Historiaa:Kuvia:



Sijoitukset:2014:Rc-Foff Finland Cup Comp 1, Suonenjoki:
1Rc-Foff Finland Cup Comp 2, Laukaa:
2Rc-Foff Finland Cup Comp 3, Liedenpohja:
1Rc-Foff Finland Cup Comp 4, Säkylä:
1Foff Cup Comp 2, Säkylä:
1Foff Cup Comp 3, Kangasala:
1Foff Cup Comp 4, Pohja:
1Foff Cup Comp 5, Pohja:
1Foff Cup Comp 6, Säkylä:
1RFOT's Olympics, Kankaanpää & Säkylä:
1Old Boys Competition V, Kangasala Hillstage:
12013:Rc-Foff Finland Cup Comp 1, Säkylä:
1Rc-Foff Finland Cup Comp 2, Laukaa:
1Rc-Foff Finland Cup Comp 3, Suonenjoki:
1Rc-Foff Finland Cup Comp 4, Pohja:
1Rc-Foff Finland Cup Comp 5, Säkylä:
1Rc-Foff Finland Cup Comp 6, Liedenpohja:
1Foff Cup Comp 1, Kangasala:
1Foff Cup Comp 2, Säkylä:
3Foff Cup Comp 3, Kangasala:
1Foff Cup Comp 7, Kangasala:
1Foff Cup Comp 8, Pohja:
12012:RC Formula Offroad World Championships, Hyvinkää:
2Rc-Foff Finland Cup GP 1, Jämsä:
1Rc-Foff Finland Cup GP 2, Laukaa:
3Rc-Foff Finland Cup GP 3, Säkylä:
1Rc-Foff Finland Cup GP 4, Kangasala:
1Rc-Foff Finland Cup GP 5, Liedenpohja:
1Rc-Foff Finland Cup GP 6, Jämsä:
1Foff Cup -Kevätkausi- GP 1, Kangasala:
2Foff Cup -Kevätkausi- GP 2, Säkylä:
2Foff Cup -Kevätkausi- GP 3, Kangasala:
2Foff Cup -Kesäkausi- GP 2, Säkylä:
1Foff Cup -Kesäkausi- GP 3, Jämsä:
1Foff Cup -Kesäkausi- GP 4, Säkylä:
2Foff Cup -Kesäkausi- GP 5, Kangasala:
1Foff Cup -Kesäkausi- GP 6, Säkylä:
1Foff Cup -Syyskausi- GP 1, Tampella:
1Foff Cup -Syyskausi- GP 2, Kangasala:
1Foff Cup -Syyskausi- GP 3, Säkylä:
1Foff Cup -Syyskausi- GP 5, Kankaanpää:
1Foff Cup -Syyskausi- GP 6, Säkylä:
1RFOT's Team Champion Competition, Suonenjoki:
1Old Boys Competition III, Tampella:
12011:RC Formula Offroad World Championships, Kangasala:
1Rc-Foff Finland Cup GP 1, Jämsä:
5Rc-Foff Finland Cup GP 2, Jämsä:
3Rc-Foff Finland Cup GP 3, Säkylä:
2Rc-Foff Finland Cup GP 4, Säkylä:
2Rc-Foff Finland Cup GP 5, Laukaa:
2Rc-Foff Finland Cup GP 6, Jämsä:
1Foff Cup -Kevätkausi- GP 2, Kangasala:
2Foff Cup -Kevätkausi- GP 3, Kangasala:
3Foff Cup -Kevätkausi- GP 4, Säkylä:
1Foff Cup -Kevätkausi- GP 5, Jämsä:
1Foff Cup -Kevätkausi- GP 6, Jämsä:
1Vettel Cup GP 5, Pälkäne:
2Vettel Cup GP 6, Kangasala:
1Vettel Cup GP 8, Kangasala:
1RFOT's Team Champion Competition, Säkylä:
1Old Boys Competition II, Tampella:
12010:Rc-Foff Finland Cup GP 5, Laukaa:
1Rc-Foff Finland Cup GP 6, Mänttä:
2Button Cup GP 5, Kangasala:
2Button Cup GP 6, Säkylä:
1RC Formula Offroad Näytöskilpailu 1, Skien, Norja:
2RC Formula Offroad Näytöskilpailu 2, Skien, Norja:
2Old Boys Competition I, Tampella:
1Kausien tuloksissa:Button Cup 2010:
3Vettel Cup 2011:
2Foff Cup -Kevätkausi- 2011:
1RFOT's Team Champion Competition 2011:
1RC Formula Offroad World Championships 2011:
1Rc-Foff Finland Cup 2011:
2Foff Cup -Kevätkausi- 2012:
2RC Formula Offroad World Championships 2012:
2RFOT's Team Champion Competition 2012:
1Foff Cup -Kesäkausi- 2012:
1Rc-Foff Finland Cup 2012:
1Foff Cup -Syyskausi- 2012:
1Rc-Foff Finland Cup 2013:
1Foff Cup 2013:
1Rc-Foff Finland Cup 2014:
1Foff Cup 2014:
1Kisoja takana:68
Ykkössijoituksia: 48
Kakkossijoituksia: 15
Kolmossijoituksia: 4
Vitossijoituksia: 1
Entiset nimitykset:2010: Legenda III
2010: Punakotka
Technical data:Auto/runko: Hobao Hyper ST-Pro
Voimansiirto: Diffit vakiot (keskellä 500k mömmöt)
Säädin: Mamba Monster Max
Servo: Hextronix 14kg
BEC: Castle Creations 10A
Mylly: Trak Star 2650kv
Renkaat: Panther Paddle
Vanteet: Maximizer 3.2" Beadlocks
Akku: Gens Ace 2200mAh 30-60C 5S LiPo
Ohjain: Futaba 4PKS
Kori: Red Eagle 2015
Kilpailijanumero: #1
14.9.10Jaahas, on kyllä unelmallinen auto tuo Red Eagle. Niin sulava ajettava. Senpä takia sen Mänttän kilpailuun valitsinkin. Veikkaan, että olisin pärjännyt paremmin Asterixilla, mutta eipä ollut liiemmin merkitystä kunhan eheän kisan ajoi. Tällä ollaan siis myös lähdössä Norjaan ja sijoitusta kärjestä haetaan.
6.2.11Tänään hommattu Red Eagleen vähän back uppeja ens kaudelle. Varaosa auto löytyi netistä ja varalle Mamba Monster Max + 2650kv castlen kone. Vielä pitäisi taka kardaaneja tehdä pari varalle, niin kaikki olis reilassa. 13.3 vettel cupissa ensimmäiset testit. Niin ja radio puolelle tuli Spektrum DX3S. Näillä mennään.
12.4.11Torstaina olis tarkoitus mennä Havialan Konepajalle nikkaroimaan RE:tä kisakuntoon. Lauantaina auto näytillä pirkkahallissa Hot Rod and Rock Show:ssa.
22.4.11Huomenna jännää skabaa luvassa. Tavoitteet korkealla. Nyt auto toimii, mutta nähtäväksi jää toimiiko kuski?
23.4.11Viikonlopun Foff Cupin kisa meni hienosti omalta osalta. Todella tiukat mätöt oli. Viellä vois rajata tehoa pois

Voittajasta jäätiin 8p ja toisesta 2p. Mahtavaa kisailua!
28.4.11Ei täysin ilman vaurioita sujunut eilispäivän mätöt Red Eaglen osalta. Etutorsenista oli porsinut ruuvit poikki, eli kannat teillä tietämättömillä ja ruuvit diffin sisässä. No tarvii vaihtaa tavallinen diffi tilalle. Moottoripukki oli myös jälleen kerran pettänyt. Tarvii sekin huomisen aikana laittaa nippuun.
12.5.11Maanantaina tuli lätkästyä kisatarraa autonkylkeen ja numerohan on #1. Siinä vähän taas muistutusta lähtökohdista ekalle pätkälle, ei paineita

Autossa moottoripukin kanssa ollut vähän huolta. Toivotaan, että keskidiffi pysyy kisan aikan oikealla puolella moottoripukkia. Muuten toimii hienosti ja voitto Foff Cupin neloskisasta toi sopivasti itseluottamusta voittotaistoon. Tavoitteena pidän palkintopallille nousua tähän ensimmäiseen kisaan.
17.5.11Kohtuu hyvä viikonloppu Red Eaglelle. Lauantaina Fin Cupissa viides ja sunnuntaina voitto Foff Cupissa. Kaikki sujuu tällä hetkellä hienosti 250 porteille asti. Loppusilaus ei tunnu oikein onnistuvan mitenkään. Luulen, että syypäänä on eteen vaihtunut vakiodiffi. Vaikuttaa aika paljon auton käyttäytymiseen. No harjottelemalla sekin on hallittavissa. Mänttään pitää vielä korjata kori, kun oli ottanut vähän hittiä nopeusjaksolla, sattuneesta syystä...
8.6.11Tänään meni mekkaukset iha pillii. Lähdin vaihtamaan viime kisassa porsinutta diffiä. No ei mitään eka kerta meni hienosti, kunnes huomasin, et sain sen asennettua väärinpäin... No ei muutakun kaikki auki ja uudestaan. Tällä kertaa meni oikein päin. Ja eikun testaamaan. Korvia hivelevä rääkäisy kuuluu takadiffistä. Olin siis vaihtanut ehjän diffin ehjään diffiin. Sitten vaan perä auki ja shimmit kohilleen ja testaamaan. No nyt toimii... Tämän kaiken olisi voinut selvempi järkinen hoitaa 3 tunnin sijasta viiteen minuuttiin. Joka tapauksessa auto kasassa ja valmiina Mänttän taistoon. Tavoite nousta edelliseltä viidenneltä sijalta kolmen joukkoon!
1.8.11Virossa tuli ajeltua näytöstä oikeen urakalla mutavgellin seassa. Koko laitos aivan jumissa tänään kun kokeilin pihamaalla. Vetarit ja kardaanit ja iskarit, kaikki ruosteessa. Moottorin molemmat laakerit säpäleinä. No tuli sitten syy iskeä bränikkä castlen pannu kiinni. Näillä iloisin mielin koittamaan Laukaalle kui kulkee.
15.8.11Tänään niputettu Red Eagleakin. Huomasin, että pinjoni oli aivan lopussa. No se on onneksi vaihdettu nyt uuteen. Korin pellit suoristettu ja putkia kiinnitetty väliaikaisesti. Hyvin tuntui toimivan viime kilpailussa ja ainoana erona on yhden hampaa isompi pinjoni. Tällä lähdetään tottakai tavoittelemaan MM voittoa, se kun omalta tililtä puuttuu vieläkin Unlimitedissa.
25.8.11Se sieltä isoista kisoista tuli mitä lähdettiin hakemaankin. Tosin tällä kertaa kisoissa nähtiin muiden osalta paljon tekniikkamurheita ja tulos vähän valehtelee. Kaikkeen muuhun voi olla tyytyväinen paitsi jaksojen lopetuksiin. MM-kisoissa maaliin pääsin vain yhdellä jaksolla nopeuden lisäksi. Harjoituksen puutetta. No viimeiseen kisaan tavoitellaan voittoa ja KH:n kukistamista. Tasoissa ollaan siinä sarjassa.
4.11.11Red Eagle päätti kautensa kolmen kovan voiton putkeen: MM, Fincup GP 6 ja Old Boys. Todella paljon antoi itseluottamusta tekemiseen. Ensi kaudella aloitetaan toivottavasti paremmin kun tämä kausi. Tatsi on nyt kohdallaan autoon. Tämä auto varmaan liikahtaa seuraavan kerran maaliskuussa Foff Cupin avauksessa.
12.1.12Uusi vuosi, vanhat kujeet. Tänään käyty Hadesbearin kanssa ottamaan varaslahto kaudelle Kangasalan montun santakasoissa. Hienosti pelaa. Tutuilla vehkeillä jäämme odottamaan kauden alkua maaliskuussa.
4.3.12Red Eagle on myös valmiina hiekkakauden avaamiseen. Uusi akkukin saapui 65-130C Nano Tech 5S LiPo

Saa taas rajailla poweria pois mankasta. Tavoitteena voittoputken jatkaminen, haastajina ilmeisesti Homer ja Sir Fottius.
29.3.12Tämän kauden hiekka-avaus oli täydellinen farssi Red Eaglelle. Autoa ei voi tosin syyttää tälläkään kertaa. Katsotaan mielenkiinnolla mihin sijoitus muuttuu tänä viikonloppuna.
13.5.123 kisaa takana tällä kaudella, mutta voiton makuun ei olla päästy. Viimeisimmässä kisassa Kangasalla alkoi perä pitämään kummallista ääntä ja moottorin laakeri antautui. Moottori vaihtoon - ja perän kimppuun. Rattaat tilasin, mutta perästä olikin koko diffi haljennut ja tuhonnut sisärattaat... Nyt on kuitenkin uudet lyöty kiinni, ja tossa viikolla pitää joku päivä käydä vielä testaamassa, että kaikki pelittää. Sir Fottiusta ja kumppaneita lähdetään haastamaan Jämsään.
6.6.12Heikohko on ollut Red Eaglen alkukausi... Nyt ollaan kuitenkin saatu rassi niin hyvin nippuun (kiitokset Havialaan), että voidaan taistella tosissaa maailmanmestaruudesta. Haastajana lähdetään taistelumielialalla. Toivotaan, ettei enempää kalustorikkoa tule lähiaikoina
17.10.12Red Eaglessa tullaan kokeilemaan Tampellan Old Boys kisassa GoPron HD Hero 2 kameraa auton hytistä kuskin paikalta. Tavoite pitää kamera autossa pätkien ajan. Mahdollisesti videota myös Von Oscarssonin ja Sir Fottiuksen hytistä.
18.11.12Kauden päätöksestä loksahti vielä voitto. Hyviä hommia. Nyt on tilattu uudet diffit ensi kaudelle. Akselit vaihdan myös tuoreempiin. Iskarit täytyy huoltaa. Uusia akkuja on tulossa. Uudet radiot. Uusi kone. Kori täytyy kanssa vähän somistaa. Mutta tutulla pelillä jatketaan myös ensi kaudella!