Kirjoittaja Aihe: Sand Eater  (Luettu 50302 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

niko97

• FOFF Competitor
Re: Sand Eater
« Vastaus #40 : 02 Elokuu, 2012, 10:09:19 »
Mulle on tulossa muovisia c-hubeja 4 kappaletta ja knuclet alumiiniset.
Ajattelin niin, että jos vaihtaisin c-hubit ja knuclet alumiinisiksi niin sitten rupeisi särkymään jotai rattaita, ulostuloja. Niin halvempi vaihtoehto on pitää muoviset c-hubit sulakkeena.

Mulla on akselin pohjassa molemmat reiät ummessa ja oli, kun ostin en itse laittanu.

Joona

• FOFF Competitor
« Vastaus #41 : 02 Elokuu, 2012, 11:22:05 »
En usko että rinnettä alas pyöriessä autosta mene rattaita ja ulostuloja ne menee sitten jo erilailla rikki.

Alumiiniset C-Hubit ei ole huono vaihtoehto ollenkaan muovisten tilallet. Kalliimmaksi käy ostella 20 paria muovisia C-Hubeja kuin yhdet alumiiniset, jos rupeaa näyttämään siltä että muoviset ovat kulutustavaraa...

Harvemmin ole lukenut sellaisesta että esim. akseliputki olisi haljennut kun alumiiniset ohjaus osat ei anna periksi.

Alumiini ohjaus osat jos vaihtaa nii villi veikkaus että sitten menee servonvarsien boorit.

Itse en ole rikkonut wraitista yhtään vakio osaa. Ja uskoisin vahvasti että se vakio ohjaustanko joka antaa periksi hyvin olisi säästänyt sinultakin C-Hubin siinä kaadossa jossa se hajosi... :-) (Tämä kirjoitettu ajatus pohjalta ei tartte ottaa vakavasti. ;-))
Team Suonenjoki

niko97

• FOFF Competitor
« Vastaus #42 : 02 Elokuu, 2012, 17:23:33 »
Eihän se wraithi Tonilla ole ollut kuin kuukauden. Ja kerran on ajanu foffia sillä, että ei se kyytiäkään ole saanut,
Että ois kerenny jotai särkyä.

Tänään tähän tuli alumiiniset knuclet ja muoviset c-hubit niin sain ajo kuntoon. Sitä vääntynyttä vetoakselia oijoin ja laitoin paikalleen. Vähän rengas kyllä väpättää, mutta ei kait nii paljo, että ajoa haittaisi.

niko97

• FOFF Competitor
« Vastaus #43 : 02 Elokuu, 2012, 20:36:03 »
Jostain voisi kevennellä tätä autoa, mutta mistä?
Akku tässä on aika painava niin siitä sais helposti monta kymmentä grammaa pois.

Ylempi akku olisi bashan ajoa varten ja alempi kevyt kisa akku. Onko liian pieni 850mah 45-90c 3s, näitä mulla on 6 kpl

Joona

• FOFF Competitor
« Vastaus #44 : 02 Elokuu, 2012, 20:42:18 »
Ei se liian pieni ole...
Team Suonenjoki

Hadesbear

• RFOT
  • Foff Guru
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
« Vastaus #45 : 02 Elokuu, 2012, 21:12:13 »
Jos sulla sama combo mikä mulla oli eli se kiinalainen, niin tolla ajaa hyvinkin wreittiä!
Itsellä oli 1300mAh akku, jolla ajo koko kisan, tolla ajat varmasti puolet ja toisella toiset puolet  :)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

niko97

• FOFF Competitor
« Vastaus #46 : 02 Elokuu, 2012, 21:22:49 »
Eikös sulla ollu se 4000kv motilla mulla on 5200kv, mutta samat noparit molemmilla.

Tolla pikku akulla painoo sai lähtemään 138g.

Hadesbear

• RFOT
  • Foff Guru
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
« Vastaus #47 : 02 Elokuu, 2012, 21:30:22 »
Jep, anyway, kyl toi riittää  :)

niko97

• FOFF Competitor
« Vastaus #48 : 05 Elokuu, 2012, 14:28:01 »
Eile käytiin hiekkamontulla tekemässä 4 rataa ja rällättiin bashaa. Ei saatu mitään rikki.
Mutta tänään pikku piha ajelussa meni etukardaani solmuun.

niko97

• FOFF Competitor
« Vastaus #49 : 05 Elokuu, 2012, 19:54:26 »
Tänään illalla kävin tekemässä 5 rataa ja yksin ajelin niitä.
TAAS hajos jotain ja tällä kertaa vanne, hexsi pyöri vanteen sisällä ympyrää Prkl ! >:( 
Ja nyt ei voi syyttää hirveetä bashailua vanne hajos pinta kaasulla revitellessä  :'(

Tää ei kestä yhtään AINA on jotain rikki. Rupee pikku hiljaa hermot menämään tähän vehkeeseen.

Joona

• FOFF Competitor
« Vastaus #50 : 05 Elokuu, 2012, 20:18:43 »
Niin ei meillä mitään ole mennyt rikki vaikka on saanut kenkääkin... Oiskohan himpun verran liikaa potkua tossa koneessa wraittiin...   ::)
Team Suonenjoki

Chili

• Full Member
« Vastaus #51 : 05 Elokuu, 2012, 20:23:50 »
Vannetta ei tarvitse heittää pois. Pyöristyneeseen hexi koloon voi epoksilla liimata ylimääräisen heksin.

Hadesbear

• RFOT
  • Foff Guru
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
« Vastaus #52 : 05 Elokuu, 2012, 20:44:11 »
Nyt alkaa kuulostaa siltä, että liiaks on bashailua.. mä en saa (kisakäytös) osia rikki, mut toisaalla saadaa ihan mennen tullen.
Se on ajotapa ja se vietti bashata, ei autosta saa osia rikki kisakäytös, jossa varoo rikkomasta. Harrastekäytössä toki, mutta
itse en harrasta - vaan kisailen.

Alumiiniosat/vahvennetut ei poista ongelmaa - ne siirtää sitä, ajotapaa tarvii muuttaa, järjettömät kaasutukset kuriin sun muut,
siten sa kestää. Niin se kestää kisatasolla, vakiona, muovisena  :)

niko97

• FOFF Competitor
« Vastaus #53 : 05 Elokuu, 2012, 21:58:29 »
Joo pitää kokeilla liimata. Ajo tyyli olen jo muuttanut ihan hirveesti, kun vertaa ku ajo ekoja kertoja. Nykyään ajan aika pikku kaasulla ja tarvittaessa "vähän"  ::) lämää.  Kun ajoin ite 5 pätkää nii kaatoja ei tullu kuin 1 ja sekin pehmeä kaato kylelleen. Ihmettelen kyllä miten hajos noin helpost.

Pitäsköhän vaihtaa pikku lapakumit alle ja joku 4000kv kone  :D

Hadesbear

• RFOT
  • Foff Guru
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
« Vastaus #54 : 05 Elokuu, 2012, 22:19:18 »
Niin, mikäs kone ja akku nyt? Siinäkin saattaa piilee ongelma, jos on liiaks?

niko97

• FOFF Competitor

Joona

• FOFF Competitor
« Vastaus #56 : 05 Elokuu, 2012, 22:43:24 »
Pidät samat pyörät ja pistät 4000kv-4500kv koneen riittää 3s lipolla jerkku ihan hyvin... ;-)
Team Suonenjoki

Hadesbear

• RFOT
  • Foff Guru
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
« Vastaus #57 : 05 Elokuu, 2012, 22:48:01 »
1200kv enemmän kun mun orkkis wreitis, nykysee verrattuna 830kv enemmän, puhumattakaa akusta...
Liian tehokas setti, ei tarvis noin powerikasta / rajaa tosta 1/3 pois! Sillon ollaan aika liki "alueella"
ja toivon mukaan loppuu rikkoumat. Powerii on joko liikaa - tai sitä käytetään väärin, aina saa rajattua,
mut lisää ei saa koskaan.

niko97

• FOFF Competitor
« Vastaus #58 : 06 Elokuu, 2012, 20:58:17 »
Tänään tutkin autoa ja huomasin, että takakardaani on vähän mutkalla  :D

No siinä taitaa olla auton yleis sulaka jo 2 kardaania mutkalla, mutta parempi vaitoehto kardaani, kun c-hubi tai knucle. Nimittäin aika halpoja http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1449_1864/products_id/204902/n/Axial-WB8-Driveshaft-Set

Tehoja rajotan huomenna  ::)

niko97

• FOFF Competitor
« Vastaus #59 : 14 Elokuu, 2012, 19:24:46 »
Muutama päivä sitte tuli laitettuta tähän ne 87/16 välitykset, että sais vähän sitä maximi tehoa pois ja ei
lämpiis.

Tänään tuli hexit ja liimasin kaikki suoraan epoksilla vanteisiin, että ei pääse pyörimään tyhjää vanteen sisällä.

Ja maalasin mustalla konepellin ja  loppui maali niin en voinut maalata kylkiäkin. Pitää käydä maalikaupassa.