Kirjoittaja Aihe: Sand Eater  (Luettu 47166 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

niko97

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 123
Sand Eater
« : 09 Heinäkuu, 2012, 18:22:36 »
Nonii minunkin foffi ura alkoi rtr wraithin ostolla.
Auton nimeksi en keksinyt oikeen mitään järkevää niin päätin laittaa Sand Eater = Hiekan Syöjä, en tiedä onko kellään muulla ollu moista nimeä?

Ja lauantaina pääsin jo kokeilemaan mäkeen vakio wraithhia.

Tähän on jo tulossa 2.8" sand pawwit
Ja tälläisellä combolla lähetään liikkeelle http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11059__Brushless_Car_Power_System_4000Kv_100A.html
Konkari kertoi, että toi on hyvä.

Tänään aloittelin projektia.
Ajattelin sijoittaa akun konepellin alle niin ois aika vee mäinen aina ruuvvata 4 ruuvvia, että saa akun johon kiinni/irti. Niin päätin laittaa konepellin kori sokilla kiinni. 



Sitten etupuskuri oli hirveän ruma niin päätin pienentää sitä.




Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Sand Eater
« Vastaus #1 : 09 Heinäkuu, 2012, 20:52:29 »
Siitä se tämäkin foffi lähtee ja samaa nimeä ei ole muilla, joten Sand Eater on hyvä!  :)
Sand Pawit ovat parhaat tehdasvalmisteiset tähän autoon, itsekin niitä innolla odottaen.
Tekevät autosta myös scalemaisemman kokonaisuutena. Combossa on riittosta potku wreittii
ja kätevä tuo konepelti kun prikoilla aukee!

Kuumeisesti jo odotellaan renkaita, niin näkee lookin sitten  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

niko97

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 123
Re: Sand Eater
« Vastaus #2 : 10 Heinäkuu, 2012, 10:46:29 »
Tänään tuli hiekka tassut.


SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Re: Sand Eater
« Vastaus #3 : 10 Heinäkuu, 2012, 11:04:08 »
Tulee näyttää hyvältä. Madalla vielä jousitusta vakiosta. Heitä spacereita sinne iskareihin rajottamaan joustoja. Ei noi foffarit tarvi oikein mitään joustoja.

Laiska, mutta kokeilunhalunen kun olen, niin tilasin level3rc:n droop-kitin.

E: Laiska siinä suhteessa, ettei huvittanut tehdä sopivia spacereita iskareihin. Kyseinen kit ei ratkaise sitä ongelmaa, että joustaa liikaa, mutta saa koko rungon matalammalle. En osaa sanoa toimivuudesta, koska en ole juurikaan ajanut vakiona. Todennäköisesti toi kit parantaa suorituskykyä.
« Viimeksi muokattu: 10 Heinäkuu, 2012, 11:13:56 kirjoittanut SlidSlide »
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

niko97

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 123
Re: Sand Eater
« Vastaus #4 : 10 Heinäkuu, 2012, 12:27:02 »
Ajatus oli jotenki vielä madaltaa, kun nyky maavara mitattuna keskeltä pohjalevyä 75mm.
Tuleeko tohon 15dollarin hintaa 4 palikkaa?

Paljon sulla on maavara nuilla palikoilla?

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Re: Sand Eater
« Vastaus #5 : 10 Heinäkuu, 2012, 12:35:50 »
Ajatus oli jotenki vielä madaltaa, kun nyky maavara mitattuna keskeltä pohjalevyä 75mm.
Tuleeko tohon 15dollarin hintaa 4 palikkaa?

Paljon sulla on maavara nuilla palikoilla?

Kaikki tarvittava tulee. En ole mitannut, mutta linkit ei ole kauhean montaa astetta vaakatasosta pohjalevyn kanssa. Ainoa ongelma on akselin osuminen runkoon.

Tarkoituksena tulevaisuudessa on muuttaa siten, että laitan iskareihin spacerit jotta runko ei ota kiinni akseliin. Sen jälkeen täytyy varmaan laittaa jäykemmät jouset. Jäykkä jousitus auttaa varsinkin pystyissä. Löysempi jousitus on eduksi nopeudella.

Jäykkä on todettu hyväks, mutta löysälläkin voi painaa, jos uskaltaa ::).
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Sand Eater
« Vastaus #6 : 10 Heinäkuu, 2012, 16:50:50 »
Wendyetten maavara 80mm ja itse laittanut vaan lyhemmät jouset ja kiristyksiä, jousto on OK.
Itsekin ollut haaveena saada madallettua, mutta niin, että takalevyä ei joutuisi leikkelee.

Mitenkäs sand pawit istuu noilla vanteilla wraithiin, ottaako kääntö maximissa runkoon kiinni?
Mikä on tarkka leveys paweilla noilla vanteilla? Omaan vertailutietoa haen  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

niko97

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 123
Re: Sand Eater
« Vastaus #7 : 10 Heinäkuu, 2012, 20:16:22 »
En ole (vielä) alle laittanut auto ihan osissa  ::)
Yhtä rengasta mallasin vähän niin ei ota ainakaan tukivarteen eikä ohjausvarteen max käännössä.

Ainii joo eilen tilasin tämmösen combon tähän http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=22596
Voi olla aika nykivä lähtee pienillä kierroksilla liikkeelle  :(

Mutta on sitä "jotakin" liipasimen takana  ;D

niko97

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 123
Re: Sand Eater
« Vastaus #8 : 17 Heinäkuu, 2012, 14:15:15 »
Tänään projekti eteni vähän eteenpäin, kun postilaatikosta löyty Amainhobbiessin paketti.

Paketissa oli alumiini ohjausvarsi ja alumiini kardaanit

Ohjausvarsi.


Taka kardaani meni suoraan paikoilleen, mutta etu kardaani koitui ongelmalliseksi, vaihdelaatikon puolen ulostuloon uusi kardaani meni paikoilleen, mutta kardaani otti kiinni spurrin ja pinjonin pölysuojaan.
Tässä kuva siitä nii tajuaa helpommin




Vaihtoehtoja on 2, joko ajan vanhalla muovi kardaanilla ja pölysuojan kera tai alumiinikardaanilla ilman pölysuojaa.

Onko muilla vinkkejä mitenkä muuten voisin tehdä ???
« Viimeksi muokattu: 17 Heinäkuu, 2012, 14:18:30 kirjoittanut niko97 »

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Re: Sand Eater
« Vastaus #9 : 17 Heinäkuu, 2012, 14:16:55 »
Vaihtoehtoja on 2, joko ajan vanhalla muovi kardaanilla ja pölysuojan kera tai alumiinikardaanilla ilman pölysuojaa.
Onko muilla vinkkejä mitenkä muuten voisin tehdä ???

Jätä muovinen, ja vaihda vasta kun hajoaa.  ;)
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

niko97

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 123
Re: Sand Eater
« Vastaus #10 : 24 Heinäkuu, 2012, 21:35:18 »
Tänään sand eatteriin tuli sähköt



Sähköt koilvailtu kiinni ja autoon asennettu, mutta nopari ei ota komentoja vastaan, mutta noparin jäähdytin pyörii. On säädetty vaikka mitenkä, mutta ei ota mitään vastaan  ???
« Viimeksi muokattu: 25 Heinäkuu, 2012, 22:50:09 kirjoittanut niko97 »

niko97

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 123
Re: Sand Eater
« Vastaus #11 : 25 Heinäkuu, 2012, 15:48:22 »
JES sain sähköt toimimaan nyt nopari ottaa käskyt vastaan.
Ajamaan en vielä pääse, kun on liian pieni spurri niin pinjoni ei yllä spurriin, mutta uusi 87t on tulossa liguidilta.

Joona

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 126
Re: Sand Eater
« Vastaus #12 : 25 Heinäkuu, 2012, 17:25:47 »
Pistä se vakio 20 kiinni niin päästääs pärräämään... Tonillekin kerkee tulla jo sähköt niin wraitti kainaloon kanssa...  ;)
Team Suonenjoki

niko97

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 123
Re: Sand Eater
« Vastaus #13 : 25 Heinäkuu, 2012, 17:43:54 »
En vielä pistä, kun spurri voi hyvällä säkällä tulla perjantaiks.
Ois mulla 16t pinjoniki, mutta laitain 87/13 välit.

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Re: Sand Eater
« Vastaus #14 : 25 Heinäkuu, 2012, 19:17:03 »
Onko siihen joku erityinen syy, miks haluat noin lyhyen välityksen? Vääntöä ja vauhtia on molempia riittävästi vakio välityksillä.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

niko97

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 123
Re: Sand Eater
« Vastaus #15 : 25 Heinäkuu, 2012, 19:52:33 »
Toi mun moottori on 5200kv eli aika kiertävä niin vakio välitykset on aika pitkät niin (voi olla) aika huono lähtee pienillä kierroksilla parkista en tiedä...
Niinhän noi muutkin laittaa 87t spurrin ja pinjonin 13 ja 15t väliin.

Jos ei oo noin hyvä nii tehdään niinku konkarit sanoo   ::)

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Re: Sand Eater
« Vastaus #16 : 25 Heinäkuu, 2012, 20:41:15 »
Toi mun moottori on 5200kv eli aika kiertävä niin vakio välitykset on aika pitkät niin (voi olla) aika huono lähtee pienillä kierroksilla parkista en tiedä...
Niinhän noi muutkin laittaa 87t spurrin ja pinjonin 13 ja 15t väliin.

Jos ei oo noin hyvä nii tehdään niinku konkarit sanoo   ::)

Kun auto on kuitenkin aika kevyt ja lootan sisänen välitys ja akselien vakiovälitykset suhteellisen lyhyet, ei pinjonin pienentämisellä ole juurikaan muuta käytännön merkitystä kuin lämpöongelmien vähentäminen. Yhdessäkään modissani ei ole jäänyt väännöstä kiinni, vaikka moottorina on ollut 5700kv castlejakin ja painoa autolla n. 3kg.

Ihan hyvä se tulee olemaan tulevalla välityksellä. Ei ainakaan lämpöongelmista tarvi ressata samalla tavalla. Kunhan uteliaisuuttani kyselin.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

niko97

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 123
Re: Sand Eater
« Vastaus #17 : 26 Heinäkuu, 2012, 23:05:16 »
Nonni tämän projektin ensi piha testi suoritettiin tänään. Huomenna sit mäkeen.
Ensimmäisellä metrillä irtos taka kardaani, no toisella yrittämällä irtos sensori johto, kolmannella yrityksellä oli pakin kanssa ongelmia  ;D No neljäs yritys meni hyvin auto potki hyvin ja sora lensi  8)

Vähän jotain kuvia, kun auto on kasassa,

Akku sijoittui loppujen lopuks tuohon.



Nopari on rumasti "väliaikaisesti" tuossa.



Paino, Omasta mielestä suuri   :-\




Kaikki on nyt väliaikaisesti kasassa ja testissä toimiiko koko auto edes. Eli älkää välittäkö vaikka sähköt näyttää sotkuiselta ja nippusiteitä ei ole säästelty  :D

Vaikka luulin ja muut pelotteli, että auto lähtisi melkein lentoon nuin hurjan isolla moottorilla, mutta piha testissä yllätyin ja vähän, että HÖH missä maximi tehot  :o   
Mutta hauska vehe toi on muuta ei voi sanoa.

Ps. Kommentoikaa ja kertokaa mielipiteitä

niemikko

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 536
Re: Sand Eater
« Vastaus #18 : 26 Heinäkuu, 2012, 23:50:48 »
moottorinkun vaihtaa 4000kv ja 3s akut nii kulkee.
kai tuollakin spurtteja ajaa 3s mut voi olla overkill ja lämmetä liikaa.

luulis kulkua 2s älläkin olevan kun välitys hyvä tiuhuus vaan tappaa äkkiä vauhdin.
Nothing´is faster than bullit watch out

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Re: Sand Eater
« Vastaus #19 : 26 Heinäkuu, 2012, 23:55:42 »
Vaikka luulin ja muut pelotteli, että auto lähtisi melkein lentoon nuin hurjan isolla moottorilla, mutta piha testissä yllätyin ja vähän, että HÖH missä maximi tehot  :o  

Tehon "tuntu" on myös välityksistä kiinni. Joku corri todennäkösesti onkin aivan eri luokkaa 3S akulla, tolla moottorilla ja suurehkolla pinjonilla. Esim. Eeron Spencer king (hyper sc10 pohjanen auto) on todella äkänen, vaikka moottorin kv-luku on 3000 luokkaa.

Edit:
Jos akku on 2S, niin vaihda 3S akku tilalle. Sillä saa mukavasti lisää potkua. Itse en ollenkaan tykännyt ajaa 2S:llä. Ei tarpeeks vauhtia edes vakio välityksillä.
« Viimeksi muokattu: 26 Heinäkuu, 2012, 23:58:43 kirjoittanut SlidSlide »
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson