Piti alunperin tehdä tiimiläisille jutuksi, mutta jaetaanpa kaikille pohdintaan:Twin Hammern soveltuvuus foffiin?
Sattumalta joku jo tämän osti, vaikka juuri aloin tekemään kattavaa aihetta kannattaako

Pureuduin asian ytimeen miettiessäni onko tästä hybridistä foffiin ja onko siitä rikkomaan
axiaalin valtakautta. Kuvissa ja videoissahan ajokki näyttää hyvältä, mutta tutkitaanpa..
Lähtökohtaisesti pohjusta on tehty RCCrawler.comin kaikkien buildien pohjalta.
Omat miinukset ja plussa lähtökohtaisesti:- kääntö, onko riittävä nykyajan jäykkäakselien foffiin?
- wheelbase on vain 294,6mm eli 2cm maverick strada sc:n "routaneidon" wb:tä pidempi, pisimmillään wreitit yli 360mm... ja pidentäminen ei liene helpolla mahdollista.
- painopisteen asettaminen eteen, jouset tiellä ja tilaa vähän, akkua ei saa eteen kovinkaan helposti+ kevyt, 2100g ajokunnossa, siitä vararengas pois ja kehikkoa modaten, niin alta 2000g kisakunnossa!
+ laatu radio mukana
+ vakiosähköillä vedenkestävä
+ etupään jousitus .vs. jäykkä on toimiessaan todella hyväntuntuinen ajaa
+ erittäin pätevä paketti tuollaisenaan ajoräpeltämiseen

TH on pieni, jos verrataan ihan axiaalin scx10 vierellä.

Sisällä on täyttä - ei liiemmin tilaa omille levyille, jos vakikorilla ajaa.

Vakiona akun sijoitus karmein mitä foffiin saakaan - aivan takana.. Toisaalta noparin ja vastarin voi hyvin siirtää
taakse, jolloin niiden tilalle mahtuu asentamaan akun... taikka sitten näin:

Servo edessä - motti toisella ja akku toisella sivulla, mutta riittääkö tuo tuomaan tarpeeksi etupainoisuutta?

Vaihteelle on oma servonsa ja tässä hieman viritetty vartta.
Sitten se suurin kysymys ja auton uran kannalta keskeisin,
KÄÄNTÖ?
Auto on varustettu nivelvetareilla.



Erikoinen kääntömekanismi on TH:n erikoisuus. Eräänlainen kisko menee keskellä, joten kääntö ei osu
diffinkuoreen kuten sc-autoissa. Kuinka herkästi tuo sitten kerää pikkuhiekkaa ja muuta sontaa ja tukkiutuu?

Nivelvetarit.

Erään jenkkiläisen viritelmä on antanut tälläisen käännön. Jonkin verran porsittu osia, jotta näin hyvin kääntyy.
Sitä en tiedä onko vielä samat vetarit vai jotain muuta, mutta paras kääntö mitä mistään kuvasta löysin.
Omat poimintani / yhteenvetoni:- Leveys 247mm - kun ax10 akselit on 227mm eli 20mm eroa ja täten leventimiä ei tarvita. Eli ei ole ylileveä kuten wraith ja muut
erillisjousitetut, muttei ihan kapeinkaan, silti kenties juuri sopiva + antaa reserviä, jos kääntöä ei saa hyväksi.
- Voi ajaa 2,2 vakio panttereilla. Isoilla panttereilla tai paweilla on naurettavan näköinen, eikä edes toimi WB:n takia.
- 2-vaihdetta, ekalla voi ryömiä ja toista sitten käyttää vaikka nopeudella
Scalemaisuus?Wraithiä tästä ei saa, eikä tule koskaan saamaan yhtä scalemaiseksi. Siksi on ehkä turhaakin edes yrittää scalemaistaa
ainakaan ihmeellisemmin. Itse hahmottelin, että peräpään katkaisee taka-akselin kohdalle ja valot sun muut vege. Tästä
voisi parhaimmillaan saada 1800-2000g painoisen modiauton ja voisi ajaa hyvin 60A combolla (kuten ajan nyt axua).
Hinta? Itsellä olisi mahdollisuus saada tuo 359€ hintaan. Myisin kaikki sähköt pois sekä renkaat. Spekun radiolaite on vesitiiviillä vastarilla
varmasti likimain 100€ pyynnissä. Vakivesisähköt ja servot, akku, laturi ja renkaat 1,9, joten aika hyvin saisi summaa putoamaan..
Max 200€ jäisi auton lopulliseksi hinnaksi (ilman foffisähköjä ja renkaita, akkua).
Lopulta?Tämän hetkisen tiedon mukaan ainakaan RFOT:n ensimmäinen tälläinen ei tule foffiin.
Jää siis jonkun muun tehtäväksi kokeilla onko tästä autoksi vaiko ei. Perusräppäilyyn ja top truckiin on oiva ajopeli
jo koko pakettina, joten siihen tarkoitukseen tuota voisi enemmälti suunnata, foffiin en itse näe sille tulevaisuutta,
mutta odotan, että joku rohkea todistaa väittämäni vääräksi
