä alkaa olla mainio!