Kirjoittaja Aihe: Tupajumi II - Raivo  (Luettu 2006 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Tupajumi II - Raivo
« : 11 Heinäkuu, 2011, 21:32:40 »
Tämmönen auto tällä kertaa. Ei tule varmastikaan kenellekään yllätyksenä, että kyseessä on Havialan Konepajan tuotos.

Debyyttikisa meni todella hyvin, koska taakse jäi molemmat tiimiläiset.  Raivo jäi alle 120p Ahmiontista, joka voitti viimeisen kilpailunsa. Nopeudella jäi käteen 0p aikaisen kaadon vuoksi, joten voittoon ei ollut pitkä matka. Radat oli melko teknisiä, joka osittain näkyy tuloksissa Ramsessorin viidennestä sijasta, vaikkakin piste-erot olivat sijoilla 2-5 aika pienet (Ramsessorkin kaatui nopeudella saaden 75p). Tällä pärjää todella hyvin teknisillä radoilla pitkälti sen erinomaisen käännön vuoksi. Se on ihan eri luokkaa kuin Ramsessorissa.

Autossa on kuitenkin aika kiusallinen ominaisuus. Pohjalevy ilmeisesti taipuu kiihdytyksissä, jolloin auto ohjautuu joka kerta vasemmalle. Sen vuoksi sillä on todella vaikea tähdätä pystyihin, kun matkaa on vähän käytettävissä. Väliin tuntuu, että auto muuttaa suuntaansa pienienkin rinteen epätasaisuuksien kohdalla. Tasaisella kaasulla auto etenee mukavasti, mutta pienikin kiihdytys aiheuttaa ikävästi kirjoittelua. Se on jopa pahempaa kuin axialissa. Jouduin rajoittamaan kääntöäkin, jotta autoa saisi helpommin korjattua oikealle linjalle.

Olen ajanut hieman alta 10 akullista ja vieläkin tuntuu, ettei autosta ole saanut minkäänlaista tuntumaa. Jokainen lähtö on kuin ensimmäinen. Osittain tuntuman löytämiseen vaikuttaa se, että olen ajanut nyt 3,5v axialilla, joka on täysin erilainen ajettava. Kokonaisvaltaisesti auto voittaa axialin suorituskyvyssä. Sen huomasi jo ensimmäisissä bashaamisissa.

Paljon on vielä tehtävä töitä rinteen puolella, jotta autolla kykenee voittamaan Fincupissa. Tällä lähdetään Säkylään kahden kuskin voimin (tuunarikin ajaa) ja katsotaan kuinka korkealle rahkeet riittävät.

Specsejä:

Auto: Hong Nor SCRT10
Pohjalevy: 2mm alulevyä kanttauksilla (wb n. 33,5cm)
Renkaat: Pantherit venytetty 2,8" vanteille. Foami M8 crossarin.
Paino: < 2100g




« Viimeksi muokattu: 23 Elokuu, 2011, 20:33:02 kirjoittanut SlidSlide »
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Re: Tupajumi II - Raivo
« Vastaus #1 : 20 Heinäkuu, 2011, 02:29:40 »
Noin ohut pohjalevy voi tosiaan kiertyä kun antaa kaasua. Onko molemmat akselit varmasti samassa linjassa, jos nimittäin on kiinnitysten poraukset yhtään pielessä niin suoraan ei mene.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Re: Tupajumi II - Raivo
« Vastaus #2 : 20 Heinäkuu, 2011, 21:25:34 »
Noin ohut pohjalevy voi tosiaan kiertyä kun antaa kaasua. Onko molemmat akselit varmasti samassa linjassa, jos nimittäin on kiinnitysten poraukset yhtään pielessä niin suoraan ei mene.

Taitaa olla akselit hiukan vinossa toisiinsa nähden. 2S tehoilla vaikutus on selvästi pienempi kun 3S. Kyllä siihen pienoiseen rapukävelyyn tottuu ajan mittaan. Kääntöä rajoittamalla pystyihin tähtääminen helpottuu ja sitähän tässä autossa on varaa rajoittaakin. Mulla on 120%/150% ja silti kääntyy paremmin kuin axial.
« Viimeksi muokattu: 20 Heinäkuu, 2011, 21:27:05 kirjoittanut SlidSlide »
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson